Data Autotrans se vrací do linkové autobusové dopravy, spojí Blšany s Prahou
Scania Touring v barvách Data Autotrans
Dopravce chystá další tuzemskou vnitrostátní dálkovou linku.
Dopravce chystá další tuzemskou vnitrostátní dálkovou linku.
Tuší někdo, kde bude autobus v Blšanech stavět? Jediná zastávka, co jsem na mapách našel, je v místě, odkud se pak na svou trasu nedostane.
No, vida, to je třeba jedna z dost podstatných nevýhod autobusové dopravy proti vlakům: na civilizované železnici (teď tedy nemyslím třeba Ukrajinu nebo Rumunsko) je regulérní zastávka vždycky nějak patrná aspoň díky sypanému nástupišti, ale v případě autobusové dopravy platí často jen „zvykové právo“, když místní vědí, kde autobus zastavuje, ale ostatní tápou (a to ještě v ČR jsme na tom docela dobře třeba už i proti Slovensku).
Dost pochybuji, že by toho dopravce někdo donutil, aby svoji povolenou zastávku řádně označil (včetně vyvěšení jízdního řádu) – ale možná se mýlím a kritizuji jej neoprávněně.
Např. v Jihomoravském kraji takovou neoznačenou zastávku nenajdeš, tohle je dobře ošetřeno a hlídáno.
On si potřeboval kopnout….
Pojede ze zastávky Blšany, nám. směr Žatec – zastávka se nachází na náměstí před sochou sv. Jana Nepomuckého
Díky. Na mapě ta zastávka není vyznačena.
Nahlaste to Mapám.cz. Funguje to, opravují rychle.
Dobrá zpráva. Doufejme, že tentokrát nenapadne Jančuru nebo Flixbus jezdit na této trase za korunu.
Pěkná vyhlídková trasa, než se to dostane do Blšan, ale zase na druhou stranu to obslouží všechny větší obce v okolí.
Nejen Blšany, ale i víc jak dvakrát větší Kryry.
tam maj vlak ne 🙂
Do Prahy?
Vlak sice mají, ale ne do Prahy …
Spíše bude zajímavé, kudy právě ty rychlíkové páteční a nedělní spoje pojedou mezi Prahou a Žatcem – asi ne po (lounské) „sedmičce“, ale po (karlovarské) „šestce“.
Já myslím že je hlavně důležité že ho mají. Autobus ho nikdy plnohodnotně nenahradí, to je nesmysl!
To je jistě pravda, protože dokud jsou někde koleje, většinou po nich něco aspoň občas jezdí (aspoň dříve tomu tak většinou bývalo), ale na to, že někde skutečně po silnici jezdí i nějaký autobus, se často příliš spoléhat nedá. Bohužel ovšem třeba ve zmíněných Kryrech vlaky příliš velkou parádu ale také nedělají.
Těmi autobusy Scania jezdím každý den do práce. Je to příjemný začátek dne a taky příjemný konec. Často se divím, že pro tak krátký svoz lidí je použit moderní autobus s motory Euro VI a přitom snad jsem nezažil, aby jelo víc než 10 pasažérů. A to někdy pro jistotu jezdí i třínápravový autobus Scania
Co tím ale chci říct je svůj dík firmě za to, jaké autobusy od Scania pořídila a moc přeji, aby se dařilo i na komerčních spojích.
Zeptej se řidičů jak jsou spokojený. Tato Scania je čínský shit. A pan majitel který žije v honosném sídle v Hostivici a vykořisťuje řidiče směšnou mzdou by potřeboval vyklopit fůru hnoje do obýváku.
Copak je na této Scanii podle řidičů nepovedené? Vím, že řidiči vozů světových značek dokáží poznat na kvalitě zpracování, pokud je model vyráběn v Turecku nikoliv v Evropské unii. Je pravděpodobné, že je tomu tak i u Scanie od Šanghaje.
Nikdo Vám nebrání, založit si sociální firmu, a můžete všem zaměstnancům klidně platit dovolenou v karibiku a postavit si honosné sídlo kdekoliv….
Scania made in China…
Super zpráva. Děkuji moc! Tento spoj tady chyběl.
Ze Žatce do Prahy za 80 korun, je dobrá cena, asi tak poloviční ve srovnání s nekonkurenceschopným vlakem. Je jen otázka, kolik lidí v tomto směru dosud závisí na veřejné dopravě, asi nebude lehké bus zaplnit.
Až skončí covid (alespoň nějak významně) tak by být problém nemusel….
Nejezdí přes Žatec Regiojet?
Ne, ti jedou Praha – Louny – Mot – Chomutov (popř. napřed Chomutov).
Do Žatce teď jezdí mom. Kavka a něco Holdos, nebo jak se jim nadává.
Tj. super, tady člověk dostane mínus i za pouhé popsání reality 🙂
Možná je mínus za to, že se někomu ta popsaná realita nelíbí 😀 😀
Super! Děkuji moc. Tohle moc chybělo…
Začátek na Hradčanské. A proč? Stát v zácpách na Praze 6, dobrá logika. „Tleskám“.
Na Veleslavíně je plno.
Na Bořislavce je místa dost – nemusel by jezdit až dolů na Hradcanskou. Divím se ze.to Praha 6 dovolila – to.je velmi neobvyklé..
Bořislavka? No, SUPER nápad neznalce místních poměrů: nenabízí snad Hradčanská (i za cenu dost debilně daleko umístěných nástupišť autobusů od zastávek MHD) mnohem víc a lepších možností spojení MHD s městem než Bořislavka?
Nemluvě už ani o tom, že ty víkendové spoje do Žatce asi vůbec přes Bořislavku a Veleslavín ani vedeny nebudou.
A jak se chcete z města na tu Bořislavku rozumně dostávat MHD?
Navíc je otázka, zda ty víkendové spoje do Žatce vůbec přes Bořislavku a Veleslavín budou vedeny, když to vypadá, že pojedou do a ze Žatce po karlovarské silnici.
Ona ta Evropská a Kulaťák zas tak často nestojí, smerem z Prahy skoro vubec a do centra mají busy svůj pruh. Prodloužení jízdní doby proti Veleslavínu bude cca 10 min. Což je podobné jako metro.
Furt lepší jal začínat na Florenci.
Nechápu proč nezačínají na Zličíně, dva semafory a jsou na okruhu a za 5 min už frčí okolo letiště.
no on ten zličín je tak trochu konec světa, ukončovat tam bus od plzně ok, ale ze „severu“???
Klidně ze severu, z okraje Evropské je to na Zličín stejně daleko časově jako na Veleslavín
Ze Zličína je to do centra dvakrát delší cesta než z Veleslavína.
jak správně píše Honza, ze Zličína je to do centra mnohem dál, to je ten podstatný rozdíl
A kolik lidí potřebuje dojet jen do Zličína nebo do Veleslavína, resp. jen odtud odjet? Potřebuje-li někdo do centra nebo dokonce někam dále přes centrum, pak je Zličín minimálně časově jednoznačnou nepříjemnou zajížďkou.
Existuje záměr Ústeckého kraje vést autobusovou linku v trase Ústí nad Labem – Teplice – Most – Praha, letiště Václava Havla – Praha, Zličín
Tak že by to bylo myšleno vážně, to se říct nedá. Je to spíš taková úvaha, co by bylo teoreticky možné.
To může mít smysl kvůli letišti a kvůli přestupům do / z Plzně (nebo možná i někam na jih a východ, pokud jsou nějaké dálkové autobusové linky v těch směrech vedené přes Zličín), ale jinak to naprosto žádnou logiku nemá.
ze Zličína se jezdí jen do Plzně (a vše v Plzni končí), v rámci příměsta Berouna, Rakovník, Kladno a nějaké PID do nejbližšího okolí
Já jsem aktuální stav pochopitelně nijak detailně nezkoumal, ale v minulosti nějaké autobusové linky Prahu pouze tranzitující existovaly, takže třeba spoje typu Plzeň – Praha-Zličín – Jihlava – Brno trasované bez zdržování zbytečným zajížděním v Praze do i jen širšího centra si klidně představit dovedu jako určené především pro dálkovou klientelu, která do centra Prahy zajíždět nepotřebuje. A pak by trasování do Zličína pro přestupy mezi takovými dálkovými linkami smysl dávalo.
Jenomže jet metrem ze Zličína do centra je pořádnej opruz, to si radši povezu zadek v teplém autobuse až na Hradčanskou, i kdybych měl deset minut prostát v koloně.
Držím palce, na Podbořansku spojení s Prahou po pádu DPÚK velmi chybí…
Škoda, že tam kraje nedokázaly udělat lepší mezikrajské vazby při integraci Rakovnicka do PIDu – to by mohlo leccos docela dobře řešit, protože vlak je v těchto relacích velmi pomalý a jezdí jen po mnohem delších trasách, pokud vůbec nějaké spojení nabízí