Autobusy

Data Autotrans se vrací do linkové autobusové dopravy, spojí Blšany s Prahou

Scania Touring v barvách Data Autotrans
Scania Touring v barvách Data Autotrans
Dopravce chystá další tuzemskou vnitrostátní dálkovou linku.

Po více než deseti letech se vrací do linkové autobusové dopravy společnost Data Autotrans. Od pátku začne jezdit na nové komerční lince mezi Prahou a Blšany.

„Zkoušíme návrat do pravidelné linkové dopravy. Jde o první trasu, chystáme ještě další spojení,“ řekl Jan Doškář, jednatel firmy. Dopravce výrazně postihla pandemie koronaviru, velkou část byznysu měla orientovanou na cestovní ruch, jak incoming, tak zájezdovou dopravu z Česka. O část práce ale firma nepřišla, provozuje dopravu zaměstnanců do průmyslové zóny Triangle a další zaměstnanecké spoje.

Data Autotrans v minulosti provozoval linku mezi Prahou, Brnem a Bratislavou. Podle Doškáře byla linka do Blšan vytipována i kvůli tomu, že do oblasti není ideální spojení. Začínat bude zatím s jedním autobusem, půjde o Scanii.

Nová linka povede po trase Praha – Slaný – Louny – Žatec – Podbořany – Vroutek – Kryry – Očihov – Blšany. V úseku Žatec – Praha pojede autobus jednou denně každým směrem. Až do Blšan autobus pojede v pátek a v neděli odpoledne. V Praze bude linka končit na Hradčanské. Linka je plně komerční bez příspěvku krajů či obcí. Jízdenka ze Žatce do Prahy vyjde na 80 korun.

Jízdní řád je k dispozici zde.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kernteriér

Tuší někdo, kde bude autobus v Blšanech stavět? Jediná zastávka, co jsem na mapách našel, je v místě, odkud se pak na svou trasu nedostane.

turista

No, vida, to je třeba jedna z dost podstatných nevýhod autobusové dopravy proti vlakům: na civilizované železnici (teď tedy nemyslím třeba Ukrajinu nebo Rumunsko) je regulérní zastávka vždycky nějak patrná aspoň díky sypanému nástupišti, ale v případě autobusové dopravy platí často jen „zvykové právo“, když místní vědí, kde autobus zastavuje, ale ostatní tápou (a to ještě v ČR jsme na tom docela dobře třeba už i proti Slovensku).
Dost pochybuji, že by toho dopravce někdo donutil, aby svoji povolenou zastávku řádně označil (včetně vyvěšení jízdního řádu) – ale možná se mýlím a kritizuji jej neoprávněně.

Kernteriér

Např. v Jihomoravském kraji takovou neoznačenou zastávku nenajdeš, tohle je dobře ošetřeno a hlídáno.

svojsin

On si potřeboval kopnout….

PetrB

Pojede ze zastávky Blšany, nám. směr Žatec – zastávka se nachází na náměstí před sochou sv. Jana Nepomuckého

Kernteriér

Díky. Na mapě ta zastávka není vyznačena.

Glutexo

Nahlaste to Mapám.cz. Funguje to, opravují rychle.

David

Dobrá zpráva. Doufejme, že tentokrát nenapadne Jančuru nebo Flixbus jezdit na této trase za korunu.

Cestující, teď ale doma

Pěkná vyhlídková trasa, než se to dostane do Blšan, ale zase na druhou stranu to obslouží všechny větší obce v okolí.

Kernteriér

Nejen Blšany, ale i víc jak dvakrát větší Kryry.

ABC

tam maj vlak ne 🙂

FenyAMG

Do Prahy?

výletník

Vlak sice mají, ale ne do Prahy …
Spíše bude zajímavé, kudy právě ty rychlíkové páteční a nedělní spoje pojedou mezi Prahou a Žatcem – asi ne po (lounské) „sedmičce“, ale po (karlovarské) „šestce“.

ABC

Já myslím že je hlavně důležité že ho mají. Autobus ho nikdy plnohodnotně nenahradí, to je nesmysl!

glosátor

To je jistě pravda, protože dokud jsou někde koleje, většinou po nich něco aspoň občas jezdí (aspoň dříve tomu tak většinou bývalo), ale na to, že někde skutečně po silnici jezdí i nějaký autobus, se často příliš spoléhat nedá. Bohužel ovšem třeba ve zmíněných Kryrech vlaky příliš velkou parádu ale také nedělají.

TPal.

Těmi autobusy Scania jezdím každý den do práce. Je to příjemný začátek dne a taky příjemný konec. Často se divím, že pro tak krátký svoz lidí je použit moderní autobus s motory Euro VI a přitom snad jsem nezažil, aby jelo víc než 10 pasažérů. A to někdy pro jistotu jezdí i třínápravový autobus Scania

Co tím ale chci říct je svůj dík firmě za to, jaké autobusy od Scania pořídila a moc přeji, aby se dařilo i na komerčních spojích.

kulhán

Zeptej se řidičů jak jsou spokojený. Tato Scania je čínský shit. A pan majitel který žije v honosném sídle v Hostivici a vykořisťuje řidiče směšnou mzdou by potřeboval vyklopit fůru hnoje do obýváku.

LiborV

Copak je na této Scanii podle řidičů nepovedené? Vím, že řidiči vozů světových značek dokáží poznat na kvalitě zpracování, pokud je model vyráběn v Turecku nikoliv v Evropské unii. Je pravděpodobné, že je tomu tak i u Scanie od Šanghaje.

Baraba

Nikdo Vám nebrání, založit si sociální firmu, a můžete všem zaměstnancům klidně platit dovolenou v karibiku a postavit si honosné sídlo kdekoliv….

Petr

Scania made in China…

Veronika

Super zpráva. Děkuji moc! Tento spoj tady chyběl.

Kalina

Ze Žatce do Prahy za 80 korun, je dobrá cena, asi tak poloviční ve srovnání s nekonkurenceschopným vlakem. Je jen otázka, kolik lidí v tomto směru dosud závisí na veřejné dopravě, asi nebude lehké bus zaplnit.

svojsin

Až skončí covid (alespoň nějak významně) tak by být problém nemusel….

LeKon

Nejezdí přes Žatec Regiojet?

svojsin

Ne, ti jedou Praha – Louny – Mot – Chomutov (popř. napřed Chomutov).
Do Žatce teď jezdí mom. Kavka a něco Holdos, nebo jak se jim nadává.

svojsin

Tj. super, tady člověk dostane mínus i za pouhé popsání reality 🙂

LiborV

Možná je mínus za to, že se někomu ta popsaná realita nelíbí 😀 😀

Veronika

Super! Děkuji moc. Tohle moc chybělo…

Tomáš

Začátek na Hradčanské. A proč? Stát v zácpách na Praze 6, dobrá logika. „Tleskám“.

Gale

Na Veleslavíně je plno.

DOMČA

Na Bořislavce je místa dost – nemusel by jezdit až dolů na Hradcanskou. Divím se ze.to Praha 6 dovolila – to.je velmi neobvyklé..

PIDofil

Bořislavka? No, SUPER nápad neznalce místních poměrů: nenabízí snad Hradčanská (i za cenu dost debilně daleko umístěných nástupišť autobusů od zastávek MHD) mnohem víc a lepších možností spojení MHD s městem než Bořislavka?
Nemluvě už ani o tom, že ty víkendové spoje do Žatce asi vůbec přes Bořislavku a Veleslavín ani vedeny nebudou.

výletník

A jak se chcete z města na tu Bořislavku rozumně dostávat MHD?
Navíc je otázka, zda ty víkendové spoje do Žatce vůbec přes Bořislavku a Veleslavín budou vedeny, když to vypadá, že pojedou do a ze Žatce po karlovarské silnici.

BDT

Ona ta Evropská a Kulaťák zas tak často nestojí, smerem z Prahy skoro vubec a do centra mají busy svůj pruh. Prodloužení jízdní doby proti Veleslavínu bude cca 10 min. Což je podobné jako metro.

kulhán

Furt lepší jal začínat na Florenci.
Nechápu proč nezačínají na Zličíně, dva semafory a jsou na okruhu a za 5 min už frčí okolo letiště.

kakov

no on ten zličín je tak trochu konec světa, ukončovat tam bus od plzně ok, ale ze „severu“???

kulhán

Klidně ze severu, z okraje Evropské je to na Zličín stejně daleko časově jako na Veleslavín

Honza

Ze Zličína je to do centra dvakrát delší cesta než z Veleslavína.

kakov

jak správně píše Honza, ze Zličína je to do centra mnohem dál, to je ten podstatný rozdíl

PIDofil

A kolik lidí potřebuje dojet jen do Zličína nebo do Veleslavína, resp. jen odtud odjet? Potřebuje-li někdo do centra nebo dokonce někam dále přes centrum, pak je Zličín minimálně časově jednoznačnou nepříjemnou zajížďkou.

PetrB

Existuje záměr Ústeckého kraje vést autobusovou linku v trase Ústí nad Labem – Teplice – Most – Praha, letiště Václava Havla – Praha, Zličín

-TR-

Tak že by to bylo myšleno vážně, to se říct nedá. Je to spíš taková úvaha, co by bylo teoreticky možné.

PIDofil

To může mít smysl kvůli letišti a kvůli přestupům do / z Plzně (nebo možná i někam na jih a východ, pokud jsou nějaké dálkové autobusové linky v těch směrech vedené přes Zličín), ale jinak to naprosto žádnou logiku nemá.

kakov

ze Zličína se jezdí jen do Plzně (a vše v Plzni končí), v rámci příměsta Berouna, Rakovník, Kladno a nějaké PID do nejbližšího okolí

PIDofil

Já jsem aktuální stav pochopitelně nijak detailně nezkoumal, ale v minulosti nějaké autobusové linky Prahu pouze tranzitující existovaly, takže třeba spoje typu Plzeň – Praha-Zličín – Jihlava – Brno trasované bez zdržování zbytečným zajížděním v Praze do i jen širšího centra si klidně představit dovedu jako určené především pro dálkovou klientelu, která do centra Prahy zajíždět nepotřebuje. A pak by trasování do Zličína pro přestupy mezi takovými dálkovými linkami smysl dávalo.

Filip Vosáhlo

Jenomže jet metrem ze Zličína do centra je pořádnej opruz, to si radši povezu zadek v teplém autobuse až na Hradčanskou, i kdybych měl deset minut prostát v koloně.

FenyAMG

Držím palce, na Podbořansku spojení s Prahou po pádu DPÚK velmi chybí…

PIDofil

Škoda, že tam kraje nedokázaly udělat lepší mezikrajské vazby při integraci Rakovnicka do PIDu – to by mohlo leccos docela dobře řešit, protože vlak je v těchto relacích velmi pomalý a jezdí jen po mnohem delších trasách, pokud vůbec nějaké spojení nabízí