Další „samořiditelný“ vlak. Lokálka ujela bez strojvedoucího šest kilometrů

Motorový vůz 841 Stadler RS1 v Humpolci. Foto: České dráhyMotorový vůz 841 Stadler RS1 v Humpolci. Foto: České dráhy

Krušné chvíle prožili v úterý ráno cestující osobního vlaku Českých drah na trati 252 mezi Velkým Meziříčím a Křižanovem. Motorák

124 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cimrman

Prostě, jako z filmu Rozpuštěný a vypuštěný. Škoda, že nebyl po ruce myslivec s flintou 🙂

HonzaEM

Tak ruční brzdu nebo záchrannou? Asi záchrannou, že? A proč by záchranná brzda měla měnší účinek? Chudíci strojvedoucí, ti také „můžou“ za všechno.

Bart

„Lokálka ujela“, to jako se koleje sebraly a odjely? 🤔😂

HonzaEM

Lokálka je starší výraz pro regionální vlak.

ervoš

Za střadače u podvozku bych zatáhl jen pokud by bylo spojeno s jiným nebo řádně zajištěno.JInak znovu aktivovat se dají jen ze stanoviště.Pokud je to stejné ,jak u PESY.Ještě mohl otevřít kohout průběžné brzdy na čele vozu,pokud se mu to rozjelo.Pochybuji,že byl hned úplně bez vzduchu.

mgr.pavel

DI událost tutlala, aby se nemařilo vyšetřování? A čím by to vyšetřování mařily zpravodajské vozy a kamery???

petr.r

už jsem to psal, v dílně se může kdeco někam schovat.

Milan P4

Nic nového. V londýnském metru na Nothern line jsem zažil, jak strojvedoucí vystoupil, protože se nedovíraly dveře. Kopnutím se mu podařilo přinutit, aby se zavřely, jenže neměl zabržděno a vlak mu ujel. Další stanici souprava projela na zelenou poměrně svižně, v další ho zastavil autoblok. Byla tam lekčí poranění, ale nic vážného. Během týdne měli všichni z vlaku odškodnění od společnosti dopravce za psychickou újmu asi 100 liber, zranění podle druhu poranění podstatně víc. To jsem zvědav, zda tady dají dráhy alespoň volnou jízdenku 🙂

Axel

Dobrý den, odškodnění by bylo na místě. Ale mě jako cestujícího mnohem víc zajímá konkrétně co udělá dopravce (=ČD), aby jezdil v bezpečí. Pořád mám volbu jestli cestovat budu jako řidič auta (=a do jisté míry svoje bezpečí budu mít ve svých rukách) nebo jako cestující hromadné dopravy, kterou využiju, když nebudu mít strach…. Takže řekněme po pár týdnech bych čekal, že dopravce (ČD) naprosto detailně zveřejní co se stalo (a napíše to co nejvíc srozumitelně, lidsky a bez schovávaček za odborné ptydepe) a ZEJMÉNA napíše konkrétní kroky ke zlepšení. ČD by měla uvést jméno člověka, který bude na telefonu… Číst vice »

Standa

Jako řidič auta máte o několik řádů vyšší pravděpodobnost, že nedojedete do cíle cesty než jako cestující ve vlaku.

Axel

Nemluvíme o objektivních faktech. Ale o subjektivním vnímání. Když Škodovka v 90. letech vylepšovala svoje produkty, tak objektivně prodávala kvalitnější zboží. Ale nestačilo, aby to byla pravda, a proto škodovka rozjela masivní reklamní kampaň co všechno její auta dokážou – pamatuju jak nad propastí držel jeřáb škodovku i s lidma – šráky držely dveře. To samé s železnicí, je naprosto mimo, aby vlak nešlo zastavit v neřízené jízdě (=když strojvedoucí třebas zkolabuje nebo jako v tomto případě vystoupí, to se stává, jsme jen lidi). Tj. čekám od dopravce, až v ČD magazínu vynechá články o cestování po krajích a namísto… Číst vice »

petr.r

čd budou jako v letadle učit cestující třeba, kde se na stanovišti zastavuje vlak.

Vbb

Volnou jízdenku? Cestující můžou být rádi, že nemuseli doplácet za úsek, který absolvovali navíc 🙂 🙂 🙂

Marcel

U ČSD bych se ani nedivil 😂😂😂

Do&Co

Ačkoli nechci předjímat závěry šetření a nejsem ani expert na uvedené hnací vozidlo, z uvedeného popisu události mě napadá, že závada signalizace zabrzdění střadačové brzdy mohla zapříčinit blokování trakce, načež se obsluha hnacího vozidla tuto závadu pokusila odstranit její deaktivací. Pokud HV nebylo při této manipulaci zajištěno samočinnou tlakovou brzdou, přímočinnou brzdou, ani zarážkou, mohlo díky sklonovým poměrům dojít k popisované události. Tedy žádná záhada. Strojvedoucí, kteří nejsou v pravidelných intervalech procvičováni pro tyto krizové situace, jednají ve stresu, a pochopitelně činí mnohdy zásadní chyby. Mému současnému angažmá předcházel mimo jiné výcvik, praxe a periodické procvičování řešení závad HV a… Číst vice »

Apollo17

“ načež se obsluha hnacího vozidla tuto závadu pokusila odstranit její deaktivací. Pokud HV nebylo při této manipulaci zajištěno samočinnou tlakovou brzdou, přímočinnou brzdou,“

Nevím,jak v metru,ale u železničních vozidel se musí před ručním deaktivováním střadačové brzdy odbrzdit tlakovou brzdu(přímočinnou i samočinnou).

Do&Co

Problémy s dyslexií si prosím řešte mimo tuto diskusi.

Michal

Tesat do kamene, mistře. Jen u ČD mají trochu problém s fragmentací vozidel, u DP-M jsou aktuálně dva typy, u ČD můžete jezdit na 5-10 zázracích různého věku a kondice.

Ano, tohle je přesně stresová chyba, primárně samozřejmě způsobená tím, že se závada vůbec vyskytla, zadruhé špatným tréninkem stresového jednání.

Dopravce

Velmi dobře napsáno…

Karolina

Situace nebyla vůbec k smíchu, ale při čtení tohoto článku jsem se strašně pobavila. Autor není uveden (škoda). Pan Sůra to zřejmě nebyl. Více takhle vtipně podaných špatných zpráv a hned ten svět nevypadá tak černě.

Michal

Byl to asi pan Šindelář, který se potrefeně ozval na něco v diskusi. 🙂

petr.r

a fíra ty dveře zamknul do kabiny?

Martin

je to samozřejmě spekulace , ale pokud ta souprava bude úplně bez vzduchu tak nepomůže žádný VZ ani ETCS ….jak píše P.H. …ti cestující se pravděpodobně pokoušeli zastavit ruční mechanickou brzdou ….a ta vlak pouze zpomalila ….(ta je konstruována pouze pro zajištění stojícího vozidla ) to by mi dávalo smysl …

Apollo17

Samozřejmě je Vaše úvaha nepodložená spekulace.Když je moderní vozidlo úplně bez vzduchu,vůz je zabrzděn tzv.Střadačovou brzdou(pružinovou),která nahrazuje ruční mechanickou brzdu(ta už u těchto vozidel není).
Ale jak to bylo musí objasnit odborné vyšetřování,ne spekulace lidí,kteří vůbec nemají pojem o fungování takového vozidla.

Pavel Hromek

Hodně záleží na sklonových poměrech,ruční mechanická brzda je samozřejmě jen zajišťovací,ale v určitých případech dokáže působit až do úplného zastavení ŽKV.Tu trať celkem dobře znám,mám ji několikrát projetou,zejm. z Martinic do V.Meziříčí velké klesání.Nebezpečným úsekem je hlavně ocelový most přímo ve V.Meziříčí,navíc v oblouku.No,hlavně že vozidlo nevykolejilo,nikomu se nic nestalo,nedošlo ke hmotným škodám….

Pepa z depa

Melete nesmysly. Při TBZ (technicko bezpečnostní zkouška) se mimo jiné zkouší zastavení vozidla ruční brzdou, pamatuju si i parametr, že z 50km/hod musí vozidlo zastavit na 300metrech. . Osobně by mě zajímalo co se tam stalo a proč cestujícím nešla záchranná brzda, je to nanejváš divné. Na tomto vozidle je navíc středačová brzda, která zajistí vozidlo, jakmile by bylo bez vzduchu.

petr.r

nemažeš, nebrzdíš.

Vbb

Pepa: Nesmysly melete vy. Při TBZ se ověřují brzdicí procenta ruční brzdy (anebo brzdicí váha téže), a to podle nomogramu v příloze C TNŽ 280101.
Když jsme dělali TBZ na 151, tak se tuším ověřovalo, jestli splňuje těch tuším 7 tun ruční brzdy, což znamená zastavit z rychlosti 50 km/h na asi 720 metrech.

T.H.

Tak na závěrečnou zprávu DI k tomuhle jsem hodně zvědavej.
(Ovšem šotovyšetřovatelé už koukám mají svůj rozsudek hotový – může za to Stadler 🙂 .)

Pepa z depa

No je nejméně divný, proč nezastřádala střadačovka a případ, kdy se to stalo, tuším Vectronovi a mašina ujela, po vypuštění vzduchu, se stal. Ale zajímalo by mě, co tam fíra odstraňoval, závadu, pro kterou vozidlo nechtělo jet? až se z toho rozjelo 🙂

Jakub

Já si myslím pokud měl závadu na střadačové brzdě tak jí šel nouzově odbrzdit to se dělá venku u podvozku odbrzdil střadače a souprava se dala do pohybu. Vzduch v soupravě musel být jinak by byla zabržděná tlakovou brzdou, otázka je proč nezaúčnkovala záchranná brzda.

Jouda

Táák a je to tady…. Teď nechť se zde s názory ukážou obhájci bezpečnosti a ještě bezpečnější železnice, budoucí smrti většiny tratí a většiny dopravců. Vyznavači ultras ETCS!!!! No? Tak rád si poslechnu, jak třeba v tomto případě by pomohlo ETCS…. Když podle některých díky tomuto zařízení dostaneme veškeré riziko na nulu! A v součtu možností rizik nám ETCS teoreticky může pomoci tak ve 30 %? Stojí ty vynaložené peníze, ty miliardy za to? Je lepší za tyto vyhozené peníze možná zachránit za rok 10 lidí, nebo je třeba vzít, o to víc nalít do zdravotnictví a v součtu za… Číst vice »

Skinheads & Punks united

To by se ty peníze musely investovat někde v Africe, aby se zachránilo tolik lidí, nebo jste jeden z těch, který sbírá víčka, aby tady neumírala malá dítka?

Y.K.

Jouda, to sedlo. Plácáte nesmysly. Ultras. :-)))
Nechápu proč sem motáte ETCS.

Pepa z depa

ETCS se bude zřizovat na mezinárodních koridorových tratích s vysokou rychlostí, ne na lokálce s Vmax 60 proboha…

Vbb

Airbagy a bezpečnostní pásy v autě jsou zbytečné, když na auto spadne létající talíř, a tudíž vůbec nemá cenu je používat a ani montovat.
Myslíte to nějak takhle?

Pavel Hromek

Hm,zajímavé-nějak najednou dost nesrovnalostí …“snažili se zatáhnout za ruční bzdu“….ta je v každém ŽKV mechanická a nezávislá na vzduchu.Jinak se na ni „nezatahuje“,ale točí se kolem na představku nebo u nástupních dveří obvykle doprava…Záchranná brzda nefungovala zřejmě také,tlačítko bdělosti na stanovišti strojvedoucího také ne,generální Stop jakbysmet.Abych byl objektivní-strojvedoucí je povinnen před opuštěním HV zhasnout spalovací motor(ev.stáhnout sběrač) a zajistit vozidlo proti samovolnému rozjetí zabržděním ruční brzdy,vlakové ad.Holt,čím dál více složitostí u těch moderních vozidel a nic nefunguje.

Michal

No já si taky kdysi myslel, že vlaková brzda je fail-safe zařízení nezávislé na vzduchu. Podobně jsem si to myslel o jaderných elektrárnách, až do Fukušimy.

Takže ne – okruhy jsou tam dva, z jednoho se vzduch vypouští a ta věc brzdí, nicméně aby to brzdilo, tak druhý okruh musí být natlakovaný.

Dozvěděl jsem se to při incidentu snad i na stejné, kdy do Křižanova plachtily nějaké Bymáky e zamrzlým vzduchovým potrubím… 🙂

Y.K.

Většina železničních brzd je fail safe z provozního hledisla, ale z nouzových důvosů se dají též lidským zásahem deaktivovat.

Pepa z depa

Fail safe není žádná technika, vždy se časem najde nějaký chytrák, který zapůsobí spolu s nějakou shodou náhod a okolností tak, že fail safe bezpečně eliminuje.

Y.K.

To není pravda. Fail safe je mnoho zařízení a je tím pospán způsob jak zareagují když nefungují nepo se prouchají (reagují bezpečnějším způsobem).

Něco jiného je spolehlivost systémů, ta nikdy není 100 %, perfektně spolehlivé zařízení neexistuje (určuje se stupnící SIL), ale i z relativně nespolehlivých věcí lze sestavit překvapivě spolehlivý stroj (třeba letadlo). Něco jiného je liský faktor, který většinou může bezpečnostní „řetězce“ rozpojit (na což bývají kontrolované postupy, které není dobré vynechávat).

Standa

Pokud neběžel motor a KV se rozjelo samovolně z „kopce “ tak živák alias tlačítko mrtvého muže logicky fungovat nebude

Vbb

Máte v tom logický guláš.
Činnost živáku není závislá na činnosti spalovacího motoru, a živák ani není tlačítko mrtvého muže. Mrtvého muže musíte pořád držet (pedál, tlačítko) a když za něj položíte cihlu, tak je spokojený. Živáka musíte periodicky maškat a zase pouštět, když ho zmačknete trvale, tak práskne úplně stejně, jako když ho nemačkáte vůbec.

DPDP

Je tady nějaký odborník, který mě vysvětlí, jestli je součástí každého vlaku špalek, který je přístupný zvenku z obou stran a kterým se dá zabrzdit vlak.
Kdyby tomu tak bylo, tak by ho mohl strojvedoucí použít., když byl u vlaku.
Podle mě to bylo úplně jinak, a snad se pravdu dozvíme 🙂

Jerry

Máme kotoučové brzdy na nových motoracich…

petr.r

ale kola tam jsou pořád, ty dřevěný klíny se dávají mezi kolej a kolo.

Jerry

Dřevěné klíny ,ano bývají na vozidlech ,pan dpdp psal špalek to je něco jiného .

Vbb

To jako že by vlezl mezi hranu peronu a vozidla?

Martin

,,účinek záchrané brzdy není ale takový, že by vlak zvládla zcela zastavit. “ Tak to je hodně zvláštní …jakmile ji někdo zatáhne okamžitě se vypustí vzduch z hlavního potrubí a nastane max. brždění ….kufry padají …..toto se mi teda nezdá …

Y.K.

Mě také ne.

Alexandr Mikulka

Tě také ne?

DRABADURA

Naprostej souhlas – to přece není normální u záchrané brzdy, aby pomaloušku potichoučku přibržďovala vlak. Ta má okamžitě zastavit vlak na nejkratší možné vzdálenosti.

petr.r

když vystoupil, tak jak jsou otevřený dveře, tak snad ten švýcarský šrot je zabržděn, ale jak čtu, tak asi víme, že stadler má drahý náhradní díly a polovina věcí asi tam nefunguje, má to vůbec pružinovou brzdu?

Rampa

Mohu Vás do budoucna poprosit – v zájmu vzájemného porozumění – o využití standardních prostředků pro tvorbu věty (podmět, přísudek, interpunkce)? Děkuji.

Kirschner

To bude velký problém. I kdyby se petr.r naučil psát, stejně mu těžko porozumíte :-))

petr.r

správně, kdo se neživí rukama, tak asi nezná něco jako dělat atd.

petr.r

máte něco k pokažené soupravě, jestli ne, tak nereagujte na diskuzi k článku.

Rampa

Jenom jsem Vás (slušně) poprosil. Ony se ty příspěvky jinak velmi špatně čtou (a chápou).

Pokud jsem se Vás dotkl, tak se nezlobte.

petr.r

ke mně se nemusíte chovat slušně, protože vím, že moc nechápete, tak asi je složitý něco vám vysvětlovat. V autě máte ruční brzdu v pravo, vlevo nebo ve předu?

Y.K.

To snad není možné, chápete, že když chrlíte slova, tak vám se to možná zdá logické, ale my z těch nespojitých výstřelů máme jaksi problém pochopit, vo čem to sakra píšete. Ten příspěvek je páté přes deváté a nedává smysl, jediné co se dá pochopit, že Stadler je pro vás šrot. A střadačovou brzdu to má.

petr.r

a když praskne žárovka, vy taky zpanikaříte, že nebudete vědět jaká praskla?

Rampa

Já jsem se Vás ale opravdu nechtěl dotknout.

Jen mě zajímá, proč je takový problém diskutovat pomocí normálně poskládaných vět…

petr.r

tak nevíte kde je ta brzda a chcete to zamluvit příspěvkem o ničem.

Vapch

Myslím že výše uvedený příspěvek uživatele Kirschner bal celkem trefný (y)

Vapch

Vlevo (Fiat Multipla)… 🙂
To jste si naběhl 🙂

Hans-Jurgen

z článku:
Důvodem vystoupení strojvedoucího byla podle informací Zdopravy.cz porucha střadačové brzdy.

petr.r

To je pochopitelný, když nevypustil vzduch, nebo, že by v dílnách do toho švýcara nelili kapalinu na mazání manžet pružinových brzd. Už jsem to tady psal, že pružinovka, brzdový válce atd, se musí mazat, když vehikl má vysoušeč vzduchu. Policie by měla obsadit dílny a knihu udržby a opravy.

Paddy

Hurá. Petr.r na to přišel. Byly namazaný manžety. Petře VOLEJTE okamžitě policii.
Ať přijede nejraději zásahovka . A potom si vemte konečně ten prášek a někoho od 10 let výše se zeptejte jak se mažou manžety. Chachá…

petr.r

paddy, měls rozdělaný někdy pružinový brzdový válec?

petr.r

jestli ty si od dráhy české, tak cestující se tedy mají čeho bát.

Paddy

Milý Petře. Střadačová brzda je ale úplně něco jiného. A jestli se mne ptáte, jak vypadá brzdový válec, tak znám a to určitě déle než vy. Vaše filozování dokáže rozesmát všechny, kteří tomu rozumí.
Měl byste se věnovat jiným než technickým věcem. Sám jste onehdy psal o práci s vidlemi.
Brzdový systém hnacích vozidel je záležitost úplně odlišná.

petr.r

stradačová a pružinová brzda má jaký rozdíl? A vy jste u dráhy nedělal s vidlema? Nebo už neděláte. Jako kdo dělal s vidlema je podle vás co?

Paddy

Chtěl jsem Vám jenom naznačit, že kdy nerozumím IT, nebudu se do toho plést. Když nejsem technický typ nebudu se plést do diskuze o technice a podobně.
My všichni v této diskuzi už máme o Vás obrázek, tak prosím věnujte se něčemu, čemu rozumíte.
Vím, že to pro Vás bude obtížné pochopit, co pro Vás já a určitě i jiní chtějí. Ale zkuste třeba místo skládání nesmyslných vět na deset řádků oddělených dvaceti čárkami třeba na týden vypnout PC a hrát piškvorky.
Všem se tady uleví. Určitě jsou okolo Zlína i jiné problémy, které dokážete vyřešit.

Vbb

“ Petře VOLEJTE okamžitě policii.“
Já bych mu to upřesnil: „Volejte policii 110!“

Vbb

A kdyby policie obsadila knihu údržby, tak co pak dál?

Jiří Kocurek

Mno asi to bude vypadat jako černá mše. Kniha spoře osvětlená a okolo ní kruh černě oděných postav. Jeden předčítá, ostatní … no to je jedno.

AAA

A generální stop ten tam nemaj? Vlak toho nejsprávnějšího dopravce jistě měl i tu nejsprávnější radiostanici, nebo ne?

Radek Janata

Spíš bych čekal, že situaci, že strojvůdce není, řeší živák.

Michal

Dokud není zapnutý, tak nepracuje.

petr.r

a jak ten generální stop by tu soupravu zabrzdil, když všechny ventily nefungují nebo jsou v dílně překlenutý.

Hans-Jurgen

No a v jiném tématu a jiné diskuzi p.Sůra chválí a uznává strojvedoucího že chodí pomáhat lidem.
Jak vidno když strojvedoucí vyleze že se může stát i něco závažného.
Tudíž strojvedoucí by neměl bez příčiny vylézat ven a pomáhat cestujícím.

michal

Strojvedoucí má při opuštění stanoviště hlavně zajistit vozidlo proti ujetí, pak si může chodit v podstatě kam chce.

Hans-Jurgen

To nepopírám ale lidská chyba je stále chyba a vyloučit se nemůže.
Ve spěchu pomoci nastoupit nějaké babče nebo fešné mamince s kočárkem se zapomene zajistit vozidlo a neštěstí je na světě.

michal

To už je na zodpovědnosti strojvedoucího. Ta pravděpodobnost je docela malá – že zabrzdí, pak odblokuje dveře, zase odbrzdí a opustí stanoviště, naprosto nelogické..

Hans-Jurgen

Důvodem vystoupení strojvedoucího byla podle informací Zdopravy.cz porucha střadačové brzdy. Mechanická brzda působí na kola pouze mechanickými prostředky – např. řetězy. Nevyužívá se zde pneumatických ani elektrických prvků. Ruční brzda Ruční brzda je tzv. zajišťovací brzdou, tzn. že zabezpečuje stojící lokomotivu proti samovolnému pohybu. Ovládá se vratidly umístěnými na stanovištích strojvedoucího. Funguje tak, že otáčením vratidla spojeného s řetězy se brzdové špalíky přitlačí ke kolu. Touto nebo střadačovou brzdou disponují veškerá hnací vozidla. Střadačová brzda Střadačová brzda není klasickou mechanickou brzdou, neboť využívá i elektřiny a pneumatického zařízení. Jedná se rovněž o zajišťovací brzdu. Střadačová brzda je kombinací tlakovzdušné a… Číst vice »

MiKi

Je vidět pane „michal“, že jste odborník od fochu.

Rampa

Ale on to nemohl zajistit proti ujetí, protože vystoupil, aby to roztlačil.

Jan Sůra

A já někde píšu, že má vystoupit bez zajištění vozidla?

Hans-Jurgen

Já nepsal že jste psal že má vystoupit bez zajištění vozidla a viz odpověď výše.

Jaroslav krejčik

Mirel musel bouchnout vezetka

Jaroslav krejčik

Ma kolektivnímu a vlakový za zabezpečovac mirek to nefungoval divne

Vbb

Lepší by bylo, kdybyste sem psal střízliv.

Artur

Promiňte, že s tím otravuju tady v diskusi, ale reklama na Autocont pro mě činí Váš web nečitelným. U tohoto článku je „jen“ přes cca 1/8 obrazovky (zakrývá text), ale u některých skoro přes celou a nedá se odstranit. Můžete s tím prosím něco udělat?

Jan Sůra

Dobrý den, ještě stále? dnes kolem 13. hodiny jsme tento problém snad už odstranili.

Artur

V 16,28 stále.

xyz

Ano, i u mně v 16:38 h stále (ovšem pouze při sledování z mého obvyklého prohlížeče – Firefoxu; při použití Internet Exploreru nikoliv).

Jiří Šrámek

Opera. Žádný problém

X 1

Chrome. V poho.

Artur

Dnes už to vypadá dobře. Díky.

Jan Sůra

My děkujeme za upozornění.

Fotograf

Tohle je sice „mimořádka“, takže je to „supertahák“ pro čtenáře, ale jak jsem psal před časem oběma pánům redaktorům do emailu a mesengeru na Twitteru = vice zajímavých seriozních zpráv z Vysočiny. Např. 15.2. psal „Vysočinský“ občasník.EU o nové variantě zastávky VRT v JIHLAVĚ = NE JIHLAVA-MĚSTO, ale blíže dálnici D1 = JIHLAVA PÁVOV :
Vysokorychlostní železnice může zajíždět pouze do nové stanice Jihlava-Pávov : http://www.obcasnik.eu/vysokorychlostni-zeleznice-muze-zajizdet-pouze-do-nove-stanice-jihlava-pavov/

Skinheads & Punks united

Já myslím, že největší dopad na Vysočinu bude mít to, pokud se bude jezdit přes Benešov, nebo Kolín..

Rampa

Jak byl „vlak zastaven“?

Skinheads & Punks united

Nebylo stisknuto tlačítko bdělosti.

Roman Svačina

6 km se nestisklo tlačítko bdělosti… Co tam máte dále?

Skinheads & Punks united

Jel to 5 minut…

michal

5 minut je spousta času.

J.H.

Podle Drápala, mluvčího Drážní inspekce, nakonec zastavil díky sklonovým poměrům trati.

petr.r

cestující vypustili vzduch a pružinovka to zabrzdila.

Ladislav

Pravděpodobně testy v Kadani bez cestujících vykázaly dobré výsledky, takže se to teď testuje s cestujícími. Asi se brzo dočkáme pravidelného provozu 😀

jan

To je asi na dost důkladné otázky Stadleru, jak je možné, že nouzová brzda nefungovala..
Jak je to možné v tomto přecertifikovaném průmyslu.

T.H.

Když tu brzdu vypnete z činnosti, tak nefunguje (není v činnosti). Co s tím má společného Stadler a certifikace?

Jen tak

Fakt blbej nadpis…

Michael

Naopak, mně se titulek líbí!

VRT

„Ke mně chodíval,“ rozhovořil se Švejk, „jeden dobrej člověk, nějakej Hofmann, a ten vždy tvrdil, že tyhle poplašný signály nikdy neúčinkují, že to zkrátka a dobře nefunguje, když se zatáhne za tuhle rukojeť.

VESNIČAN

… zkoušeli zatáhnout za ruční brzdu

Jak se prosím zatahuje za ruční brzdu ?

jerry

Normálně kolečkem

VESNIČAN

Ruční brzda se utahuje , zatáhnout lze tak za záchrannou brzdu .

Jindra Hlas

Taky mě to zaujalo, možná bych zvážil opravu. Ono se takhle může zdát, že článek psal někdo, kdo tomu moc nerozumí. A to určitě není pravda.

Jan Šindelář

Nemůžeme opravovat něčí citaci. Svědek to formuloval takto a každému je asi jasné, co tím myslel. Jinak Vás zdravím, pane Hlasi. Jan Šindelář

Jmfjv

Vesničane, tohle je svobodná země, takže klidně můžete přijít ke kolu (klice) ruční brzda a zatahat za něj. 🙂 Jinak, jak napsal níže pan Sůra, je to citace očitého svědka a tudíž zcela pochopitelný a tolerovatelný omyl

Standa

To je ten autonomní vlak?

Eda

Doporučuji opravit nadpis, v kterém obecně každý překlep nevypadá zrovna moc dobře. 🙂