Dar za téměř pět miliard korun. Prvních pět kilometrů D1 nově přejde pod Prahu
Stavba protihlukové stěny u D1 u Průhonic. Pramen: ŘSD
Praha převodem získá i nájemní smlouvu na čerpací stanici nebo rychlé občerstvení.
Praha převodem získá i nájemní smlouvu na čerpací stanici nebo rychlé občerstvení.
Off-topic: Také se vám stává, že vidíte plusy/mínusy u komentářů, na které jste předtím neklikli? (Např. u diskusí, které jste předtím vůbec neotevřeli?)
Tak to je snad v pořádku, že vidím plusy a minusy i v diskusi, kterou jsem otevřel poprvé.
Ale občas se mi tu stává, že v diskusi, kde jsem poprvé, mi nejdou plusy klikat (mylně mi to hlásí, že jsem „pro tento komentář již hlasoval“), a nedávno se mi dokonce stalo, že plusy mi dávat nešlo, ale mínusy v téže diskusi mi to dávat dovolilo. Naštěstí se to nestává moc často, ale nepodařilo se mi přijít na to, čím by to mohlo být.
Dopadne to tak, že tam stejně jako na Štěrboholské bude „řádit“ TSK, čili chaos, zmatek, nepořádek. Děkujeme.
Stejná chyba jako v minulém článku na totéž téma. Týká se to těch 5 km od začátku dálnice k hranici Prahy, nebo i těch druhých 5 km od hranice Prahy k dálnici D0? A pokud ty budou taky převedeny na Prahu, to jako Praha bude mít svoji exteritoriální dálnici mimo své vlastní území? To by pak asi fakt musela být účelová komunikace, jinak by to právně nebylo možné.
Jedná se samozřejmě o úsek D1 mezi Chodovem a Újezdem u Průhonic, kde končí Praha.
Předpokládám, že hlavním účelem je, že se pak na tu nedálnici nebude vztahovat žádná zákonná regulace billboardů, takže to tam za chvíli bude vypadat jak u Jižní spojky. Takových part jako byla ta Hlubučkova je určitě na magistrát a městské organizace nalepena spousta.
Na tento úsek D1 se zákon o zákazu billboardů nevztahoval ani nyní, když je ve vlastnictví státu. Zákaz platí pouze v extravilánu, tedy mimo zastavěná území obcí. Důvod, proč byl zákon schválen v této podobě, je samozřejmě přísun peněz z pronájmu, jdoucí v lepším případě do městských pokladen, v tom horším různým grázlům typu Hlubuček a spol.
jako to co je mezi sjezdem na Průhonice a Opatov je zastavěné území obce? Ty pole na obou stranách?
Zastavěné území obce podle dopravního značení končí asi 20 metrů před začátkem dálnice.
https://mapy.cz/s/navatujage
Ale je fakt, že pokud pražské mafie budou chtít osázet ten úsek novými billboardy, tak si prostě tu značku konce/začátku zastavěného území obce posunou o 10 km a hned mají reklamní arénu jak vyšitou. V části úseku i s lampami, které se rovněž v Praze používají jako nosiče reklam.
D1 jako místní komunikace? Podle mě to ukazuje dlouhodobě neudržitelný stav, že dopravní klasifikace musí nutně odpovídat majetkovým poměrům. Zatím se to děje spíše skrytě (např. ex-I. třídy po otevření dálnice nejsou degradovány na II. třídy oficiálně, i když tak vnímány jsou). Měl by existovat oficiální výklad, jak takové a podobné případy řešit (a pak by to bylo průhledné i z hlediska tvůrců map a autoatlasů, kde se při současné neexistenci extenzivnějšího výkladu často objevují různé hlouposti).
Z dálnice bude místní komunikace I. třídy (u Jižní spojky to tak je od začátku a nikoho netrkne, že „silnice pro motorová vozidla“ není silnicí). ŘSD má ve svých mapách na území Prahy zakreslených několik „místních komunikací dočasně plnících funkci silnice“ – to jsou ty, které jakoby mají číslo silnice, i když silnicemi nejsou. To je dočasnost jak u sovětských vojsk. A místní komunikace v některých nových developerských sídlištích zase trvale zůstávají v režimu účelové komunikace. Prostě ze silničního zákona si všichni dělají trhací kalendář. A mimochodem, bývalá I/6 přes Hostivici je ve směru do Prahy značená stále jako I/6… Číst vice »
S těmi čísly je chaos i jinde, II/611 je taky za městem Poděbrady značená jako I/11 + E67 a nikomu se to nezdá divné. A jestli to teda je I/11 a ne II/611 tak to určitě není E67. Jak se v tom má pak člověk vyznat 🙂
Co se týče vedení „éček“, vyhláška 104/1997 Sb. odkazuje na Evropskou dohodu o hlavních silnicích s mezinárodním provozem (AGR – Ženeva 1975). Tu neznám, ale předpokládám, že o vedení těchto tras se rozhoduje úplně jiným postupem než o kategorizaci a číslování našich silnic.
A vy s tím jako řidič máte problém … V osobním autě je TO snad jedno …
Mezi Táborem a Veselí nad Lužnicí je na staré silnici také pořád 3 E55. Dálnice je tam už od roku 2013
A do roka a do dne tam bude cyklopruh 😂😂😂
Kéž by.
Pro koho? Pro cyklisty, aby se radostně proplétali mezi tranzitní kamionovou dopravou JV-SZ. Nebo pro kamioňáky, by těch až 20 tun nákladu raději vezli na kole? … pro toaletní papír jeďte krtkem na Černý most, prodávají ho tam přímo z návěsu. Ale tu pračku bohužel…
Tranzitní kamionová doprava právě nemá uvnitř Pražského okruhu co dělat. To je také jediné, co na té překategorizaci dává smysl.
Dokud nebude hotová část Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1, tranzitní kamionová doprava jinou možnost nemá.
Do roka a do dne by to museli objždět přes Barandovský most. Protože do roka a do dne se na 511 rozhodně nekopne.
Naprostý souhlas.
Až na drobný „detail“, že Pražský okruh není hotov ani z poloviny a než bude postaven, tak se kontejnery se zbožím už budou teleportovat…
Takže z dálnice udělají silnici 2.třídy?
Pardon, ale toto je fakt bizár 😂
Přičemž D0, stavba 511 Běchovice-Modletice, ještě 2 roky ani nezačne. Aby na tu dvojku ještě nedali zákaz nad 3,5 tuny.
Jižní spojka byla kdysi (hodně dávno) II/599. Tak proč by tohle nemohla být třeba II/701 😀
Nikoliv, Jižní spojka byla I/29, a v mapách ŘSD je tak značená dodnes, pokud jim nikdo nesmazal všechna data. Ještě na mapě z letošního roku ji číslují 29, spolu se Štěrboholskou radiálou. A vůbec jim nevadí, že číslo I/29 mezitím dostala úplně jiné silnice někde úplně jinde. Číslo II/599 má dodneška ulice K Cementárně, která formálně silnicí skutečně je (narozdíl od II/600 a II/601, což jsou fikční označení pro pražské místní komunikace).
https://www.rsd.cz/mapy##/mapy/15
No a to je přesně ten bordel, o kterém píšu výše.
No to co zrovna vládne na radnici je bizár, takže bych se moc nedivil.
Do roka a do dne tam bude snížená rychlost a úsekové měření, aby po té rychlostní komunikaci nejezdil náhodou někdo moc rychle:-) Vsadíte se?
Hlavně je jisté, že za nějakou dobu tam ta snížená rychlost bude muset být, protože TSK na to nešáhne, max bude lepit výtluky (vytvoří „kopečky“). Jako v celém zbytku Prahy 🙂 Takže se tam nebude dát jet ani 80.
Jestli z toho vážně udělají silnici III. třídy, tak tam bude brzy 50.
Předpokládám, že to bude místní komunikace I. třídy, stejně jako Jižní spojka.
Uvidíme, u současného vedení magistrátu by mě vážně už nepřekvapilo nic. Ale volby jsou ta dveřmi, tak snad…
Zde je asi otázka, do jaké míry se magistrát při výkonu státní správy má nechat ovlivňovat městskou samosprávou. Teoreticky by neměl.
Teoreticky
Podle návrhu dopravního značení (ten materiál myslí na všechno!) se tam budou instalovat IZ 2a, takže 110/80 již možná již velice brzy 🙂 Zdůvodní se to jednak hlukem (a stížnostmi těch, kteří si v oblasti Kateřinek nedávno postavili baráky), a jednak je to úsek, který přitahuje nehody (protože tam každý jede jiným tempem, resp. neumí se jezdit v třípruhovém uspořádání), no a sjezd od JM, vč. připojovacího pruhu, se za bezpečný označit nedá…
Takže vsadím na totéž, ale že to nastane dříve 🙂
Ta myšlenka, že by se zmíněný úsek stal dvojkou nebo trojkou je velmi zajímavá :-))
Kam na ty nápady chodíte?
Pokud prošla čtyřpruhová účelová komunikace Aviatická, tak už projde všechno. Dálnici by taky mohli změnit na účelovou komunikaci, na tu se nevztahuje ani zákonná povinnost údržby.
Danajský dar.
Vítězství Pyrrhy 🙂
Medvědí služba.
Tak snad odměnou Praha vypomůže při dostavbě D0, uz aby se začlo stavět.
To se přeci dávno děje…
Přesněji jde o úsek D1 uvnitř D0 a zároveň na území Prahy. Zbytek D1 až k D0 zůstává ŘSD. A bude převádět Praha začátek D10 na stát? Nebo už to proběhlo?
Jinak čekám rychlé snížení rychlosti. Za 100kmh budeme rádi, od sjezdu na Opatov 80kmh.
no a?
Vzhledem k tomu, jak blbě se TSK stará o silnice v Praze to není dobrá zpráva.
Silnic už v Praze moc nezbylo, naprostá většina byla už někdy před třiceti lety překategorizována na místní komunikace. Pár úseků silnic zbylo jen v oblasti Zbraslavi, Suchdola, Sedlce a Radotína, pak ještě II/611 přes Horní Počernice a II/243 přes Březiněves a to už je skoro všechno.
Vzhledem k tomu, jaká je na TSK mafie a jak se tam tunelují peníze to asi fakt není dobrá zpráva.
Nedělám si iluze, že na ŘSD a krajských správách je to nějak zásadně jiné.
Tak na odboru dopravy už mají kýble s bílou barvou aby malovali bus a cyklopruhy. Konec dálnice.
Tak určitě, cyklopruhy na dálnici. Než jdete spát, dívate se taky pod postel, jestli je vám tam zelený skřítek náhodou nenamaloval, když je to takový strašák?
Sarkasmus a ironie, to z Vás kolo evidentně vytřáslo.
I když při vědomí, že se z toho má stát silnice II. nebo dokonce III. třídy a při současném vedení magistrátu se ten cyklopruh úplně vyloučit nedá.
Cyklopruh na krajnici by tam vadil míň než na většině komunikací uvnitř města.
Na komunikaci, která je svými technickými parametry dálnice?
Nespadl jste z toho kola náhodou na hlavu?
Tak na sjezdech a nájezdech by to asi bylo neudržitelné. Ale jinak na průběžných úsecích jsou jedničky s širokou krajnicí pro cyklisty výrazně bezpečnější než trojky bez krajnice a s hustým obousměrným provozem (což v rekreačních oblastech nastává o turistrických špičkách celkem pravidelně)
Ještě by to chtělo nějak vyznačit bežecký pruh a v zimě ho umělě zasněžovat. A to jak na klasiku, tak na bruslení.
Cyklo, bus pruh, usekove měření, retarder a třeba ten podchod do Šeberov by mohli nahradit přechodem jako to chtějí u Hlavaku.
Ještě nějak omezit zásobování. Beztak slouží jen pro obohacení už tak bohatých obchodníků. To abych si vypůjčil protestní list psaný do Vídně proti prodloužení koňky ve městě.
Co z toho bude mít Praha?
No…, protože to nebude autobahn, tak snížíš rychlost. Tam se dá šupnout hned nějakej radar – první prachy. Když snížíš rychlost a nebude to autobahn, nemusíš dodržovat spoustu předpisů vázaných na stavbu dálnic, třeba vzdálenosti mezi sjezdy, délky připojováků apod. Tím se k ní dostanou další subjekty – další prachy. Kdo má pozemky okolo je také otázka k zamyšlení. Takže takto bych to viděl po 30-ti letých zkušenostech zářných zítřků já…
Takový to, když rozvedeš rádoby hlubokou myšlenku a na konci se přiznáš, že nerozumíš ani tomu, jak napsat řadovou číslovku.
Na 99% do budoucna mýto.
Což o to, myšlenka je to dobrá a dává smysl. Od sjezdu na Opatov stějně půlka lidí už ani nevěděla, že je na dálnici a člověk při rychlosti 130 km/h tam byl za exota… Takže kdyby zde došlo k posunu začátku/konce dálnice, tak by to i dávalo smysl.
Každopadně je jedno, jak daleko se začátek dálnice posune, ale ten následek, co se týká vícenákladů za změnu všech kilometrovníků a cedulí kolem všech sjezdů, to bude stát další nemalý balík peněz.
Staničení se měnit nebude. Úsek na Prahu bude SMV s bílými směrniky
Jenže tohle není Opatov, to je prvních 5 km, takže někam po Průhonice.
Dle článku po D0, což je desátý kilometr. Ale neodpovídá to zmíněné délce.
úsek dálnice D1 km 0.0-5,2 je po hranici Prahy, tj. zhruba k místu ulice K Motelu.
V přiložené smlouvě je i Návrh vzorového dopravního značení, dálnice by podle něj měla začínat a končit na exitu 6 Průhonice. Dále směrem do centra Prahy jako Silnice pro motorová vozidla (max. 110 km/h, kterou je nicméně možné i zvýšit samostatným značením).
Cyklopruh na takové komunikaci fakt nevznikne.
Smlouva: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/26162279/01PU-005685_anonym.pdf
Návrh dopravního značení: https://ibb.co/g7WmfD4