Doprava ve městě

Daň za chybějící D1. Přerov čekají čtyři měsíce dopravních problémů

Polní ulice v Přerově. Foto: Přerov.cz
Polní ulice v Přerově. Foto: Přerov.cz

Obyvatele Přerova i všechny motoristy projíždějící městem čekají od 11. března velké komplikace. Na čtyři měsíce se zavře Polní ulice, která je součástí hlavního tahu Olomouc – Zlín.

Ředitelství silnic a dálnic úsek zavře kvůli stavbě mimoúrovňového křížení s železnicí, která navazuje právě na Polní ulici. Tu čeká rozšíření na čtyři pruhy. Stavba je součástí průtahu městem, který by měl po svém finálním dokončení v roce 2021 dopravně odlehčit Přerovu. Na průtah i na dálnici čekají řidiči i obyvatelé města už dvě desítky let. O uzavírce informovalo město v tiskové zprávě.

Polní ulice bude uzavřena od křižovatky s ulicemi Olomoucká, Lipnická a Velká Dlážka až po čerpací stanici v ulici Polní. „Uzavírka bude úplná – kvůli bezpečnosti nebylo možné uzavřít silnici jen částečně. Výjimku budou mít pouze tři firmy, nacházející se v této trase: Pragometal, Domstav a Toman – vysokozdvižné vozíky,“ uvedl radní pro dopravu Tomáš Navrátil.

Debaty o objízdných trasách trvaly několik měsíců, původní návrh nepodpořila policie. „Pro nás byla priorita, aby centrum města zůstalo průjezdné pro místní a auta do 3,5 tuny, nechtěli jsme dopustit, aby po Velké Dlážce a Palackého jezdily tranzity. Navrhli jsme objížďky, které dopravu rozmělní,“ konstatoval Navrátil. Uzavírka se dotkne i okolních obcí, přes které vedou objízdné trasy.

Po dobu uzavírky bude tranzitní doprava nad 12 tun vedena po dálnicích D1, D46 a D35. Tranzitní doprava do 12 tun ve směru Olomouc – Zlín bude vedena po silnici III/01857 Staré Rybníky, místní komunikaci Předmostská, Dluhonská  a alternativou bude objížďka po krajských silnicích II. a III. třídy přes Rokytnici, Brodek u Přerova, Dub nad Moravou, Tovačov, Troubky, Bochoř, Vlkoš a Říkovice. Tranzitní doprava do 12 tun ve směru Zlín – Olomouc povede po silnicích I/55 – ulice 9. května, bří. Hovůrkových, II/434 – ulice Dvořákova, Grymovská, Kozlovice, III/43413 – Grymov, III/43415 – Prosenice, I/47 – Lýsky.

Kvůli uzavírce dojde k úpravě semaforů v jiných částech města, aby byl provoz plynulejší. Na dočasné omezení se musejí připravit i motoristé z Velké Dlážky, protože po dobu stavby nebudou moci parkovat na krajích hlavní silnice – tak, jak byli zvyklí. „Budou muset najít jiné místo k odstavení, doporučujeme jim například bezplatné parkoviště u Strojaře nebo u krytého bazénu. Pro nás je důležité, aby silnice byla plynule průjezdná například pro integrovaný záchranný systém, nebo také pro autobusy, které budou mít vyhrazený jízdní pruh,“ uvedl Tomáš Navrátil.

Kvůli uzavírce budou jezdit první týden cestující v MHD po Přerově zdarma, aby si na změnu zvykli.

Zakázku za 357 milionů korun získala společnost M-Silnice.

Hlavním stavebním objektem je nová, téměř 560 metrů dlouhá estakáda, mimoúrovňově převádějící silnici I/55 přes stávající železniční trať a místní komunikace. Most o dvaadvaceti polích začíná v sousedství stávající komunikace I/55, překlene dráhu a stočí se nad nezastavěné území. Napojí se na frekventovanou Polní ulici. Estakáda bude opatřena protihlukovou stěnou.

Trasa průtahu I/55 Přerovem Foto: ŘSD
Trasa průtahu I/55 Přerovem Foto: ŘSD

Přerov patří k největším městům, kterým chybí obchvat. Tím má být po dostavbě dálnice D1, která v tomto úseku bude totožná s D55. Kvůli zpoždění ale dojde ke stavbě průtahu dříve než se dostaví D1. Zatímco úsek Přerov – Lipník nad Bečvou se už staví, z Říkovic do Přerova se stále ještě nekoplo.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
zesp
Host
zesp

A několik fotek z dnešního dne:

comment image

zesp
Host
zesp

Ještě odkaz na pár cca 14 dní starých fotek ze stavby, která zatím pokračuje dosti svižně:

https://seta00121.rajce.idnes.cz/Stav_vystavby_estakady_Predmosti_k_9.2.2019

zesp
Host
zesp

Patrik s celou tou svojí záškodnickou bandou se teď musí chechtat a ukájet se pomyšlením, kolika desetitisícům lidí se mu to těma jeho obstrukcema podařilo dosti těžce zkomplikovat život v už tak problematické lokalitě. Je to smutné, kam až ta demokracie dospěla, když se musí jednat i s takovými „existencemi.“.. Ještě štěstí, že se začalo stavět to přemostění, ale mělo to být už před deseti lety. Jen doufám, že nezačne strkat čumák i do toho a v nějakém kanále na staveništi se nenajde nějaký „chráněný“ druh potkana nebo krysy. To už by mě asi fakt trefilo… Držme palce, ať to… Číst vice »

Vojta
Host
Vojta

Kdyby geniální projektanti nenavrhli D1 skrz zástavbu Dluhonic, ale o 150 m vedle, tak by se obyvatelé Dluhonic nemuseli obracet na Patrika. Tak to dopadá, když se nevhodné řešení tlačí na sílu.

František
Host
František

Tak pořád lepší jeden infarkt než poškozování prostředí pro všechny. Demokracie spočívá právě v domluvě lidí s různými zájmy, ne v prosazování jednostranných řešení (zde více prostoru a pohodlí především pro auta namísto zlepšování šetrnější veřejné a kolejové dopravy). Zkuste se občas na něco podívat nezaujatě z více stran…

petr.r
Host
petr.r

dispečeři dopravy to asi budou klonit po D1 na kroměříž, vyškov-olomouc—–, Nevím co tym konšelům udělal tovačov, vždyt ta cesta je na pokraji smrti.

Petr766
Host
Petr766

Jako vždy, nebýt škůdce Patrika, dávno mohlo být vyřešeno.

Jan Sova
Host
Jan Sova

tohle jde mimo Patrika a podle plánů… Patrik napadl úsek Říkovice – Přerov (Dluhonice), který je problematický i tak a nabral skluz i posečkáním pro archeology. To bude asi podobná písemka jako obchvat Hradec – Velké Opatovice.

LKB
Host
LKB

No ja bych rekl, ze se stavi prutah, ktery se mel stavet uz v 90. letech, protoze uz po roce 1995 bylo zjevne, ze je potreba. A dnes uz je EXTREMNE POTREBNY. Takze diky Bohu.

petr.r
Host
petr.r

no a kdyby nebylo Patrika, tak se jezdí po dálnici, podívejte se na mapu, co vůbec se ted(možná se nějaký spolek zase najde) tak asi možná bude stavět a kde mohla být D1 už průjezdná.

František
Host
František

A co nejezdit tolik auty? Je nutné třeba takové hovězí rozvážet přes půl Evropy, a ještě po silnicích? Skutečně se všechno musí pořád přesouvat do stále větších center s dojížďkou či dovozem? A když ano, proč pořád podíl relativně úspornější kolejové dopravy klesá? Hledejme řešení v příčinách, ne v následcích. Možná. že současná megalománie už poměrně brzy povede k závažným problémům s obživou, ale to se jaksi nechce vidět. Ostatně stačí války o zdroje, jimiž se na druhé straně nehorázně plýtvá.

CervenaKarkulka
Host
CervenaKarkulka

Hradec – Velke Opatovice? To jako ty Velke Opatovice u Jevicka? To bude naprosto uchvatny obchvat.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll