Dalších devět kilometrů D55 má stavební povolení, Děti Země neuspěly s rozkladem
D55 poblíž Pravčic. Autor: Lakky – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48769607
Výstavba dálnice D55 by se mohla v příštích měsících výrazněji rozhýbat. Ředitelství silnic a dálnic získalo včera s konečnou platností
Pak už zbývá jen OL-Říkovice, Otrokovice-St. město a Bzenec-D2 a jsme komleptní. Snad se toho můj pětiletý syn dožije, já už ne..
Jednoznačně dobrá zpráva. Už aby se začalo stavět. Jen aby to nedopadlo jako u Přerova. Ale pořád lepší sem tam nějakou dálnici, než žádnou.
Jak to napsat a nebýt sprostý. Zase Morava, zase další souběžná dálnice se železnicí a jinou dálnicí. Zase je u vlády čobol a když né čobol, tak je to chlap co má gule. Všechny prachy na Moravu. Do Chebu, Chomutova, Varů, Strakonic, Mostu,Budějovic, Písku budeme jezdit dále pouze prstem po papíře a budeme srovnávat nějaké Babice např. S Chomutovem. No jasně v Babicích žijou nadlidi.
Když se podíváte na intenzitu dopravy, je to stejné jako na silnici mezi Kláštervcem nad Ohří, Chomutovem, Mostem. Jenže mezi těmito městy je 40 km a na dané komunikaci jsou „pouze“ tato tři města.
Tento kus dálnice částečně nahradí kus silnice mezi Otrokovicemi a Veselím n.M. Vzdálenost obou měst je 33 km a při cestě po této frekventované cestě jedeš 2/3 cesty v obci a pouze 1/3 mimo obec. Myslím, že dál není nutné uvádět další číslo. Z tohoto jednoho je vidět jasné zrychlení dopravy a současně snížení zátěže pro obyvatele všech obcí na trase.
Cheb, Chomutov a Most stojí mimo jednu z nejdůležitějších cest. Přes Moravu totiž jde jak trasa Sever-Jih, vlastně je to místo kde se na tisíce kilometrů daleko nejsnáze překonat Alpsko-Himálajský systém, také je tam místo kde se dá s nejmenším převýšením překonat ten stejný sytém, ovšem v tomto případě se již musí jít několika průsmyky. Ale pořád je to široko daleko nejlepší místo. Takže Moravské úvaly jsou z pohledu celé střední Evropy velmi důležité místo na dopravní síti kde je holt třeba velkých investic, aby byla poptávka po dopravě ukojena. Navíc je to jedno z nejhustěji osídlených míst v zemi,… Číst vice »
Pane Nový, běžte se léčit.
Tak zrovna D7 Praha-Chomutov je jedna z mála, kde se staví (t.č. zkapacitnění obchvatu Panenského Týnce) a stavět se má i nadále se zahájením v nejbližší době (zkapacitnění obchvatu Loun, úsek Sulec-Louny atd.).
A v Moravském Písku bude dálnice končit na žel. přejezdu žel. koridoru Břeclav-Přerov ?
Ano, ale současně by se měla letos začít stavět také část Písek – Bzenec. Takže ten přejezd by být přetížený neměl (reps. ne moc dlouho)
A dál je to už po relativně nové silnici, která je snad právě i půlprofil D55.
Ale lidi v Bzenci se zblázní. Plus tam bude krizové hodně prudké odbočení vlevo (směrem na Strážnici) už nyní dost frekventované silnici v Bzenci A hodně komplikovaný průjezd Strážnicí přes místní náměstí a celkem šest zatáček (a některých hodně úzkých). Silnice mezi Strážnicí a Bzencem je nová, tma je to dobré (akorát blbé pro cyklisty, protože je jimi oblíbená a cyklostezka je pouze od Bzence přívozu do Bzence). dobré to je až od Petrova, odkud se jede pak už mimo obce a je to opravdu v podstatě půlprofil budoucí D55. skutečná dálnice to bude až od Rohatce, kde se připojí… Číst vice »
Právě dostavbou úseku D55 od severu do Mor. Písku, bez výstavby a současného zprovoznění úseků M. Písek = Bzenec – přívoz= Rohatec, nastane pro obyvatele severní části okr. Hodonín dopravní peklo. Proč ? Nová D55 přirozeně, jako trychtýř, stáhne provoz od Polska – Ostravy – Olomouce – Přerova – UH. Hradiště ve směru na jih a vyplivne hrubým odhadem cca. 15-20 tis. vozidel v Mor. Písku. Všechna tato vozidla se budou přirozeně tlačit směr na jih, aby se „někde“ napojila na stávající I/55. Zatím nikdo občanům, ani dotčeným obcím nesdělil, jaký bude scénář, jak a kam bude „dočasně ?“ doprava… Číst vice »
Bla, bla,bla…
To máte samozřejmě pravdu. Ale jak to chcete řešit? Bohužel ŘSD neumí celou stavbu naplánova tak, aby jednotlivé úseky na sebe plynule navazovaly. I když to bude pro obyvatele nepříjemné, je to pořád lepší než kdyby dálnice nebyla vůbec.
Dálnice jsou potřeba jako sůl. A argumentovat zničenou přírodou je zcela zcestné
Tak nějak. K mnohem větším škodám dochází tím, že dálnice není. Navíc dálnice se dá udělat tak, že minimálně narušuje životní prostředí.
Blahopřeji ŘSD.
Rozhodně nejsem zarytý fanda dálnic a silniční dopravy, ale tuto dálnici považuji za velmi potřebnou. Doprava tudy jezdí a jen tak nezmizí. Silnice I/55 velmi zátěžuje spoustu měst a obcí na Slovácku. Hlavně Uherské Hradiště, kde vede v úseku Malinovského a Velehradské třídy jako 4-proudá. Když se k tranzitní dopravě ve špičku přidá další frekvence je dopravní kolaps na denním pořádku. Totéž platí o Starém Městě. V Kunovicích vede I/55 přímo přes náměstí a Kunovice jsou spíše křižovatka než město. Veselí nad Moravou by se mohlo jmenovat Veselí na Pětapadesátce, město je nudle táhnoucí se podél silnice Zatíženy jsou i… Číst vice »
A příroda opět zapláče. Je to smutné kolik bude muset být ještě zničeno krajiny jen proto, aby si lidi mohli vozit své líné zadky v autech. Přitom hned vedle jim vede jedna z nejrychlejších tratí v ČR, prakticky v celé délce na 160km/h bez omezení a s hromadou volné kapacity pro nákladní dopravu. D55 mě přijde v kontextu trati 330 zcela zbytečná věc. Tady by mohla dokonce být dokonce i rychlost 200km/h na většině trati bez extrémních nákladů v podobě umělých staveb.
Jsem zvědavý, co budete říkat, až bude huntovat krajinu stavba VRT.
Proc sakra huntuji krajinu, kdyz do Brna vede D1?
Co má D55 společného s Brnem? D 55 je tranzitní dálnice Polsko-jih Evropy.Tady doprava roste,a poroste i do budoucna.A navíc je to strategická trasa pro NATO.Její výstavba zajistí,že se nebude muset rozšiřovat D1 na 2×3.
Co si takhle precist cele vlakno (opravdu neni dlouhe) a pripustit moznost ironie, nadsazky a podobnych veci?
To samé. VRT považuju za zbytečnost. Nikdo nepotřebuje být z Ostravy v Praze za 2 hodiny místo současných 3. K čemu?
To ze to nepotrebujete Vy, neznamena, ze nikdo.
Jen tak pro zajímavost. V tomto úseku jsou jenom pole, kde se stejně vesměs pěstuje řepka. Takže to opravdu přírodu moc nepoškodí.
Přírodu samozřejmě poškodí změna orné půdy na zastavitelnou plochu. Vrstva ornice a pěstební plocha je nevratně pryč.
Ornice se samozřejmě skrývá a použije jinde, třeba při rekultivacích.
Teď by mě zajímalo, za co dostal pan Josef mínus, když napsal pravdu. Má odvahu mínusář sdělit postoj?
Zřejmě u každého nepanuje optimistický pocit, že plocha zemědělské půdy zabrané dálnicí bude 1:1 nahrazena rekultivací do té doby nezemědělské půdy, za použití té skrývky. Pochybuji, že tu skrývku navozí třeba těch pár stovek km do severních Čech na rekultivaci povrchové těžby.
Kde píše, že to bude stejná plocha. Chápete význam slov?
Obávám se, že to nejsem já, kdo nechápe význam slov. Psal jsem, že pěstební plocha je nevratně pryč. Jinak řečeno, zmizí příslušný počet hektarů, na kterých mohly růst plodiny.
Spis bych plakal nad hektarama poli co zabrali solarni panely :((
Pod nimi aspoň roste tráva a relativně lehko se budou moci přeměnit opět na zemědělskou půdu. S dálnicemi to samozřejmně nebude tak lehké. Ale tím, že díky nim bude doprava podstatně méně škodit jak lidem, tak i přírodě. Ale jinak máte samozřejmě pravdu. Záplava solárních panelů není něco, co by rozumného člověku dělalo radost.
Ornice se skrývá, ale její další použití není zrovna pod 100% kontrolou. Nelze si myslet, že když skryju hektar ornice, že jinde vytvořím nový hektar zemědělské půdy z dosud stavební parcely.
To ale nikde nepsal.
Nejde tak úplně o tohle území konkrétně, i když má taky svou hodnotu. Jde o jiné stavby jinde a tam je to mnohem horší. Tady tento konkrétní úsek není ani nijak hrozný, ale nevím proč stát neustále investuje do podpory automobilismu, místo aby řešil, jak se zbavit závislosti na výrobě aut, abychom nedopadli jako Detroit. Bohužel to zatím vypadá, že zatímco brambory nebo zeleninu budeme dovážet z celého světa, tak u nás místo půdy budou sklady a dálnice, případně VRT nebo nedejbože DOL. Lidi se asi nají asfaltu s betonem.
Pro Mirek… dobrý den, bydlíte v té oblasti? Nebo máte pohled „cestovatele prstem po mapě“, když píšete o „potenciálu“ železnice vs. silnice/dálnice? Zkuste to říct lidem ve Strážnici (=kteří žijí u velkokapacitní pískovny působící jako měsíční krajina, a současně Vy jim říkáte že u této poškozené přírody mají nechat být dálkovou silniční dopravu = nechat tu dopravu pořád jezdit přes samotné strážnické náměstí s ostrými zatáčkami, tak jak to je už od cca 50.-tých let). Z mého pohledu je spíše otázkou ta návaznost D55 na jih od Břeclavi (tím myslím po dokončení úseku od Moravského Písku na jih od Strážnice… Číst vice »
Ad Axel zapoměl jste ne ty krásné vstupní brány, které ta extrémní doprava poškozuje. Ty jsou nádherné. Už dnes je pozdě, ta dálnice měla stát už dávno.
Na jih od Břeclavi je to pro osobáky celkem pohoda. Akutně teda chybí obchvat Břeclavi, ale pak na rakouské straně je pohodlná Bundesstrasse B47 a pokud budou rakušáci chtít, tak postavit obchvaty Reintalu a Grosskrutu není žádná velká akce. Jestli se rozhodnou tudy pustit kamióny, tak to může být jiné.
Bydlím v Přerově, to myslím hovoří za vše…. No a proto vás chápu, ale zároveň dodávám, že to, že se auta přesunou z jedné silnice na druhou o kilometr vedle (myšleno obecně, kdekoliv a i tam kde to zase bude vadit lidem, kteří tam doteď žili v klidu, protože tam žádná dálnice nevedla a najednou ji budou mít za okny) přece není řešením přebujelé automobilové dopravy. Tím je jedině a pouze utlumení na únosnou mez a nezbytně nutnou dopravu. Tranzitní doprava jen škodí hlukem, prachem, emisemi, nehodami atd. A kvůli pár ušetřeným desítkám minut se zničí hlukovou zátěží docela klidné… Číst vice »
Znovu zopakuji – to co tvrdíte běžte říct lidem do Strážnice, do Bzence, do M. Písku, Veselí n.M., Ostrohu, OnV,…. Mám rád Moravskou Saharu (včetně Osypaných břehů), ale prostě všechny další alternativy trasy silnice jsou horší. Otázkou je ten tunel, který navrhovali… jestli by to nebylo řešení P.S. Ta Vaše představa o „klidném“ území mezi Bzencem a Rohatcem… to si děláte srandu, ne? Obří pískovna, cihelna (KM Beta … ve směru od Rohatce vysokánské věže Maryše)… Když už chránit přírodu, tak nějaký mírnější stupeň (než je v CHKO Bílé Karpaty) rozšířit z CHKO až směrem k toku Moravy. Ono totiž… Číst vice »
to jsou bludy,co tak zpet na stromy Mirku??
Pokud vím, tak dálnice nejméně škodí životnímu prostředí. A lidem už vůbec, díky tomu jak jsou přísné hlukové a jiné normy. Navíc není problém osázet kraje dálnic stromy, takže lidé se místo projíždějících aut budou dívat na les. Ať se Vám to líbí nebo ne, tak naše civilizace je postavená na automobilové dopravě. Vzpomeňte si na to prosím až půjdete do obchodu. Všechno co nakupujete bylo dovezeno nákladními automobily a aby se to vyrobilo, tak musela spousta lidí jezdit osobními auty.
Osobně doufám, že D55 se napojí na D2 pak se dále protáhne do Rakouska. Pak to bude opravdová spojnice severu s jihem.
Ač ekolog, nemůžu souhlasit. Právě, že trasa tady vede velice rozumně prakticky v souběhu se železnicí, takže nedochází k další fragmentaci krajiny. Dálnice je vesměs umístěna do nepůvodní krajiny. Horší bude navazující úsek do Bzence.
I ten úsek do Bzence je dost nepůvodní. Je ale moc hezký a také poučný. Původně doubrava, která byla intenzivní pastvou a těžbou přeměněna na poušť (to zdůrazňuji hlavně kvůli oplakávání ornice o pár příspěvků dřív) a poté lesníkem Bechtlem osázaná borovicemi. Více třeba zde https://www.bzenec.cz/turistika/pamatky-turisticke-cile/vate-pisky/ Teď tam po velkém požáru je problém s chrousty (kteří tam byli už před 20 lety, co si pamatuju), tak jsem zvědav, jak si člověk a příroda poradí s udržením lesa ve zmíněné oblasti. Také NPP Váté písky jakožto bezlesý protipožární pruh kolem KFNB je nepůvodní. Původní je tam snad jen Žilkův dub, pokud… Číst vice »
Možná trochu upřesním, ještě i další úsek 5509 MoPí – Bzenec je relativně bezproblémový, průšvih jsou až dva další 5510 Bzenec – Bzenec-Přívoz a 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec, tam nikdo moc neví co s tím.
Konečně dobrá zpráva, že ekologiští aktivisté utřeli nos, jen tak dále a více.
Tak ještě by mě zajímalo v jaké fázi je teď úsek Napajedla-Babice. Vím že most zatrhli a chtějí to tunelem, ale více o tom zatím nevím.
Je to rozdělené na tři části. Nejjižnější u Babic je přilepená ke stavbě 5507 a má platné stavební povolení a letos se snad začne stavět. Nejsevernější část u Napajedel je schválitelná v relativně brzké době. Nejhůř je na tom prostřední úsek kolem Spytihněvi, tam se právě kvůli variantě spodem místo vrchem musí udělat znovu územní rozhodnutí a superoptimistická varianta je začátek 2024.
Vcelku čitelný a bezkonfliktní úsek, copak bylo za výhrady? S ekologií tu kolizi nevidím.
Porucha osobnosti M. P.
Asi sysel obecný. Sice žije úplně všude, ale co už. Nejlépe se mu daří v obilí na písčitých půdách. Řepku moc nemusí. Chřástal polní je na tom podobně. Mno 300.000 ha řepky je přece ekologických.
Randap to jistí 😅
Jen k zamyšlení. Během třiceti let se tu staví již 2 silnice pro auta. Zatím co vedle postavená 330 je stále jen jedna. Jak chceme dostat lidi do vlaků, když místo kvalitní infrastruktury pro železnici postavíme dálnici?
např. Holandsko během 30 let rozšířilo všechny Key-Highways na 2x 3 nebo dokonce 2x 4 pruhy.a k tomu i vlaky. jen k zamyšlnení -to co píšeě je asi zvrácená mentalita
V naprosto neporovnatelných podmínkách. Ale to je na vás asi moc…
jestli by nestálo lidi do vlaků dostávat kvalitou služby nikoliv tím, že nebudou silnice.
Nepotřebujeme v tomto případě dostat do vlaků spíš náklad z kamionů…?
Prosím o návod, jak to udělat a jak by to mělo fungovat… V současné situaci naprosto neřešitelné…
Řešitelné to je, ale platí paragraf že se to tak nikdy nedělalo. Bylo by třeba asi v zásadě dvou věcí, vytvořit efektivní a pohodlný systém road-raileru, současné mají pár dost velkých nevýhod. Výrazně zefektivnit řazení a přesouvání nákladu, provést tam nějakou automatizaci lépe provázat dráhu s ostatními druhy dopravy. Ohledně automatizace mne napadá třeba použití automatických čteček a QR kódů v kombinaci s nějakým informačním systémem, který pak mohl pomoci se zkrácením přepravních časů. samozřejmě že je pak ještě problém s kapacitou, kterou má sice uvolnit převod dálkové dopravy na VRT, ale obávám se že na tu prostě u nás… Číst vice »
Radši se proboha už nezamýšlejte…. Je vidět, že jste tam nikdy nebyl a v problematice se nevyznáte…
Je jedna, ale je po modernizaci. Osobák z Břeclavi do Přerova i se všemi zastávkami má vyšší průměrnou rychlost než rychlík z Prahy do Turnova. Pokud pojedete třeba z Vídně do Ostravy, EC vlak určitě nepředjedete, stejně tak třeba z Moravského Písku do Přerova apod.
Za predpokladu, ze vam fira na startu i v cili nacouva ke dverim…
Ne nutně. EC nějakých 30 minut proti autu nažene cestou z Ostravy do Vídně. Ale ne v úseku Kyjov Hradiště.
A do budoucna nažene ještě víc, až bude v Rakousku trať na 200 a ne na 120, tak takových dalších 10-15 minut může jít dolů.
To bude od nikud nikam… Bez pokračování na jih.. Stát by mohl ušetřit a stavět to v polovičním profilu.. Provoz sice od Veselí na UH je, ale skutečně to je na dálnici? Nestačil by poloviční profil.. Místo toho se soustředit jinam třeba na Přerov, obchvat Břeclavi. Atd…
Tak většinou každá dálnice co vznikala vedla ,,odnikud nikam,, pokud navazující úseky jdou rychle smysl to má, ovšem ne postavit kus a dvacet let spát na vavřínech.
Asi tak.
Dobrý den, poloviční profil úplně nestačí. D55 se prezentuje jako dálnice mezi Olomoucí a Břeclaví. Fakticky to ale bude spíš (mezi Hulínem a Břeclaví) hlavní spojnice Krakowa (Varšavy) a Vídně, Bratislavy, Budapeště. Jinak řečeno část hlavní (nebo možná druhé hlavní) dálnice sever-jih v ČR. D-55 je totiž asi o necelých 30 km kratší, než srovnatelná cesta dálnicí přes Brno. Google maps Vás teď pošle z Ostravy na Břeclav přes Brno. Pokud se ale dostaví Přerov (mimoúrovňové křížení, průpich – oboje ve výstavě) a dokončí se jižní obchvat Otrokovic – ve výstavbě, tak Vás google maps pomalu (a s každou další… Číst vice »
Až na tu Vídeň. Dálnic povede do Brna.
Ano, je tam „střih“, ale silniční síť se nějak vyvíjí, je z nějakého důvodu taková jaká je a je otázka kolik nákladní dopravy z Polska pojede do Vídně, jak silný je proud na Bratislavu a dále na Východ, kolik by tvořila osobní doprava atd. Dálnice na Brno má smysl z důvodu spojení Brna a Prahy s Vídní, D55 má smysl z důvodu spojení Baltu a Jadranu přes Bratislavu a lepší spojení obou konců Moravy. Stejně jako ulehčení současné infrastruktuře. Morava má kolem Moravy a Dyje skoro souvislé osídlení, takže dálnice bude asi dost zatížená i místní dopravou. Navíc v úseku… Číst vice »
A pokud připočteme ještě že vzniká postupně dálnice či lepší silnice na Mezilesí, tak tam máme ještě stažení další dopravy od Vratislavy, zejména při uvážení faktu že se úsek Svitavy-Vratislav nějak neuvažuje. Problém bude asi opravdu do budoucna průjezd /objezd BV, snad jsou i nějaké plány že po výstavbě obchvatu se začne s přípravou na jeho rozšíření na čtyři pruhy, ale asi ne jako dálničního.
S polovičními profily stavěnými jako řešení na 10 – 20 let je problém. Změní se normy a pak se to musí celé přestavět, jako třeba I/3 mezi Veselím a Borkem. Víte o tom, že i úsek I/3 Mirošovice – Benešov byl stavěn v 70. letech jako poloprofil budoucí dálníce? Jenom někdo pak „zapomněl“ vést prostor pro ten druhý pás jako územní rezervu.
Tak se skoro chce napsat „naštěstí zapomněl“. Je zcela zjevné, že D3 se 20km před Prahou do D1 zapojit prostě nedá…
Ale plánované napojení D3 v Praze u Jesenice také není nic moc. Chybí tu, na rozdíl od D1, radiála do centra (Vídeňská ulice už je teď fatálně přetížená), nad Vesteckou spojkou se také smráká, protože pro místní představuje návrat původně plánované varianty okruhu, nehledě na to, že vlastně přivádí auta zpět na D1. A okruh mezi D1 a D5 byl bůhvíproč postaven jen čtyřpruhově a jeho vytížení už je také na hraně. Když do toho přivedete dalších cca 30 000 aut z D3, bude to celkem kolaps.
Tak na Přerov se soustředí poměrně hodně. Obchvat Břeclavi se taky řeší ne? Poloviční profil už tam dávno je a nefunguje to. 4 pruhy jsou potřeba.
Obchvat Břeclavi je určitě potřeba. Háček je ale ta chybějící návaznost směrem na jih… Rakušáci totiž vedou NordAutobahn směrem na Mikulov, nikoliv na BV.
P.S. Dokončení D55 až k Moravskému Písku (plus Přerov) hodně pomůže, S výjimkou kusu Bzencea a Strážnice totiž doprava povede mimo zastavěné území a tím se:
a) velmi ulehčí lidem na přetížené trase (na obou březích Moravy)
b) dost zrychlí nadregionální doprava směr sever-jih
A bylo by fajn, kdyby ŘSD začalo na 100% makat na úseku od Moravského Písku přes Bzenecko/Strážničko směr Hodonín
Bohužel silnice Břeclav – Mikulov je docela úzká a ve Valticích, hlavně v letní sezóně, hrozí kolaps. Už teď je tam silný provoz.
Až do 90. to byla dvojka a je to jenom formanská cesta politá asfaltem. Takže je zralá na kompletní rekonstrukci. Myslím že to teď visí na tunelu u Valtic, jinak je tam plán na přeložku, myslím že v souběhu s dráhou.
U polovičního profilu, co se týká délky stavebního řízení, ceny nebo zásahu do krajiny – jste řekněme na na 80% plnotučné dálnice, ale s polovičním výsledkem. Čili nevyplatí se.
Přesně tak, je mnohem lepší stavět rovnou plnohodnotnou dálnici. A zít si příklad z poláků, kteří si nechávají rovnou rezervu na další pruh.