cargo

Dalších devět kilometrů D55 má stavební povolení, Děti Země neuspěly s rozkladem

D55 poblíž Pravčic. Autor: Lakky – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48769607D55 poblíž Pravčic. Autor: Lakky – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=48769607

Výstavba dálnice D55 by se mohla v příštích měsících výrazněji rozhýbat. Ředitelství silnic a dálnic získalo včera s konečnou platností

Výstavba dálnice D55 by se mohla v příštích měsících výrazněji rozhýbat. Ředitelství silnic a dálnic získalo včera s konečnou platností stavební povolení na téměř devítikilometrový úsek Staré Město – Moravský Písek, když ministerstvo dopravy zamítlo rozklad ekologického spolku Děti Země. Oznámení se objevilo na úřední desce ministerstva.

„Stavební povolení tak nabylo právní moci. ŘSD zpracovává zadávací dokumentaci, aby letos proběhl tendr na zhotovitele a nejpozději na jaře 2021 byla stavba zahájena,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl na Twitteru. Úsek podle odhadů vyjde na 2,7 miliardy korun, stavba potrvá tři roky. Děti Země napadly stavební povolení z loňského podzimu před Vánoci; v rozkladu mimo jiné argumentovaly tím, že nejsou zavedeny žádné kompenzace za biotopy vzácných živočichů.

Úsek D55 Staré Město - Moravský Písek. Pramen: ŘSD

Úsek D55 Staré Město – Moravský Písek. Pramen: ŘSD

Ještě dříve než na tomto sporném úseku by se přitom mělo kopnout na sousední podobně dlouhé části Babice – Staré Město. ŘSD aktuálně hledá zhotovitele, budovat chce začít ještě letos. Stavba s několika mimoúrovňovými křižovatkami vyjde podle předpokladů na čtyři miliardy korun. Hotova má být v roce 2023.

Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů, hotovo je nyní 18 kilometrů. Z toho úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1. Jedinou částí dálnice, která je aktuálně ve výstavbě, je jihovýchodní část obchvatu Otrokovic o délce přes tři kilometry. Stavba začala v roce 2018 a hotova má být koncem roku 2021.

D55 patří k nejvýraznějším příkladům dlouhé přípravy dopravních staveb. U zmíněného obchvatu Otrokovic uplynulo od vydání kladného stanoviska EIA k zahájení stavby 13 let. Severovýchodní úsek obchvatu byl otevřen už v roce 2006, na zbytek obchvatu čekají obyvatelé Otrokovic dlouhých 15 let.

Dopravní zátěž zde přitom patří k největším v tuzemsku. Stará silnice I/55 je přetížená a vede přes řadu obcí, kterým má ulevit právě dálnice.

 

Tagy D55 Ministerstvo dopravy ŘSD Staré Město - Moravský Písek
83 komentářů