Dalších 17 kilometrů trati na 200 km/h. SŽ získala důležité razítko pro část spojení Brno – Přerov, vzniknou dva tunely

Proti nové trase je obec Pustiměř.
Správa železnic zaznamenala další významený posun v přípravě rychlejšího spojení mezi Brnem a Přerovem. Necelý týden poté, co získala stavební povolení pro úsek z Kojetína do Přerova obdržela souhlasné stanovisko k plánům na novostavbu trati v úseku Vyškov – Nezamyslice. Téměř sedmnáct kilometrů dlouhý úsek povede z velké části v nové stopě.
Ministerstvo životního prostředí dnes zveřejnilo souhlasné stanovisko se stavbou z pohledu vlivu na životní prostředí (EIA). Stavba původně získala souhlas už v roce 2010 pro úsek Blažovice – Vyškov – Nezamyslice. SŽ ale změnila trasu a bylo třeba ji v procesu EIA znovu posoudit. Oproti původnímu řešení se nová trať mezi Vyškovem a Ivanovicemi na Hané odkloní od té stávající a povede ve zcela nové stopě.
Úřad stanovil celkem 44 podmínek pro fázi přípravy, stavby i provozu. K plánům přišlo 17 vyjádření, proti stavbě je obec Pustiměř.
K přepracování trasy se SŽ rozhodla kvůli propadům rychlosti v původním návrhu i blízkosti zástavby. Nové vedení má umožnit rychlost 200 km/h v celém úseku. Vzniknou kvůli tomu mimo jiné dva tunely: Pustiměřský (500 m) a Dřevnovický (380 m).
Úsek Vyškov – Nezamyslice je jedním z pěti, na které je celá rychlá trať Brno – Přerov rozdělena. Detailně ji popisuje informační leták Správy železnic. Hlavní změnou oproti původním plánům je zahrnutí prvních tří staveb ve směru z Brna do PPP projektu, tím se zahájení stavby posunulo zhruba o rok.
Správa železnic přestala projektovat část rychlejší trati mezi Brnem a Přerovem. Čeká na PPP
Trať, která spojuje druhé a třetí největší město republiky, tedy Brno a Ostravu, je dnes mezi Brnem a Přerovem jednokolejná a jezdí se po ní nejvýše stokilometrovou rychlostí. Cesta z Brna do 88 kilometrů vzdáleného Přerova trvá hodinu a čtvrt. Kapacita trati je zcela vyčerpaná. Od roku 2006 už kvůli tomu nejezdí ani osobní vlaky z Brna do Vyškova, nahrazují je autobusy.