Dalších 17 kilometrů trati na 200 km/h. SŽ získala důležité razítko pro část spojení Brno – Přerov, vzniknou dva tunely

Trať Brno - Přerov, Nezamyslice. Pramen: Správa železnicTrať Brno - Přerov, Nezamyslice. Pramen: Správa železnic

Proti nové trase je obec Pustiměř.

Odebírat
Upozornit na
guest
57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Davidoff

Už prosím začněte kopat.

BohDan

Uz zacali.

Zdenek300

Trať měla raději vést dle původního plánu přes Hoštice s křižanovickým tunelem a ne někde kolem letiště a Pustiměře. Zastávka je využivaná i když ne ve velké míře a je na znamení, což nenutí každý vlak tam zastavovat a takhle to mělo být i na dále a ne vymýšlet nějaké nové oblouky!

parmezano

Armáda to zarazila , dálnica je tam , taky záložní vojenské letiště

Zdenal300

Ale to se týká nové trasy přes Pustl ne té původní. Ne?

parmezano

ano, mělo to jít pod dálnicí těsně za Vyškovem , aby odpadlo to dnešní „esíčko“

Projektant

Přes Hoštice by to nebylo na 200 bez propadu.

Zdenal300

Tehdy se vědělo o propadu za Vyškovem, ale nevadilo to. Navíc snad téměř každý spoj bude ve Vyškově zastavovat.

PetrN

No to ani omylem, ve Vyškově bude zastavovat rychlík, ale expresní vrstva rozhodně ne, ta na trase do Ostravy jedině v Přerově. V budoucnu pak vysokorychlostní vlaky Brno-Ostrava bez zastávky

Pavel

Ale kvůli snížení rychlosti na ivanovickym záhlaví 100km/h se bude dělat přes Pustl. A lidi do Hoštice/Heroltic jezdí busem.

Zdenal300

Ale jezdí se i vlakem. V tomto úseku by bylo plus už ta dvoukolejka, takhle je to vytížené křižováním a když je nejhůř, tak dají do Vyškova na Os bus, pač vlak by nestihl obrat.

fous55

Možná by pustiměřským NIMBYstům zavřeli hubu, kdyby jim tam udělali zastávku. Ve Chvalkovicích, které mají 450 obyvatel, má zůstat, v Pustiměři, která má 2000 obyvatel, se s ní nepočítá, i když by byla od okraje obce jen cca 550 m a od radnice asi 1300 m, tedy v dosahu chůze, kola, koloběžky apod. I na P+R by tam bylo místo. Ten oblouk s tunelem má R asi 2500 m, takže při převýšení 90 mm, (norma doporučuje max 60 mm a připouští maximálně 110 mm) by tam byl při 200 km/h nedostatek převýšení 99 mm, takže v normě.

N.N.

Zeptal bych se místních, kam do Vyškova dojíždějí. Přecijen je to okresní město, autobus je rozveze. A musí jet už kvůli vesnicím za Pustiměří, přestup na 1 zastávku vlakem se těm vzdálenějším líbit nebude.

Pavel

Z Pustiměře mohou dojíždět do Brna 😉

Peter

Stačilo by se NIMBYstů na nic neptat a prostě stavět.

Dušan

Ten oblouk nemá R = 200m, ale jen R = 2 300 m a stavební převýšení D = 114 mm s tím, že nedostatek převýšení pro I130 = 92 mm a V = 200 km/h – takže nástupiště tam udělat dle normy nelze. Muselo by se to stavebně předělat, a to i ve vazbě na sousední oblouky.

Karel M

Jednokolejná…
Ano ta původní, ovšem už pan redaktor nedodá, že v Holubicích všechny R odbočují na jednokolejnou spojku do Blažovic a odtud je to už dvojkolejné až na okraj Brna na odbočku Slatinská, a pak jednokolejná až do hlavního nádraží.

Pedro72

I když z ní většina (ve všechny) vlaků přejíždí spojkou na 340, je trať 300 jednokolejná. Na dvoukolejce jede ostatně vlak necelých 12 km (Slatina – Blažovice) z 88 km (Brno – Přerov). A pak se další jednokolejnou spojkou vrací k trati 300.
To zase tak velký informační deficit nevytváří, věřím, že většině čtenářů to bude celkem fuk 😉

N.N.

Výživné je stání před Černovickou spojkou. Výhybky v Modřicích u Gity mohly sloužit už mnoho desetiletí a zkrátit tu jednokolejnou spojku na polovic. Škoda mluvit.

a8n

V Komárově.

tomash

Jedná někdo s obcí Pustiměř, aby stavbu v budoucnu nenapadala? Železnice má vést v polích stovky metrů od okraje obce, v místech kde je již dálnice a letiště a navíc ještě 500m dlouhým tunelem… Vlastně nevím, co chce Pustiměř na této krajině ještě zachraňovat. Chybí snad v projektu protihlukové zdi, zahloubení, mosty?

JiriP

Já být Pustiměří, tak naopak usiluji o to, aby na nové trati přibyla zastávka u obce.

N.N.

Máte dvě možnosti: Před a za tunelem. Za tunelem znamená za dálnicí. Před tunelem je to kilometr k prvním domům.

Pavel

Co jsem slyšel, že starosta chce získat nějaké peníze/projekty pro obec a za zkoušku nic nedá.

Zesp

Na konci června jsem pořizoval záběry z jízdy parního vlaku v Nezamyslicích u příležitosti výročí 155 let trati Olomouc – Nezamyslice (plus samozřejmě běžný provoz). Nebýt tam ty troleje, tak fakt nostalgie. Ještěže alespoň na Kojetín už se staví…

https://youtu.be/8FjBv259_Hk

Petr

Super video, akorát ty soupravy Bózova to je děs a běs 🙂

Zesp

Holt musíme to vydržet do soutěže. Pak se to s nástupem alternativního dopravce zlepší… ČD je to bohužel fuk,s cim tam jezdí…

jaroslav.dohnalik

Již v roce 2050.

Tom

I vy optimisto 😀

Skippy

Z geologickeho hlediska ‚jiz brzy‘.

Peter

Já tipoval že to dodělaji v roce 2040 😀

Petr

Proč to není na 300 a víc sakra když se to staví tak draze a z nuly..?

Adam Ř

Protože by to bylo ještě dražší a výhoda by z toho moc nebyla, když tam má být smíšený provoz

Karel M

Na 300 tam bude později jiná.

fous55

Máte právo tomu věřit.

JiriP

Již brzy…

javr

Protože je to trať pro dálkovou, regionální i nákladní dopravu a těch 300 by tam bylo úplně k ničemu. Samotná VRT tam je v (daleké) budoucnosti v plánu.

David

a ta nakladni doprava je s nami ted v mistnosti?

N.N.

Stojí takhle R8 před Kojetínem a soupravou zní hlášení o poruše nákladního vlaku před námi. Za pět minut se jelo, fíra to vyřešil. V Kojetíně je vcelku dost velké silo.

Alibaba

Protože to není VRT.
A jak píší další, tak VRT bude následovat až když budou důležitější VRT postaveny nebo když tahle trať už nebude mít kapacitu.

Peter

Pokud by VRT Praha-Brno skutečně vznikla, tak nyní budouvaná nová trať 300 bude přetížená a budeme s kapacitou tam kde jsme dnes

David

Ta zastavka ve Chvalkovicich mi tam prijde hodne zbytecna … kousek maji 2 jine, ktere jsou navic lip napojene na silnce. To je to fakt jako pro jednotky lidi co dojdou nekam do poli?

Milan

Ti lidi nejdou do polí, nýbrž do té vesnice.

Pavel

Autobusy téměř nejezdí do Chvakovic a do Vyškova Bus jen s prestupem.

Martin V.

Nevím přijde mi to jako ukázka bídy při stavbě železniční infra. Když už i razítko stojí za článek. To bude ještě hodně článků než se reálně začne něco stavět.

Petr

Přesně, Navíc jen kvůli 200 km/h

Frantisek X

Mně přijde být větší bídou, že zde kvůli 200 km/h zanikne místní obsluha – zvláště, když je vedle plánována ještě zvlášť VRT. Sice chápu pohnutky pramenící ze současného tempa, výsledkem ale bude opět další polovičaté řešení – pořádně ani místní, ani dálkové. V podstatě vše kromě dálkových osobních vlaků ženeme na silnice, pro něž tam už příslušnou infrastrukturu máma.

Twix

Jaká místní obsluha zanikne? Které zastávky se ruší? Pokud vím místní obsluhu ty dvě koleje naopak umožní zavést, protože jižně od Vyškova se dneska osobáky nevejdou.

vlachjan

Zrovna v tomto případě si říkám, že by možná stálo za to nechat v provozu i ten stávajcí kousek trati Ivanovice – Vyškov. Trať tam má rychlost 90 km/h to pro ěnjaké lokálky není zlé a na budoucím koridoru by to mírně zvýšilo kapacitu před vyškovským uzlem. Dávalo by to ale smysl zejména pokud by Hoštice nebo případně jedna ze dvou zbývajcích obcí podél trati měly ambici urbanizovat prostor mezi rostlou zástavbou obce a železniční stanicí, aby tato „zarostla“ do prostoru obce.

Twix

Nedokážu posoudit jestli by to za to stálo kvůli zastávce v Hošticích-Herolticích… dalo by se to zapojit do zhlaví Ivanovic, aniž by se tam zbytečně snižovala rychlost? A co je myšleno tím zvyšováním kapacity před „uzlem“? Jako že by osobák přijížděl do Vyškova po staré trati a zároveň s ním rychlík po nové?

N.N.

Tak to by jel v Ivanovicích křížem přes protisměrnou kolej. Něco mi říká, že tohle ovlivní i protijedoucí vlaky.

N.N.

Zástavbu okolo I/47, na které není zrovna malý provoz. Je to přeložka, původní trasa nevyhovovala už v 80. letech.

Neříkal někdo něco o stavbě domů u dálnice, kam se lidé nastěhují a pak si stěžuji?

Zlámalík

Pokud je místní obsluha výhodnější busem, asi nemá cenu tahat tam drahou železnici. Bus vám zastaví u hospody, u školy, u statku, zatímco vlak tak blízko obci nedostanete a chodi na vlak kilometr nikdo nebude. Smysl vlaku vidím stejný, jako to navrhli u IDS JMK – autobusy lidi posbírají „u baráku“ a hodí je na vlak, který je rychle protáhne do vzdálenějšího cíle. Nemůžete aplikovat principy z doby, kdy autobusy ještě neexistovaly, na současnost.

N.N.

A ve Vyškově zastaví u školy, u náměstí a dojede k vlakovému nádraží. ZŠ Tyršova je od nádraží dost daleko.

marty-t

Vy jste z Hoštic nebo Heroltic ? 🙂

Zlámalík

Spíž z Polžic… nebo Bezdružic.

Alibaba

No vidíte, touhle stavbou se tam naopak můžou vrátit nákladní vlaky a osobáky velice v pohodě.
A po výstavbě VRT klidně můžou zde zahustit i osobáky.