Velké změny čekají od zítřka cestující na lince R8 mezi Brnem a Bohumínem. Až do 29. 4. bude v úseku Brno – Vyškov – Přerov probíhat nepřetržitá výluka. RegioJet kvůli tomu na trati Přerov – Břeclav začne dočasně zajíždět do Hulína. Po dohodě s ministerstvem firma současně omezí provoz vlaků o pět párů denně.
RegioJet oznámil, že vlaky mezi Brnem a Hulínem nahradí kompletně autobusy. Do Hulína budou podle mluvčího RegioJetu autobusy a vlaky zajíždět mimořádně kvůli lepší dostupnosti po D1.
„Během dne nebude v provozu celkem 5 spojů v každém směru. Jedná se o spoje mimo špičku, kdy v dopoledních hodinách a večer pojedou spoje místo hodinového ve dvouhodinových intervalech,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Výlukový jízdní řád je na stránkách RegioJetu. První pojede vždy v X:50, druhý v X:02.
Omezení dopravy do neděle plánují v úseku mezi Nezamyslicemi a Vyškovem České dráhy, poté plánují podle informací na stránkách IDS JMK běžný provoz.
Informace Správy železnic:
Na trati Přerov – Nezamyslice je plánována nepřetržitá výluka v úseku Přerov – Kojetín v termínu 19. 3. až 29. 4. a v úseku Kojetín – Nezamyslice v termínu 23. 4. až 29. 4. a to z důvodu čištění štěrkového lože a výměny kolejového roštu za nový materiál (v úseku Přerov – Věžky v délce 2,8 km a v úseku Věžky – Chropyně v délce 3,7 km). V rámci výměny železničního svršku budou realizovány také opravné práce na dotčeném zabezpečovacím zařízení a trakčním vedení. V navazujících úsecích se předpokládají opravné práce jako strojní podbíjení koleje a opravy přejezdů. Předmětné práce navazují na souvislé opravy na trati probíhající v předchozích letech pro zajištění provozuschopnosti železniční dopravy a pro minimalizaci případných dočasných pomalých jízd.
Takže model, který fungoval i za ČD a měl jsem s ním dobré zkušenosti. Díky tomu, že bus jel cleou dobu po dálnici a od sjezdu do Hulína je to na nádraží kousek, tak se dařilo dodržovat jízdní doby a se zpožděními jsem se moc nesetkal.
Potvrzuji.
Mě se stalo, že jsem do Brna za výluky budem dojel vždy s náskokem a přímý bus dokázal i hodinový náskok.
Tak v téhle době musí být na pohodu řešit výlukové autobusy. 😀
Omlouvám se, ale čtu to už po třetí a nejsem z toho moudrý. Tzn., že vlaky linky R8 z Bohumína budou místo přes Přerov jezdit přes Hulín a dál pokračovat do Břeclavi, místo do Brna?
Vlaky budou jezdit z Bohumína do Hulina, autobusy z Brna do Hulina.
Takže všechno skončí v Hulíně? Autobusy z Brna i vlaky z Bohumína? To tam bude brzo dost plno 😀
Vždycky, když byla na R8 výluka, tak byla organizována přestupem v Hulíně.
Hulín je pro ten přestup ideální – před nádražím je takový malý autobusák s několika stáními, kdysi (za socíku) využívaný pro Pilanu (Narex) Hulín. Dnes tam jezdí možná 1 autobus denně (jestli vůbec) a akorát se to používá jako neoficiální P+R. A exit z dálnice je od nádraží asi 1 km, přičemž se vůbec ani nemusí zajíždět do města.
A v době výluky se tam točívá 10 až 15 autobusů.
Já to pochopil tak, že v Hulíně skončí a z Hulína bude náhradní autobusová doprava do Vyškova a do Brna. Důvodem je podle článku to, že Hulín je blízko D1, tzn. že autobusy dojedou do Hulína rychleji než do Přerova a bude jich tedy potřeba méně.
Je to v odkazu na Regiojet((to modře napsané rozkliknout) Jinak vlak tedy pojede Bohumín-Hulín a NAD v úseku Hulín-Brno.Vlak tedy pojede z Bohumína přes Přerov, v Hulíně objede loko a pojede to zpět do Bohumína ,přes Břeclav to objíždět nebudou a z Hulína do Brna bude autobus
„RegioJet kvůli tomu na trati Přerov – Břeclav začne dočasně zajíždět do Hulína.“ Také koukám, co to je za zajímavou „zajížďku“.
>RegioJet kvůli tomu na trati Přerov – Břeclav začne dočasně zajíždět do Hulína.
Ano, lepší formulace by byla ‚RegioJet kvůli tomu začne dočasně zajíždět do Hulína na trati Přerov – Břeclav.‘ Takhle to vypadá, že už na té trati jezdí, a nikoliv, že právě na této trati se nachází Hulín. I tak to většina z nás asi pochopila správně.
Hmm, ČD tuhle zajímavou zajížďku provozovaly zcela běžně nejméně posledních 10 roků.