Dalších 15 pražských zastávek získalo odjezdový panel. Následovat jich bude až 150
Digitální odjezdový panel na autobusové zastávce v Praze. Foto: ROPID
Digitální panely umějí podávat informace také o mimořádnostech v provozu.
Mě na tom zaráží fakt, ze řešíme displeje a přitom v Cimicich je ještě plechový přístřešek z doby výstavby sídliště 70leta.
Toho si važte. Chrání před deštěm lépe, než ty nové.
Škoda že se nedaří nahradit i ty červené zastávkové totemy, které nevypadají moc vábně. Třeba něco v designu městských ukazatelů by bylo super (https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/04/Presskit-nahledy-fotek2.jpg).
Tohle je jak pěst na oko.
Tohle mělo být součástí přístřešků. Prostě taková tabule mohla být uvnitř vedle názvu stanice. Nebo na to mít ty přístřešky aspoň předpřipravené a případně je osadit jenom displejem, elektrika tam stejně přivedená je.
Nemyslím si, že by to bylo tak levné, aby se to mohlo jen tak dávat do přístřešků, kde by to bylo takřka k ničemu. Ten odjezdový panel má být vidět pokud možno z celé zastávky i okolí. Kdyby byl v přístřešku, byl by viditelný jen pro lidi, kteří by byli přímo před přístřeškem, a ještě by jim nesměl nikdo v přístřešku bránit ve výhledu.
Pro zastávky s menší frekvencí řešení uvnitř přístřešku bohatě stačí.
Co takhle jedno na Obchodní centrum Čakovice. Tam by se dost hodilo.
Tak to jste tak cca 10 let pozadu, kdy byly tyto panely skutečně užitečné. V dnesni době mobilu a internetu v mobilu, je to takřka zbytečnost. Raději zapracujte na lepší appce, tak aby tam byly vždy aktuální informace z konkrétní zastávky, kde stojím
Jasně, když spěchám, chci tahat mobil z kapsy, nebo když je zima, nebo mi dochází baterka. Uz vubec nikdo dneska bez mobilu nejde z domh, že? Neměli bychom zrušit i ty mapky v cekarnach nebo vyvesene jízdní řády? A co navigační směrovky v metru? Neměl by se každý stáhnout aplikaci, která ho chodbami provedede jako navigace?
No chápu kam míříte a víceméně s Vámi i souhlasím, ale ten konec… V podzemí se jakýmikoliv aplikacemi naviguje dost špatně, nebo jste tím jen chtěl podtrhnout ironické vyznění svého příspěvku? 🙂
Podtrhnout 😉
Hele a musíte tím svým názorem to tady takhle tapetovat? Nestačilo to tu napsat jednou? Vidím to tady už třikrát…
Čím větší hloupost, tím častěji je potřeba to opakovat, ne?
Pěkný drahý přístroj, ale vzhledem ke kvalitě dat, která do toho jdou, celkem na houby. A člověk z toho nevyčte ani pravidelný odjezd, ani zpoždění.
Pravidelný odjezd je na vyvěšeném jízdním řádu, aktuální odjezd je mnohem potřebnější informace. Vy byste tam chtěl mít raději pravidelný odjezd a zpoždění? Takže místo 1, 2, 3, 5 by se tam mělo pod sebou psát 15:28+2, 15:31, 15:27+5, 15:34 nebo tak nějak přehledně?
S tím plusem mi to přijde přehlednější, clovek totiz hned vi, o kolik bude asi v cíli nebo na dalsim přestupu později. Nebo je take druhá možnost. Ukázat 2 časy. Prcni pravidelný, druhý předpokládaný. V něm bude pripocteno zpoždění. 17:30 ___ 17:34
Mně to tedy přijde nepřehledné a ani jsem to nikde po světě takto moc neviděl, spíš to ukazuje minuty do příjezdu dalšího spoje dané linky. A berte v potaz také to, že prostor na takovém zobrazovadle není neomezený, časový údaj ve formátu HH:MM vezme už pět znaků, pokud byste tam chtěl dva takové údaje vedle sebe, tak už 10, mezi tím bude třeba nějaký oddělovač… Zatímco takhle stačí jedna či dvě číslice. O to víc místa je pak na název zastávky či směru, kam to jede. Líbí se mi to určitě víc, než první podobné takové označníky co se dávali… Číst vice »
Zobrazovat by se měl pravidelný čas odjezdu – viz např. na vlakových nádražích s udáním zpoždění, protože si třeba takhle zapamatuju pro příště, že autobus jede v 25. minutě a příště nebude mít zpoždění a ujede mi. Ale souhlasím, že zobrazení by mělo být co nejjednodušší – také berte v potaz to, že tabule mluví pro nás zrakově postižené, kteří si z nich spouštějí hlášení – časy odjezdů speciální vysílačkou VPN. Doufám, že se objeví tabule i u nás v Hloubětíně, protože novou boudu postavili, pak vyrvali ze země a za měsíc nebo dva zase vrátili. Nové čekárny – na… Číst vice »
Běžný cestující odněkud přiběhne na zastávku a podívá se na panel za jak dlouho mu to jede. Nepotřebuje vědět kdy má co jet pravidelně (zvlášť pokud stihne spoj co už měl jet) a nemá v hlavě ani informaci jak dlouho se přesně jede tam kam chce, takže by z toho stejně nepoznal, kdy tam bude (navíc zpoždění se cestou může změnit). Pro tyto informace slouží vyvěšený JŘ nebo aplikace, panel bych s tím neplevelil.
Mně osobně stačí, když vím, kdy to reálně pojede. Nepotřebuji vědět, kolik minut má zpoždění. Pokud bych to potřeboval vědět (protože čekám na konkrétní spoj), tak se můžu podívat na webovou stránku, např. mapa.pid.cz.
Jdu kolem zastávky do trafiky, ještě to stíhám. Jdu z trafiky, přemýšlím kdy mi to jede, z nevědomí vyskočí že na tabuli bylo 5. Hm jenže za 5 minut od teď to nejede. Když se motám okolo nádraží, pamatuji si „absolutní“ čas z displeje.
Nicméně chápu, že při omezené velikosti displeje lepší vypsat koncečnou a směr.
Na fotkách u zastávka Anděl je hezky vidět, že se často stane, že panel není na přilehlé lampě (nebo jiné stávající svislé konstrukci poblíž), ale je to prostě jen další sloup ve veřejném prostoru.
Stále zastávám zázor, že krok k digitálním odjezdovým panelům je správný krok, má však být integrovaný do stávajících červených označníků/totemů s jízdními řády, košem apod.
V tom případě bych ale ten totem posunul tam kde je ten panel. Když dám panel zcela dopředu, na zastávkách pro 2 tramvaje to bude už hodně daleko a z opačné strany to bude svítit dopředu mimo zastávku. Začátek zastávky se dá pak vyznačit na chodníku nebo vozovce. A nebo tam holt budou ty dva sloupy.
Za mě v dnešním světě již zbytečnost. Každý má po ruce telefon, kde se mu zpoždění také ukazuje. Tohle bylo “in” před 10 lety…teď je takřka pozdě.
Ne, každý ne a i pokud telefon má, ne každý na něm má aktivní data. Já sice takové aplikace používám také a rád (CGTransit, mapa.pid.cz, etc.), ale za zbytečné toto nepovažuji. Třeba mimopražští nebo cizinci si hned nebudou kvůli návštěvě Prahy instalovat nějaké místní appky. Pokud je to pro Vás zbytečné, mám pro Vás jednu strašně jednoduchou radu – nepoužívejte to. 🙂 Prostě až kolem toho půjdete, koukejte se třeba na druhou stranu, nebo do toho mobilu, aby Vás to zbytečně nepohoršovalo. 🙂
To je zvláštní ale že se všude po světě další a další podobné panely instalují, přestože má každý v ruce telefon. Že by v tom přece jen někdo viděl přidanou hodnotu?
Je to určitě skvělá věc i v době mobilů, ale vidím absolutně nesmyslné mít na zastávkách panely s odjezdy MHD, které ukazují spoj a ten pokud má zpoždění, v čase odjezdu prostě ZMIZÍ.. to je podle mě fatální selhání toho, kdo to vymýšlel.
Zažil jsem to dokonce i na vlakové zastávce Písek jih a je to opravdu hrozné, když z informačních tabulí prostě zmizí vlak, který měl jet, ale ještě neprojel kvůli zpoždění (které je mimochodem zde u nás standart).
To samozřejmě nereaguji na ty nové pražské přístroje..
To s tím mizením spoje je např. pořád takto (ne) funkční v UL a určitě i v dalších městech (donedávna třeba v ČB).
Na tom Andělu mi to moc viditelné z celého prostoru nástupiště nepřipadá. Ještě jsem to neviděl na vlastní oči, ale na fotce to vypadá, že přes přístřešek to od zastávkového sloupu moc vidět nebude.
Do Prahy evidentně dorazil tak rok 2000 🙂
Nebo nějaké město vyprodává vyřazené:-)
Náhodou, v 80. letech takových tabulí pár bylo. Ale nikde moc dlouho nevydržely funkční. Na Hájích a Černém mostě zůstaly nefunkční relikty ještě dlouho.
Taky se divím, ze se až teď někdo probudil. Tuto technologii má rada měst v ČR již X let. Ale v dnesni době takřka neužitečná
Tak info o mimořádnostech jsem na Dejvické ještě neviděl. Když byl ucpaný Kulaťák, tak to ukazovalo 4 busy za „<1 min" a dalších 10 minut nic nejelo…..
Tak když spoj projede bodem, co je běžně minutu před zastávkou, systém má tato data a s nimi operuje. Když se pak spoj někde zasekne, data ke změně nejsou, věštecká koule k tomu připojena není.
Zajímavé, že většina silničních navigací to věštecké koulení zvládá.
Protože dolují data ze všech připojených mobilů, potažmo jejich aplikací, které tam projedou. To by si PID musel ty data kupovat.
Stejný princip jako GRAPP SŽ, na rozdíl třeba od aplikace Můj vlak, kde se zohledňuje i to, že spoj už někde podle JŘ měl být, ale reálně ještě nebyl. Překvapivě toto umí ve své mapě i ŽSR.
Tak na kontrolní body se hrálo myslím hlavně u tramvají dřív. Možná tedy dnes stále fungují, ale myslel jsem, že ve všech tramvajích a autobusech je zároveň i nějaké satelitní určování polohy (GPS+Galileo) na dispečink se odesílá i skutečná poloha. Jinak by těžko fungovala třeba mapa.pid.cz.
Tohle plánují vylepšit. Viz: „Mezi zastávkami se však zpoždění nepřepočítává. … Do budoucna bychom pro predikci zpoždění rádi zapojili také historická data, která pomohou určit předpokládané zpoždění podle pohybu předchozích spojů ještě přesněji.“
Zdroj: https://pid.cz/zpozdeni-polohy-autobusu-pid-mapach/
Dá se to použít, ale když někde začne přibývat kolona, tak to nepozná.