Další zvrat v kauze úzkokolejek. Fikáček je zpátky ve hře

JHMD, nádraží Jindřichův Hradec (únor 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJHMD, nádraží Jindřichův Hradec (únor 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V případu jde především o dvě úzkorozchodné tratě (Jindřichův Hradec – Nová Bystřice/33 km a Jindřichův Hradec – Obrataň/46 km) a 15 nádraží.

V zápletku s řadou zvratů a těžko předvídatelným koncem se zvrhlo dění kolem konkursu Jindřichohradeckých místních drah (JHMD). Insolvenční soud ve středu neposvětil rozhodnutí věřitelů, kteří minulý týden ve čtvrtek přiřkli úzkokolejky s příslušenstvím společnosti Fexlin průmyslníka Otakara Moťky.

Soudce Zdeněk Strnad naopak vrátil do hry společnost Gepard Express podnikatele Alberta Fikáčka. Ta v konkursu nabídla vyšší částku (83 milionů korun), nezaplatila ale včas do půlnoci z 1. na 2. září. Peníze doplatila až 10. září. Půjčkou 20 milionů přispělo město Jindřichův Hradec. Vyplývá to z dnešního úředního záznamu v insolvenčním rejstříku.

Věřitelé zpoždění považovali za porušení pravidel výběrového řízení a jako nového majitele úzkokolejek vybrali Moťku, který byl v konkursu druhý a nabídl 81,35 milionu korun. Fikáček by tím navíc přišel o kauci pět milionů. Věc bude zřejmě znovu projednávat věřitelský výbor. Soud nevidí překážku v tom, aby byla Fikáčkovi prodloužena lhůta na zaplacení.

Moťka uvedl, že rozhodnutí soudu nebude nijak rozporovat. „Zavazuji se, že nebudu činit žádné právní kroky, kterými bych rozhodnutí soud, věřitelského výboru či insolvenčního správce právně napadal. Budu fandit úzkokolejkám zpovzdálí a dívat se, jak to celé dopadne,“ napsal Moťka insolvenčnímu správci.

Přiznal přitom, že ho znepokojoval „mediální humbuk“ kolem úzkokolejek. „Jsem zvyklý nejprve pracovat a dosáhnout výsledky, teprve pak v případě úspěchu o tom krátce poreferovat v médiích. Zde tomu je obráceně, což procesu obnovy nepřispívá,“ vyjádřil se Moťka, který je známý mimo jiné jako zachránce textilky Veba nebo sklárny Kavalier.

Celý jeho dopis je zde.

V případu jde především o dvě úzkorozchodné tratě (Jindřichův Hradec – Nová Bystřice/33 km a Jindřichův Hradec – Obrataň/46 km) a 15 nádraží. Vítěz výběrového řízení získá i kolejová vozidla. Na nabyvatele ze zákona nepřejdou žádné dluhy nebo pasiva.

JHMD jsou v úpadku od října 2022.

 

Tagy insolvence JHMD JHMD konkurs JHMD
20 komentářů