Další zvrat v kauze úzkokolejek. Fikáček je zpátky ve hře
JHMD, nádraží Jindřichův Hradec (únor 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V případu jde především o dvě úzkorozchodné tratě a 15 nádraží.

V případu jde především o dvě úzkorozchodné tratě a 15 nádraží.
Tak jen uvažuji, kolik asi celé to řízení stojí peněz a kdo to vlastně nakonec všechno zaplatí. A také mě napadlo, jestli to soudce neprodlužuje třeba i právě proto, že z toho bude mít největší přínos právě soud a zejména příslušný sudí.
Když to ti „kormidelníci“ vedou tak, jak to vedou, bude nakonec Moťka být ještě docela rád, že z toho včas „byl vycouván“, ačkoli jeho původní nabídka působila dost lukrativně
Ať se kluci domluví, vezmou to na půl a je to. Fikáček jako dopravce a Moťka jako úspěšný podnikatel a finanční a úřední jistota.
IMO Filacek sezene provoznj kapital tak, ze cely tenhle pribeh JHMD proda Netflixu ke zfilmování 🤣
Takové kavalírství je v dnešní době vzácné.
Hlavním problémem kauzy je soudce Strnad. Nejprve dvě hloupá rozhodnutí, která zrušil Vrchní soud, poté dlouhé lavírování s reorganizací pana Kysely a teď kvůli 2,15 MKč další zdržení. Tenhle člověk udělá vždy vše možné, aby nic nešlo nebo to trvalo co nejdéle. Ve Strakonicích určitě dodnes vzpomínají, jak tam kvůli triumfálnímu vítězství jedné místní party zrušil komunální volby a na 3 roky zablokoval městskou samosprávu, aby v opakovaných volbách tato parta vyhrála ještě triumfálněji.
Přiznejme si, ze přístup pana Kysely byl o tom získat JHMD, prodat koleje obcím a provozovat vlaky v objednávce krajů a získat peníze z SFDI.
Kraje řekli, že objednají maximálně turistické vlaky a SFDI bez pravidelného provozu do toho peníze nedá.
Tahle kauza je normálně jak reality show, tolik zvratů a každou chvíli jsou věci jinak…
A to je teprve začátek.
Moťka je zdá se dobrej v tom, že chce být zbýt jako poslední možnost záchrany a nikam se nehrne. Za tohle má palec nahoru.
Ostatně, celé JHMD může napřed zkrachovat ještě jednou za Fikáčka, a pak to může připadnout stejně Moťkovi.
Spíše ale věřím tomu, že úspěšný podnikatel zvládne provozovat dráhu, než že šotouš bez peněz zvládne podnikat.
Prý šotouš bez peněz 😂😂😂
A kde ty peníze teda schovává? Nebyl schopen dát dohromady ani kupní cenu. Kdyby to dal náhodou nějak dohromady, tak do JHMD vloží i tu poslední korunu. Z čehoto pak bude dávat dohromady a provozovat?
Chvíli mu tam asi nadšenci budou natírat a zametat zdarmo, ale pochybuju, že takový strojvedoucí bude ve volném čase chodit jezdit ještě k JHMD pro zábavu. A naftu aby si asi taky nosili z domova v kanystrech.
Pan Moťka je sice sběhlý v obchodování s dluhopisy, nicméně o železnici a vším s ní spojené neví naprosto nic. To také nevěští nic dobrého. Jestli si kdokoliv myslí, že by na úzkou přišel mesiáš, tak žije v hluboké deziluzi.
Patří mu sklárny, ale nemusí umět foukat sklo, pokud na to má zaměstnance.
Sklárny nejsou dráha a sní vše ostatní spojené
To opravdu nejsou, nicméně tržby z nich mohly pomoct s nutnou údržbou úzkých. Prachy na ni bude pan Fikáček dávat dohromady asi stěží. Zatím má optimistickou vyhlidku na nespavost do důchodu.
Vše nasvědčuje tomu, že pan Moťka původně vůbec netušil do čeho jde. Ostatně ani nevěděl, že je dráha třetím rokem mimo provoz a byl překvapen, že se nemůže povozit vláčkem po okolí. Takže jaké asi mohlo být povědomí o tom, kolik to bude stát po nákupu? Opravdu není náhoda, že to s díky klidně přenechá Albertovi.
Ne on se o to jen stachanovsky nedere jak úderníci v roce 1950. A čas ukáže jestli jde investovat srdcem bez peněz. Doporučuji zkuste v marketu na kase říci, že nemáte peníze, ale dobře srdce, co o Vám dají. A pak povezte. Mimochodem jakou má Fikacek praxi v provozování dráhy? Pokud vím žádnou, tzn. k provozování dráhy není ani ze zákona odborné způsobilou osobou. Tou je tam někdo jiný. On má praxi dopravce a to je za dané situace sekundární. Klic leží v dráze. A v kapitálu.
Nedere se o to, protože už ví, proč se o to nedrat. Ohledně vašich příběhů u kas supermarketů apod jsem vám už odpovídal, že tyhle rady ptáka Loskutáka můžete uplatňovat i jinde kupříkladu na ministerstvu obrany a nákupech tanků, stíhaček atd to vše na dluh. 🙂
I před půlnocí umíte pobavit. Fikáček to kupuje na co? Na dluh….. Ach jo.
No tak to by jste mu měl napsat tu vaší poučku o kase v supermarketu 🙂
Neodpověděl jste na to z jakých zdrojů to Fikacek chce koupit. Zjevně odvadite pozornost, asi tomu nerozumíte.
Kdyby Fikáček neměl zdroje, tak nic nekupuje ne? Co na tom nechápete?
Fikaček JHMD nekupuje na dluh, ale pouze s pomoci tzv. překlenovacího úvěru od Jindřicháče tak na dobu do 2 měsíců než mu přijdou jeho vlastní peníze z jím prodaného majetku, který nemusí být jen peněžitý, ale při tom je tzv. zpeněžitelný
– prostě firmu v konkurzu nekoupíte za Vámi aktuálně vlastněné nemovitosti, podíly v jiných firmách, ale i zlato či bitcoiny, ale vše takové, které jste se rozhodl proti té pro Vás nové firmě již nevlastnit, musíte prvně tzv. zpeněžit, a to nejde ze dne na den!
Takže na dluh. Vy znáte úvěr, který není dluhem? Kde máte napsáno, že se mu majetek podaří zpeněžit. Z veřejných zdrojů je známé, že se to táhne od začátku roku a potenciální kupující má sám problémy.
Ostatní jsou školní poucky. Kapitál vlastní mám nebo nemám. Hotovo. V tomto případě kapitál zjevně není.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak překlenovací úvěr si domluvil na dobu než prodá ČDC 5 lůžkových vozů. A ČDC teprve zjišťuje u AČR, zda pro ty vozy bude mít dostatečné využití a tedy jestli je skutečně koupí.
ČDC je v miliardové ztrátě a do koupě se moc nehrne, chce aby – když už – to pořídili SSHR.
To je klidně možné. Kolik si myslíte, že věděl pan Bernard o pivovarnictví, když poprvé vstoupil do ruiny pivovaru v Humpolci? Rád vzpomíná na údržbáře, který za ním hned zkraje přišel s fialovou vodou a řekl: Šéfe, ve vodě je čpavek. Co s tím budete dělat? Nakonec to byla zkouška nového majitele 😉 a údržbář dělal v pivovaru až do důchodu. A pan Bernard s kolegou „řádí“ v pivovaru nadále. Ale tam jde o výrobní podnik oblíbeného sortimentu. U JHMD bude muset nový majitel dost zainvestovat do znovu zprovoznění a teprve pak lákat lidi. Nápady na to pan Fikáček nepochybně… Číst vice »
Já také nikde netvrdím, že má úzkokolejka příchodem jednoho, nebo druhého vyhráno. Říkám, že
Říkám, že je příliš předčasné a naivní myslet si, že případným příchodem miliardáře je vše zachráněno a zalito slibnou budoucností. Není… obě možnosti můžou končit stejně špatně.
Pane bože a dráha je pupek světa, nebo galaxie? Na dráhu bystrý manažer nastuduje pár zákonů a vybere správného člověka, který mu tu dráhu odpracuje. Nebo snad místo řízení firmy bude běhat zvedat návěstidlo?
Evidentně pan Moťka nechce být bystrý manažer.
Aha, aby byl bystrý manažer, nebude firmu řídit, ale bude sekat trávu, mazat výhybky a lít petrolej do světel návěstidel….
Napsal jste to téměř správně, akorát se ta vaše věta zkrátí jen na to podstatné…“nebude firmu řídit“.
Aha, takže to bude fungovat do první kontroly třeba z financaku. Mmj. převezme 14 zamestnancu, což pri prumerne mzdě jsou náklady cca 1 mio mesicne. Kde na to vezme? Nebo ty zaměstnance převede na brigádníky? A až přijde ta kontrola třeba z financaku, tak jim zvedne návěstidlo. Hrdý železničář. Tak jo. Vy máte fakt podvědomí o tom jak funguje firma
Berte to tak, že kdyby na tohle všechno, co jste vypsal Fikáč neměl odpověď, případně základ, tak do toho nejde. Jestli je to proti vašemu smýšlení je čistě váš boj.
Zase z toho nedělejte jadernou fúzi. Železnice je tu přes století a technologicky je to skoro pořád to samé. Navíc když je někdo miliJardář, tak se mu taková činnost dělá.jednodušeji než milionáři.
Jak už jsem psal…nepropadat iluzím, že příchod miliardáře automaticky znamená příchod mesiáše.
Zatímco já propadám depresím, když vidím šotouše/taktouše přiblížit se k jakémukoliv dopravnímu modu.
Nepropadejte depresím. To přeci správný a bystrý manažer nedělá 🙂
To máte pravdu. Sklárny produkují výrobky o které je zájem a jejich kupní cena pokryje výrobní náklady. To se o JHMD ale říci nedá.
V hluboké deziluzi žije ten, kdo si myslí, že manažer na dráze musí umět přehodit vyhybku, rozjet vlak či rozsvítit návěstidlo. To fakt ne. Musí umět přečíst výsledovku, jestli víte co to je. To proto aby nezkrachoval. Musí znát obecne zákony, aby ho nezaslapl
úředník. Na JHMD musí mít dále ranec peněz. A na drahu samotnou musí mít cuch na lidi, aby si na to najal správného člověka. Bože nedej sotouse, to by přišel o peníze a iluze.
Manažery už na JHMD měli. Víme, jak to dopadlo. Zřejmě to úplně neuměli s tou výsledovkou, ale evidentně nejen s ní. Takže tuhle vaší ohranou rétoriku nechte bokem.
Děkuji, že jste dal vědět, že ta výsledovka je Vám cizí. Dík
No každopádně jste nějak chtěl zamluvit fakt, že JHMD do pekla odvedli právě manažeři. Holt to nevyšlo
Každopádně jste zatím neodpověděl, jak dopadl Vás průzkum, zda-li jde v obchodě něco pořídit dobrým srdcem. Na výsledovku se radši neptám.
Odpověděl jsem vám jasně už několikrát. V obchodě u kasy na dluh nic nekoupíte. Přesto všichni všude dluží a na dluh jedou. Takže to nejen, že funguje, ale ještě je to standart.
Snad tuneláři na pozici manažerů, ne?
Nebo tak… každopádně by bez nich bylo lépe
Vaše tvrzení je čistě účelové.
Chcete snad říci, že pan Šatava nebyl jistou dobu (před panem Čajánkem) manažerem JHMD a že se úzkokolejce nedařilo?
Ne nebyl a byl to důkaz, že to fungovalo i bez manažerů.
Aha, tak podle vás byl manažerem JHMD až Čajánek. Taky dobrý…
Netušil jsem, že právě vy jste ta autorita, která rozdává osvědčení o tom, kdo je a není manažer.
Přeji pěkný den!
I vám 🙂
Ježíš marja, on byl statutar a podle Vás nebyl manažer? Vlastně máte pravdu, byl v manažerské funkci ale nechoval se manažersky. Tak jdte to asi myslel. Tak to asi jo.
No rozhodně když ho nazvete manažerem, tak si budete okamžitě protiřečit, protože to byl přesně ten člověk, který z vedoucí funkce neměl problém jít mazat ty výhybky, což tvrdíte, že je zhola nemožné. 🙂
👍
Ko
Ano k tomu to nejspíš posměřuje. Budete se chtít svézt? Nejdříve posekate, uklidite, něco natřete. Přijeďte s kanystrem. Vedle nádraží je benzinka, tam natankujete no a když vás bude dost i někam dojedete, když málo s kanystrem se otočíte. A pak pojedete zadara. Takový chozrasčot 21. století. Tím neupiram srdcový přístup prvního zajemce na pásce a nedehonestuji brigády, ale tak to v srpnu bylo. Když majitel chce proč brigády ne. Ať jsou, ale mají své okrajové místo a čas.
Je to šotouš bez peněz, sotva shromáždil 83 milionů, ale aby JHMD mělo nějakou budoucnost aspoň turistického provozu, bude potřeba do toho nasypat minimálně podobnou částku ne-li vyšší o desítky procent. Kde na to Fikáček vezme ?
Ať ukáže nějakou strategii rozvoje, mimo dobrovolných šotoušů, kteří sekají trávu a sem tam něco natřou a opraví.
Tak není to miliardář. Ale jestli mít 60 milionů + majetek v hodnotě dalších desítek milionů = být bez peněz, tak chci být taky bez peněz.
Vzhledem k tomu kolik ty úzkokolejky sežraly peněz za posledních 10 let, tak vyšší desítky milionů nejsou úplně dostačující suma. Hlavně když všechno utratí za koupi, co mu zbyde na provoz? Jinak proti němu nic nemám, jen to nevypadá udržitelně.
Moje slova.
Sotous je podnikání neznalý. To není v jeho vybave
„Sotous je podnikání neznalý. To není v jeho vybave“
Právě proto mi přijde vtipné, že nazýváte šotoušem člověka, který provozoval autobusovou i železnici dopravu. Obyčejný šotouš to byl možná předtím než začal podnikat.
Moťka dráhu fakt provozovat nechce.
Moťka je businessman, tomu jde jen o co nejvyšší zisk co nejdříve
Tohle bude trvat tak dlouho, dokud se tratě nerozpadnou, a nakonec budou prodány po částech a zlikvidovány takovým způsobem, že nepůjdou už nikdy zprovoznit. Možná tam bude cyklostezka a nějaká naučná stezka s obrázky co kde bylo. Dopadne to jako Kladensko-Nučická dráha.
Oči jezkovy … hlavně ať ut to nějak dopadne. Je tu zajem to zprovoznit, tak ať se přestane žonglovat. Pořád si myslím, ze nejlepší varianta byla kdyby to ti dva dali dohromady. Jeden jako infrastruktura, druhý dopravce. Vždyť i ten Albert by snad na tom byl (vyjma oněch 5 mil. CZK) lépe. Umí provozovat dopravu. Pan Moťka by splnil co si usmyslel, zachránil technickou památku.
Evidentně nadšení maji oba pro něco jiného, ale společně ku prospěchu věci.
Byla by radost, kdyby se ukázalo, ze tomu tak je a výsledkem je živá drahá.
Proč by si nemohl Moťka prostě najmout lepšího provozního? V čem je Fikáček tak úspěšný? Kromě nadšení…
Oba jsou ochotní do toho dát kolem 80 mega jenom na nákup. Dovedu si představit, jak budou spolupracovat.
No c čem?
Fraška dokazující, jak je lidem úplně jedno, jak se peníze z daní všech občanů ČR využívají. K čemu je o 3 miliony vyšší cena dobrá, když se pak bude stát do dráhy muset sypat enormní dotace, aby se provoz zaplatil?
A ono už se ví, jaké dotace tam kdo bude sypat a jestli vůbec? Občany volení zástupci kraje tam budou dotovat provoz, pokud to uznají za vhodné.
Doprava pod odjednavkou MD tam nebude takže stát do toho bude sypat přesně nulu.
Něco peněz do toho nasypou kraje za turistický provoz. A jako obyvatel kraje Vysočina radši nasypu pár milionů do úzkokolejky než pár desítek milionů do z většiny zbytečných cyklostezek ( a to jezdím na kole dost )
Můžete prosím upřesnit, jak jste došel k vaší fantastické tézi o tom, že:
„stát do dráhy bude muset sypat enormní dotace, aby se provoz zaplatil“?
Stát nemá dost peněz na mnohem důležitější věci na železnici, jako je třeba elektrizace tratí, takže s největší pravděpodovností na JHMD menusí poslat „ani vorla“.
Mají ty uzkokolejky v dnešní době nějaký dopravní význam? Provozují se tam podivné vozy a trať je v dezolátním stavu. Možná by bylo dobré trať zrušit a zachovat jen část jako atrakci – možná v režimu místní dráhy.
Smazáno pro tupost obsaženou jak v komentáři, tak nicku.
Vyšehradský most sice má dopravní význam, ale přesto o tom, zda zachovat (po velmi náročné opravě s nejistým výsledkem a nevedoucí k potřebnému zvýšení kapacity) či rovnou nahradit rozhodují lidé, kteří o tom mají ještě menší ponětí o problematice. Tak nechme na hlavě.
Nějak jste zabloudil. Vyšehradský most asi není na úzkokolejkách…
Turistický dopravní význam v části trasy nepochybně mají.
Mezi J. Hradcem a Kamenicí asi i celoroční dopravní význam.
A zaplatí turisté za lístek tolik, aby to pokrylo alespoň náklady? Jinak budeme z daní dotovat turistickou atrakci.
Pokud ste někdy s JHMD jel, zjistil byste, že většina spojů jezdila prakticky prázdná. Občas skupina turistů naplnila nějaký víkendový spoj, což při kapacitě vozu nebylo vůbec složité…
Tak asi jednou jsem jel kdysi s nějakou jinou JHMD z Hradce až do Obrataně a zpět, ale v obou případech relativně zaplněna. Sice v Kamenici něco vystoupilo, ale v Černovicích zase se to doplnilo.
Třeba to tam půjde z daní těch turistů. 🙂
S JMHD jsem v létě do Nové Bystřice jel dostkrát a slušně zaplněné.
Jo, zejména z Kamenice do Obrataně bída na cestující celoročně.
Nemá. Ale má velký turistický potenciál, který se v jižní části dařilo využívat, zatímco v severní části jen hodně málo (je to turisticky zanedbaný kraj). Je to zajímavý zážitek, protože vlak se prodírá mezi stromy a můžete z okna sbírat houby. Stojí to za návštěvu a je to i důvod k návštěvě regionu. A přesně proto se úzkokolejky stát zbavil a přenechal jí soukromníkům, kteří s ní naloží, jak uznají za vhodné.
Tohle už je hodně solidní základ na televizní seriál. Tolik zásadních dějových zvratů v jedné, na první pohled zcela nenápadné akciové společnosti, a taková osobní dramata hlavních hrdinů, to se jen tak nevidí. 🙂
Ani Dietel by takovou zápletku nevymyslel. Ale díly by se mohly jmenovat třeba: Úpadek, Marný pokus, Soud, Kupec na obzoru, Prokletý termín, Zvrat…
Chybí tam Projebaná lhůta a všichni svatí 😅
Dietlovy seriály měly „málo dílů“.
To kdyby už, tak tohle vydá na nekonečný seriál. 🙂
prokletý?? tam bylo jiné slovo!
Seriál Koleje v úzkých. Poslední díl by se jmenoval Šturc.
Kdo by to čekal, že insolvenční soud upřednostní vyšší nabídku (=vyšší splacení dluhů) a odmítne formalistický přístup…
86,3M je vice nez 83M.
Asi tak – věřitelský výbor si spočítal, že kauce od Fikáčka a plná částka od Moťky je víc než plná částka od Fikáčka. Upřímně se nedivím, že té možnosti využili.
„Soudce takový argument očekával, ale netěší jej a varuje před postupem, který považuje v uvedeném kontextu uvažování nejen za neetický,“
Postup soudce je víc než podivný. V podmínkách soutěže se vysloveně píše, že vítěz je povinen zaplatit CELOU KUPNÍ CENU VE LHÚTĚ STANOVENÉ VYHLÁŠKOU. K tomu zjevně nedošlo. Fikaček očividně nesplnil podmínku soutěže a tudíž je logické, že jde z kola ven. Tečka.
Jsme právní stát nebo ne? Byť nejde o soutěž upravenou zákonem. Jestli se soudce chytil veřejného humbuku, což je jediné, co veřejnost od Fikáčka viděla.
Je to tak, nicméně věřitelský výbor tvrdí, že neměl jinou možnost, a soud jim řekl, že jinou možnost mají. Na to se nyní věřitelský výbor může odvolat, už mají i slib Moťky, že to případně nenapadne, tak se můžou domluvit s Fikáčkem. (ale jestli to chápu správně, soud jim nenařídil to Fikáčkovi přiklepnout, jen jim řekl, že když prodlouží lhůtu, zákon neporuší.
Pokud soudce říká, že podmínky soutěže netřeba dodržet, k čemu potom soutěžit a k čemu soudy a právní stát. Jelikož soudce sám říká, že soutěž se neřídí žádným zákonem a nabádá k nedodržování podmínek, kde proboha jsme?
Ukažte mně, prosím, v rozsudku, kde přesně to soudce říká.
Stačí si přečíst záznam a jen trochu přemýšlet. Ukažte mne, kde je ze strany Fikáčka dodržena podmínka soutěže celou částku složit do daného data. Pokud by tak učinil nebylo by to tam, kde to je.
Insolvenční řízení není veřejná soutěž ve smyslu zzvz.
Buď věřitelé dostanou 83 miliónů Kč, byť zaplacené později. Nebo 81,3 milionu Kč od druhého v pořadí.
A není to tak, že by věřitelé dostali 81,3 milionu od druhého v pořadí + 5 milionů nevratnou kauci, která Fikáčkovi propadla? Kdežto takhle dostanou jen 83 milionů?
Soud má za to (a dle mě se pohybuje na hraně), když konstatuje, že ta 5 MKč kauce je sporná, neboť Albert v době zasedání VV už peníze splatil, a tedy zájem o úzkokolejku dostatečně projevil. Propadnutí 5MKč kauce by tak v důsledku bylo ne z důsledku ztrátu zájmu Fikáčka, ale v důsledku rozhodnutí věřitelského výboru, který druhému v pořadí prodej přiklepnout ze zákona nemusel. Dokážu si ale úplně stejně představit, že by jiný soud mohl konstatovat opak, tedy že VV má právo po promarněné lhůtě přiklepnout prodej druhému v pořadí, a že je k tíži Fikáčka, že nezaplatil. Jsou… Číst vice »
81,3M od Motky + 5M od Fikacka, coz je vice nez 83M od Fikacka.
No a k těm 81,3 mega ještě 5 mega od Alberta za promarněnou lhůtu. To je dohromady více. O nic jiného než o prachy jim nejde. Možná by pro JHMD bylo nejlepší kdyby se Fikáček a Moťka dali dohromady. Pana Moťku neznám, tak ho nemohu posoudit lidskyvale kdyby to s dráhou myslel upřímně, možná by to bylo nejlepší řešení ale je to pouze můj soukromý názor
Také mne to napadlo, pokud by se ti dva spojili. Fikáček by získal spolehlivě platícího společníka a Moťka podíl s možností dokázat další resuscitaci. VEBA si vede pěkně.
Mezi Vebou a JHMD je rozdíl v tom, že Veba je továrna, která byla stabilizována a funguje a vydělává. Zkrátka investice. Zatímco z JHMD už nikdy nevypadne zpátky to, co tam kupec a plátce oprav budou muset nasypat.
Kdyby to dostal nějaký Augusta, tak by z toho mohlo něco padat skrze ZDO.
To mne skutečně pobavilo. Jako že Moťka by sypal peníze na šotouší nesmysly. Kdo jen minimálně chápe řízení firmy chápe, že to co předvedl doposud Fikaček má se seriozním řízením firmy málo společného. Pro spravedlnost je ale potřeba mu připsat, že to bere jako srdcovou záležitost, což je ojedinělé. Jen ten kapitál nemá a jděte do krámu si něco pořídit bez peněz. Takže je to cesta do zdi. Při stav u majetku o který jde to platí zvlášť.
On snad chtěl Fikáček předvádět, jak se řídí firma? Vypadalo to, že jen dělá vše pro záchranu úzkokolejky.
Věřitelský výbor má udělat to, co je nejvýhodnější pro věřitele. Pokud je pro věřitele výhodné prominout lhůtu, tak promine lhůtu. Představte si, že by se Fikáček přihlásil sám. Pak by bylo úplně jasné, že je lepší prominout lhůtu a shrábnout prachy, než dělat novou soutěž, do které už by se nikdo nepřihlásil.
Máte možnost prominutí lhůty v podmínkách? Ne. Takže prostě ne. Zájemci jsou dva, s VV se ztotožňují. Proč to Vasi ideologii nedali Fikackovi napřímo?
pospěšte, winter is coming….
To už je docela komedie.
Ne docela!
No a tím zřejmě bere šoto sen o tom jak někdo cpe peníze, aby se mohli vozit za své. JHMD jsou z ekonomického hlediska nesmysl, kraje je vlastně nepotřebují a na nostalgických jízdách se to neuživí.
No my neptřebujeme, hrady, zámky, lanovku v Ústí nad Labem, a všechny ještě jiné turistické atrakce které si na sebe nevydělávají a musí se dotovat. Všechno zrušte a zůstaňte ve skanzenu.
Vždy se najde někdo s Vaší pokřivenou optikou a výkřiky: zbořme hrady. Ani největší fantasta nemůže věřit tomu, že budou v provozuschopném stavu obě větve dráhy. Jak se píše nahoře, možná nový vlastník udrží úsek z Hradce do Bystřice pro turisty. Ale zbytek do Obrataně je k ničemu. Na zajištění ZDO dávno nevyhovuje a turisté to neuživí.
Tak zejména právě se zprovozněným úsekem Hradec – Kamenice je do budoucna počítáno s dotacemi SFDI a že se tak stane vůbec není vyloučená varianta.
Ono je počítáno???
Oprostěte se prosím od takových neurčitých všeobjímajících frází a uveďte konkrétně, KDO, JAK a NA CO chce ty dotace od SFDI zajistit?
Jihočeský kraj se jednoznačně vyjádřil, že JHMD pro ZDO nepotřebuje a je ochoten objednat sezónní turistické vlaky.
Fakt máte pocit, že Fikáček nemá snahu na ty dotace dosáhnout? Zvlášť, když jsou pro něj klíčové?
Moje pocity a Fikáčkovo snaha jsou naprosto bezpředmětné. Chcete snad naznačit, že funguje to, že když si někdo něco intenzivně přeje, tak že to nastane?
O tom, jestli nějaké dotace budou, nebo ne nerozhoduje Fikáček, ale ten po kom se ty dotace chtějí a ten má pro jejich přidělení většinou obecně platná pravidla.
Pokud JČK deklaroval, že žádnou ZDO u JHMD objednávat nebude, že bude mít pouze zájem o sezónní turistické vlaky, tak to z hlediska přidělování dotací, podle vás znamená konkrétně co?
Nikde nikdo neříkal, že o přidělování dotací rozhoduje Fikáček. Psal jsem vám, že jedním z klíčových důvodů proč se Fikáček jal záchrany úzké je dosáhnout na dotace z SFDI. Stejně tak nikde nikdo neříká, že na ně stopro dosáhne. Kraj sice před rokem deklaroval, ale rokování na toto téma nejsou stále u konce.
O hrady a zámky se stará ten samý stát, který je vyvlastnil a nevrátil původním vlastníkům. O soukromé hrady a zámky se pochopitelně stát nestará.
Na opravu těch soukromých poskytuje dotace.
No srovnávat hrady a jiné hmotné kulturní dědictví s JHMD, to už je vážně úchylka.
Kraje to nechtějí a bez dotací v rámci ZDO se to prostě neuživí.
S vervou vám vlastní, s jakou nám tady pod každým příspěvkem tvrdíte jak jsou úzkokolejky k ničemu, se jeďte konečně podívat někam do světa, co všechno se dá s úzkým rozchodem podnikat.
Když jste tak světa znalý, tak nám to povězte!
Také se za to přimlouvám – ať si rozšířím obzory.
Tak se s vervou vám vlastní chopte příležitosti a dle zahraničních vzorů s JHMD podnikejte a vytřete nám skeptikům zrak!
Není neobvyklé, že nějaký podnikatel sponzoruje fotbalový klub. Zakažte mu to. Nebo mu zakažte sponzorovat úzkokolejku.
Myslím, že nikdo nikomu nic nezakazuje, pouze už delší dobu nějak chybí ten jeden podststný element, který zmiňujete – podnikatel sponzorující úzkokolejku.
Snad alespoň vy, jste pro svého zaměstnavatele ekonomicky výhodný.