Další zvrat v kauze úzkokolejek. Fikáček je zpátky ve hře
JHMD, nádraží Jindřichův Hradec (únor 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V případu jde především o dvě úzkorozchodné tratě (Jindřichův Hradec – Nová Bystřice/33 km a Jindřichův Hradec – Obrataň/46 km) a 15 nádraží.
Moťka je zdá se dobrej v tom, že chce být zbýt jako poslední možnost záchrany a nikam se nehrne. Za tohle má palec nahoru.
Ostatně, celé JHMD může napřed zkrachovat ještě jednou za Fikáčka, a pak to může připadnout stejně Moťkovi.
Spíše ale věřím tomu, že úspěšný podnikatel zvládne provozovat dráhu, než že šotouš bez peněz zvládne podnikat.
Tohle bude trvat tak dlouho, dokud se tratě nerozpadnou, a nakonec budou prodány po částech a zlikvidovány takovým způsobem, že nepůjdou už nikdy zprovoznit. Možná tam bude cyklostezka a nějaká naučná stezka s obrázky co kde bylo. Dopadne to jako Kladensko-Nučická dráha.
Oči jezkovy … hlavně ať ut to nějak dopadne. Je tu zajem to zprovoznit, tak ať se přestane žonglovat. Pořád si myslím, ze nejlepší varianta byla kdyby to ti dva dali dohromady. Jeden jako infrastruktura, druhý dopravce. Vždyť i ten Albert by snad na tom byl (vyjma oněch 5 mil. CZK) lépe. Umí provozovat dopravu. Pan Moťka by splnil co si usmyslel, zachránil technickou památku.
Evidentně nadšení maji oba pro něco jiného, ale společně ku prospěchu věci.
Byla by radost, kdyby se ukázalo, ze tomu tak je a výsledkem je živá drahá.
Proč by si nemohl Moťka prostě najmout lepšího provozního? V čem je Fikáček tak úspěšný? Kromě nadšení…
Fraška dokazující, jak je lidem úplně jedno, jak se peníze z daní všech občanů ČR využívají. K čemu je o 3 miliony vyšší cena dobrá, když se pak bude stát do dráhy muset sypat enormní dotace, aby se provoz zaplatil?
A ono už se ví, jaké dotace tam kdo bude sypat a jestli vůbec? Občany volení zástupci kraje tam budou dotovat provoz, pokud to uznají za vhodné.
Mají ty uzkokolejky v dnešní době nějaký dopravní význam? Provozují se tam podivné vozy a trať je v dezolátním stavu. Možná by bylo dobré trať zrušit a zachovat jen část jako atrakci – možná v režimu místní dráhy.
Uplně k ničemu, už aby to rozprodali
Vyšehradský most sice má dopravní význam, ale přesto o tom, zda zachovat (po velmi náročné opravě s nejistým výsledkem a nevedoucí k potřebnému zvýšení kapacity) či rovnou nahradit rozhodují lidé, kteří o tom mají ještě menší ponětí o problematice. Tak nechme na hlavě.
Turistický dopravní význam v části trasy nepochybně mají.
Mezi J. Hradcem a Kamenicí asi i celoroční dopravní význam.
A zaplatí turisté za lístek tolik, aby to pokrylo alespoň náklady? Jinak budeme z daní dotovat turistickou atrakci.
Pokud ste někdy s JHMD jel, zjistil byste, že většina spojů jezdila prakticky prázdná. Občas skupina turistů naplnila nějaký víkendový spoj, což při kapacitě vozu nebylo vůbec složité…
Nemá. Ale má velký turistický potenciál, který se v jižní části dařilo využívat, zatímco v severní části jen hodně málo (je to turisticky zanedbaný kraj). Je to zajímavý zážitek, protože vlak se prodírá mezi stromy a můžete z okna sbírat houby. Stojí to za návštěvu a je to i důvod k návštěvě regionu. A přesně proto se úzkokolejky stát zbavil a přenechal jí soukromníkům, kteří s ní naloží, jak uznají za vhodné.
Tohle už je hodně solidní základ na televizní seriál. Tolik zásadních dějových zvratů v jedné, na první pohled zcela nenápadné akciové společnosti, a taková osobní dramata hlavních hrdinů, to se jen tak nevidí. 🙂
Ani Dietel by takovou zápletku nevymyslel. Ale díly by se mohly jmenovat třeba: Úpadek, Marný pokus, Soud, Kupec na obzoru, Prokletý termín, Zvrat…
Chybí tam Projebaná lhůta a všichni svatí 😅
Dietlovy seriály měly „málo dílů“.
To kdyby už, tak tohle vydá na nekonečný seriál. 🙂
Kdo by to čekal, že insolvenční soud upřednostní vyšší nabídku (=vyšší splacení dluhů) a odmítne formalistický přístup…
86,3M je vice nez 83M.
Postup soudce je víc než podivný. V podmínkách soutěže se vysloveně píše, že vítěz je povinen zaplatit CELOU KUPNÍ CENU VE LHÚTĚ STANOVENÉ VYHLÁŠKOU. K tomu zjevně nedošlo. Fikaček očividně nesplnil podmínku soutěže a tudíž je logické, že jde z kola ven. Tečka.
Jsme právní stát nebo ne? Byť nejde o soutěž upravenou zákonem. Jestli se soudce chytil veřejného humbuku, což je jediné, co veřejnost od Fikáčka viděla.
Je to tak, nicméně věřitelský výbor tvrdí, že neměl jinou možnost, a soud jim řekl, že jinou možnost mají. Na to se nyní věřitelský výbor může odvolat, už mají i slib Moťky, že to případně nenapadne, tak se můžou domluvit s Fikáčkem. (ale jestli to chápu správně, soud jim nenařídil to Fikáčkovi přiklepnout, jen jim řekl, že když prodlouží lhůtu, zákon neporuší.
Pokud soudce říká, že podmínky soutěže netřeba dodržet, k čemu potom soutěžit a k čemu soudy a právní stát. Jelikož soudce sám říká, že soutěž se neřídí žádným zákonem a nabádá k nedodržování podmínek, kde proboha jsme?
Ukažte mně, prosím, v rozsudku, kde přesně to soudce říká.
Insolvenční řízení není veřejná soutěž ve smyslu zzvz.
Buď věřitelé dostanou 83 miliónů Kč, byť zaplacené později. Nebo 81,3 milionu Kč od druhého v pořadí.
A není to tak, že by věřitelé dostali 81,3 milionu od druhého v pořadí + 5 milionů nevratnou kauci, která Fikáčkovi propadla? Kdežto takhle dostanou jen 83 milionů?
Soud má za to (a dle mě se pohybuje na hraně), když konstatuje, že ta 5 MKč kauce je sporná, neboť Albert v době zasedání VV už peníze splatil, a tedy zájem o úzkokolejku dostatečně projevil. Propadnutí 5MKč kauce by tak v důsledku bylo ne z důsledku ztrátu zájmu Fikáčka, ale v důsledku rozhodnutí věřitelského výboru, který druhému v pořadí prodej přiklepnout ze zákona nemusel. Dokážu si ale úplně stejně představit, že by jiný soud mohl konstatovat opak, tedy že VV má právo po promarněné lhůtě přiklepnout prodej druhému v pořadí, a že je k tíži Fikáčka, že nezaplatil. Jsou… Číst vice »
81,3M od Motky + 5M od Fikacka, coz je vice nez 83M od Fikacka.
No a k těm 81,3 mega ještě 5 mega od Alberta za promarněnou lhůtu. To je dohromady více. O nic jiného než o prachy jim nejde. Možná by pro JHMD bylo nejlepší kdyby se Fikáček a Moťka dali dohromady. Pana Moťku neznám, tak ho nemohu posoudit lidskyvale kdyby to s dráhou myslel upřímně, možná by to bylo nejlepší řešení ale je to pouze můj soukromý názor
Také mne to napadlo, pokud by se ti dva spojili. Fikáček by získal spolehlivě platícího společníka a Moťka podíl s možností dokázat další resuscitaci. VEBA si vede pěkně.
Mezi Vebou a JHMD je rozdíl v tom, že Veba je továrna, která byla stabilizována a funguje a vydělává. Zkrátka investice. Zatímco z JHMD už nikdy nevypadne zpátky to, co tam kupec a plátce oprav budou muset nasypat.
Věřitelský výbor má udělat to, co je nejvýhodnější pro věřitele. Pokud je pro věřitele výhodné prominout lhůtu, tak promine lhůtu. Představte si, že by se Fikáček přihlásil sám. Pak by bylo úplně jasné, že je lepší prominout lhůtu a shrábnout prachy, než dělat novou soutěž, do které už by se nikdo nepřihlásil.
pospěšte, winter is coming….
To už je docela komedie.
Ne docela!
No a tím zřejmě bere šoto sen o tom jak někdo cpe peníze, aby se mohli vozit za své. JHMD jsou z ekonomického hlediska nesmysl, kraje je vlastně nepotřebují a na nostalgických jízdách se to neuživí.
No my neptřebujeme, hrady, zámky, lanovku v Ústí nad Labem, a všechny ještě jiné turistické atrakce které si na sebe nevydělávají a musí se dotovat. Všechno zrušte a zůstaňte ve skanzenu.
Vždy se najde někdo s Vaší pokřivenou optikou a výkřiky: zbořme hrady. Ani největší fantasta nemůže věřit tomu, že budou v provozuschopném stavu obě větve dráhy. Jak se píše nahoře, možná nový vlastník udrží úsek z Hradce do Bystřice pro turisty. Ale zbytek do Obrataně je k ničemu. Na zajištění ZDO dávno nevyhovuje a turisté to neuživí.
O hrady a zámky se stará ten samý stát, který je vyvlastnil a nevrátil původním vlastníkům. O soukromé hrady a zámky se pochopitelně stát nestará.