Další zrychlení trati z Lovosic do České Lípy. Výluky se nepodařilo spojit, čekalo se na peníze

Trať 087 v úseku Liběšice - Úštěk. Foto: Správa železnicTrať 087 v úseku Liběšice - Úštěk. Foto: Správa železnic

Vysoutěžená cena je o polovinu nižší, než byl odhad.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

jediný co mě mrzí, je že to neelektrifikovali, když ta trat z Lovosic do Úštěku je kompletně předělaná a šíleně drahá, postavit pár sloupů a natáhnout dráty by určitě šlo a cena by se tak závratně nezvedla, údajně to chtěli elektrifikovat, ale narazili kupodivu na liberecké straně, kde odmítli i plnou rekonstrukci mezi lípou a Blíževedly. Jen škoda že dráty nenatáhli alespoň Lovosice – Litoměřice, tam by to šlo, navíc na hlavním koridoru bude vyluka, tak by mohli ty elektricky vlaky co by končili v litaku jezdit na horní nádraží. A na středočeské časti trati zase je tlak na likvidaci… Číst vice »

Jarda

už by konečně mohli pustit vlaky až do těch liběšic ne? Už tam maj jakou dobu hotovo. A bus by jezdil z liběšic do blíževedel.

Jindra

Jen technická k úseku do Úštěku. Před Úštěkem se na trati staví nový most. To co teď spustí je jen další rozšíření toho, co už se na tomto úseku dělat začalo?

Stavbu mostu přes Loubní potok dokonce zachytila Panorama. https://mapy.cz/zakladni?x=14.32568&y=50.58056&z=18&pano=1&q=%C3%BAstek&source=muni&id=1936&pid=79976990&newest=1&fov=1.257&ds=1

Jarda

už je hotový, i ta trat kolem, naposledy co jsem videl tak už to měli hotové. Takže jsem čekal, že by aspon mezi litoměřice a liběšice pustili vlaky, stejne jako lípa-bliževedly jezdí mašinka tam a zpět, tak by to fungovalo i tady.

Mower

Kéž bysme se dočkali oprav a následného zrychlení i na 237, tam je ta padesátka a rychlostní propady u přejezdů na zbláznění 🙈

zdydy

Poslední dobou se SŽ bude stejně vymlouvat že nemají peníze na opravy.

TU 134

Především by to chtělo nové zastávky
Dolní Řepčice, Horní Řepčice, Zimoř, Ličenice, Hostíkovice, Sosnová

fabec

Nevim, jestli to myslíte opravdu vážně, nebo to má být ironie. Sosnová už zastávka byla. Je tam MHD do ČL, a ve směru jinam poptávka neni. Hostíkovice jsou osada s pár baráky, to jako vážně tam mít zastávku? K Holanům je to furt daleko. Zimoř a Ličenice to samé. V Řepčicích je problém, že je to spíš Chotiněves, než Řepčice, ale reálně to je stejně v poli, tam si to říká o přesun (Trať vede dál kolem baráků). Spíš by to chtělo obnovit stanici Zahrádky, aby se dalo přesunout křižování. V Úseku ČL – Ústěk se dá křižovat jen v… Číst vice »

Kateřina

Nesouhlasím! Jsem trvalý občan Ličenic a rozhodně vím, že to není osada, jak píšete.Vím minimálně o šesti lidech, kteří by nastupovali. Nyni musí chodit do Dubičné.

SYN

Šest naráz, nebo po jednom do různých vlaků?

MartinS.

No když tam trvale bydlí 24 lidí, tak je to myslím jasné 🙂

kkk

Nesouhlasím! Jsem trvalý občan vesnice Ličenice a rozhodně to není osada s pár baráky, jak tady uvádíte vy. Vím minimálně o čtyřech lidech, kteří by vlak využívali. Nyní musí všichni chodit do Dubičné.

kkk

Nesouhlasím! Jsem trvalý občan vesnice Ličenice. Zdůrazňuji, že to je vesnice a ne osada jak tu píšete vy. Vím minimálně o čtyřech lidech, kteří by vlak využívali. Nyní musí chodit do Dubičné.

Joseph

A co takhle zastavení na mávnutí kdekoliv a kdykoliv? Jste fantasta…

Aleš

Na Aljašce to tak funguje,byť jen na cca 100 km úseku 🙂

Zdeněk

„V úseku Liběšice – Úštěk je dosud maximální rychlost 60 km/h, nově budě 70 km/h“

nestačilo by 65 km/h ?

Vojtěch Suchan

Na to, že se jedná o opravu a ne rekonstrukci? OŘ Ústí tohle tradičně umí dobře, a jejich tratě jsou taky díky tomu ty nejlepší u nás.

Bram

Přesně tak. Stačí se podívat do OŘ Praha, kde rekonstrukce je zásadně se zachováním původní rychlosti. Jen pro zajímavost: Dozvěděl od lidí, co pracují na Správě železnic, že OŘ Praha mělo zájem při opravě v předchozích letech u „své“ části trati Rakovník – Louny nechat rychlost dokonce snížit, protože 70 km/h bylo dle nich zbytečně moc, šedesátka by prý úplně stačila.

Tomáš Záruba

To je ale o řízení organizace. Platí pokud vím směrnice, že kde opravou vzniknou podmínky pro vyšší rychlost, musí se zavést (velmi zjednodušeně). A její autor je/byl dokonce postupně povyšován. 🙂

Winchester1973

Zde ani tak nešlo o zrychlení, jako prostě o opravu jelikož byl tento úsek na hranici životnosti. Poslední větší „oprava“ byla provedena v 80. letech, kdy byly odstraněno telefonní vedení a vyměněno pár pražců. Byť si myslím, že by to tady sneslo 90tku. Čekám ještě rejpaly, že by se jedná o příkladnou trať, kde by se vyplatilo nahrazení autobusem.

Georg

naopak, tohle je priklad revitalizace trati, ktery smysl ma. tim spis je absurdni nedostatek financi, ktere se utratily za ruzne jine hovadiny (kozi draha, nadrazni budova pardubice atd.)

Anonym ze severu

Odměny GŘ, a další

Zbyněk

Prozatím mě nárhadní autobusová doprava přiveze z Ltm do Úštěka o 15 minut dříve.

Kubrt

Netřeba být paranoidní. My, rozpočtově odpovědní šotouši, cítíme rozdíl mezi tratěmi, které rozumným způsobem vedou odněkud někam a těmi ostatními.

zdydy

Máte pravdu mohli by navýšit rychlost, opravy jim trvají dlouho.

Omega

Opravy neprovádí zaměstnanci SŽ, ale externí dodavatel …

malý bobeš

Vzhledem k profilu trati a charakteru dopravy stačilo…

Bram

Ještě že o tom různí malí bobešové nerozhodují. Naštěstí.

malý bobeš

Obdivuji Bramův smysl pro humor…
rozhodli o tom „velcí“ = nebude 65 ale bude 70 jestlipak ten závratný rozdíl kolega Bram (z okénka Regionovy sledující dozadu ubíhající krajinu) pozná?

Bram

Nic proti, ale krajinu pozoruji obvykle na předním stanovišti, na zadním skoro nikdy :-).

suri

Škoda, že se nesáhne na úsek Úštěk – Česká Lípa, jeho stav by se dal popsat úplně stejně jako stávající stav úseku Liběšice – Úštěk, který opravou nutně potřebuje.

Winchester1973

údajně nebyl zájem ze strany lbc. kraje, byť na základě dohody je objednavatelem až do ČL uk. kraj. Dalším argumentem je, že tento úsek má spíše turistický charakter než na denní dojíždění.

Sova

Aby taky ne, když na 24 km z Úštěku do ČL vlak potřebuje 38-40 min. To na denní dojíždění fakt moc není. Nic to ale neříká o poptávce, trať má turistický charakter PRÁVĚ PROTO, že potřebuje úpravy jako sůl.

veli.k

Udělají se tam alespoň ty přejezdy, jak se avizovalo, nebo nic pro jistotu?

Jarda

na lbc straně se dělali přejezdy, dava se zabezpečení, delaj ito za provozu, kopou vedle trati rigoly na kabely, nekde už mají hotovo, takže ta trat by měla byt už zabezpečená, takže až tam nekdo pojede, tak by měli přejezdy už blikat. Ale je škoda že to neopravily celé, když ten vlak na te trati hopká.