dkv_obrazok

Další zpoždění pro vylepšení tratě do Slavonic. Správa železnic ji stáhla z procesu EIA

Motorová jednotky 847 RegioFox v Telči. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorová jednotky 847 RegioFox v Telči. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K posouzení vlivů na okolí půjde plán už potřetí, a to kvůli doplnění elektrizace.

Příprava dlouhá léta chystané modernizace regionální trati 227 z Kostelce u Jihlavy přes Telč a Dačice do Slavonic, která má nově zahrnout i elektrizaci a osazení zabezpečovacího systému ETCS L2, nabírá další skluz. Správa železnic (SŽ) záměr stáhla z procesu posouzení vlivů na okolí (EIA), kam jej poslala v polovině srpna.

„Žádost o vydání posudku EIA jsme stáhli, abychom mohli zapracovat požadavky vznesené dotčenými orgány. Poté podáme žádost znovu. Začátek samotné rekonstrukce je v tuto chvíli plánovaný v letech 2027 nebo 2028, stavba by měla trvat dva až tři roky roky,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.

V procesu EIA už přitom byl tento záměr dvakrát, v roce 2009 i v roce 2021 získal potvrzení, že nemá významný vliv na životní prostředí. K posouzení musí ovšem znovu právě kvůli doplnění elektrizace. V srpnu předložená dokumentace hovořila o zahájení stavby v říjnu 2026 a jejím ukončení do června 2029.

Právě koncem roku 2029 by měl v Kraji Vysočina vyjet nově vysoutěžený dopravce, jehož výběr kraj připravuje. V tendru bude po dopravci požadovat sedm elektrických jednotek a osm bateriových jednotek. Elektrické jednotky by měly nově obsluhovat úsek Havlíčkův Brod – Jihlava – Kostelec – Slavonice.

„Cílem stavby je úprava stávající trati tak, aby mohl být zaveden výhledový koncept Kraje Vysočina na zavedení přímých vlaků Havlíčkův Brod – Jihlava – Dačice město v taktu 60 minut s prodloužením vlaků do Slavonic v taktu 120 minut,“ píše se v materiálech SŽ.

Vylepšení 53 kilometrů dlouhé regionální tratě má také mimo jiné přinést zvýšení rychlosti na některých úsecích ze stávajících 50 km/h až na 80 km/h. Plán zahrnuje stavební úpravy železničního svršku i spodku (především v úseku Dačice – Kostelec), opravy devíti propustků a stejného počtu mostů. Bude také rekonstruováno kolejiště stanice Telč, zřízeno vnější nástupiště ve stanici Třešť a postavena nová zastávka Slavonice škola.

Příprava revitalizace trati se přitom neustále protahuje a samotná stavba se odkládá. Podle původního letáku ke stavbě mělo být hotovo už v srpnu 2022.

Tagy Správa železnic trať 227 Kostelec u Jihlavy - Slavonice
6 komentářů