Další zpoždění pro vylepšení tratě do Slavonic. Správa železnic ji stáhla z procesu EIA
Motorová jednotky 847 RegioFox v Telči. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K posouzení vlivů na okolí půjde plán už potřetí, a to kvůli doplnění elektrizace.
magický rok 2027
Pro info:
http://dvo.wz.cz/skola/gvd.pdf
Další kapitolou této trati je 30 před křížením s nepoužívanými polními cestami, chybějící zabezpečení přejezdů ve Slavonicích které také 2 minuty dají… Kapitolou samo o sobě je obrat vlaků v Dačicích město. Kde souprava kvůli závorám musí odjet za stanice a pak se vrátit….
https://www.zelpage.cz/zpravy/6984
„Po dlouhých letech podudržovanosti tratě z Kostelce do Slavonic, otevřené na přelomu devatenáctého a dvacátého století, se našly peníze na její revitalizaci. Je v plánu investice do infrastruktury v hodnotě 850 milionů. Po skončení modernizace má být trať bezpečnější a provoz na ní levnější a rychlejší. Podle Jana Veselovského z plzeňské pobočky Správy železniční dopravní cesty ovšem ani po roce 2012, kdy rekonstrukce skončí, nebude obnovena trať Slavonice – Dobersberg“
17. 3. 2009
Kdo to toho 16,5 roku zdržuje?
A proto jsem nevolil a nejsem příznivce ODS a Martina Kupky. Bohužel nedokázal ani tyto dlouho odkládané a rozpracované železniční stavby nijak posunout.
Nabízí se otázka – proč to ve své době neposunul „ten, který řídil stát jako firmu“? 🙂
(tedy mj. i svoji firmu v Kostelci u tratě :-D)
A furt tam zůstane zbytečná úvrať do nádraží v pustině jménem Kostelec u Jihlavy? Ušetřilo by se tím 5 minut. Jedna na zajetí, tři na změnu stanoviště, jedn na výjezd z nádraží Kostelec.
Tohle ale, pokud to nemá zablokovat budoucí zrychlení JI – JH, je třeba řešit společně s přeložkou Jihlava – Dolní Cerekev (nebo několika většími). A podobných 5 minut se pak ušetří i mezi Jihlavou a tou spojkou. Takže se pak křižování dostane (opět) do Dačic, a tedy přestane vadit vynechaná Peč. Kdybys udělal teď jen „rychle nějak spojku, aby nebyla úvrať“, tak se to nepodaří (neboť podmínkou je, aby se namísto Třeště stihl Sedlejov).
Tohle je prokletí. Místo aby to bylo „rychle nějak spojku, aby nebyla úvrať“, protože ta spojka je potřeba už dnes, resp. byla potřeba už včera, tak se bude čekat na Godota, který přijde možná ještě v tomto století. Nejen na dráze by se mělo víc využívat různých „quick and dirty“ řešení pro řešení akutních potřeb.
Na „quick and dirty“ by musela být politická vůle odpustit nějakou ekonomickou návratnost stavby. A na to politici s kolečkem v ruce nemají koule.
Kombinace křižování Sedlejov + Dačice = systémová půlhodina na pouze 19 km = cestovní rychlost 38 km/h coby cíl všech těch úprav vč. elektrizace?
🙁
Mmch. za kolik minut by zvládl sjet trasu Jihlava město – Sedlejov Sp vlak ve chvíli, kdy: – t-225 mezi JI a Kostelcem není zmodernizována – existuje Kostelecká spojka – t-227 je zmodernizována/elektrizována dle projektu – půjde o skutečný Sp vlak**, tzn. mezi Jihlavou a Telčí zastaví max. 1x v Třešti + pak případně z dopravních důvodů právě v Sedlejově (zato Os vlak pojede mimo špičku o 1 h dříve/později, resp. ve špičce v prokladu se Sp např. formou rozpojování/spojování s Os směr Horní Cerekev, i když O. K., i to by na pouze jednokolejné t-225 mezi JI a Kostelcem… Číst vice »