Další zpoždění pro vylepšení tratě do Slavonic. Správa železnic ji stáhla z procesu EIA
Motorová jednotky 847 RegioFox v Telči. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K posouzení vlivů na okolí půjde plán už potřetí, a to kvůli doplnění elektrizace.
Je to k pláči: nechápu, proč do té „modernizace“ zlomyslně přidali hned i elektrizaci, kterou mohli klidně nechat jako samostatnou akci a v rámci té „modernizace“ ji jen připravit tak, aby do zmodernizované trati nebylo třeba znovu vrtat a stačilo jen postavit sloupy, natáhnout dráty a vybudovat napájecí stanici. Kromě toho nechápu, když už chtějí koupit část jednotek jako BEMU a část jako EMU, proč tedy nekoupí všechny jako BEMU, aby mohli jezdit na baterie i bez drátů až do Telče či Dačic a i za cenu přestupů nechali zbytek dlouhodobě v motorové trakci (protože BEMU by asi až do… Číst vice »
Čuně se hned pozná podle nadužívání uvozovek a slova „zlomyslně“.
Uvozovky tady používá mnoho lidí, navíc v tomto případě byly použity jako vyjádření „modernizace v uvozovkách“, protože zkušeností s těmi „modernizacemi“, kdy výsledkem je faktické zhoršení původních podmínek, máme snad už všichni dost. A o různých větších či menších zlomyslnostech, protože obvykle skutečně nejde o pouhé neumětelství, víme také jistě všichni.
Joukl už tam dávno není. Bizarní postavička, jehož úřad byl schopen v 6/2009 přestat objednávat některé spoje např. v daném čase jen v jednom směru jízdy, přičemž oběhově spjatý protijedoucí spoj jako by objednával dál, tak jej zrušily ČD „z oběhových důvodů“. Kraj se pak začal vymlouvat, že „SŽDC svévolně ruší spoje na Vysočině“. Ve 12/2009 pak 10leté nabagrování všech normálněrozchodných výkonů pro ČD se „zdůvodněním“, že Regiojet nedal komplexní nabídku (však kraj si jej od něj ani nevyžádal) a že prý by „vyzobával jen lukrativní výkony“ a „nejde mu o dálkové výkony“. Kraj se též upomínal, že ČD odjezdí… Číst vice »
To je hodně dobrý popis Jouklova působení v oblasti VHD (nejen) na Vysočině a hlavně jeho zásluh o „Jemničku“. Ale chybí mi tam zmínka o tom, že také byl od 1. prosince 2007 do 8. září 2010 členem dozorčí rady ČD Cargo – a pokud jde o jeho působení u SŽDC, sice si o tom něco matně vybavuji, ale na internetu jsem o tom přes veškerou snahu aktuálně žádnou informaci o tak staré historii nenašel – asi se tím on ani SŽ(DC) raději příliš chlubit nechtějí.
Bylo by toho víc – viz stroj na zmrzlinu.
Ale ten už byl medializován mnohem víc než to, co novináři neřešili vůbec. I když do toho patří nejen to, co píšu já, ale i to, co píšete vy.
Mmch. zde jeho konec (a hm, tak 2 roky a několik měsíců, ne 3 roky) https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/necas-odvolal-cleny-spravni-rady-szdc.A130327_183152_eko-doprava_klm
Docela by mě zajímalo, kolik lidí použije vlak na trase Slavonice – Dačice denně. Věčně v tom vlaku vidím 3-4 lidi max. a to i s průvodčím a strojvedoucím 😄 za ty miliardy to stojí 😄 od Dačic do Slavo bych koleje zahrnul a neřešil 😄
„od Dačic do Slavo bych koleje zahrnul a neřešil“
To přeháníte, ale žádné nákladné úpravy se tam rozhodně nevyplatí dělat, a jakoukoli elektrizaci už vůbec ne – jen postavit další zastávku ve Slavonicích a možná i u Cizkrajova (na znamení) a zkusit vyždímat ze stávající stopy co možná nejvyšší TR, a případně ve Slavonicích udělat nějaký co nejjednodušší napájecí bod, ale rozhodně nic víc. A k tomu ale upravit stanici Dačice tak, aby i zastávka „město“ (u přejezdu) byla její součástí jako samostatný obvod a neležela na širé trati (podobně jako krahulovská zastávka v Nučicích).
Křišťálově čistý příklad selhání při rozhodování o penězích ostatních, na které veřejnost tak snadno nevidí neboť se rozhoduje zpoza stolu nádražních otestánků=monopolních dodavatelů
kdyby se rozhodovalo normálně = regionální otázky řešit přímo v regionu, tak jsem zvědav zda-li by místní fakt akceptovali onu, monopolními dodavateli lobbovanou, nádražní konstantu cca 10ti násobného předražení
Hm. Tady se asi ničeho nedočkáme. Další odložení. Tak tu trať zahrabte a instalujte vzpomínkové cedule.
Už jsem to psal do diskuze k poslednímu článku na tohle téma. Chybějící přeložka trati před Mysliboří je kde ?
Není. Je to totiž opět napůl….
Zveřejnil kraj někde nějaké údaje k připravované soutěži? Co se chystá kromě bateriový h jednotek na neelekteifikované tratě? A jak to bude se soutěží na Os Kolín – Žďár?
Proč soutěž na Kolín Žďár? Kraj to soutěži jako jeden balík včetně relací na území sousedních krajů, kde jsou na základě mezikrajských dohod objednavateli. V nové soutěži chtějí nově 7 EMU primárně pro HB Slavonice a 8 BEMU primárně do Zruče a VM. Na Kolín Žďár tedy zůstane ona čtveřice Panterů z minulé soutěže. Zbytek DMU předpokládám obsadí relace do Tábora, Znojma a Třebíče a definitivně vytlačí RN, 843 atp. Doufám, že to tak mají smluvně ošetřeno a jednotky, které se pro Vysočinu zakoupily, tu také zůstanou.
Tam se toho má dělat, Batelov příští rok, ale za mě tohle začne po roce 30 nejdříve, Batelov se Spělovem by mohl tak 28.
stejně nebudou peníze na dopravní stavby, tak se to nechá žít a jenom lepit nutné díry 😉
a o prodloužení na rakouské straně klidně zapomeňte, to je naprosto mimo, ono ani v čr to není zrovna dvakrát rentabilní a úsek Dačice -Slavonice skoro taky na zaříznutí
Pokud vím, tak Rakušani to zrušili definitivně a minimálně kus už částečně i snesli a udělali z něj cyklostezku.
Ach jo, ukázalo se vůbec někdy, že by elektriace měla negativní vliv na životní prostředí?
Nevím, ale je potřeba posoudit i vliv samotné stavby.
Rekonstrukci plánují na 2 až 3 roky? To je snad vtip ne…
Buďme rádi, že trať neruší. I o tom se v minulosti uvažovalo
Zdrami AM Peč
Tak dlouho se budou odkládat zlepšení, až to rušení přijde. Pouhé „nerušení“ bych nebral jako přílišnou útěchu. Navazující trať za hranicí už také snesli, i náklady se vozí vesele kamiony – přes obce, než prosadí leda další silnici… Takhle to dnes máme bohužel ve společnosti nastavené.
Dokud se jezdí do Budišova, Humpolce, Pelhřimova, Bystřice n.P., tak tady nic nehrozí.
Jinak ten Pelhřimov je taky zajímavej. Ta trať je kompletně řízena dálkově, drtivá většina přejezdů je zabezpečena PZZ, ale ještě nikoho nenapadlo udělat pořádně svršek a zvýšit TR tak, aby to mezi Táborem a Pelhřimovem znamenalo výraznější krácení cestovní doby.
Tam to moc nejde. Limit je +/- 80 km/h.
Jj. Ale i těch 80 na V130 bych považoval za úspěch. Zastávek je tam málo, takže i malé zvýšení TR se dobře promítne do cestovní rychlosti. Něco se pokrátí slušným vozidlem…
Právě, že ne, prověřoval jsem svého času poměrně důkladně. Tam by spíš (po tom zavedení V130) bylo potřeba upravit polohy výhyben, aby to sedělo do taktu – viz dnes úkroky, je-li ve špičce pokus o hodinovku. Ale hlavně – a tady píšu teda čistě osobní názor, který pokud vím není populární oficiálně – nejvíce by 224ce pomohlo zlikvidovat díry v Ex7 a dodělat NeŠe. Pak by se to dalo otočit do TA X:30 s rychlými vazbami do Prahy i Budějovic. Zpočátku holt „naširoko“ s nulou v Chýnově. Ale právě o Obrataň X:00 by stálo zato se pokusit, jen se obávám… Číst vice »
Kdyby v Cerekvi fungovala „nádražka“ tak jako kdysi, tak by ani rozvázání přípoje kvůli vycházejícímu prokladu možná tolik nevadil …
Slavonice – Dobersberg je teleso trati rozorane jako u Haidmühle, anebo je zachovane? Protoze ten clanek z roku 2009 citovany nize tu trat zminuje.
Cyklostezka.
Cyklostezka. Už asi od roku 2013.
Žel, cyklostezka. Někdy v r. 2015 jsem ji projel na motocyklu zn. yamaha.
Heh, zbývá tam poslat už jen ty kamiony (nejen) se dřívím. 😉
Je to až do Waidhofenu cyklostezka.
http://dvo.wz.cz/skola/gvd.pdf
Mínus nedám, ale je to historická práce, vhodná pro budoucí badatele.
A také úsek ze Schwarzenau do Waidhofenu, je dnes bez pravidelné dopravy …
Skutečně kvalitní práce, jen je škoda, že už nikdy nedojde k realizaci ničeho podobného – především kvůli nezájmu Rakušanů, kteří ten svůj úsek „zařízli“ příliš brzy a dnes už je jiná doba.
magický rok 2027
Pro info:
http://dvo.wz.cz/skola/gvd.pdf
Mínus nedám, ale je to historická práce, vhodná pro budoucí badatele.
A také úsek ze Schwarzenau do Waidhofenu, je dnes bez pravidelné dopravy …
Další kapitolou této trati je 30 před křížením s nepoužívanými polními cestami, chybějící zabezpečení přejezdů ve Slavonicích které také 2 minuty dají… Kapitolou samo o sobě je obrat vlaků v Dačicích město. Kde souprava kvůli závorám musí odjet za stanice a pak se vrátit….
Ano, provoz vlaků je třeba ještě náležitě znevýhodňovat, zjevně – namísto nápravných opatření.
A nejotravnější je křižování v místech, kde zaměstnanci běhají po stanici s klíči a přestavují vyhýbky.
Jo. Pozdrav z Třeště. I když běhat jsem výhybkáře ještě neviděl. Buď to prostě dojde krokem, nebo to v lepším případě dojede na kole…
https://www.zelpage.cz/zpravy/6984
„Po dlouhých letech podudržovanosti tratě z Kostelce do Slavonic, otevřené na přelomu devatenáctého a dvacátého století, se našly peníze na její revitalizaci. Je v plánu investice do infrastruktury v hodnotě 850 milionů. Po skončení modernizace má být trať bezpečnější a provoz na ní levnější a rychlejší. Podle Jana Veselovského z plzeňské pobočky Správy železniční dopravní cesty ovšem ani po roce 2012, kdy rekonstrukce skončí, nebude obnovena trať Slavonice – Dobersberg“
17. 3. 2009
Kdo to toho 16,5 roku zdržuje?
A proto jsem nevolil a nejsem příznivce ODS a Martina Kupky. Bohužel nedokázal ani tyto dlouho odkládané a rozpracované železniční stavby nijak posunout.
Nabízí se otázka – proč to ve své době neposunul „ten, který řídil stát jako firmu“? 🙂
(tedy mj. i svoji firmu v Kostelci u tratě :-D)
Protože ani on nemá důvod podporovat vlaky. Je to v podstatě jen zrcadlo ODS. Jediní, kteří z této množiny nic nezastírají, jsou nyní Motoristé. ‚Auta a prachy‘ na prvním místě.
Protože jsme ten slogan špatně pochopili, on řídil stát jako součást své firmy 🙂 A k tomu zrovna slavonickou dráhu nepotřeboval.
Proč by to dělal? ODS jsou vlaky z principu celkově ukradené. Vizemi pro uspokojení oponentů nic nezkazí, ale také nezlepší.
A furt tam zůstane zbytečná úvrať do nádraží v pustině jménem Kostelec u Jihlavy? Ušetřilo by se tím 5 minut. Jedna na zajetí, tři na změnu stanoviště, jedn na výjezd z nádraží Kostelec.
Tohle ale, pokud to nemá zablokovat budoucí zrychlení JI – JH, je třeba řešit společně s přeložkou Jihlava – Dolní Cerekev (nebo několika většími). A podobných 5 minut se pak ušetří i mezi Jihlavou a tou spojkou. Takže se pak křižování dostane (opět) do Dačic, a tedy přestane vadit vynechaná Peč. Kdybys udělal teď jen „rychle nějak spojku, aby nebyla úvrať“, tak se to nepodaří (neboť podmínkou je, aby se namísto Třeště stihl Sedlejov).
Tohle je prokletí. Místo aby to bylo „rychle nějak spojku, aby nebyla úvrať“, protože ta spojka je potřeba už dnes, resp. byla potřeba už včera, tak se bude čekat na Godota, který přijde možná ještě v tomto století. Nejen na dráze by se mělo víc využívat různých „quick and dirty“ řešení pro řešení akutních potřeb.
Na „quick and dirty“ by musela být politická vůle odpustit nějakou ekonomickou návratnost stavby. A na to politici s kolečkem v ruce nemají koule.
Kombinace křižování Sedlejov + Dačice = systémová půlhodina na pouze 19 km = cestovní rychlost 38 km/h coby cíl všech těch úprav vč. elektrizace?
🙁
Mmch. za kolik minut by zvládl sjet trasu Jihlava město – Sedlejov Sp vlak ve chvíli, kdy: – t-225 mezi JI a Kostelcem není zmodernizována – existuje Kostelecká spojka – t-227 je zmodernizována/elektrizována dle projektu – půjde o skutečný Sp vlak**, tzn. mezi Jihlavou a Telčí zastaví max. 1x v Třešti + pak případně z dopravních důvodů právě v Sedlejově (zato Os vlak pojede mimo špičku o 1 h dříve/později, resp. ve špičce v prokladu se Sp např. formou rozpojování/spojování s Os směr Horní Cerekev, i když O. K., i to by na pouze jednokolejné t-225 mezi JI a Kostelcem… Číst vice »
Sedlejov křížení rozhodně ne. Pouze Třešt–Telč–Dačice.
Já celou dobu tvrdím, že pokud to s tou tratí myslejí opravdu vážně, tak je třeba se dostat za 30min z Jihlavy až do Telče. Jinak to klidně můžou nechat tak jak je (30min Třešť, 60min Telč).
Většina cestujících jede do Jihlavy, takže pro ně by byla spojka přínosem, i kdyby se měl ušetřený čas odstát v Jihlavě. Nevím teď, jak by to vyšlo dál k HB, ale přidat tam trochu času na obrat by taky nebylo ku škodě.
Přeložka Jihlava DC rovná se spousta tunelů a enormní náklady…. Než k tomuto někdy dojde, tak by byl most na kosteleckém trianglu na výměnu…
To si úplně nemyslím. Až bude VRT do Brna, tak ten směr JI – CB podstatně stoupne na významu. Z hlediska železniční historie regionu by to s trochou štěstí mohlo být „za chvíli“ (a od té chvíle si navíc odečtěte čas na přípravu té spojky, i kdyby se zítra zahájila).
Srov. rychlost (byť budoucí) přípravy a realizace VRT vs. přípravy a realizace modernizace t-227. 🙂
Proč to teda nebylo provedeno v těch letech 2010 – 12? 🙂