Další zpoždění pro tunel za 50 miliard. ÚOHS zakázal podepsat smlouvu na geologický průzkum
Vizualizace tunelu z Prahy do Berouna z roku 2007. Foto: Sudop Praha
Správa železnic se musí znovu vypořádat s námitkami Sudopu Praha, soutěž běží od července.
Tak to si dovolili hodně! Ale to se ošéfuje.
😀
Ještěže tady máme zdravé konkurenční prostředí.
Je rozpočet projektu Sudopu dotován EU? U AFRI vysoce pravděpodobně. Dokumentaci jsem ale neviděl.
Hmm…50mld…a neni to malo Antone Pavlovici? Pokud vim, tak EU projekt tak draheho tunelu neschvalila.Nevim proc se pro VRT nevybrala rychlesi trasa na 350 jinudy, tedy mimo Beroun? A dalsi otazkou je, jestli tudy musi ND, aby se delal tunel de facto pro ni.
Schválený je.
A ano, nevyšla jiná varianta než s nákladní dopravou.
Na Plzeň se žádná VRT neplánuje. Je to prostě jen tunel pro zrychlení a zkapacitnění dopravy. Jiné varianty beztak nebyly projednatelné.
Ale je fakt, že za ty peníze by se postavila VRT z Přerova do Ostravy nebo VRT z Prahy do Hradubic hned 2,5x.
Jenže ten tunel je potřeba, tak se prostě postaví.
Otázkou je, cui bono VRT u nás.
Rychlá a pohodlná doprava mezi velkými městy? Uvolnění stávajících přeplněných koridorů pro náklady? Napojení na sousední země a jejich železniční síť? Nestačí?
Tenhle tunel není VRT, řeší (víceméně konvenčně) kapacitní hrdlio na západ a jihozápad.
Ano léta se hovoří o Cimrmanovu tunelu v rovině…a doufejme že ještě 100 let to tak zůstane
JJ, tam je to fakt naprostá rovina. Třeba už ta placka z Hlubočep na Barrandov je tak placatá, že je na ní vidět zakřivení zeměkoule. A „pražskej Semmering“ tam postavili jen tak z plezíru, jako turistickou atrakci, aby v tý nudný rovině bylo vůbec něco zajímavýho…
Taky nechápu, proč se ten Český kras zrovna jako naschvál musel vytvořit v úplný rovině.
Jinak Cimrmanův tunel v rovině myslím staví ŘSD u Budějovic a maj tam s tím dost starostí, bohužel se toho génius nedožil, aby jim s tím pomohl prakticky.
Pro ty, co by snad nepochopili nadsázku. Ten tunel povede v naprosté většině své trasy minimálně 150 metrů pod povrchem, místy až 230.
Viz:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.2369434&y=49.9656552&z=12&rm=9gD1VxXKgK9gOzVmci9gaGVxXZOR9g5JViGa9gqqV5zJmq05CD
Njn, výstavba tohoto tunelu zazdí zcela, či částečně návrh Hospodářské komory na řešení vedení VRT v Praze. Neb jejich návrh počítá s tunelem na Beroun umístěný jinde, kratším a zřejmě i levnějším…
Místo 19 km tunelu Beroun Barrandov chtějí 25? km tunel pod celou Prahou, jeho odbočka do Berouna také bude muset mít nějaké tunely.
Omlouvám se, čísla mi nesedí, je to 24 km…
Jenže, jak tu píše již diskutující nížeji, jde o tunel, který vede i v Praze a k letišti… Celkově mi prostě návrh HK na vedení rychlé vrstvy – VRT v Praze v podzemí, přijde lepší…
V čem je Emanův sen lepší? Že zdrží cestující do Prahy ze severu čekáním na zastávce na letišti? K čemu VRT na letiště, když musíte být na letišti několik hodin před odletem kvůli odbavení? Eman do toho vnesl akorát chaos. Jedna věc je namalovat čáru na mapě, druhá věc je ji projednat s dotčenými obcemi. Imho, pak nemá ani smysl stavět VRTku na 350 km/h, protože něž by se z letiště rozjel, musel by před Litoměřicemi brzdit na 200. Zlí jazykové tvrdí, že HK nejde o VRT, ale o pozemky.
A tunel povede i pres letiste 😉 HK navrh je lepsi
Přes letiště, kam z regionů zas tolik lidí nejezdí. Zato nebude využitelný pro nákladní dopravu.
A proto ho bude možné projektovat jinak – VRT snesou větší sklony a byl by i pro větší rychlost – až 320, či 350 km.
A nákladní doprava na Plzeň, Domažlice a Cheb, pojede kudy?
Přes Budějovice 😀
Přes Rakovník, Kralovice a Mladotice 🙂
Čím pomaleji, tím lépe, že?
Jooo! Konečně se našel důvod k obnově!
Ani pražec nazmar!
za Radotínem navrhuje HK kratší tunel pro nákladní dopravu cca 7-10km. Od Berouna dál není už takový provoz. Kor v okamžiku kdy tudy přestanou jezdit dálkové spoje 😉
Nezazdi, jen proste je tunel jizneji, podivejte kudy vede, technicky je mozne z nej mit odbocku ve smeru letiste,…
Nicmene tunel je nutny i pro nakladni dopravu mezi Chuchli a Berounem…
Jj, SJKD v Brně je drahej nesmysl, ale jak jde o Prahu, tak 30 km tunelů je naprosto v pohodě.
Kapacitní rozdíly?
Brněnskej SJKD není vůbec nesmysl, ale bylo by potřeba vědět, pro jakej typ kolejový dopravy má být. Když jsem o něm slyšel naposled, furt tohle nebylo jasný.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Kdyby tento úřad pochopil a správně uplatňoval činnost, která mu byla zákony vymezena, Sudop Praha by musel řešit nejen opakované zneužívání dominantního postavení, ale i opakované zneužití jednacího řádu při postupu v odvolacích proceses u zakázek, kde nebyli vítězi.
Vyloučit SUDOP z příštích soutěží kvůli zdržování výstavby kritické infrastruktury! Dokud se bude každá volovina řešit X let po všech možných soudech a úřadech, dostaneme se na úroveň 21. století někdy kolem roku 2160 :/
Není to problém Sudopu a jiných odvolávajících se, ale soudního (sub)systému.
Zákon je jen minimem morálky. Na této diskuzi je krásně vidět, jaké si zde „vybudoval“ jméno.
Je to především problém všech, kterým tahle republika není lhostejná. A je zatraceně akutní!
Hlavne at to dostane AFRY…
Nu coz, umi to, je to gigant se zkusenostma a byl levnejsi…
Kdyby se radsi tech 50 miliard investovalo na potrebnejsi stavby. Napriklad elektrizace vytizenych trati, opravy klicovych nadrazi nebo na zabezpeceni zeleznicnich prejezdu nez stavet megalomansky a predrazeny tunel na jedne trati.
A kolik si představujete, že by stála úprava klikaté trati kolem Berounky do parametrů mezinárodního koridoru? Sice to není v tunelu, ale zase je to mnohem delší trasa.
Tohle je nutná stavba na nákladním koridoru RFC 20 ke splnění závazků ČR.
Copak závazky, ale ten tunel potřebuje pro svůj rozvoj dalková, nákladní a příměstska doprava. Což se o všech akcích SŽ, byť menších, říci nedá.
Přesně tak, věcné důvody jsou zásadní. Bez nich by šlo o bezpráví a neefektivnost.
Tunel do berouna je jednak v geologicky starých a stabilních podmínkách, za druhé je jeho stavba a údržba v realistické projekci levnější než by byla rekonstrukce a údržba současné trati podél Berounky.
Trať kolem Berounky se stejně bude muset udržovat kvůli příměstské dopravě, ale její přestavba na dostatečně kapacitní koridor by si vyžádala rozsáhlé demolice objektů pro bydlení a rekreaci, což je neprojednatelné, a i kdyby se to snad podařilo prosadit do územněplánovací dokumentace, bylo by to mimořádně obtížné a nákladné z hlediska výkupů.
Největší zločinecká organizace v ČR zase v akci 🙂
Hmm, dobrý výkřik. A nějaké argumenty byste k tomu také doplnil?
Začít můžete třeba zde:
https://www.transparency.cz/kauzy/nefunkcni-uohs-v-siti-politicke-korupce/
Je tam plno odkazů dále, včetně 2M, které se záhadně objevily u pana ředitele.
Transparency uvádí jen to, co se jí, tedy jejím sponzorům, hodí. To nic nemění na tom, že se korumpovalo, korumpuje a bez změny systému i korumpovat bude.
Právě přes důraz na maximální transparentsnost se korupce potírá a vytlačuje jen na malé zakázky bez soutěže, to je ta změna systému. Teď je ještě na lidech aby volili zastupitele, kteří tu transparentnost a veřejnou kontrolu státu aktivně prosazují. Bohužel někomu stačí postrašit pár hesly jako migranti a hned je mu milejší volit oligarchy i když to stojí stamiliardy ze státního rozpočtu.
Jak tohle jenom svést na aktivisty a Děti Země…
Poradí Luděk S. ????
Co to bylo za průzkum ?
Geologický.
Co je Geos – země. A ty děti si tam přimysli 🙂
Jaký byl kurz na zastavení soutěže na tento průzkum u ÚOHS?
1:1,05 , ale po prvních vteřinách vyhlášení stažen ze sázek pro neůměrnou výši sázek ve prospěch odvolání.
Někdo brání Sudopu udělat si z tunelu tunel.
Kromě bonmotu nějaké důvěryhodné podklady tvrzení? Děkuji.
Vy jste chodil do školy k tomu, co omylem našel v krabici od bot místo vína nějaké bankovky, že?
Tak jestli neumí ani spočítat naše Dobrá Správa běh lhuty, tak by mel dotycny neznalek jit na doučování…
Spočítat lhůtu není vždy úplně jednoduché, navíc často je problém v tom, že není přesně jasné, od kdy se lhůta počítá. Navíc, nevím kde berete jistotu, že rozhodnutí ÚOHS je správné.
ÚOHS je zde primárně od ochrany hospodářské soutěže proti nekalému jednání. Ne proto, aby zdržoval stavby a jeho rozhodnutí museli napravovat a posuzovat soudy!
Vůbec nevím, kdy SUDOP podal námitku, jestli v temrínu nebo po něm. Jen bych rád upozornil na fakt, že ÚHOS je schopen vydat sebenesmyslnější rozhodnutí. Třeba že podmínka na nějaký certifikát z elektroinstalace je diskriminační u zakázky na Pisárecký špunt v Brně – přičemž tam se má mj. kopat tunel pro tramvaj..
Tak UOHS je vypeceny úřad. Ale snad si tohle nevymyslel. Protože pokud ano, tak tohle je pro změnu na vyhazov na UOHS.
Počítání lhůt je občas sice opruz, ale je to poměrně jednoznačně. Jakkoliv se různé lhůty počítají logicky různé. Ale když někdo neumí toto, nemá tam vůbec sedět. Buď na SZ nebo UOHS
PS: jakkoliv ten certifikát je síla, tak tam je ponecháno něco na posouzení. Počítání lhůty je exaktní.
Exaktní je, ale nemusí být bezchybné, stačí si splést pracovní a obecné dny.
Cosa Nostra?
No !
Sudop Nostra!
Už si všichni mohli zvyknout.
Sudopům se do zelí neleze!!!
Sudop Nostra ? Už mají kromě Brna pobočku i v Itošce ? 🙂
Opakovaným lhaním skutečnost nezměníte. Sudop Brno je úplně jiná firma.
Ale proč nebýt za užitečného idiota. 😉
Když ta lež bude dostatečně velká…
S tolika vykřičníky je pravdu třeba hledat zjevně jinde.