Další zpoždění pro dálnici D52. Děti Země napadly územní rozhodnutí
Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR
Ještě před volbami se ministerstvo dopravy stihlo pochlubit, že se Ředitelství silnic a dálnic podařilo získat důležité územní rozhodnutí pro
V tomto s Mirkem Patrikem a odvolací argumentací plně souhlasím. Celý projekt R52 je od počátku nesmysl a toto je pouze logické pokračování. ÚP se ohýbají podle ekonomicky nejsilnějších zájmů, podle veřejného zájmu se neoptimalizují. ÚP se porušují nejčastěji tehdy, jde-li o politicky tlačený nebo schválený zájem v konfliktu se zájmem veřejným.
Co za nesmysl je „veřejný zájem“? Jak je tady definovaný? Ja si myslím, že postavit obchvat Mikulova je ve veřejném zájmu. A že R52 není nesmysl, ale dobrý projekt. Kdo má teď pravdu? Od toho je politika, kde se na základe střetu mnoha zájmu utvoří výslední záměr. Mnozí budou proti, mnozí za, jako všude. Ale momentálně stačí aby výrazná menšina byla proti a diktovala tak politiku bez ohledu na zájem většiny. A to je špatně. Patrik, tehdy jedna fyzická osoba, si myslí, že tohle je špatný projekt (a ještě drze argumentuje Břeclaví, kde taky blokuje obchvat a kde by ekologické… Číst vice »
Doveďme tu situaci ad absurdum a založme spolek děti D52 a zažalujme je,je-li možno současnou situaci považovat za nebezpečí tak se jedná z jejich strany za prodlužování tohoto stavu a tudíž hrozí nebezpečí z prodlení až případně obecné ohrožení.
Škoda, že to ti klucí německý nedotáhli do konce. Dálnice Vídeň – Wroclaw by, byť v lehce pozměněné verzi než je d52, by byla v dnešní době dost potřebná…. 2x škoda….
Pokud RSD neni schopno prosadit dalnici u Mikulova, je treba zacit ze severni strany, napr. mensi stavbou MUK Pohorelice – jih – to je nejnebezpecnejsi cast cele I/52! Pokud neco nejde postavit jako velky usek, melo by to jit po malych kouskach – tuto metodu pouziva Brno na Zabovreske 1, kde by se metodou RSD klasicky vse najednou jinak nic nestavelo, protoze hlavni stavba zatim nema povoleni.
Ta dálnice tam měla být už nejméně 20 let a všichni kteří se zasloužili o to že tam není tak přejímají plnou zodpovědnost za všechny mrtvé a raněné kteří na této zdevastované silnici přišli k úrazu či o život.K obecnému bordelu v tomto státě je jinak zbytečné se jakkoli vyjadřovat.
Je ostudou našeho státu, že nemá na tyto vyděračské ekoteroristy žádné páky. Takto mohou škodit a donekonečna zdržovat dopravní stavby jen u nás, ta bezmoc našeho politického systému je děsivá.
Mnohem horší je, že ŘSD a SŽDC nechává projektovat a vůbec k výstavbě přistupuje bezohledně, bez ochoty se domluvit s ostatními stranami řízení a navíc má v dokumentech a procesech nejen formální chyby. Zkrátka s takovým přístupem si SŽDC a ŘSD s ministerstvem dopravy nezaslouží nic jiného.
Já myslím, že po uzavreni smlouvy s příslušnou s.r.o. za tučný balík bude vše v pořádku. O ničem jiném to není.
Má vnitřní problémy a tak si to vynahrazuje a chce aby pozornost šla stranou rodnýho přerova kde zase pozastavil D1. Jestli už nesepisuje petici na tu vyhybnu Dluhonice a na tu střídavinu.
Pokud stát, potažmo ŘSD, bude odvádět tak kvalitní práci, že jo sundá i Patrik „na papírech“, tak v zásadě nemá právo na existenci. Tečka. Vrátit Rakousku i reparacemi, státní instituce rozpustit, úředníky k lopatě. To se nedá svítit.
Možná by bylo lepší vést spojení Brna s Vídní přes D2 a kolem Břeclavi, ale to to měl někdo včas říct Rakousku. To buduje dálnici na Mikulov, už je skoro na hranici, ale na Břeclav se nechystá. Takže Břeclav je slepá ulička, pokud nechceme, aby obě země postavily dálnici až k hranicím, ale ty dálnice se o 15 kilometrů minuly…
Obchvat Břeclavi má min. 3 velké problémy: 1. D2 je v horším stavu než D1 a prochází také postupnou rekonstrukcí a hlavně NEMÁ být rozšířena na 3+3 ale zůstat jako 2+2. Takže přidání vozidel ze směru Vídeň by ji na 99% ucpalo 2. Obchvat Břeclavi je blokován tzv. ekology (Děti Země apod.) z několika důvodů (např. obchvat prochází ptačí oblastí Natura apod.)…. 3. Rakušané směřují na základě nějaké mezivládní dohody svoji A5 k Mikulovu. A přes to vlak prostě nejede. Jen by mě zajímalo, zda p. Patrik byl někdy v Mikulově, Přerově, Chlumci n. C. a dalších místech, kde svoji… Číst vice »
Na rozdíl od mnoha komentátorů byl Mirek Patrik za dopravní klub DZ prakticky na místě všeho, k čemu se DZ vyjadřovaly. Je nekonečnou ostudou ŘSD, projektantů a investorů, že nejsou schopni stvořit projekt, který je ve shodě s veřejným zájmem a je právně perfektní, tedy nenapadnutelný. Trasování kolem Břeclavi, kde lužní les již přetíná železnice, není při zatubusování problém, Rakušáci si sami nadělali do gatí, když stavěli podle politických slibů prolhané české politické elity.
Trasování přes Břeclav odmítlo Rakousku už dávno, především kvůli lužním oblastem.
Opravte mne, jestli se mýlím,
nevstoupil nedávno čirou náhodou v platnost zákon urychlující výstavbu dopravní infrastruktury? Neměly by mít tyto vyděračské spolky typu Děti Země, Hnutí Duha, Greenpeace, Arnika a jiní (kterým samozřejmě o žádnou ekologii nejde, byť se s ní rádi ohánějí) už dávno odzvoněno? Protože jak vidím, Miroslav Patrik a jemu podobní se naopak velice činí;-/
Týká se nově zahájených řízení.
spíš se týká jen staveb, kde není potřeba EIA
Jak nemám rád komanče, tak v tomto byli dobří. Proč v současné době nelze postavit a pak se ptá kdo je majitel. Využíval bych to pouze na dopravní cesty, …..
Zkuste si představit, že vám takto někde zabaví dům a byt.
Když vám nabídne zdarma nový a lepší?
Tvrdil by jste totéž I v okamžiku, kdy by vám někdo zboural barák s tím, že vám tam povede silnice, a až pak řešil zbytek?
takhle to fungovalo za socíku.
Zaplať panbůh, že alespoň do určité míry už tomuto ekoterorismu byla učiněna přítrž.
Ano, tvrdil. To je jasné, že v podmínkách Česka to někoho postihne, někdo přijde o pozemky nebo o dům. Ale není to žádné zabavení bez kompenzace jako za komančů, ale za adekvátní náhradu. Prostě bych si postavil barák někde jinde. Veřejný zájem přece musí mít přednost, jinak se nikam s výstavbou nehneme.
I za komančů to bylo s kompenzací
Bez náhrady se tehdy nikdo odnikud nevystěhovával, pokud se něčím neprovinil. Nepamatujete se nebo si nechcete pamatovat? Převážně šlo o stěhování z přestárlých nerekonstruovatelných obydlí do nových bytů. Dnes se tak řeší případy náhrad na vodními díly zatopená území, prostě se postaví nové domy nad záplavovou oblastí.Kdo neví, říká, že to nejde nebo nešlo, kdo ví, ten to zařídí.
Nikomu se dům bourat nebude
Od ledna nejsou občanská sdružení účastníky řízení… jak mohou pořád něco napadat? Protože vydání rozhodnutí místo 3 měsíců trvá 10 let.
Takhle zákon bohužel nezní.
A proč to ten Patrik vlastně dělá? Hraje si na Mirka Dušína v okolí Bratrstava kočičí pracky? Nebo je to duševní úchylka? Každopádně výsledkem jeho činnosti je více exhalací v obcích a městech a tudíž i zkrácený život těch, kteří v takovém prostřrdí žíjí či pracují a to nemluvím o nehodách v místech, kde by tranzitní doprava vůbec být neměla. A jestli si někdo myslí, že nehodám předejde větším počtem policistů na silnicích, tak se mýlí – nehody jsou ve své podstatě jen statistické číslo, kde jedna z veličin je hustota dopravy.
Lepšíje vést spojení přes Břeclav? A přitom ten samý člověk blokuje obchvat Břeclavi, který by byl nutnou součástí právě spojení na Vídeň. Navíc přes lužní lesy, takže už vidím, jak to ten samý Patrik nadšeně nechá projít. Nemám na něj jednoho slušného slova.
Nechci se jich zastávat, ale obchvat Břeclavi blokují jen proto, že ho chtějí 4 proudový, ne 2 proudový. Tzn. chtějí tam parametry dálnice.
Pokud by stát nebyl neschopný, tak se s nimi domluví na dálnici kolem Břeclavi a v druhém kole řeší Mikulov.
Stějně ty dálnice budou dlouhodobě stát obě.
Víte, proč DK DZ vystupoval proti obchvatu Břeclavi? Protože byl navržen diletantsky, nesystémově a neodpovídal možnostem dnešní technologie dopravního stavitelství. Visutá mostovka obalená v tubusu se ještě u našich slovutných stavebních projektantů neobjevila. Přito je to ideální řešení pro průchod např. lužními lesy, jimiž jinde vesele vedou dálnice i železnice a nikdo neřval.
Odpověď na jízdu (průjezd) Mikulovem zní v případě osobních vozidel Reinthall….
a pak půlhodinové poposkakování při průjezdu Břeclaví ? – protože ekoteroristé momentálně blokují i její dvoupruhý obchvat (a neblokují jej proto, že se jim tudy zdá dálnice ekologičtější jak mlží dotyčné citované individuum…)
Obchvat nejvíce blokují místní spekulanti a absolutně všehoschopná radniční mafie vládnoucí pod heslem: Čím hůře, tím lépe
Svině Patrik
Tak mě napadá citát pomocného učitele Václava Poustky, v jeho případě o optimistech…
Hlupák s hledá nepřítele, chytrý hledá řešení.