Další země otevřela vysokorychlostní trať. Saúdové spojili Mekku s Medínou
Souprava Talgo 350 pro saudskoarabskou vysokorychlostní železnici. Foto: By FlyAkwa [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], from Wikimedia Commons
Saúdský král Salmán bin Abd al-Azíz v úterý slavnostně otevřel první vysokorychlostní trať na Arabském poloostrově. Úsek dlouhý 450 kilometrů
Zajímavostí je, že sedačky první třídy dodala česká firma Borcad. Jedná se o pravděpodobně nejkomfortnější vlakové sedačky, které jsou momentálně v rychlovlacích v provozu, jejich cena byla vysoká a příliš se nešetřilo. Jinak obsazenost bude vysoká a pokud by šlo vše podle plánu tak je tam i možnost opce (jak na prodloužení tratě tak na vlaky).
Nezarazi vas ze je to levnejsi nez Praha-Brno dle predstav SUDOPu a jejich fans na MD?
Zase bych úplně nesrovnával nesrovnatelné. Přeci jen Vysočina není poušť.
Nicméně to nic nemění na skutečnosti, že by VRT měla projektovat firma, která má s projektováním VRT zkušenosti.
O Ramadánu to ale stejně bude stát protože přes den se o ramadánu co? No nepracuje.
To samozřejmě není pravda. O Ramadánu se nemá přes den jíst a pít, pracovat se může. A je tam spousta výjimek, kdy se smí i jíst a pít, jednou z nich je právě cestování. Proto jsou restaurace na nádražích a letištích otevřeny i o Ramadánu, stejně tak se podává jídlo na palubě.
Stejně jako fakt, že jim tam mohou makat nevěřící psi.
No jestli bude strojvůdce nebo průvodčí nevěřící pes, pak asi bude muset před vjezdem do Mekky vyskočit z vlaku 😉
Těší mě, že nakonec budou na trase jezdit Talga a ne čínské rychlovlaky. Víte někdo, proč se vlastně Saúdové s Číňanama rozešli?
žeby usurijská menšina?:-)
Ujgurská;-) Ussuri je řeka je dost jinde, i když taky tím směrem…
Takže ja jako krestan mam smulu….
Stojí za zmínku, že do Mekky i Mediny maj vstup povolen jenuslimové, takže vlak bude pravděpodobně přepravovat zcela výhradně muslimy.
*jen muslimové
To ano, ale člověk z jedné nejmenované firmy (mimochodem, byla taky na INNOTRANS) mi říkal, že se dostal do Mekky úplně v pohodě. Jako Čech, nemuslim. Akorát holt prý musel nějak předstírat, že je muslim. 😀
Nechtěl bych být nějaký hnidopich jako někteří z diskutujících ale 60milionu lidí ročně? To je asi 200 párů vlaků denně při 99procentni obsazenosti. Takové interval nemá snad ani metro…….
Dobře počítáte, ale asi předpokládají že cestující nepojedou z konečné na konečnou – pořád ale by to znamenalo že 1 souprava na 1 jízdě mezi konečnými se 3 zastávkami sveze max. 4 cestující na sedadlo, tedy 50 párů vlaků denně. Tedy v průměru častěji než půl hodinu vlak v každém směru.
Pořád je to nějak moc..
ad mgr.pavel :
Má tam jezdit celkem 35 ks 13-ti vozových souprav TALGO s kapacitou 417 sedadel…viz zde
http://www.arabnews.com/node/1267866/saudi-arabia
Trať je navržená na V = 320 km/h, nicméně v běžném provozu se má jezdit V = 300 km/h.
Můžu se zeptat, co je to saudsko-španělské konsorcium? Díky
sdružení více firem, konkrétně Talgo, Renfe, Adif, Copasa, Imathia, Consultrans, Ineco, Cobra, Indra, Dimetronic, Inabensa, OHL, AL-Shoula and Al-Rosan
jo, o to mě šlo, děkuji
To není jen záležitost pro poutníky, ve městech podél trati je v několika málo místech koncetrováno asi 8 milionů obyvatel, pro VRT ideální podmínky 🙂
taky bych to tak videl, ze zde jsou temer idealni podminky pro VRT: nekolik malo velkych mest, miliovy trh relativne bohate zeme, prazdny teren mezi mesty (zadni NIMBY-ove 😀 ), statni pozehnani/garance, vzdalenost mezi nejvetsimi mesty cca 400 km (relativne malo na letadlo, a relativne prilis na rizeni/autobus).