Další zdržení pro poslední úsek D1. Děti Země i Voda z Tetčic podaly odvolání

Stavba D1 v úseku Přerov - Lipník nad Bečvou. Foto: ŘSDStavba D1 v úseku Přerov - Lipník nad Bečvou. Foto: ŘSD

Stavba posledního úseku dálnice D1 z Říkovic do Přerova nabere další zdržení. Děti Země podaly ke Krajskému úřadu Olomouckého kraje

83 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MlB

Tohle má jediné řešení: osobní odpovědnost těch zmetků, kteří neustále něco blokují nesmyslným odvoláváním. Ve chvíli, kdy odvolání prohrají, tak hezky vyčíslit zmařené náklady (zvlášť pokud se bude muset dělat nová EIA) a ať platí třeba do konce svého zbytečného života.

Eduard

Dovolím si oponovat. Toto má jiné řešení. Rychlou a bezchybnou práci našich státních zaměstnanců. Soudy počínaje a ŘSD konče. Je přirozené, že se lidé odvolávají, že využívají svého zákonného práva. Co v pořádku není, že všem to tak dlouho trvá, že soud není schopen o odvolání rozhodnout v řádu dnů či týdnů, že samy státní orgány nefungují tak rychle a efektivně jak by bylo potřeba.
O tom, že ŘSD se spoustu konzultantů, právníků a bůhví čeho ještě je schopen prohrát s Patrikem alias princem Miroslavem soud. To mi opravdu hlava nebere.

M H

To je jednoduché – každou stavbu řeší jiný stavební úřad, na nižších instancích jiný soud, ale na druhé straně stojí jeden zkušený profesionál.
Situaci by mohl zlepšit snad nějaký centrální stavební úřad pro veškeré velké (možná nejen) dopravní stavby v republice, který by na straně jedné cepoval ŘSD, SŽDC a podobné organizace k lepší přípravě…a na straně druhé bojoval s odvolávajícími se subjekty.

Martin1

Kladu si jednu otázku. Jak to, že v zahraničí většinou nebývá problém? Není to tím, že v zahraničí umí investoři komunikovat se všemi a umí dodržovat nejen právo, ale mají jakýsi i nadhled? U nás? Já jsem velký investor a podlě mě bude všechno, jak já chci. Krásným příkladem je D8. Kdyby spolupracovali a nehráli si na bohy, mohla být stavba mnohem dříve a ve finále i levnější.

AAA

v zahraničí většinou nebývá problém

a to víte jak?

Eduard

Docela nechápu jednu věc. Jak může jeden člověk paralyzovat stavbu na jejíž přípravu byla vynaložena spousta peněz a podílela se na ní spousta odborníků? Jak je možné, že jeden jediný člověk je lepší než spousty poradců konzultantů atd.? To opravdu jsou na ŘSD neumí připravit projekt tak, aby jej nebylo možné tak snadno shodit ze stolu?
Předem děkuji za odpovědi.

AAA

aby jej nebylo možné tak snadno shodit ze stolu?

Ze stolu to ještě nikdo neshodil. A holt i sebevětší blbost v odvolání které může podat každý se musí řádně projednat, aby to pak někdo neshodil ze stolu. Takže zdržovat lze prostě dlouho a beztrestně.

mgr.pavel

A jak je prosím možné, že i sebevětší blbost trvá měsíce než se zamítne?

To je náš stát tedy sakra neefektivní, nemyslíte?

AAA

Tak. Nahnal bych je do mišelinky tahat pneumatiky, šmejdy. A byl by pokoj.

Eduard

Přesně tak. Je přirozené, že se něco někomu nelíbí, že proti tomu protestuje, či jinak se brání. To pochopím a i když se mi to nelíbí tak to respektuji. Ale co mi opravdu do hlavy nejde, že státu každé rozhodnutí tak dlouho trvá a že jeden člověk dovede přetlačit celý tým dobře placených lidí. Viz křeček v Hulíně. Pak se člověk ani nediví, že mnohdy investor zaplatí „výpalné“ aby dotyčný aktivista neškodil jako se tak stalo např. v případě D 11.

rýpal

supy a hyeny se o mršiny rádi dělí…. a mršinama myslím právě ty skulinky a možnosti který jím zákonem dáváme… nasral bych jim a rozmazal po ksichtu když by to dělali účelově a vícekrát… . .ať už kdokoliv nebo jakýkoliv spolky…

tomas

Výstavba dálnice u Přerova nějak ovlivňuje vodu v Tetčicích!?

Petr

Neovlivňuje, ale jediný člověk, který zastupuje tento „spolek“ je psychicky nemocný muž, který již byl v minulosti hospitalizován v psychiatrické léčebně Brno-Černovice. Nejedná se tedy o žádného aktivistu.

Přemek

Chápu jejich agrumenty. Pokud není v projektu náhradní výsadba za nutně vykacené dřeviny, pak jde o zásadní chybu. Přitom zelené pásy kolem dálnic znamenají filtr proti prachu a současně stabilizují zvodnění terénu, přičemž nehrozí splach zeminy.

roman

Naštěstí že v Přerově není díky chybějící dálnici žádný prach

Arimatejsky

Dobře že se odvolali, aspoň se v Přerově na magistrátu naučí správní řád.

Honza

To je právě všeobecný problém dneška (posledních 30 let) – lidé si vycinkali svobodu, kterou se však stále často nenaučili při jednání s úřady (a politiky) využívat. Dodnes tak je občan pro úředníka obtížný hmyz, když náhodou chce něco navíc, vysvětlit atd. Žel, za tohle si můžeme sami, veřejná jednání zastupitelstev také nepraskají zrovna ve švech, a úřadům to samozřejmě vyhovuje. Dokud se tohle nezmění, bude to tu furt stejný. Hodně jsem odbočil…

Dave

Pár faktů k tématu. Omlouvám se, ale pan Patrik se chová jako nezvedený fracek. Nejdřív bojoval za křečky na poli u Říkovic, pak když ŘSD křečky slíbilo vyřešit, de-facto přiznal, že křečci byli zástupný problém, on vlastně hájil „veřejný zájem“ pár dluhoničáků. Pak slíbil, že bude hodný, ale poté si vymyslel, že se nedostatečně řešila otázka ochrany okraje lesa (sic! kdo to kolem Přerova zná, ví, že tam co má být D1, žádný les není), pak už by happy, že olomoucký magistrát, kam pan Patrik dokázal z toho přerovského územní řízení přehodit, neexistující okraj neexistujícího lesa vyřešil, a tedy řekl,… Číst vice »

Hanzi

Vzít tyhle chcípáky, nastěhovat je do Přerova přímo do baráku který leží na průtahu městem a i s jejich rodinkama je nechat přecházet silnici, větrat místnosti atp….. Všechna tahle hnutí by přírodě nejvíc pomohla kdyby zanikla. Soudit, napadat, žvatlat atp…. umí každý blb co nechce makat rukama a tak posledním hnutím které pro přírodu kdy něco dělalo bylo bohužel za komunistů hnutí Brontosaurus, které opravdu alespon podle potoků kydalo bordel, sázelo stromky atd.

Človek

Jenom dobře. Nějaké stromy jsou mi jedno, ale stavět dálnici souběžnou s jinou mi přijde jako absurdní tunel

Jiří Šrámek

Prosím? S jakou jinou souběžnou?

svojsin

Jiří Šrámek: Pro kolejového fanatika jsou zbytečné všechny dálnice a každá trať má nesmírný potenciál

Človek

Z Brna do Ostravy už dálnice vede..

mgr.pavel

To není dálnice.

Kdybys osla do Paříže vedl, kůň se z něj nestane.

Vlastik

Neziskovky zrušit, zrušit jim všechny dotace a nebudou mít prachy na jejich ekopirátské aktivity.

mgr.pavel

Nemyslím si, že třeba Voda z Tetčic bere nějaké dotace. Stejně jako místní Dluhoničtí lidé co podali odvolání.

Btw kdyby ŘSD mělo všechny papíry v pořádku a neprosazovalo vše na sílu svou jedinou „správnou“ variantou, takovýchto odvolání by byla desetina.

Nekdo

tak ale pan Dvořák by se stejně odvolával. on to dělá jaksi z principu…

mgr.pavel

Ne vždy. On je prý dost znalý v předpisech, a odvolává se „jen“ když něco najde. Takže kdyby ty dokumenty byly kvalitněji připraveny, byla by menší šance, že tam něco najde, a menší šance že se odvolá.

pamětník

Pouhá paralela s Havránkovou …

MildaIV

Myslíte tu paní co byla ochotná se od začátku domluvit na výměně pozemkú? Ano to je dúkaz neschopnosti státních úředníkú a ospravedlnění existence správního procesu, kde se občan múže bránit.

Eduard

Přesně tak. Paní Havránková nechtěla přistoupit na hru: Tady bude dálnice, vezmi prachy a drž hubu. Chtěla směnit pomemek tak, aby mohla v klidu hospodařit. Kdyby se tak stalo, tak dálnice kolem Hradce Králové mohla dávno stát.

Eduard

Mám ještě lepší nápad. Projekt připravit tak, aby jej nikdo nemohl snadno smést ze stolu. Myslet na několik tahů dopředu. Pokud je třeba vysadit 1 strom, tak mít v projektu 10 a pokud dojde k soudu, tak jej vyhrát. Chápu, že Patrik si bere na pomoc různé krečky, neexistující lesy atd. ale vše co dělá je legální. Takže chyba není v něm, ale v neschopnosti ŘSD pořádně připavit projekt tak, aby nebyl napadnutelný.

mgr.pavel

Přesně tak. Druhý dost užitečný přístup – nezávislý na vašem – je dopředu konzultovat plány s místními samosprávami a dotčenými lidmi, a kde to ničemu nevadí, jejich připomínky zapracovat. Tím se předejde spoustě problémů, kdy ŘSD či jakýkoliv jiný investor tlačí jedinou „správnou“ variantu, a ignoruje jakékoliv námitky. Dotčeným lidem pak nezbývá, než se svých práv (byť třeba jen domělých) domáhat takovými obstrukcemi.

Řadě odvolání by šlo předejít i třeba jen vysvětlením, proč musí ta dálnice vést právě tudy a ne o 100m vedle. Jenže už i toto předpokládá určitou „partnerskou“ komunikaci ze strany ŘSD..

Eduard

Mluvíte mi pane Pavle z duše. Opravdu nechápu proč nejde schválit plán výstavby např. dálniční sítě a hned v celé délce ji začít připravovat. Vysvětlovat místním lidem, kde ta dálnice bude, co jim přinese, nabídnout jim patřičné kompenzace a rovnou zohlednit jejich požadavky. Např. pokud někdo nechce peníze, ale jiný pozmek, tak je možné jej v patřičném předstihu zohlednit. Jistě, že nikdo nechce dálnici pod okny, ale pokud díky ní získá něco pro sebe, tak nemá důvod ji zbytečně blokovat.

Filias

Neházejte to na Dětí Země a spol. V Praze nepůsobí a stejně je tu stavební řízení peklo. A nic se nezlepší dokud budou vyšší úředníci vybíráni podle loajality a ochoty krýt své nadřízené. Stavební zákon se navíc za poslední roky ještě zkomplikoval. Koncepce žádná, jen samé prázdné sliby.

Jiří

Známý terorista Patrik napadl také stavební povolené na stavbu 5508.

Hajnej

Zajímavá je ta zmínka o křižovatce Přerov-sever. V jejím případě napadají DZ konkrétně co?ˇTo, že dostala tu výjimku? Pokud ta změna opravdu znamená úsporu 35 ha, tak proč ne…?

provokatér

To je ovšem samozřejmě pro redakci příliš těžká úloha, aby to pověřila, upřesnila a nestranně popsala.

MildaIV

A co je v Přerově tak vyjímečného, že musela být udělena vyjímka? Nic o této křižovatce nevím, tak se ptám.

Alibaba

Proč by neměla být udělena výjimka ze vzdálenosti mezi křižovatkama na dálnici?
Jestli se jedná o tuto křižovatku: https://mapy.cz/s/nuhakezaju tak ta by se měla podle mě zrušit.

bkv

Ne to je jen provizorní napojení. Budoucí křižovatka je o kousek níž.

Tony

Podle nás dosud k řádnému posouzení variant nedošlo. Je tak škoda, že při projektování změny MÚK Přerov-sever nedošlo současně i k tomuto nepatrnému posunutí trasy,“

Pan Patrik by měl založit projekční firmu, vše by bylo tak jednoduché.

Cestující

Vážení, právě jsem se v jiné diskusi dozvěděl, že cena za ražbu tunelu je nižší nebo srovnatelná s povrchovou stavbou.
Na této úrovni jsou ekologičtí zastánci žáb a křovisek.

Luděk

Vždyť je to logické když se ty tunely nachází v minusové vrstvě o proti povrchu

Pro nechapavé dělám si legraci

David M

Není jediného rozumného důvodu, proč by měly být spolky ze zákona účastny správních řízení, kde může být dotčen jeden z veřejných zájmů – příroda a krajina. Upozorňuji, že k ochraně veřejných zájmů jsou ze zákona povolány správní orgány, na daném úseku jde např o orgány ochrany přírody, správy CHKO a NP, ČIŽP atd. Ale nikdo z politiků nemá koule s tím něco dělat….

Ondra

Spolky ochraňují zájmy místních obyvatel a přírody tam, kde stát na sílu tlačí nesprávná řešení. Už několikrát se to ukázalo, v plné nahotě například u dálnice D 8, kde ekologové marně upozorňovali na to, že navrhovaná trasa je naprosto nevhodná. Následně zde proběhl sesuv půdy, jehož sanace si vyžádala stamiliony navíc. Ne, ekologové nejsou problém, pláčete na špatném hrobě.

Cestující

Nesmysl. Jakékoliv jiné řešení bylo dražší než onen sesuv.

AAA

zvláště ten jimi pozadovaný 13 km tunel, ten by byl za hubičku

pozorovatel

POKUD VÍM, ONI nepožadovali tunel, jen jen NAVRHOVALI jako lepší řešení – a další vývoj nakonec stejně ukázal, že měli pravdu, takže ve výsledku je to vše nakonec dražší, než kdyby je poslechli!

Honza D.

Pozorovateli, jaké bylo lepší řešení když nepožadovali tunel? Trochu to tam znám a nenapadá mne kudy by to mohlo jít bez tunelu při dodržení sklonů. Pokud tedy vynecháme variantu podél Labe. 🙂

AAA

Poslední dějství této komedie byla hádka zda jeden delší nebo dva kratší tunely a estakáda jak chtělo ŘSD. Co by vyšlo ve výsledku levněji se můžeme leda hádat, neboť nikdy nezjistíme zda by první varianta byla tak hladká nebo taky narazila na komplikace.

AAA

tak dražsí než třináctikilometrový tunel a jeho provoz to fakt není, resp. tuhle fantasmagorii snad ani nikdo nepočítak kolik by stála.

bkv

A náklady na provoz tunelu do toho taky počítáte?

Jiří

Určitě existují ekologické spolky, které se o přírodu opravdu starají, zde to bohužel stavbu napadají spolky, které jsou známé taktikou: Napadneme každé písmeno dokumentu, kdy odvolání/rozklad oznámí hodiny po vydání rozhodnutí a podají ho minuty před uzávěrkou termínů. Navíc se odvolávají opakovaně ke všem institucím co v republice máme i přesto, že jsou jejich námitky opakovaně zamítány.

MildaIV

Pokud by stát fungoval jak má, tak budou všechny námitky do měsíce zamítnuty. To že nebudou, není chyba občanských sdružení.

Honza D.

Pane Ondřeji, prosím, dejte sem variantní řešení průchodu Českým středohořím včetně ceny stavby a provozních nákladů.
To, jak je to postavené asi ideální není. Krpál z Lovosic nahoru a za tunely zase dolů pro nákladní dopravu není to pravé ořechové, ale min špatné řešení mne nenapadá.

Andrej

To je jeden jediný prípad, kde mali možno pravdu. Možno. Pretože aj tie stomiliony navyše bolo menej než iné alternatívy.

pamětník

A co se dějě na Slovensku (když píšete slovensky) – tam snad podobné problémy nenastávaly a nenastávají, že chcete „poučovat“ Čechy?

David M

Ale vy tím říkáte, že stát systémově selhává v ochraně verejneho zájmu a proto lidé potřebují kromě správních orgánů ještě jakousi „domobranu“. To asi chápete, že není řešení. Zkuste si představit jiné veřejné zájmy – zdravotnictví, školství atd. – není důvod domnívat se, že úředníci jsou v těchto oblastech lepší než úředníci z živ. prostředí. Budeme i v těchto oblastech dávat „všechnu moc lidu“? Ne? A proč? Ano? A proč tedy máme vůbec veřejnou správu? 🙂

pozorovatel

A proč tedy máme vůbec veřejnou správu?“
Konečně správná otázka, jen řádně nedokončená: proč tedy máme vůbec veřejnou správu, když plodí, schvaluje a tvrdošíjně prosazuje takové zparchantěliny (obvykle už na první pohled) na úkor celé společnosti?

MildaIV

Jsou země, kde je státní správa řádově menší než u nás a spoustu věcí stát nedělá. Překvapivě to většinou jejich obyvatelúm vyhovuje.

David M

Jinak vám ohledně ekospolků můžu doložit, jak jeden blb brání na Trutnovsku 4 roky pokácení asi 5 stromů, které jsou na bezpečném místě u silnice. Na těch stromech umírali lidé!!! Ale to tyhle primitivy netrápí…A takových případů jsou mraky.

pozorovatel

Ale za lidskou blbost ty stromy přece nemohou – nemyslím, že neexistuje řešení, které zajistí, aby tam běžní a hlavně myšlením „normální“ lidé neumírali – a když svou vlastní blbost odnese třeba i životem blbec, bude aspoň na světě o jednoho idiota méně.

David M

Promiňte, ale píšete o něčem, cenu vůbec nerozumíte. 1/ příčiny vyjetí vozidla z vozovky mohou být různé, ne jen že je někdo blb 2/ i když bude příčinou řidičská chyba ( a tu může udělat každý z nás), je cílem minimalizovat její následky 3/ při přijetí vaší argumentace by se např měly odstranit všechna svodidla nad srázy, neboť blb přeci z vozovky nevyjede, že.

Josef

Ono je to diskutabilni, jeden problem, ze se muze odvolavat/napadat kde kdo, druhy naprosta neschopnost statni spravy se s tim vyporadat, at uz tim, ze to udelaji rovnou poradne a nebo tim, ze dokazou kazdy odvolani vyridit rychleji. O tom jaka je kvalita pripravi si muzete udelat treba obrazek na stavbe D7 Louny zkapacitneni, kde uz je asi 26. posun terminu vyberu zhotovitele a cely tenhle proces trva uz asi pul roku, jediny pozitivum na tom je, ze nam vladnouci garnitura tuhle stavbu zahrne alespon dvakrat do letos zahajovanych staveb

On.

Teď napadat proces EIA z roku 2000 a závazné stanovisko EIA z roku 2016? To se smete jednou větou podáno pozdě. Na napadnutí měli 18 let resp. víc jak dva roky.

Andrej

Keby sa úradníci nebáli robiť svoju prácu, tak by to nebol problém.

Oni bohužiaľ radšej alibisticky rok rozhodujú, konzultujú, mudrujú – aby náhodou…. vlastne ani neviem čo. Každé rozhodnutie bude Patrikom a Tetčitčanom napadnuté, bezohľadu na to ako kvalitne si myslia že bude odôvodnené. Takže je lepšie konať rýchlo.

Kodl

Podle rychlosti správních a odvolacích řízení, případně soudů bych si troufl odhadnout, že se nezačne stavit dříve než v roce 2025.

Nerozumím, jakým pravém tento člověk pan Miroslav Patrik rozhodujete v tomto státech prakticky o tom, co se stavit bude a co se stavit nebude. To je nehorázný státní šlendrián.

Jakub

On nerozhoduje, on pouze využívá práva, které mu je dáno. Pokud s tím je nějaký problém, pak se musí změnit zákon. Nikdo mu nemůže nic vyčítat.

Jakub

Jinak pokud jde ještě o ty lhůty, tak pokud jde o správní řízení, tak tam lhůty stanoveny jsou.

mgr.pavel

Já bych si spíš stěžoval na tu „rychlost“ rozhodování.

Jak je možné, že celý stát se svými zákony a tunou úředníků a soudců je na stavbě na měsíce až roky paralyzován jediným člověkem, který podá dovolání? Není ten stát naprosto impotentní?

Eduard

Taky nechápu, proč stát není schopen v takových případech rychle konat. Maximálně zrychlit řízení tak, aby se po zapracování adektvátních připomínek mohlo co nejrychleji stavět. Opravdu nevidím důvod, proč by se na jaře nemohlo stavět. Kdyby se chtělo, tak do měsíce může být rozhodnuto. Tedy pokud by se opravdu chtělo.

dopravák

Pak ovšem asi ani nejen nerozumíte, ale ani a především nechcete rozumět (pokud na to vůbec máte dost inteligence), na jaké nesmysly se svým jednáním snaží upozornit.

Andrej

Prečo to všetci v ŘSD a MD považujú za katastrofu a lamentujú rukami? Řízení o zmene územného rozhodnutia trvalo niekoľko rokov, takže predpokladám, že tak dlho trvalo, lebo bolo spravené kvalitne. A nemal by byť problém to v jednotkách dní zamietnúť. Čo chcú ďalšie roky skúmať? Kde je vôľa, tam je cesta, stačí nebyť zbabelý racionálne a rýchlo rozhodnúť. Patrik, dedo z Tetčic a Krajina Dluhonice (dnes už len jednočlenný spolok), čo si vlastne vašim cieľom? Čo čakáte? Že to nakoniec nepostavia? Že skončí diaľnica z oboch strán Přerova a koniec, všetci to budú takto akceptovať? Zdržíte to o niekoľko… Číst vice »

Vojta

Však to tam píšou, od začátku to navrhují posunout o 150 m na východ, aby to nezasáhlo do zástavby Dluhonic. Takto to dopadá, když se na sílu tlačí špatné řešení.

pozorovatel

Přesně tak: paralela s Havránkovou. Ale blbost a zatvrzelost nevstřícných úředníků ŘSD, která je skutečným důvodem zpožďování výstavby těchto staveb, je zjevně zlomitelná až po mnoha letech, kdy je konečně umravní někdo nově příchozí do vyšší pozice. Tak si tady klidně „plusujte“ nesmysly o ekoteroristech, ale já jsem přesvědčen, že nakonec snad stejně zvítězí rozum (jako v případě D11 u HK).

Eduard

Tady to není úplně stejné. Ta dálnice se nedá jen tak snadno posunout o 150 m. Protože na ní navazuje spousta jiných dalších věcí. To, že část Dluhonic bude postihnuta je sice věc smutná, na druhé straně obci byla přislíbená nemalá kompenzace, takže ve finále by na dálnici měli vydělat. Je smutné, že do celé situace se až musel vložit pan premiér, že zainteresování se mohli dříve dohodnout.
A paní Havránková chtěla jen v klidu hospodařit. Nic víc, nic míň.

Tomas

„Přitom třeba většina dřevin má léčivé účinky.“
Škoda, že neexistuje nějaké léčivé dřevo na tuhle diagnózu.

Jindra

Existuje, říká se tomu kyj!

Gogo

Myslím že spíš by byla vhodnější rákoska. Obzvlášť když opakovaně dopadne na to pravé místo.

sledovatel webu

Jen by ovšem musela dopadat na to skutečně pravé !!!

Honza D.

Léčivých přípravků by se našlo….. Mohou být i rozličných materiálů, přírodní i nepřírodní, hmotné i nehmotné. Dle libosti každého soudruha. 😃

Eduard

Lepší léčba by byla dobře připravený projekt a hlavně stát, který dovede rychle a efektivně zprocesovat vydání stavebního řízení. Protože jen on rozhoduje o tom co všechno obsahuje, kdo všechno o tom rozhoduje a hlavně všechno jsou to státní zaměstnanci. Od ŘSD, přes MD, MŽP, po kraje včetně soudního aparátu.
Je snadné říci, nestavíme dálnice protože ekoteroristi. Ti za to můžou, že jsou tu různí křečci syslíci a vzácné dřeviny.