Další zázemí pro rychlovlaky. DB začala stavět nové depo pro ICE

Součástí projektu je rozsáhlý geotermální energetický systém.
Velké nákupy nových vysokorychlostních jednotek ICE v příštích letech přinesou i výrazně vyšší nároky na kapacitu údržbářského zázemí. Deutsche Bahn proto včera slavnostně zahájila výstavbu dalšího servisního zázemí pro rychlovlaky. Vznikne v Dortmundu.
Do výstavby v místě bývalého nákladního nádraží Dortmund-Hafen investuje dopravce přes 400 milionů eur, práci zde najde až 500 lidí. Má jít o jedno o nejmodernější a klimaticky nejšetrnějších dep v Evropě.
DB otevřela nové depo na údržbu rychlovlaků, v Lužici najde práci až 1 200 lidí
DB postupně nakupují desítky vozidel, oproti současnému počtu 410 jednotek vzroste jejich počet do konce dekády na 450. Nové depo bude hotové v roce 2027. „Je to další krok k tomu, aby byla železnice ještě spolehlivější než dosud,“ uvedl Michael Peterson, člen představenstva DB pro dálkovou osobní dopravu.
Nová hala pro údržbu bude čtyřkolejná a 480 metrů dlouhá. Po dokončení v ní mohou denně opravit až 17 vlaků, depo v Dortmundu se zaměří na jednotky ICE 4, ICE 3 a ICE 3neo.
DB zdůraznila uhlíkovou neutralitu provozu. Té má být dosaženo zejména výstavbou geotermálního energetického systému s výkonem kolem 5 000 MWh ročně a fotovoltaické elektrárny na střeše o ploše 8 500 m².
Detailně je projekt popsán na stránkách DB.