Další zázemí pro rychlovlaky. DB začala stavět nové depo pro ICE
Nové servisní zázemí pro rychlovlaky ICE v Dortmundu. Foto: Deutsche Bahn
Součástí projektu je rozsáhlý geotermální energetický systém.
Součástí projektu je rozsáhlý geotermální energetický systém.
A já se po prvním letmém přečtení nadpisu od srdce zaradoval že jde o Depo Bohumín…😃👍🤣🤣🤣 DB…
Hm, uvolněná plocha po ranžíru…
Kde se vlastně budou řadit ty jednovozové zásilky, které podle Bílé knihy o dopravě převezme železnice ze silnice?
Na kontejnerových terminálech?
Projekt hodný 20. let 21. století.
A jak a pro co stavíme my?
Položím vám jiné otázky. Kolik lidí u nás myslí na veřejnou hromadnou dopravu? Divíte se, že se u nás stále uvažuje při zdi, když je tomu tak?
František X ano, ale ten je výrazně proti VRT
Tam, kde je v ČR atraktivní nabídka veřejné dopravy, je tato hojně využívána. Tam, kde je nabídka slabá, případně ani být dobrá nemůže (rozptýlené vesnice), je i využití slabé, protože jsme bohatá země a auto si může dovolit skoro každý.
Dovolil bych si trochu poopravit vaše tvrzení.
Pokud bydlíte na venkově (rozptýlené vesnice), není to v okolí velkého města a musíte dojíždět do práce, a pracujete třeba na směny, pak je mnohdy auto jediný reálný dopravní prostředek, jak se z odpolední směny dostat domů.
V takových případech lze tedy auto považovat existenční nutnost, nikoliv však symbol nějakého bohatství.
Jako příklad takového prostoru lze uvést sídla území v linii:
Písek – Soběslav – Jihlava. Jistě by se ve vnitrozemí našly i jiné příklady, o pohraničí nemluvě.
Samozřejmě, že auto v ČR není symbol bohatství, to tam ani nepíšu. Ale protože jsme jako celek bohatá země, může si auto dovolit i člověk s podprůměrnými příjmy. A ano, na „venkovském venkově“ je to nutnost, protože pokrýt VHD všechny směry a časy v oblastech, kde bydlí po vsích pár stovek, či jen desítek, lidí, je reálně nemožné.
V idnes.cz je vcelku dobrý článek o hrozící dopravní chudobě oblastí, o kterých jsme diskutovali.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/dopravni-chudoba-verejna-doprava-emisni-povolenky-rebeka-hengalova.A241107_125727_automoto_fdv
Rekonstrukce stanice do podoby její největší slávy před několika desetiletími v dobách vlaků s uhlím se vám jako nelíbí? Tam úplně krásně skončí i 600-700mio EUR.
Kdo to je „my“ ? ČD staví depo v Chebu, H. Brodě, Budějovicích ,Olomouci, hotovo je v Brně, Plzni, modernizuje se ONJ v Praze.
Jiná věc je ta,že díky prohraným soutěžím u ČD jsou některá nepotřebná (Liberec, brzy Děčín, prohrají-li R Praha- Cheb i nový Cheb.
Proč nepotřebná? Přece můžou servis nabídnout jinému dopravci a nechat si za to zaplatit.
A když ten jiný dopravce tam servisovat nebude chtít? To přece nebude mít jako podmínku.
Jo, a jaké tam budou použity technologie na šetření energie?
Nebudou tam topit,ani svítit 🙂
Nemůžem. Ještě nemáme dostavěné šestiproudé dálnice, Okruh Prahy, Brna, Ostravy, Olomouce, Budějovic, Liberce, Pardubic, HKrálové, K. Varů, ústí a Zlína. Až toto vše dokončíme, tak snad zbyde trocha peněz na pár metrů kolejí.