Další zázemí pro rychlovlaky. DB začala stavět nové depo pro ICE

Nové servisní zázemí pro rychlovlaky ICE v Dortmundu. Foto: Deutsche BahnNové servisní zázemí pro rychlovlaky ICE v Dortmundu. Foto: Deutsche Bahn

Součástí projektu je rozsáhlý geotermální energetický systém.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rudolf Tuček

Nechápu že na ONJ nejsou na halách solární panely už dávno.

Ic540

A já se po prvním letmém přečtení nadpisu od srdce zaradoval že jde o Depo Bohumín…😃👍🤣🤣🤣 DB…

E 91.3

Hm, uvolněná plocha po ranžíru…

Kde se vlastně budou řadit ty jednovozové zásilky, které podle Bílé knihy o dopravě převezme železnice ze silnice?

Petr Šimral

Na kontejnerových terminálech?

Jaaa

Projekt hodný 20. let 21. století.

A jak a pro co stavíme my?

Mirek

Položím vám jiné otázky. Kolik lidí u nás myslí na veřejnou hromadnou dopravu? Divíte se, že se u nás stále uvažuje při zdi, když je tomu tak?

Jiří Kocurek

František X ano, ale ten je výrazně proti VRT

Kubrt

Tam, kde je v ČR atraktivní nabídka veřejné dopravy, je tato hojně využívána. Tam, kde je nabídka slabá, případně ani být dobrá nemůže (rozptýlené vesnice), je i využití slabé, protože jsme bohatá země a auto si může dovolit skoro každý.

Karl vB.

Dovolil bych si trochu poopravit vaše tvrzení.
Pokud bydlíte na venkově (rozptýlené vesnice), není to v okolí velkého města a musíte dojíždět do práce, a pracujete třeba na směny, pak je mnohdy auto jediný reálný dopravní prostředek, jak se z odpolední směny dostat domů.
V takových případech lze tedy auto považovat existenční nutnost, nikoliv však symbol nějakého bohatství.
Jako příklad takového prostoru lze uvést sídla území v linii:
Písek – Soběslav – Jihlava. Jistě by se ve vnitrozemí našly i jiné příklady, o pohraničí nemluvě.

Kubrt

Samozřejmě, že auto v ČR není symbol bohatství, to tam ani nepíšu. Ale protože jsme jako celek bohatá země, může si auto dovolit i člověk s podprůměrnými příjmy. A ano, na „venkovském venkově“ je to nutnost, protože pokrýt VHD všechny směry a časy v oblastech, kde bydlí po vsích pár stovek, či jen desítek, lidí, je reálně nemožné.

Karl vB.

V idnes.cz je vcelku dobrý článek o hrozící dopravní chudobě oblastí, o kterých jsme diskutovali.
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/dopravni-chudoba-verejna-doprava-emisni-povolenky-rebeka-hengalova.A241107_125727_automoto_fdv

Rudolf Tuček

A nebo se odstěhovat blíž k práci.

Frantisek

Tak jasne, protoze stavebni rizeni a pak postavit dum/bytovku je hrozne snadne a flexibilni.

Karl vB.

Pokud jste svobodný, jako ten pták, nebo bez závazků k rodičům, nebo rodině a máte dost peněz, je i toto jedno z možných řešení.

tarten

Vůbec nepotřebujete dost peněz. Když seženete dobrou práci, můžete se za ní přistěhovat do nájmu. To je běžná věc, jen tomu v ČR lidé přicházejí na chuť jen pomalu.

Karl vB.

Když ona nabídka nájemních bytů je zejména tam, kde ta práce není.

František

Rekonstrukce stanice do podoby její největší slávy před několika desetiletími v dobách vlaků s uhlím se vám jako nelíbí? Tam úplně krásně skončí i 600-700mio EUR.

Apollo 17

Kdo to je „my“ ? ČD staví depo v Chebu, H. Brodě, Budějovicích ,Olomouci, hotovo je v Brně, Plzni, modernizuje se ONJ v Praze.
Jiná věc je ta,že díky prohraným soutěžím u ČD jsou některá nepotřebná (Liberec, brzy Děčín, prohrají-li R Praha- Cheb i nový Cheb.

Jiří Kocurek

Proč nepotřebná? Přece můžou servis nabídnout jinému dopravci a nechat si za to zaplatit.

Apollo 17

A když ten jiný dopravce tam servisovat nebude chtít? To přece nebude mít jako podmínku.

Jaaa

Jo, a jaké tam budou použity technologie na šetření energie?

Apollo 17

Nebudou tam topit,ani svítit 🙂

Franta Holeček

Nemůžem. Ještě nemáme dostavěné šestiproudé dálnice, Okruh Prahy, Brna, Ostravy, Olomouce, Budějovic, Liberce, Pardubic, HKrálové, K. Varů, ústí a Zlína. Až toto vše dokončíme, tak snad zbyde trocha peněz na pár metrů kolejí.

Jaaa

Já chci ale dvanáctiproudé…