Další zavádění zón placeného stání v Brně bude pozvolnější, přidají se dvě oblasti

Parkování v Brně. Foto: Brno.czParkování v Brně. Foto: Brno.cz

K pozvolnějšímu rozšiřování zón sáhlo město po loňských zkušenostech, kdy úředníci nestíhali vydávat parkovací oprávnění.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Štefan

Nic to neřeší. Jen se definitivně zahltí parkovací místa ve zbývajících sídlištích, kde ještě modré zóny nejsou. Už jich moc nezbývá. Výstavba parkovacích domů jde velmi pomalu.

Bartoš

Brno, a nejen Brno, stále ignoruje zásadní fakt-žádné zóny nezvýší počet parkovacích míst v lokalitě. Zbývá jedině výstavba parkovacích objektů a tam je cena za parkování výrazně vyšší, než v uliční sítí. Ovšem žádný politik tento fakt nepřizná, a tak nás budou stále přesvědčovat, že vznik parkovacích zón je všelék, ale tím jedině oddalují výstavbu parkovacích objektů.

Pavel

Brno má nefunkční MP. Kdyby byla funkční, problémů s parkováním by ubylo. Jinak parkovat soukromé auto na veřejném pozemku za 200,- měsíčně je nehoráznost. Kdo parkuje ve své garáži, zaplatí na dani z nemovitosti (jejíž výtěžek dostane město) několikanásobek. Takže za tu sumu nemohou „rezidenti“ chtít volné místo každý den…

Granja

Kdyby jen daň, ale musel do stavby garáže investovat.

PetrH

Kolik je daň z nemovitosti za garáž?

Marty-t

V Brně cca 400-500kč ročně. Akorát to chce ještě drobnost – 800.000 až 1.200.000 kč na její koupení…

PetrH

No já si myslel, že to bude pár stovek, reagoval jsem na to, že na dani z nemovitostí se zaplatí několikanásobek.
Samozřejmě, jak ten poplatek za parkování, tak daně z nemovitostí jsou směšné částky.

PetrH

Jo ono je to 200 za rok, ne 200 za měsíc jak píše úvodní příspěvek… Tak to vrhá na celý případ úplně jiné světlo 🙂 To se snad ani nevyplatí vybírat. Voliči ODS v Brně musí být velice chudí.

Pavel

Chudí duchem… Ta daň za garáž je cca dvaapůlnásobkem toho poplatku, u garážových stání ještě více, protože se platí i z manipulační plochy mezi nimi, nejen z čisté plochy stání. Kdyby ta daň zůstala státu, nebylo by to tak absurdní jako když ji nakonec dostává město. Do dneška nechápu, proč je soudružka primátorka v tzv. „pravicové straně“…

a8n

Parkování je holt jediný případ, kdy se každý ÓDéeSák stane zarputilým socialistou.

novotný

Akorát jde o tahání peněz od lidí, co vlastní auto. jinak v tom pozitivní přínos nevidím. V historickém centru to chápu, ale rozšiřovat na sídliště a z vybraných peněz financovat jiné aktivity magistrátu není správné řešení.

Parkovací domy se nestaví, komunikace se neopravují o to více, stejně se o mnoho lépe nezaparkuje a akorát to komplikuje lidem život.

Kebab

Ale uživí se z toho pár trafikantů, takže

Leinad

Tahání peněz od lidí, kteří nevlastní garáž a zabírají veřejné prostranství. Postavit si na ulici stejně rozměrný stánek není o moc levnější.

M19

Ten stánek je dokonce dražší.

Kebab

Ten stánek taky zpravidla není charita, ale je tam za účelem zisku, takže je naprosto logické, že zábor je v tom případě dražší. Stačí se podívat třeba na diametrálně odlišnou cenu software pro komerční a nekomerční použití.

M19

Parkovací místa jsou snad charita?

RD 85

Žil jsem pár let v širším centru, kde byla hned v první fázi zavedena modrá zóna. Moje zkušenost je taková, že i přes její existenci bylo parkování stále horší. Až posléze natolik příšerné, že jsme se raději přestěhovali. Lidé zjevně usoudili, že auto potřebují do té míry, že jsou ochotni si za něj připlatit.
Musím se tedy zeptat, co se vybudovalo za utržené peníze? Kolik už je rozestavěných nebo alespoň projektovaných parkovacích domů?

Studý chudent

No protože první auto stojí 200 (a druhý 8000), takže 4000/auto/rok v Brně. Ty poplatky jsou prostě nízký.

+ absolutně neschopná MP (mají 500 strážníků a za parkování v celým Brně daji jen asi 80 pokut za den), takže se ti vyplatí stát na chodníku, přechodě, v zóně bez oprávněni atd; protože orgány absolutně selhávají ve vymáhání pravidel

RD 85

Modrá zóna zasahuje plochu, kde žije a pracuje hrubým odhadem 100 tis. lidí. Kdyby měl auto každý čtvrtý z nich, tak se vybere při průměrných 4000 tisících 100 mil. Kč ročně. Ale OK, ať se platí, ale mělo by se za to i něco dostávat. A moje otázka zůstává.

PetrH

Průměr 4000 je nesmysl, kdo by asi tak přihlašoval druhé auto? To druhé dáte na manželku nebo na jiného příbuzného. Mnohem reálnější by byl průměr něco těsně přes 200, protože těch druhých aut bude naprosto minimum. Teď počítejte výnos znovu 🙂

RD 85

… také bychom si měli říct. Jaký má smysl prozovat systém, který neřeší problémy s parkováním a zároveň je finančně neefektivní?

M19

Jenže on je řeší. Během dne běžné vídám volná parkovací místa tam, kde předtím vůbec nešlo zaparkovat. Prostě musíte zaplatit a mimo vaši oblast ještě jednou. To je to co vám ve skutečnosti vadí.

RD 85

Nestojím o divoké věštby nějakého prozíravého ťululum. Žil a pracoval jsem na jednom místě a i kolem poledne jsem měl problém najít místo. Večer bylo nutné desítky minut kroužit několik bloků kolem. Zaplatil bych si i za parkovací dům, jenže nebyla volná místa.

p73

Bydlím v zóně C, jezdím do zóny B a v obou případech mi zóny zjednodušily parkování.

Ale stavbu parkovacích domů, klidně půl v zóně a půl pronajímaných komerčněji bych teda taky ocenil.

RD 85

Pojďme od dojmů. Zde neděle, podle stínů kolem poledne. Tedy zdaleka nejmenší obsazenost, kdy jsou lidé na výletech, nákupech nebo na chalupách a ve městě ještě nejsou studenti. https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=74480175&newest=1&yaw=5.614&fov=1.257&pitch=0.326&x=16.6054119&y=49.2036924&z=17

M19

Oddělme dojmy od pojmů. Hle parkovací místo jen cca 5 metrů id místa co jste sám označil. Máte nějaká tvrdá data, že poslední den v říjnu jsou všichni mimo Brno, a tedy nejnižší obsazenost. V období dušiček klidně mohou být v Brně. Studenti dojíždějící do Brna jaksi nemohou v zónách

RD 85

Nehodlám ztrácet čas obhajováním obecných skutečností, jako že se města na víkend vyprazdňují. Buď to moc dobře víte, nebo jste situaci zcela vzdálen a potom nevím, o čem se bavíme.

M19

Ukazuje fotku z víkendu, kdy v dané lokalitě může zaparkovat bez poplatku kdokoli, z toho vyvozujete jak to vypadá plv pracovní dny přes poledne. Obecné řeči aplikujete zřejmě bez místní znalosti na konkrétní případ. Co jsou ty vaše obecné skutečnosti? Jen manipulujete, zejména když nemáte věcné argumenty. Také nevím o čem se bavíte, protože realita je odlišná od vámi prezentované manipulace.

M19

A studenti v zóně B budou v pracovní dny platit za hodinu. Je to zóna B, takže o víkendu tam lze parkovat bez omezení.

RD 85

Teda Vy jedete jak torpédo. Na poslední reakci už ani jede regaovat.
Tak v úvodu jsem psal, že jsem v lokalitě roky bydlel. A že bych rád věděl, kolik se za utržené peníze postavilo parkovacích domů, nebo se jiným způsobem vrátily do systému individuální dopravy.
Pokud, jak píšete, chcete být ušetřen mojí bohorovné manipulace, tak se zajděte na místo KDYKOLIV podívat, pohovořte s lidmi, jak jsou spokojení s parkováním a dost možná zjistíte, že ta oblast je plná samých manipulátorů. A tímto si dovolím skončit. Dále v této diskuzi nevidím smysl.

M19

Popisujete stav před zavedením modrých zón.

3260

Mně se teda zdá, že v místech modrých zaparkuju jako návśtěvník pŕes den snadněji. Ta auta co jen zabírala místo jsou po zavedení modré zóny vidět do pár dnů odstavená za zónou. Viz u cyklostezky za hranicí katastru Černovic. Až tohle dojde do sídliśť typu Bystrc, tak bude teprve vidět kolik nepojìzdných a nepoužìvaných popelnic tam stojí.

M19

Ty poplatky jsou nízké protože je snížila pravicová ODS. Asi sociální systém pro movité či co…

PetrN

tak hlavně to je na osobu, takže pokud má rodina 3 auta, jedno máte na sebe, druhé na manželku a třetí na dospělé dítě a platíte za každé 200/rok, jednoduché 😀

SEN

Líbí se mi Vaše uvažování. Můj sen jen, aby se postupně z měst vytlačovali auta. Líbí se mi myšlenka: https://www.adapterraawards.cz
Kdyby se města stala více komunitní, propojená tak je život o něčem jiném. Dnes je všude jen samý spěch, izolace, nadávky, nervy. Města se podřizují autům, ale mělo by to být naopak. Aby nikdo nenadával sám mám auta rád, ale pro mě je lepší využívat MHD, vlak a s autem se svést o víkendu na výlet.

RD 85

Každý prostě nemá možnost žít si hippie život.

SEN

Co je na tom hippie? V Rakousko, Německu, Švýcarsku valná většina lidí využívá vlaky a MHD ! I ten Švýcar co má na účtu pár milionů euro jezdí vlakem ..jen u nás se to zvrhlo, že jsme vrakoviště Evropy. Navíc města jsou autama zacpaná..

RD 85

Až budu mít VHD jako v Rakousku, Německu, nebo Švýcarsku, rád ji využiji. Brno rozhodně nemá rychlou a komfortní MHD. Tak jako MHD neřeší veškeré cestování. Pracovní cesty, nákupy, návštěvy, výlety, dovolená.
Ale nechejme toho, zde se jedná se o střet ideálologií na ten nemám čas.

Granja

To není o ideologii, ale o tom, čeho vlastně chceme dosáhnout. Preferujeme ve městech auta. Zužujeme chodníky a stavíme na ně auta, aby nešlo projet ani s kočárkem. Ubíráme zelené plochy, aby bylo ještě méně čistého vzduchu. Jak jsem vícekrát sledoval coby cestující MHD, tam, kde má tramvaj/šalina možnost preference se křižovatka současně, zcela nepochopitelně, přepne i pro auta a ty odbočující vlevo se (než tramvaj dojede) postaví na koleje (protože dávají přednost těm protijedoucím autům) a tramvaj za nimi musí zůstat stát. Pak následuje vyklízení křižovatky a protože ten interval průjezdu pro tramvaj je samozřejmě krátký (chodci přejít nesmí),… Číst vice »

W14

Brněnská MHD přestaal existovat před 4-5 lety. Respektive ona jezdí, ale vše v Brně je podřízeno autům (navíc po covidu se takty hlavně u autobusůu ustálily na prázdninovém režimu – takže Brno nemá v MHD navazující přestupy mezi busy a šalinami – v MHD 15-20 minut čekání fakt neberu jako navazující).

mgr.pavel

Problém slepice a vejce.

Město kašle na MHD či cykloinfrastrukturu (a tuto dost brutálně), takže lidi jezdí víc autem. Protože lidijezdí víc autem, město má „argument“ proč kašlat..

Dvě změny můžete udělat vy: 1) nevolit politiky co se takto chovají (sbohem nejen ODS), 2) sám jezdit víc MHD/kolem/pěšky.

PetrH

Zrovna v Brně je vcelku jedno, koho budete volit, stejně se pak spojí dohromady. Jenom Piráti jim do toho hodili vidle.

Vasek

A co půl roku pracovat na možnosti zajistit si parkovací oprávnění on-line a v listopadu spustit vše najednou?

M19

A co si napřed něco zjistit? Ono to jde elektronicky, ale pak to musí někdo zpracovat.
https://www.parkovanivbrne.cz/parkovani-rezidenti

PetrN

hlavně všechno najednou ani modře nenačmáráte že…

mgr.pavel

Zkuste si přečíst článek 🙂

Největší problém je ten, že rezidenti si nechávají vše na poslední chvíli, kdy je pak úředníci nestíhají odbavovat.

Leinad

A co je na tom za ruční práci, když formulář vyplním?
Jsem to já – předpokládám že je napojen na eidentitu.
Mám bydliště na dané adrese – trvalé bydliště z ceo nebo to chce nájemní smlouvu?
Nemám oprávnění – to snad apka vidí.
Zaplatit – specifický a variabilní symbol to může vygenerovat.