Další zatopený nový podchod. Správa železnic bude zastávku Velká Chuchle reklamovat u projektanta
Zatopený podchod v zastávce Praha-Velká Chuchle. Foto: Čtenář Zdopravy.cz
Podchod ve Vršovicích byl zatopen potřetí během měsíce.
A další zatopený podchod máme v Ústí nad Labem na úseku Ústí nad Labem západ – Trmice, který se používá pouze pro zaměstnance SOkV a zde už je otázka času, kdy se propadne stropní deska, která má zrezlé armování a beton již opadává a nad ním jezdí neustále každou chvíli vlaky, nejen osobní, ale i nákladní 😁
Fúze ŘVC a Dobré Správy je na spadnutí!
Tak to nebyl potisk, vy jste chtěli v tom deklu od kanálu díry…..
Galoše, holiny- do každé rodiny.
No co, místo podchodů se budou stavět nadchody, a celý problém je tak vyřešen!
To by jim to mohl strhnout mírný větřík. Neriskoval bych to….
Nebo poškodit mráz, případně slunce…
Nadchod už v těch Vrškách byl. Provizorní a ze železných trubek. Těch schodů,……. A nejlepší bylo. Když na poslední chvíli změnili nástupiště. Srdíčka seniorů si pěkně zapumpovala, při tom úprku.
podchod preplaves… nadchod kdyz ti u systemu pat a mat odfoukne… hmm co je horsi
Ať se dobrá správa spojí s Ředitelstvím vodních cest. Pak to může dobrá správa vydávat i za záměr.
Já jsem rád, že redakce na podobné problémy upozorňuje a medializuje je.
Jinak jsem si jistý, že by se na to mynic vykašlali.
A na grafice to vypadalo tak hezky, ta voda tam nebyla…
Na stejné trati je spousta podchodů – Řevnice, Dobřichovice, Třebaň, Karlštejn i jiné na zastávkách, postavené našimi předky. Všechny blízko řeky a nikdy nebylo většího problému, když nepočítám povodně 2002.
Pokud se dožiju optimalizace celé trati, nebudu vědět zda se mám smát nebo brečet …
Moderní doba, ale něco je špatně.
Teda mám pocit, že zrovna v Dobřichovicích jsem viděl v podchodu vyvýšenou lávku v pro případ bazénku.
Takže zkušenost, ze které se dalo poučit 😉
Jo, mohli by ty lávky udělat všude. A už v projektu 🙂
Odvodnění se navrhuje na modelové srážky, ne na extrém. To byste to mohl chtít mít všecko na vodu 2002 a nepostavilo by se nikdy nic.
Ve Třebani voda poměrně často.
Takže zkušenost, ze které se dalo poučit 😉
A to má Třebaň na jedné straně přímé vyústění k řece bez schodů.
A možná na to čerpali dotaci Dešťovka. A to, uznejte, tam voda musí zůstávat.
Já bych na každý konec podchodu postavil půjčovnu lodiček jak u Mánesova mostu. Platila by tam režijka i opencard a lítačka.
Driha tragikomicka zprava dnes. Tohle je des a bes, ostuda. Jak ja bych chtel byt hrdej na ceskou zeleznici, ale to proste nejde
Skuste zaťym bit hrdej na nasi matercynu ceštynu.
Takže chyba projektu a ne teda globální oteplování, jo?
Spočítaný to bylo správně, ale vy jste na mě mluvili. Krát dvě to mělo bejt.
No nevím. V Benešově ani ně měsíc otevřený podchod, který stál fakt randál. Před týdnem, kdy byla první bouřka v době mého příjezdu ze zdi cákala voda jak ze sprchy, přes světla, která byla v elektrice. Samozřejmě dost jich zkratovalo a podchod byl v noci po tmě. Voda v podchodu byla ještě tak 5-7 dní, a kluzká podlaha. Na to kolik to stálo to bylo fakt otřesné. Do dneška lituji, že jsem si nepořídil fotku, protože to by mi nikdo v centru nevěřil kolik vody ze zdi může vyletět.
Copak voda, v srpnu, více jak měsíc od zprovoznění, tam ještě matlali spáry, pěkně v celé šíři, takže jste si při průchodu zprasili boty. Doporučující rozkaz zněl: po straně! (a možná bylo i myšleno přeleťte to!).
Jinak ten slejvák byl skutečně extrémní, ale nedlouho trvající. U projektu připravovaného v okolí (podchod na místě stávajícího žel. přejezdu) IPR požaduje…bez stříšek. Ale o nich to až tolik není, ale o nadimenzování (úhrn srážkové vody, plocha, čas…) všeho odtokového. Ptal bych se, jestli se počítalo i s plochou ramp, čili i s vodu, která tam sjede.
To je prave to, otazkou je, zda se pocita se skutecnym stavem okoli toho podchodu/pruchodu. A taky, zda odtok je dimenzovan spravne a nezaneseny…
Navic v soucasne dobe prsi malo dni, zato poradne…
A bude hůř…
Odvodnění podchodu je v pořádku, problém je s odvodněním celé oblasti mezi silnicí a železnicí.
Tak kdo mohl čekat, že bude letos tolikrát pršet…
V Sudopu asi s deštovou vodou nepočítají.
V SUDOPu neslyšeli o globálním oteplování a jeho důsledcích. Už třicet let.
O to vůbec nejde.
Jde o to, že tito tradiční projektanti pro SŽ už desítky let nejsou schopni projektovat podjezdy a podchody tak, aby se v nich rybník neudělal při každém lijáku. V Rakousku i jinde jsou běžně stavěný podjezdy a minipodjezdy pod úrovní podzemní vody, nebo každoročních povodní a to tak, aby se v nich dodá nedržela.
Reklamovat a vynutit nápravu a to rychlé. A vždycky. Žádné tahanice na roky. A taky za to projektanta na pár let zařadit na blacklist. Vždycky.
ne, že by to nestálo…ten blacklist…za úvahu
ale kdo by nám tu pak projektoval?
Nejsou u SŽ jen Sudopy.
Mohou projektovat i stavbaři a co kdyby třeba projektovala také SŽ?
To snad ne, práce?
A co by dělal chudák SUDOP? Ještě by kamarádi neměli co jíst…
Sudop Group je na dráze z kategorie „too big to fail“. Bohužel. Zaříznete Sudop (a tedy i Metroprojekt, Moravia Consult, PUDIS atd.) a pár let vyprojektujete leda kozí chlívek pro hradláře v Horní Dolní.
To mi připomíná stanici metra Bořislavka, kde když silně prší je ve vestibulu 5cm vody
Shoda mateřského holdingu je u obou projektů čistě náhodná. 😉
Jako chápu, že v době, kdy prší, tak se tam laguna udělá, ale jakmile pršet přestane, tak by to vše mělo během chvíle odtéct… Vždyť se to dá snadno spočítat – vezme se nějaký mezní limit srážek, plocha, čas a zjistí se, jak je potřeba širokou trubku, aby to odteklo…
Ono to asi i spočítané bylo, teď jde o to co na to stavba a v jakém stavu to bylo předané.
No a zda to neni po stavebnich pracech zanesene, coz pri predani nepoznate…
Souhlas, podchod se může při průtrži zatopit, ale potom to ma odtect. Odvod se může ucpat, treba listím, ale tam ma zase nastoupit úklid, aby v podchodu nebyl bordel. Přívalové srážky se vyskytují, ale zaplavení podchodu třikrát za měsíc, a to tak, že to musí odcerpat hasiči je fail, at si SŽ říká co chce.
Přestupující, kteří musí podchodem v Chuchli a Vršovicích, si musí koupit Oneticket+. Obsahuje všechny dopravce i přívozy. 🤦
A bude tam převozník? Lístek na přívoz, ke ketrému se převozník nemůže dostat, protože v podchodu je voda, je celkem k ničemu.
🙂
Bude tam převozník jako z té pohádky. Kdo chvíli drží veslo, střídá převozníka starého a otročí do dalšího období dešťů.
Jak se to v takových případech řeší? Cestující jsou povinni se brodit? Nebo skutečně dojde k eliminaci jízdy k takovému nástupišti, ke kterému se nedá legálně dostat jinak než takovým podchodem?
Ve Vršovicích z 1. koleje. Pouze vlaky na trati 221. Zbytek projíždí. Máte tedy smůlu na Vrané a Kolín.
To by při hustotě provozu ve Vršovicích bylo hóóódně složité, až nemožné.
to tam pri prvnim zatopeni bylo, jedna hrana a smytec.
moravske rychliky zacinaly az z hlavniho (a to na ne zcela mimoradne i cekal dav lidi z fotbalu).
Ve stanici se nezastavuje. (Vyjma případů kdy to jde, Vršovice první nástupiště, v tom případě ale člověk který šel od Nuslí nemá nárok na kompenzace, neujelo mu to)
Je to oproti tomuto menší problém, ale ve Vršovicích zcela nepochopitelně stále chybí ukazatele na tramvaj/bus, stávjící cedulky mají každá jiný rozměr samozřejmě… A to nemluvím o nových infotabulích, jejichž větráčky to nedávají už tak 15°C..
Ty infotabule jsou super, vycházím schody a říkám si, to už ten Elefant přijel!? Dyk je ještě čas. A vono cedule s příjezdy a odjezdy. :o))
Něco podobné je ve Skleném nad Oslavou. Když jsme tam v létě v 20.30 přicházeli z výletu, tak jsem už kus předtím koukal co tu tak hučí … a ona infotabule. Ale bylo to pěkný kravál …
Variace na Ťokův průsmyk. Extrémní přívalový déšť jako extrémní sněžení.
Kalamitní přívalový déšť…