Další zákazník na 737 MAX. Air Astana jich chce koupit třicet
Boeing 737 MAX 8 v barvách FlyArystan. Foto: Boeing
Boeingu se daří na dubajském aerosalonu částečně prolomit nedůvěru zákazníků vůči novým letadlům 737 MAX. Po včerejší objednávce na deset
Neměly by se Air Astana přejmenovat na Air Nursultan? 😀
já nevím, podle mě je to letadlo odepsané, vždyť do něj nechtějí vlézt ani posádky. podle všeho je to letadlo špatně navržené, nevyvážené, jde snadno do přetažení (proto taky vznikl mcas). to není chyba software, takže celkem pochybuji, že to bude znovu lítat s pasažéry.
Nizkonakladovka z Kazachstanu. Takovym spolecnostem nizsi kategorie nevadi, kdyz jim obcas neco spadne. Hlavni je cena a provozni naklady…
Fly Arystan není co vytknout. Letos vyzkoušeno a pocitově lepší než Ryan/Wizz.
On se ten pocit zmeni s nastupem MAXiku…
Mno, vůči Ryanairu dost těžko, když ten také bere Maxy.
Nechápu, jak dnes někdo může objednat Maxy. Chápu, že má třeba dobrou spotřebu apod., ale co důvěra zákazníků?
Lítám často, ale budu mít problém si do toho sednout.
Väčšina zákazníkov absolútne netuší, čím letia. A podstatná časť sa vždy nechá presvedčiť cenou.
Když Trump „poradil“ Boeingu, aby to letadlo přejmenoval, tak jsem si klepal na čelo. Ale teď mu dávám (v tomto 🙂 za pravdu – běžný smrtelník typ letadla absolutně neřeší, aféra se přežene a pojede se dál. Těch pár promile cestujících, kteří se o letectví zajímají, tím možná lítat nebudou, ale z hlediska celého trhu je to marginálie.
Germanwings se taky přejmenovaly na Eurowings po té havárii ve Francii. Většina cestujících to netuší.
To není úplně pravda. Lufthansa oznámila opuštění brandu Germanwings a integraci jejich letadel/letů do své druhé dcery Eurowings už pár měsíců před tou šílenou havárií. Možná to ten proces jen urychlilo…
Nedůvěra zákazníků je pouze mediálně nafouknutá, já bych do něj sedl klidně hned po certifikaci a aktualizaci SW 🙂
Přesně tak. ESA stejně nedá certifikaci dříve, než si doslova prohlédnou každou řádku kódu a prověří ji…
Každou řádku kódu nikdo určitě kontrolovat nebude (ani by to k ničemu nebylo), protože konec konců s kódem žádné problémy nebyly, problém byl s nastavenými parametry chování (co to má dělat když…) a zejména s nevýcvikem a neinformovaností posádek.
Určitě se zabývají více procedurálními věcmi a vazbami, jako jak se to chová za letu, jak se to chová při výpadcích různýchvazeb, jaký vliv to má na pozornost posádky, na výcvik, na simulační scénáře atp.
Samozřejmě, psal jsem to jako nadsázku.
Tak jo. 🙂
stejne, jako jakekoli jine letadlo.
tady jste v urcite bubline, ktera tusi, jaky je rozdil mezi a320 a 737.
naprosta ( ve smyslu 99,xxx%) vetsina lidi naprosto netusi.
Většina lidí stejně jde na nějaký agregační portál, koupí to co má vyhovující cenu a časy a typ letadla je vůbec nezajímá, před objednávkou dokonce ani nemusí být v systému k vidění. Koupáci a jiní cestovkáři ani možnost výběru nemají, letí tím co zajistí cestovka.
Vždycky jsem měl za to, že takové ty ceremoniální podpisy kupních smluv na veletrzích jsou jen divadýlko směrem k okolí, že skutečný obchod byl dojednán jinde, dříve, po dlouhých jednáních. Platí to i v „orientálním“ prostředí, nebo je skutečně možné, že se dohodne prodej 30 letadel během pár dní, pár schůzek někde v salonku na airshow (samozřejmě na základě nějakých dřívejších kontaktů)?
Poznámka: jasně, letter of intent, ne opravdová smlouva, ale stejně…
ne 🙂 ty obchody ( i kdyz treba ve stavu loi) jsou dohodnute davno dopredu, je to nekolika mesicni proces.
na takoveto akci se to formalne podepise (nebo i jen vyhlasi) – kvuli PR.
nic vic.
nakup letadel (resp dostat homi jen k podpisu letter of intent) je beh, ktery trva treba rok dva.