Další zakázka na desetiletý provoz vlaků v Ústeckém kraji míří k ČD, část výkonů může získat GWTR
Výběr se týká vlaků z Postoloprt do České Lípy nebo turistické linky na Moldavu a nových spěšných vlaků Žatec - Ústí nad Labem.
České dráhy jsou blízko k nové desetileté smlouvě na provoz vlaků na lince U11 z Postoloprt do České Lípy a U15 z Loun do Postoloprt. Kraj s nimi bude jednat i o zajištění nové linky spěšných vlaků ze Žatce do Ústí nad Labem či turistické linky T8 na Moldavu. V případě spěšných vlaků a turistické linky bude ve hře i GW Train Regio (GWTR).
Vyplývá to z rozhodnutí ústeckých krajských radních, podle kterých o výkonech u těchto provozních souborů budou jednat již jen s těmito dopravci.
„Nabídku podali celkem čtyři dopravci. V průběhu roku 2021 budou probíhat jednání o znění závazkové smlouvy. Tu je možné s ohledem na termín vyhlášeného prenotifikačního oznámení uzavřít nejdříve ve druhé polovině měsíce ledna příštího roku,“ uvedl mluvčí Ústeckého kraje Martin Volf.
Kraj oslovil dopravce pro zajištění dopravy v rozsahu zhruba milionu vlakokilometrů ročně. Důvodem je i nedávná výpověď smlouvy s Českými drahami. Zatímco Liberecký kraj uváděl jako důvod výpovědi hlavně nespokojenost s vozovým parkem, Ústecký pak především cenu. Regionovy na lince U11 jezdí za cenu 165,17 koruny za vlakokilometr v brutto smlouvě. V kraji přitom jezdí například AŽD Praha s kapacitně podobně velkými RegioSprintery po Švestkové dráze za 120 korun za kilometr.
Kraj podobně jako v minulosti vybírá dopravce takzvanými tržními konzultacemi. Oslovil dopravce na trhu a z nich vybírá nejvhodnější nabídku.
Spojení na trase by mělo v příštích letech zrychlit. Správa železnic už výrazně modernizovala úsek z Loun do Lovosic, současně plánuje úpravy tratě mezi Litoměřicemi a Českou Lípou, která má začít letos. Správa železnic již vypsala miliardovou soutěž na modernizaci.