LOT 3a leaderboard

Správa železnic vypsala miliardovou zakázku na revitalizaci trati Lovosice – Česká Lípa

Litoměřice horní nádraží. Foto: litomerice.czLitoměřice horní nádraží. Foto: litomerice.cz

Velké úpravy tratě mají začít v červenci, hotovo bude do konce příštího roku. Cestující čekají pak i novější vlaky.

Část trati z Lovosic do České Lípy projde letos a příští rok úpravami, které mají přinést zvýšení rychlosti až na 100 kilometrů v hodině. Správa železnic dnes vypsala veřejnou soutěž na revitalizaci trati. Hlavní úpravy proběhnou především v úseku okolo Litoměřic.

„Cílem je zejména zvýšení traťové rychlosti a bezpečnosti železničního provozu i zkrácení jízdních dob vlaků prostřednictvím rekonstrukce železničního svršku i spodku, nástupišť a přejezdů,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Dokumentaci pro stavební povolení zpracovávala společnost Strabag Rail.

Správa železnic po zkušenosti z posledních zakázek zastropovala maximální cenu zakázky na 1,007 miliardy korun. „Vlastní zahájení prací je plánováno letos v červenci, dokončení pak v listopadu příštího roku,“ dodala Friebová.

Hlavní úpravy do Liběšic

V rámci stavby dojde ke komplexní modernizaci úseků Žalhostice (včetně) – Litoměřice Cihelna (mimo) a Litoměřice horní nádraží (mimo) – Liběšice (mimo). Správa železnic chce modernizací trati docílit zkrácení jízdních dob tak, aby tu vlaky mohly jezdit v hodinovém taktu z Lovosic do Úštěku a každou půl hodinu mezi Litoměřicemi horním nádražím a Lovosicemi.

Na trati je celkem 49 přejezdů, jen 20 z nich má světelné zabezpečení. Součástí akce je vybudování nástupišť v některých stanicích, například Žalhosticích nebo Trnovanech. Stanice Žalhostice bude nově tvořena dvěma dopravními kolejemi č. 1 a 3 s kolejovou spojkou uprostřed stanice a dvěma vnějšími nástupišti dlouhými 90 m. Díky modernizaci Žalhostic se zde budou vlaky křižovat a bude možné s nimi jezdit častěji. Správa železnic trať začala dávat do pořádku v minulých letech, nejviditelnější změnou je rekonstrukce litoměřického horního nádraží. Na stejné trati došlo loni k velké rekonstrukci mostu u Zahrádek.

Po modernizaci by měly vlaky z Žalhostic do Litoměřic jezdit namísto stávající šedesátky osmdesátikilometrovou rychlostí. V případě úseku z Litoměřic do Liběšic stoupne rychlost ze 60 na 100 kilometrů v hodině. Ne ale příliš dlouho: návrh počítá jen se dvěma kilometry této rychlosti, po kterých spadne rychlost na 50 km/h.

Ve zbývající části do České Lípy se provede rekonstrukce vybraných mostů a propustků z důvodu nevyhovujícího technického stavu a také železničních přejezdů, na kterých je dnes omezena rychlost vlaků kvůli nedostatečným rozhledovým poměrům. Ty budou vybaveny zabezpečovacím zařízením se světelnou signalizací. Vlaky z České Lípy do Litoměřic dosud jezdí průměrnou rychlostí 41 km/h. Kompletní soupis hlavních prací je v zadávací dokumentaci.

Kromě rychlejší jízdy by se měli cestující na trati dočkat i novějších vlaků, Ústecký kraj chystá výběr dopravce pro celou trať z České Lípy až do Postoloprt.

Tagy seznam Správa železnic Top trať 087 Česká Lípa - Lovosice
47 komentářů