Další zakázka na desetiletý provoz vlaků v Ústeckém kraji míří k ČD, část výkonů může získat GWTR
Litoměřice horní nádraží. Foto: litomerice.cz
Výběr se týká vlaků z Postoloprt do České Lípy nebo turistické linky na Moldavu a nových spěšných vlaků Žatec - Ústí nad Labem.
Neeeeeeeeeee :'( my už tu ty hlučné nevybavené krámy nechceme!
Jezdím tuto z Postoloprt do Lovosic přes Most a pak švestkovkou, protože čekat půl hodiny v Lounech je blbý a navíc jezdí ta hrozná Regionova a mě z toho bolí hlava z toho hluku, takže švestkovkou s příjemným moderním vlakem je to OK, ale stejně bych raději jak to bylo tedy přímý spoj bez čekání z Prt do Lovo, pokud možno nějaký slušný vlak, wifi potěší, ale v dnešní době už mají mobilní data snad všichni.
Regiosprinter na švestkovce že je příjemný moderní vlak? 😆😄
(To, co jsem tam zažil loni v létě mě přesvědčilo, že tím krámem už nikdy v životě nepojedu, nebude-li to nezbytně nutné)
Co se stalo tak hrozného?
Neznám rozhrkanější odstředivku, než je regiosprinter. Něco tak nepohodlného je fakt děs.
A uspořádání interiéru…raději nebudu komentovat, ať neporušuji pravidla diskuze.
Ten německý krám je dobrá snad na nějakou krátkou příměstskou lokálku nebo jako vlakotramvaj na několika málo kilometrech takové trati, ale jinak je to bída – a ten interiér, který tam nechal Chrdle namontovat po vzoru GWTR kvůli většímu počtu míst k sedění je ještě větší horor než ten, který tam byl původně. I „šukafón“ v původní podobě je proti tomu mnohem pohodlnější vozidlo, byť není ani částečně nízkopodlažní.
Přesně, na krátká vozební ramena (řekněme do 15 min jízdy) je to v pohodě, ale i tak, ten hluk a otřesy jsou dost hrozné. Na delších vozebních ramenech (Švestkovka, Šumavské lokálky, Mariánky-Vary apod.) to fakt nemá co pohledávat.
Jezdil jsem s ním z Varů až do Zwickau a ten den zase i zpět a nikdy jsem neměl problém. Jo, opěradla sedaček nebyly nejvyšší, celý to nebylo nejtižší, ale na takovou trať mi to přišlo v pohodě a svezl jsem se rád a že to nebyla krátká cesta. Přišlo mi to víc v pohodě jako před 10 lety v pondělí na stojáka v Ostravanu z Olomouce do Pardubic.
Když máte to štěstí a Regiosprinter jede pak ano. Svezete se v lepším. Jinak ta samá 810 jako s ČD.
I ta 810 je pohodlnější a má klidnější chod.
K tomu cenovému srovnání ČD a AŽD, je třeba říci i to b):
Tedy že v rámci té ceny je např. i provoz pokladen, kdy AŽD nemusí provozovat žádnou, zatímco ČD jich na té trase provozují hned několik. Regiosprintery jsou v reálu dlouhodobě a pravidelně nahrazovány 810, zatímco nasazení Regionov na U11 je z mého pozorování takřka stoprocentní, 810 jsem tam opravdu neviděl velmi, velmi dlouho. Vyšší zálohy vozidel také něco stojí.
Tím nechci ty ceny nijak hodnotit, jen doplnit fakta 🙂
Cca. 1,5 roku jsem do Úštěka 810 neviděl.
Pokud vím, v rámci této smlouvy je v současnosti provozována pouze pokladna na Litoměřickém horním nádraží, takže 165Kč s argumentem pokladny…. To by ta pokladní tam musela být královsky placená, což není a navíc se střídají různí pokladníci v rámci okresu Litoměřice.
Nevíte co bylo nabídnuto na U11? Jestli to je Regionova 4ever?
Mám tušení, že 840,841?
Stadler RS1 nejspíš.
Mezi lounskými a lovosickými strojvedoucími se mluví a stadlerech z Německa dotažených do Loun.
Není to tady přesně napsáno, ale ty Sp do Žatce by měly jezdit stejné soupravy jako o víkendu na Moldavu, takže asi nepřichází v úvahu, to jak tady někteří navrhují „ať si ČD/GWTR nechají jen Moldavu“ apod. Do budoucna by se na to hodily bateriové vlaky, ale ještě na to nedozrál čas.
Jestli T8 zahrnuje i vlaky z Mostu, je dobrá otázka. V současnosti na ně najíždí souprava ČD z Loun, a linky vedené přes Louny mají být také v tomto „balíčku“.
„Do budoucna by se na to hodily bateriové vlaky, ale ještě na to nedozrál čas.“
Na to čas nedozraje nejspíše nikdy, protože většina trasy těch Sp pod trolejí nebude a dobíjet především při obratech by asi úplně efektivní nebylo. Baterie jsou dobré na krátké dojezdové úseky bez drátů, ne na převážnou část trasy.
To je potřeba říct, co se myslí tím „baterie jsou dobré“ – řešíme jen náklady, nebo i ekologické aspekty? Pod trolejí je kilometricky 43 % trasy Ústí – Žatec západ (ovšem s dobíjením na obou koncích), resp. 58 % trasy Ústí – Moldava (s dobíjením na jednom konci, pro jízdu z Děčína to bude ještě větší podíl), to mi nepřijde jako úplný nesmysl pro bateriové vozidlo. Nejprve ale má smysl asi počkat na konverzi a pak se uvidí.
Ty spěšné vlaky ze Žatce jsou dobrý nápad. Od Žatce je teď pořádná otrava dostávat se do Lovosic! Chce-li jet člověk „logickou“ trasou, musí dvakrát přestupovat a v Postoloprtech i v Lounech půl hodiny čekat — a je paradoxně rychlejší jet přes Most a pak Švestkovou dráhou, což je ostuda… Nebylo by místo zavádění těchto spěšňáků lepší dát nějak dohromady ty osobáky, aby byl jako dřív maximálně jeden přestup, a aby to na něm ideálně navazovalo? Zvlášť špatné se mi to zdá mezi Žatcem a Louny, dvě velká města pár kilometrů od sebe, a nemají přímé železniční spojení, a ani… Číst vice »
Že ze Žatce do Lovosic se vyplatí cestovat přes Most, nevidím jako problém, naopak. Tarif DÚK je tomu uzpůsoben, cesta přes Most je v povolených nadzónách.
Co se týče spojení Žatce a Loun, tak mezi těmito městy jezdí docela dost přímých autobusů různými trasami. Vlakové nádraží v Žatci má tu nevýhodu, že je na severním okraji města, kde nic pořádně není. Nicméně je nepostradatelné zejména o víkendech, kdy autobusů jezdí méně.
Hm, nadzóny, podzóny, předzóny, zazóny…
Kdejaká blbost kterou jakási pomazaná
hlava ve spěchu vymyslí..
My se z těch zón jednou 💩.
a on to je i stejný okres, nicht wahr?
Sp Žatec – Lovosice jsou ptákovina, poptávka z Loun a Žatce je do Ústí minimální, tam může jezdit TGV bez zastavení a stejně to nikoho nenaláká.
Louny a Lovosice mají naprosto minimální vzájemný vztah, provozování železnice mezi Louny a Libochovicemi je vyhazování peněz, tamní přepravní proudy zcela bez problémů zvládne odvézt středně velký autobus.
a co Louny-Lovosice-Praha?
raději busem?
ano, přes Slaný to je kratší. jen ta trať asi nebude úplně vyhovující….
Přes Slaný je to kratší a trať k tomu netřeba.
gumokol, že 😉
Podle mě bude chtít hlavně ty Sp Žatec-Ústí.RJ -ÚK bude už jezdit elektricky ,tak od něj může vzít 2-3 845 ,v Mostě s tím mají znalost a opravuje jim to Linhart v Teplicích.No a na Moldavu to při troše špatném počasí nikdy nevyjede.Jinak GWTR má nějaké 810 a 010 tak je může přemístit do mostu ,stačí 2 plus jedna záložní ,jenomže to musí mít nějaký oběh a Moldava nejezdí denně.Landerbahn může v sezoně na Vejprty ,protože jezdí i okolní tratě,zde asi trochu problém.Jinak být ČD tak Sp na Moldavu si nechám ,třeba i na komerci.No ale uvidíme jak to nakonec… Číst vice »
DLB jezdí z Chomutova do Vejprt.
Zelenožluté 628 patří již Arrivě. RJ je má jen půjčené, nebo je to flám?
GWTR na na Moldavu by jezdil jenom Sp z Děčína, nebo komplet celou T8, tedy i spoje z Mostu?
Nejspíše jen Sp. Děčín Moldava.
Super. Zase po dlouhé době pozitivní zpráva. Ještě ty sp do Žatce by mohli nechat ČD. Moldavu, ať klidně nechají GWTR, je to turistický spoj, nedá se na tom moc zkazit. Záleží, jak budu u GWTR schopný se naučit D3 a podobně.
Takže zase budou České dráhy vyzobávat hrozinky?
Rozinky? Měl jsem za to, že ty z tradice vyzobává žluťák
Přijde mi spíš, že soukromníci vyzobávají hrozinky. Moldava je například hrozinka, jde nám o cestující. Stále jsem názoru, že by měla existovat nějaká základní dopravní obslužnost a to by mělo zůstat ČD. Tyhlety Moldavy, Opárno, Mikulášovice,… ať si vysoutěží soukromník, pokud bude levnější. Nebo ať Jančura jezdí posilový vlaky Praha-Děčín, to potom je konkurence, když si cestující může vybrat. Tenhle systém, že každou linku má jiný dopravce nechápu. OneTicket je hezká věc, ale úplně to nefunguje, jak si tady většina lidí představuje. Má to být služba pro lidi ne pro Krajský úřad či MD. Prostě je v tom zmatek a… Číst vice »
Na všech linkách objednaných Ústeckým krajem platí tarif DÚK i OneTicket.
Je třeba se smířit s tím, že dráhoadvokáti se nesmíří s platností tarifu DÚK i One Ticketu ve všech vlacích a budou argumentovat IN25, IN50 a IN100. A když zcela logicky padnou i tyto argumenty, dojde se vždy k tomu, že dřív bylo líp a dnes to stojí za ho(W)no a že na dráze je bordel a tohle by se za unitárních ČD nikdy nestalo. Nic nového pod sluncem.
tak ale OneTicket, to je jízdné jak kráva. nevím jak v ÚK, ale na trati, co jezdím pravidelně (Brno-Praha) mi nepřijde 385Kč za OneTicket jako úplně normál…. někdo by se nad tím tarifem mohl zamyslet, aby dával smysl i na takové vzdálenosti. protože tohle je sice bez přestupu, ale právě takové vzdálenosti hrozí více přestupy – a tudíž by OneTicket prokazoval ty přínosy jednotné jízdenky. Jenže za tyhle prachy si ho nikdo nekoupí a pak je těch pár set milionů (či kolik to jeho zavedení jenom stálo) doslova a do písmene spláchnutých do záchodu máte někdo porovnání OneTicket v ÚK… Číst vice »
OT je zajímavý hlavně na předplatné (traťovky, síťovky), ale dokud se nezapojila komerce, je to takové zmrzačené…
Já mám srovnání jen DÚK-ČD. Do pandemie jsem dojížděl In25 a jízdné bylo jen o pár Kč levnější než s DÚK (jezdím hlavně TP-ÚL). Teď jezdím za DÚK a zvažuji, zda si In25 vůbec ještě kupovat.
Nejlepší je jízdenka ústeckého kraje která platí i přestup vlak bus nebo za 140 korun síťovka duk 1osoba 320korun 5 osob která platí na všechno i MHD kromě ic a ec
Amen.
Za Státních drah se nebude dít věcí…👺
Třeba přetížená trať Praha – Třebová…😀
Což je mně jako průměrnému cestujícímu z jiného kraje u prvního k prdu („nebudu to studovat“) a u druhého taky („za ty prachy to myslíte vážně?“).
To je ale Váš problém. Zákazníkem a objednatelem je Ústecký kraj, ne Vy. I díky zapojení konkurence do výběru dopravců může Ústecký kraj objednat více vlaků než kdyby to dal přímo jednomu dopravci bez soutěže. Ale vždy se pochopitelně najde někdo, komu to nevyhovuje. To je logické, režijkářů je dost.
Jane Sůro,to už i vás napadl virus „režijka“?
To je realita…
Občas ve vlaku slíchám nadávat na tarifní chaos a vždy se z toho vyklube režijkář. I moje tchyně pochopila výhody DÚK.
asi se tchýně neodvažuje cestovat mimo ÚK.
A jaké je tedy to správné řešení pro „nebudu to studovat“ cestujícího z jiného kraje? Namísto integrovaného krajského tarifu, kde platí jedna jízdenka na všechno, tam mít jednoho dopravce na železnici, a lístky na bus a MHD si kupovat zvlášť, aby to všechno ani pravidelní cestující uvnitř kraje „nemuseli studovat“? A mimochodem, když DÚK „nechcete studovat“, takové ty šotozáležitosti z TR10, jako jestli z Ústí do Bíliny jedete přes Teplice nebo Úpořiny (což uživatel DÚK vůbec řešit nepotřebuje), už máte „nastudované“?
To jako, že GWTR neumí D3, kterou ovládá jen nejlepší modrý dopravce? Tuší Michal, na jakých tratích GWTR vůbec jezdí?
jim poradí na Šumavě , tam je D3.
Ono je to společně, protože Sp mají jet ve všední dny a Moldava o víkendu=společné vozidlo. Dva dopravce na tyto výkony by si neobjednal ani Ústecký kraj.
Hlavně, že u ČD se naučili bezchybně D3 třeba na trati do Potůčků, není to tak dlouho, co se o tom psalo.
Jenže u GWTR (na Šumavě) se nenaučili ani ctít regulérní návěstidla – možná právě proto, že na D3 je nemají …
Tak by mně zajímala cena v brutosmlouvě na km, když měli zájem čtyři dopravci.