Další zachráněné nádraží. Budovu ve Varnsdorfu odkoupí město
Budova starého nádraží ve Varnsdorfu. Foto: Varnsdorf.cz
U zastupitelů zvítězil názor, že je lepší mít budovu pod kontrolou.
U zastupitelů zvítězil názor, že je lepší mít budovu pod kontrolou.
Rozsáhlá výpravní budova prošla nedávno částečnou demolicí.
Velmi úsměvné, všude se rekonstruuje, ale tady dochází ke zlepšení stavu demolicemi. Ten sever Čech je opravdu příkladný a plný kontrastů. 🙂
Já bych jen reagoval faktem, že ta nádražní budova byla objemově a hmotově větší než třeba nádraží v Liberci, takže kvituji s povděkem, že zachráněna a opravena byla alespoň třetina objektu. Ten kolosální objekt neměl v současných poměrech adekvátní ani alikvotní využití… Takže v tomto případě se správy železnic zastávám.
Je zajímavé, že se budovy dnes už neuživí přestože každý vlak musí platit za dopravní cestu.
Tak v tomhle baráku (Varnsdorf hl.n.) v minulosti sídlila pasová a celní kontrola, různí manipulanti, teď tam nejsou potřeba, teď je velikost baráku zbytečná.
Budova byla naddimenzovamá od roku 1945, 75 let to nikomu nevadilo, za socíku se dokonce dávaly i peníze na údržbu. Město má stálý problém s nedostatkem bytů, na to se tahle obrovská budova skvěle hodila (navíc nějaké byty tam už byly).
Socialismus neměl prachy na ubourání nebo rekonstrukci, to pouze na tu „údržbu“. Jestli se tam bydlelo, tak maximálně služební byty železničářů, za což bylo spoustu lidí za socialismu rádo rádo. A socialismus měl obecně problémy s bytovou výstavbou.
A problém s byty by se s touto budovou nevyřešil, protože velmi pravděpodobně to nebyly oficiální byty – budova určena k bydlení. Nechtěl bych rekonstruovat (siciální zažízení a zeteplení) takovýhle barák )zpravidla vysoké stropy a topení uhlím) a kolaudovat to na byty.
Stropy srazíte podhledem. Horší by bylo ale asi co s vnitřkem, mám trochu obavu že cokoliv otočeného ke kolejím by dnes asi kvůli hluku jako obytná část neprošlo. Tedy co s tím?
Co s tím?
Právě to co už se stalo. Ubourat na nějaké nejmenší funkční minimum pro dráhu. Viz i třeba Vejprty.
Obdobně velká a nevyužitá nádražní budova je na opačném konci šluknovského výběžku než Varnsdorf, v Dolní Poustevně. Mám pocit, že kdyby se tam snížily stropy na „normální výšku“, aby to nebyly takové ratejny, tak budou vycházet do oken.
V podstatě všechna pohraniční nádraží až na drobné výjimky mají takovýto problém. A v obcích „Na konci světa“ je využití problematické, takovéto baráky by se musely využít systematicky, a to by pak chtělo nějaký osvícený nápad od obce.
Architekt, co udělal projekt a vedení stavební firmy, co tu rekonstrukci prováděla, by zasloužili zastřelit pro výstrahu za ranního rozbřesku. Něco tak odfláknutého jsem ještě neviděl. Z původního stylového nádraží je najednou paskvil. A to provedení. Zvlněná dlažba na nástupiště, které postrádá jakýkoli přístřešek, budova, co z ní po pár měsících opadává omítka, informační tabule s informacemi jen z jedné strany Výsledkem je nemastné, neslané nádraží, co nemá žádný styl. Prostě paskvil. To by snad bylo lepší, kdyby to srovnali se zemí kompletně a místo toho postavili novou moderní budovu, jako např. v České Lípě. Hlavně, že zůstaly zachované přilehlé… Číst vice »
Všude rozhodně ne. Viz např. Dětřichov nad Bystřicí; co do ubourání též Novosedly, Uničov, Šternberk atd.
Kdyby se nezastavil provoz Eibau – Seifhennersdorf tak Němci do Varnsdorfu mohli jezdit vlakem a utrácet peníze v hospodách jako je vyhlášený Pivovar Kocour a město mohlo vybírat daně….Ale asi to radní nepálí a peníze nepotřebují…..
Jak může varnsdorfská radnice ovlivnit provoz na německé trati???
Ono se dá spousta přeshraničních věcí ovlivnit vzájemním jednáním a dohodami.
vzájemným
A SŽ(DC) obcím mileráda vyhoví, když objednají vlak – trať je v dobrém stavu stačí přidělit kapacitu dráhy, což je v takoto jednoduchém případě za den vyřízeno… elektronicky.
Ale v realitě se spíš najde Consul než tiketovací systém.
Consul? Není to moc Hi-Tech? Bych čekal spíš husí brk a inkoust…
Tak ono se dá jet vlakem z Eibau přímo k pivovaru s jedním přestupem, celkem půl hodiny cesta…
jaké daně kromě daně z nemovitosti vybírá město z pivovaru Kocour?
No.., takto nastaveno žádné. Daně vybírá berňák, odvádí do rozpočtu a ty následně se dle přerozdělovacího klíče mohou částečně vracet zpět. V případě nemovitostí celou, ale i dalších (zde již dle stanoveného poměru), třeba u daně z příjmů, takže dle bydliště makačů a sídla firmy, která když zvýší svoji výkonnost (třeba výstav toho piva), může zvýšit mzdy a také více odvádět z DPPO. Takže tak nějak nepřímo.
P.S.: Chápejme to však spíše jako teorii, neb mi je jasné, že Kocour není Smíchov, aby to něco citelně neslo.
Díkybohu není. Proto se dá pít.
I v tomto případě bych vstoupil do diskuse. Přes Seifhennersdorf jezdí linkový autobus do Rumburku, a tak jsem si nemohl nevšimnout, že trať do Eibau byla důsledně vyčištěna od náletových dřevin a provádí se i údržba trati. Nemám informace, ale třeba se i na tuto trať vrátí pravidelná doprava…
No, oni ty jednotky Němců mají zpravidla na taxíka…
Bývá jich plná hospoda – ale taxikáři v pohodě stíhají…
A proč by radnici ve Varnsdorfu mělo zajímat, jestli se do pivovaru Kocour dostanou Němci z mrňavé Eibau (mají tam vlastní pivovar a další v Löbau), když do něj jezdí Němci z mnohem větší Zittau (20 minut bez přestupu).
Spíš mě opravdu vadí, že město nepřevzalo tu část nádraží, co se zbourala (a nepředělalo ji na byty) a teď budou kupovat mrňavé nádraží Alte Warnsdorf a dělat tam byty (víc než tři se tam nevejdou)
Ve Varnsdorfu je hodně míst, kde si mohu představit, že bych chtěl bydlet. V areálu hlavního nádraží ale opravdu ne. To si přímo říká o vznik „vyloučené lokality“.
Rekonstrukce na příčetné byty by stála dvojnásobek novostavby v podstatně přitažlivější lokalitě. Hlavní nádraží je v části města ne nadarmo nazývané Bronx.
I didn’t know that Varnsdorf also has a district called Bronx. I only knew Šluknov Bronx along the road to Rožany and german border.
And yes, I also think the renovation of the station building wouldn’t have made any sense.
Do „Kocoura“ a domů jezdí Němci taxíkem… jestli platí taxikáři daně netuším…