Další výluka metra. DPP uloží první nové nosníky stropu stanice Florenc
Modernizace stanice Florenc zahrnuje výměnu její stropní desky. Pramen: Daniel Šabík/DPP
Ve stanici Florenc je třeba postupně vyměnit 131 starých nosníků, jeden váží až 28 tun.
Mě nePražáka trochu mrzí špatná informovanost o náhradní lince XC, která vyjížděla ze smyčky Výstaviště a k nádraží Holešovice pro nástup vůbec nezajížděla.
Že by to schéma bylo nepochopitelné? Jednokolejné úseky asi nemusí trknout, ale XC mezi havákem a Vltavskou tam vidím jednoznačně i s přetažením na Výstaviště.
https://pid.cz/vyluky/florenc-vyluka-metra-c/
Obdivuju odvahu náměstka i celého magistrátu začínat s opravou Florence i Barrandovského mostu před volbami. To by se za Krndy nestalo..
Jen pro doplnění: od pondělí je dlouhodobě uzavřený výstup z metra C směrem k AN Florenc, cestující chodí přes výstup na Sokolovskou a pak podchodem zpět k autobusáku.
Ještě malé doplnění, nechodí se podchodem, ale po povrchu. Celý vestibul je zavřený.
Aha, tak to pardon, já viděl šipku, která je u výstupu na Sokolovskou namířená přímo do sousedícího podchodu a nedošlo mi, že taky může ukazovat na cestu po povrchu. 🙂
Opravuje se to delsi dobu, nez se to kdysi stavelo…
kdysi se to ovsem jenom stavelo, nikoliv bouralo…
Jenže to se stavělo „na zelené louce“…
Když to stavěli poprvé, tak se nemuseli namáhat s vybouráním starého.
To si nejsem úplně jist (Florenc – Kačerov 1966(7?) – 1974), většinou tehdy byla staveniště po celou dobu oplocena a uzavřena – ne vždy, ale dost často, zároveň se tehdy uzavřely celé ulice (křižovatky) na hodně dlouhou dobu – občas třeba tramvaje objížděly po jedné koleji, mosty apod. protože to jinak nešlo, teď to dělají po etapách, aby nezlikvidovali provoz na příliš dlouhou dobu, tak to trvá déle, i tak jednou přijde na řadu křižovatka s ulicí Křižíkova.
Kdyby na 2 mesice zavreli, to bylo revu.
To bude tím, že to i bourají, výměny jde dělat jen o víkendech a v pondělí stanice musí být plně provozovatelná a bezpečná – tu musí zajistit, aby nespadla (pažení stěn místo chybějících částí stropu). Nicméně to stavěli roky, takže i tak nevím nevím.
„Šetření navíc ukázala, že při stavbě stropní konstrukce nebyl použit materiál o takové tloušťce, jakou požadoval projekt.“
Inu, socialistické stavebnictví. Něco jako cihelná příčka na přestupu A/B, která podle projektu měla být železobetonová.
Hlavně, že se stíhaly termíny, nové trasy/úseky otevírali papaláši z KSČ a vyplatily se prémie za splněný termín.
V socialistickém stavebnictví se ve velkém kradlo a nebylo to způsobeno jen tím, že lidi chtěli krást, ale často taky tím, že stavební materiál byl dlouhodobě nedostatkový. Nabídka a poptávka byly v socialistickém hospodářstvé sprostými slovy, prostě se nějak odhadl objem výroby, pak se to vyrobilo a že poptávka byla o 60 % nižší, nebo naopak o 200 % vyšší, to už plánovače nezajímalo. Pro soukromé stavebníky navíc bylo zničující, že přednost v zásobování měly stavební podniky, stavební bytová družstva, národní a státní podniky, další státní organizace, no a teprve když něco náhodou zbylo, šlo to do maloobchodní sítě. Takže… Číst vice »
To je jako v tom vtipu, jak spadne most, tak přijdou za pískem a ptají se co že se to stalo a písek že on nic, ať jdou za vápnem, vápno že taky nic a ať jdou za cementem a cement že proč za ním lezou, že on tam vůbec nebyl.
A nebo měl ve stavebninách někoho, který mu pod pultem podržel míšek cementu, zatímco ostatním říkal, že cement už není.
Ale pánové, vždyť je to furt stejné i dnes…..Akorát v mnohem větším objemu se krade….
Do nedávné doby bylo materiálu dostatek, ale šlendrián a šmelina jsou bohužel nejen na dopravních stavbách stále všudypřítomné.