Další výluka metra. DPP uloží první nové nosníky stropu stanice Florenc

Modernizace stanice Florenc zahrnuje výměnu její stropní desky. Pramen: Daniel Šabík/DPPModernizace stanice Florenc zahrnuje výměnu její stropní desky. Pramen: Daniel Šabík/DPP

Ve stanici Florenc je třeba postupně vyměnit 131 starých nosníků, jeden váží až 28 tun.

Trasu metra C čeká o nastávajícím víkendu druhá výluka v souvislosti s rekonstrukcí stropní desky a vestibulu stanice Florenc C. Stavbaři budou instalovat prvních devět nových nosníků stropu poté, co koncem května staré vybourali. Výluka se týká úseku Hlavní nádraží – Vltavská. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) během ní zavede náhradní tramvajovou dopravu.

Výměna stropní desky a modernizace vestibulu stanice je naplánovaná na 4,5 roku, během kterých metro čeká 26 víkendových výluk. První proběhla koncem května, o tomto víkendu nastane druhá, do konce roku pak mají být ještě čtyři. Výluka začne v sobotu se zahájením provozu a skončí v neděli s ukončením provozu.

Stropní konstrukci nad vestibulem stanice Florenc C tvoří 131 nosníků, monolitická deska, která se nachází pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici, a hydroizolační vrstvy. Všechny nosníky i desku je podle DPP nutné vyměnit kvůli rozsáhlé korozi, které výrazně pomohla povodeň v roce 2002. Šetření navíc ukázala, že při stavbě stropní konstrukce nebyl použit materiál o takové tloušťce, jakou požadoval projekt. Poškozená je i izolace, takže do vestibulu zatéká. Jeden nosník váží až 28 tun. Dokončení stavby se předpokládá na podzim 2026.

Metro C bude ve zmíněném úseku během výluky suplovat tramvaj v podobě provizorní linky XC, která využije obnovené torzo trati v Opletalově ulici před hlavním nádražím. Bude jezdit v trase Hlavní nádraží (v Opletalově ulici) – Masarykovo nádraží – Bílá labuť – Vltavská (na předmostí Hlávkova mostu) – Strossmayerovo náměstí – Výstaviště. Zavedena bude i linka 36 v trase Zvonařka – I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Václavské náměstí – Masarykovo nádraží – Bílá labuť – Vltavská (na předmostí Hlávkova mostu) – Výstaviště – Nádraží Holešovice – Kobylisy – Ládví – Sídliště Ďáblice (v úseku Kobylisy – Sídliště Ďáblice pouze vybrané spoje).

Práce vyjdou na 1,8 miliardy korun, provádí je společnosti Metrostav DIZ a Geosan.

Tagy dpp stanice metra Florenc
19 komentářů