Další vlaky bez strojvedoucího. V Sydney zahájilo provoz první metro v Austrálii

Souprava Alstom Metropolis v Sydney. Foto: AlstomSouprava Alstom Metropolis v Sydney. Foto: Alstom

Sydney je prvním městem v Austrálii, které spustilo provoz metra. Od neděle jezdí nové soupravy na trase mezi Tallawongem a

Zpět na článek
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek Turnovec

Obrat na té konečné jsou asi také rychlejší, když fíra nemusí přebíhat na druhý konec vlaku. Ale taky se mi líbí, že si nechali rezervu – teď jezdí soupravy s šesti vozy, ale nástupiště mají na osm, takže v případě potřeby se dá kapacita zvětšit. To by se v Praze na C ve špičce hodilo také…

Jinak z toho videa to ani moc jako metro nevypadá, spíš příměstské/městské vlaky. Ale možná je to deformace jen nás Čechů, že prostě metro mámě spojené s tím, že má jezdit v podzemí.. 🙂

Martin V.

V Praze na céčku si taky nechali rezervu. Začínalo se s třívozovými soupravami. 🙂

Leinad

V Praze taky lze obrátit vlak bez přebíhání fíry 😀 jeden s tím přijede na konečnou, vypne řízení a vystoupí, druhý po příjezdu nastoupí, zapne řízení a odjede. V ranní špičce se aplikuje na Skalce.
Akorát jak se fírové nepotkají, tak si neřeknou „jeď opatrně, nebrzdí to“

DRABADURA

No já myslím, že není dlouho doba, co bude logické, že budou plně automatické všechny vlakové soupravy. Odpadne zpoždění, protože automat nechybuje a není nemocnej, pod vlivem a další neduhy lidského činitele.
K tomu se mu nemusí platit vejplata a dovolená, takže to bude levnější a za stejné peníze bude moci bejt několikanásobek spojů.

železničář v důchodu

Na izolovaném dopravním systému by automatizované řízení nemělo dělat problémy, takže provoz bez strojvedoucích je logický.