Další velkokapacitní posila pro Smartwings, z Prahy na Rhodos poletí Airbus A330 AirTanker

Airbus A330-200 společnosti AirTanker. Foto: Steve KnightAirbus A330-200 společnosti AirTanker. Foto: Steve Knight

Důvodem je posílení provozních kapacit vzhledem k nepravidelnostem způsobeným zejména ŘLP, uvádí dopravce.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cestovatel

Tak hlavně aby jim šly včasné odlety/přílety a řešení refundací, když je pasažér v právu… Dle diskuzí tady i jinde jim toto stále nejde 😞

Kuba

Nevyplatilo by se Smartu nakoupit už nějaké widebody? Nějaké olítané 787 by se snad našli, ne?

Otansiho

Nevím na co furt čekají:D Z Prahy do Egy letí za den i 7 letadel. Qatar apod. aerolinky vyřazují poměrně “mladochy”. 😀

Aleš

Hele taky jsem nad tím přemýšlel a myslím, že by to bylo lepší, pořad si pronajímají nějaký jiný letadla.

Zbyněk

Přes léto by na něj využití našli, ale co po zbytek roku? Myslím že pronájem je asi nejlepší možnost.

Luci

podle mě je dobře, že se snaží expandovat a pronajímají si letadla 🙂 ještě by mohli začít dělat lety trochu dál, a byl by to ideál:)

Y.K.

To je celkem standardní, že si na léto půjčují letadla. Neobvyklý je větší výskyt widebody, což bude zřejmě souviset s v článku naznačenými snahami šetřit počty pohybů a kumulovat více letů do jednoho.

David

Mohli by si pujcit jednu A380, napr. od Emirates, pokud nektere stale stoji v koprivach. 😁

David

Ti by to určitě půjčili zrovna Smartu.

Radek Vičík

Jsem se lekl, že budou za letu tankovat 🤭

Stara skola

Tyhle extra letadylka jsou hezky, ale pravidelny zpozdeni ala Ceske drahy me zacinaj desit. Za mesic letim na dovolenou pres Viden a na prestup mam presne hodinu (planovanej prilet 12:05, odlet 13:05). Dneska skutecnej landing time 13:03. To bude dost adrenalin.

Apex

Zpoždění je teď bohužel ta lepší varianta…. mnoho letů se ruší a to je teprve adrenalin…

Jan

Zrovna ve Vídni by to mohlo klapnout. Několikrát jsem zažil, že po příletu z Prahy letuška hlásila další destinace, na které přímo u letadla čeká minibus, který pasažéry odveze rovnou k dalšímu letadlu aby to ještě stihli. Pokud musíte mimo Schengen, tak už je to ale horší, to se musí přes terminál…

Aleš

Ale obvykle se toto letiště snaží, aby se přestup urychlil. Horší je to s kufry…

Džamel

Já se spíš děsim, jak vyjde přestup hodinu padesát v Kataru. Za nejhoršího mě odešlou dalším spojem…

Air Traveller

nepanikarte 🙂 nic memi tak hrozme, jak to vypada 🙂

Libcha

Taky mě čeká let s přestupem, a jak koukám na statistiky, tak mívá hodinové zpoždění jak přípojný, tak navazny let. Jestli v takovém případě dovolí přeložit mě i zavazadlo, nebo řeknou, že pravidelný čas odletu návazného spoje už uplynul … víte někdo? Díky.

PetrV

Vás zpravidla ano, u zavazadel to není pravidlem.

Air Traveller

to zalezi na tom, v koiik na tom letu zacne boarding. jestli podle puvodniho casu odletu, nebo jestli i boarding bude opozden.

takze – nikdo nemuze vedet. bude to individualni.

ale jak jsem osal vyse – nepanikarte

Karel

Já za poslední 3 týdny přestupoval 3 x ve FRA a jednou v ZRH. 3 x z toho to byl přestup do 60 min. Nejvíc mi lepilo ale v PRG na check in. 30 min před odletem stále ve frontě na odbavení, naštěstí se to stihlo. A pak ve FRA přestup 50 min letadlo spozdeni 30 min už na odletu. Po příletu do FRA u gate 15 min čekání na přistavení můstku. Cabin crew se omlouvala se slovy že není pozemni personál který by přistavil můstek. S par cestujicimi jsme se dobře proběhli, ale i to se stihlo.

Ivan

Zapůjčení A359 RT ještě chápu, letadlo sedí skoro celý den ve FRA, který není daleko.
Ovšem A332MRTT poletí z UK? To není úplně blízko. Je mi jasné, že kdyby se to nevyplatilo, tak to sem neletí, ale i tak…

MajsterN

Neni to zas tak daleko.

Mne vzdycky fascinovaly NATO ISR lety.
https://www.itamilradar.com/2022/07/01/surveillance-mission-in-the-black-sea-area/
Britsky RC135W z UK, NATO E3 sentry z Lucemburska, dalsi USAF RC135 z DE a takhle to litalo tam a zpet kazdy den na Ukrajinu (mozna stale lita).
Ocividne se to nevyplati prebazovat, protoze takovy let vzdycky spalil 1/2 paliva, co by mohl zustat viset nad cilem jen na svoji ceste.

Kokodak8

Ono to není jen o tom nevyplatí. Je několik věcí, které silně hrají do karet tomuto systému. 1) Pro provoz takových strojů je potřeba velké letiště se zázemím. Nejen pro provoz a údržbu strojů, ale též řádný počet doprovodných pracovníků, protiletecké obrany atd. Zase tolik dostupných na východě jich není. I když třeba ČR by kapacity asi měla. 2) Pro vyslání kontingentu do jiného státu je pořád i legislativně a propagandisticky řada překážek. Jsme jedno NATO, ale stále jen spolek složený z mnoha rozdílných států s ruznými politickými i názorovými vlivy. 3)Jde o drahé stroje a ještě cenější zkušené posádky.… Číst vice »

Lukino

RC-135 jsou bázovány v Anglii (RAF+USAF) případně na Krétě má USAF jednu RC-135. Rivet Jointy jsou v Evropě, nevím jestli je ještě Combat Sent. Cobra Ball verze jsou aktuálně v Okinawě díky KLDR. To co létá z Německa a vypadá podobně jako RC-135 je E-8 Joint STARS. E-3 létají z Geilenkirchenu (mají Lucemburskou vlajku, protože Lux jako takový nemá snad ani armádu), případně z FOB Konya (Turecko). AWACSů tam mají také více – létá tam kromě E-3 také Italský G550 AEW, Turecký E-7 „Peace Eagle“. Z NAS Sigonella tam létají RQ-4 (B verze USAF + D verze NATO) + P-8… Číst vice »

Lukino

Zapomněl jsem na P-3 Orion z Kréty a Francouzský B350 ALSR. Ty jsou taky aktivní u Černého moře

MajsterN

A350 maji, tanker ted uz taky, jeste potrebuji dotahnout A380 a nejake stihacky.

Air Traveller

Heh .. to radeji snad ani ne… protoze kdyby QS dotáhlo na nejaky charter A380 .. to by nekteri mistni haniči smartwingsu nerozdejchali.

Zdeněk

V neděli se SW letím na,dovolenou na FUE bylo by fajn tou 380 namísto dobytcaku 737 800 MAX:-)

Y.K.

Jako že by vás dali do First? To asi těžko za ty peníze. 🙂 Nevím jakou přesně máte představu o ekonomické třídě A380, ono těch +-600 lidí není málo… Příkladem. https://seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Airbus_A380_Two_Class.php

Poletíte úplně standardní B737 konfigurací pro 189 cestujících (Jestli to je Max nebo -800).

Ivo

Heh … tak lepší pro vás jako místního milovníka smartwingsu, aspoň byste mohl dourážet další diskutující tak jak to máte ve zvyku .. opět by vám stouplo sebevědomí a vypadal byste jako skutečný „odborník“ na kterého si tady hrajete

David

Musí si ty komplexy někde léčit, tak to dělá tady.

Ota

Tvl neblbni. Pak by je kleplo a jeste by to na tebe svadeli, ze mas jejich smrt na svedomi :-)))

Lojza

Popřemýšlet proč je tolik hanicu Smartwingsu. Já vám poradím za prvé cenová politika letenek. Účtuje si za 2hodi ove lety cca 9000kc. Dobře to bych zkousnul, ale potom čekám servis občerstvení, pití i alhokohol v ceně. Větší rozestup sedaček. To co nabízí Smart je low cost za cenu premiove aerolinky. Nevidim
žádný rozdíl mezi Ryanair či Wizzairem a Smartem. Akorát z Ryanarem letam za čtvrtinu ceny. A navíc jejich politika odskodnovaniu letu, kdy klientům lze o důvodech zpoždění a to i v písemné podobě.