Další velké opravy trati Praha – Nymburk. Po Čelákovicích zamířili stavbaři do Lysé

Modernizace železniční stanice Čelákovice. Foto: Swietelsky RailModernizace železniční stanice Čelákovice. Foto: Swietelsky Rail

Na důležité trati 231 mezi Prahou a Nymburkem začala další výluka. Některé osobní vlaky nepojedou, rychlíky čeká jiná trasa. Další

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Sláma

Tímto tempem? Než se zmodernizuje celá trať na 140 km/h, tak se budou muset začít opravovat ty zmodernizované úseky.

To

V Lysé a Ostré jsou relativně nová nástupiště – s těmi se bude také něco dělat? Klidně zde na hodně úsecích mohlo být i 160, jedná se ve velké míře o přímé úseky.

Jakub

Úsek Vysočany – Lysá by měl být téměř celý na 140 km/h a z Lysé do Velkého Oseka až 160 km/h. stejně tak by měla být 160 směrem z Lysé na Mělník (možná dál). Těch 140 km/h v některých rovných úsecích (Čelákovice-Lysá) moc nechápu.
Rekonstrukce asi příliš nepomůže nákladní dopravě, ale určitě zajistí mnohem rychlejší spojení rychlíků.

Petr

Pánové, ale to jsou OPRAVY, aby se po té trati dalo vůbec bezpečně a bez zpomalování jezdit. Žádná modernizace, žádné zvyšování rychlosti nad 120 km/h….

To

pokud vyměním komplet jako při modernizaci, myslíte, že to neunese vyšší rychlost?

Jakub

Petr: Tady se motají dvě věci dohromady. Zatímco v Čelákovicích už probíhá modernizace, na Kostomlaty začíná pouze plánovaná údržba, aby nevznikaly pomalé jízdy.
Já mluvím o očekávané modernizaci, která je již schválená a částečně vysoutěžená, jenže do roku 2020/2022 se musí trať udržet naživu.
Jde o velký rozdíl. V prvním případě jde o kompletní přestavbu, ve druhém pouze o výměnu kolejnic a podbití / výměnu špatných pražců. Rychlost se po údržbě určitě nezvýší, ale výhledově za několik let se trať tak jako tak přestaví kompletně a pak je zvýšení / zkapacitnění dojde. (pane Chytrý.)

železničář v důchodu

To: „pokud vyměním komplet jako při modernizaci“
Co všechno si představujete pod slovem „komplet“? Pokud to neupřesníte, nelze se k takové připomínce adekvátně vyjádřit.

To

a je nutné se ke všemu vyjadřovat?))

železničář v důchodu

To:
Máte pravdu – není: zvláště když už to mezitím vlastně udělal „Jakub“ (třeba obsahem té závěrečné závorky v komentáři k „Petrovu“ příspěvku) …

VRT

Pánové, nekáčkujte tady. Ta Lysá-Kostomlaty je samozřejmě jen údržba. Rekonstrukce za 150 mega by byla hodně z laciného kraje. Zabezpečení i 120 km/h zůstávají. Je to jen lehká údržba, aby se ta trať nesesypala. Milá SŽDC se na údržbu totálně vykašlala, s tím že bude rekonstrukce. Jenže ta bude 2022 (možná) a do té doby by trať byla totálně nesjízdná. Vzhledem k významu tratě, tak došlo na roky odkládanou údržbu. Protože nechat si dát za Lysou červený terč na 3-5 let by byla silná káva i na SŽDC. Mezitím budou hotové Čelákovice a pak by (snad) měly následovat Vysočany-Mstětice, Čelákovice-Lysá… Číst vice »