Další velké opravy trati Praha – Nymburk. Po Čelákovicích zamířili stavbaři do Lysé
Modernizace železniční stanice Čelákovice. Foto: Swietelsky Rail
Na důležité trati 231 mezi Prahou a Nymburkem začala další výluka. Některé osobní vlaky nepojedou, rychlíky čeká jiná trasa. Další
Tímto tempem? Než se zmodernizuje celá trať na 140 km/h, tak se budou muset začít opravovat ty zmodernizované úseky.
V Lysé a Ostré jsou relativně nová nástupiště – s těmi se bude také něco dělat? Klidně zde na hodně úsecích mohlo být i 160, jedná se ve velké míře o přímé úseky.
Úsek Vysočany – Lysá by měl být téměř celý na 140 km/h a z Lysé do Velkého Oseka až 160 km/h. stejně tak by měla být 160 směrem z Lysé na Mělník (možná dál). Těch 140 km/h v některých rovných úsecích (Čelákovice-Lysá) moc nechápu.
Rekonstrukce asi příliš nepomůže nákladní dopravě, ale určitě zajistí mnohem rychlejší spojení rychlíků.
Pánové, ale to jsou OPRAVY, aby se po té trati dalo vůbec bezpečně a bez zpomalování jezdit. Žádná modernizace, žádné zvyšování rychlosti nad 120 km/h….
pokud vyměním komplet jako při modernizaci, myslíte, že to neunese vyšší rychlost?
Petr: Tady se motají dvě věci dohromady. Zatímco v Čelákovicích už probíhá modernizace, na Kostomlaty začíná pouze plánovaná údržba, aby nevznikaly pomalé jízdy.
Já mluvím o očekávané modernizaci, která je již schválená a částečně vysoutěžená, jenže do roku 2020/2022 se musí trať udržet naživu.
Jde o velký rozdíl. V prvním případě jde o kompletní přestavbu, ve druhém pouze o výměnu kolejnic a podbití / výměnu špatných pražců. Rychlost se po údržbě určitě nezvýší, ale výhledově za několik let se trať tak jako tak přestaví kompletně a pak je zvýšení / zkapacitnění dojde. (pane Chytrý.)
To: „pokud vyměním komplet jako při modernizaci“
Co všechno si představujete pod slovem „komplet“? Pokud to neupřesníte, nelze se k takové připomínce adekvátně vyjádřit.
a je nutné se ke všemu vyjadřovat?))
To:
Máte pravdu – není: zvláště když už to mezitím vlastně udělal „Jakub“ (třeba obsahem té závěrečné závorky v komentáři k „Petrovu“ příspěvku) …
Pánové, nekáčkujte tady. Ta Lysá-Kostomlaty je samozřejmě jen údržba. Rekonstrukce za 150 mega by byla hodně z laciného kraje. Zabezpečení i 120 km/h zůstávají. Je to jen lehká údržba, aby se ta trať nesesypala. Milá SŽDC se na údržbu totálně vykašlala, s tím že bude rekonstrukce. Jenže ta bude 2022 (možná) a do té doby by trať byla totálně nesjízdná. Vzhledem k významu tratě, tak došlo na roky odkládanou údržbu. Protože nechat si dát za Lysou červený terč na 3-5 let by byla silná káva i na SŽDC. Mezitím budou hotové Čelákovice a pak by (snad) měly následovat Vysočany-Mstětice, Čelákovice-Lysá… Číst vice »