Další velké město elektrizuje MHD. Basilej nakoupí 62 elektrobusů EvoBus a HESS
Elektrobus lighTram od společnosti HESS. Foto: BVB
Do roku 2027 bude provoz v Basileji plně elektrizován.
Do roku 2027 bude provoz v Basileji plně elektrizován.
Jako odpůrce všeho jen trochu nazelenalého musím přiznat, ano toto je správná cesta.
Jsou infa o dojezdu na elektrinu??
autobus lighTram? není to poněkud protimluv? 🙂
Tento „protimluv“ praktikuje stejná firma i u tříčlánkových trolejbusů, které jezdí např. v Bernu či Luzernu.
No je. Tram pochází ze staré dolnoněmčiny (traam = trám) a je to z doby, kdy kolejnice důlních drah tvořily dřevěné trámy, někdy plechem pobité.
to ako priemerné vozidlo zo zákazky vyjde na cca 1mil € / 25 mil CZK? Není to málo, Antone Pavloviči? ( a to v mixe objednávaných autobusov sú aj 12-metrové, nie žeby kupovali len 25 metrové, to by sa ešte dalo pochopiť..)
Jednak jsou švýcarské ceny někde jinde, zvlášť když tam párek v rohlíku stojí i stovku, a jednak ty to snad neplatíš, ne? 🙂
Přičemž to samé město si v roce 2008 zrušilo svůj tehdejší letitý trolejbusový provoz. 😀
Ono taky mezi trolejbusem a plnohodnotným ebusem je setsakramentský rozdíl.
To mně na nich mrzí… 🙁 Ale jinak se tam cestuje hezky, zvlášť ta mezinárodní tramvajová doprava… 🙂
Škoda že je už jen do Německa, Francie už je odstřižená…
Jak že je Francie odstřižená ? A kudy jede linka 10 BLT ?
kpetr má nejspíš na mysli linku č.3 do St. Louis, kde na tramvaje hází kamení a oslňují řidiče laserovými ukazovátky (byly zrušeny noční spoje od 20:00)
Ano, 10 jezdí přes Leymen a končí zase v CH.
Linka 3 jezdí běžně na vlakové nádraží v Saint Louis (FR). A jezdila i během nejtvrdšího lockdownu.
Už i zmiňované noční spoje? U té linky č. 3 to vypadá na plánované prodloužení k letišti, viz. https://www.gleisplanweb.eu/Maps/Basel.pdf
Ano, posledni spoj jede nekdy po pulnoci.
trolejbus je středověk!!!
Určitě ne. 🙂 A někdo jako ty to určitě neposoudí a ani neovlivní. 🙂