egoe-plus
Doprava ve městě Elektrobusy Nová mobilita

Další velké město elektrizuje MHD. Basilej nakoupí 62 elektrobusů EvoBus a HESS

Elektrobus lighTram od společnosti HESS. Foto: BVB
Elektrobus lighTram od společnosti HESS. Foto: BVB
Do roku 2027 bude provoz v Basileji plně elektrizován.

Basilej se rozhodla pro velkou proměnu své autobusové flotily. Do roku 2027 by měla být veřejná doprava kompletně bezemisní. Oznámil to basilejský dopravní podnik Basler Verkehrs-Betriebe (BVB) v tiskové zprávě.

První krok už učinil objednávkou 62 elektrobusů, které do Basileje dodají společnosti EvoBus a Carrosserie HESS. Dopravce nová vozidla vyjdou na 65 milionů švýcarských franků, dodaná mají být v období podzim 2022 až jaro 2023.

Dopravce se rozhodl pro tři různé typy. Švýcarský výrobce HESS dodá celkem osm 25 metrů dlouhých tříčlánkových autobusů lighTram. Vejde se do nich 44 sedících a 162 stojících cestujících. Většinu zakázky získá EvoBus, který dodá celkem 16 dvanáctimetrových autobusů eCitaro a 38 kloubových eCitaro G.

„Od jara roku 2023 bude polovina naší autobusové flotily elektrická,“ řekl ředitel BVB Bruno Stehrenberger. Další soutěže na elektrobusy budou podle něj následovat.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Jako odpůrce všeho jen trochu nazelenalého musím přiznat, ano toto je správná cesta.

Fandik

Jsou infa o dojezdu na elektrinu??

ABC

autobus lighTram? není to poněkud protimluv? 🙂

xyz

Tento „protimluv“ praktikuje stejná firma i u tříčlánkových trolejbusů, které jezdí např. v Bernu či Luzernu.

Jiří Kocurek

No je. Tram pochází ze staré dolnoněmčiny (traam = trám) a je to z doby, kdy kolejnice důlních drah tvořily dřevěné trámy, někdy plechem pobité.

timom25

to ako priemerné vozidlo zo zákazky vyjde na cca 1mil € / 25 mil CZK? Není to málo, Antone Pavloviči? ( a to v mixe objednávaných autobusov sú aj 12-metrové, nie žeby kupovali len 25 metrové, to by sa ešte dalo pochopiť..)

robert

Jednak jsou švýcarské ceny někde jinde, zvlášť když tam párek v rohlíku stojí i stovku, a jednak ty to snad neplatíš, ne? 🙂

xyz

Přičemž to samé město si v roce 2008 zrušilo svůj tehdejší letitý trolejbusový provoz. 😀

Travegoist

Ono taky mezi trolejbusem a plnohodnotným ebusem je setsakramentský rozdíl.

robert

To mně na nich mrzí… 🙁 Ale jinak se tam cestuje hezky, zvlášť ta mezinárodní tramvajová doprava… 🙂

kpetr

Škoda že je už jen do Německa, Francie už je odstřižená…

Miroslav Zikmund

Jak že je Francie odstřižená ? A kudy jede linka 10 BLT ?

simeon

kpetr má nejspíš na mysli linku č.3 do St. Louis, kde na tramvaje hází kamení a oslňují řidiče laserovými ukazovátky (byly zrušeny noční spoje od 20:00)

David

Ano, 10 jezdí přes Leymen a končí zase v CH.

David

Linka 3 jezdí běžně na vlakové nádraží v Saint Louis (FR). A jezdila i během nejtvrdšího lockdownu.

simeon

Už i zmiňované noční spoje? U té linky č. 3 to vypadá na plánované prodloužení k letišti, viz. https://www.gleisplanweb.eu/Maps/Basel.pdf

David

Ano, posledni spoj jede nekdy po pulnoci.

Ludvík

trolejbus je středověk!!!

robert

Určitě ne. 🙂 A někdo jako ty to určitě neposoudí a ani neovlivní. 🙂