Další velká tramvajová zakázka pro Stadler. Dodá až 63 nových vozidel Tramlink

Nové tramvaje pro Ženevu. Foto: StadlerNové tramvaje pro Ženevu. Foto: Stadler

Nové tramvaje mají zajíždět i do Francie.

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
tarten

Škodovka se bude muset hodně snažit, aby příští pražské tramvaje nevypadaly nějak podobně.

M M

To jsou tak škaredý šaliny, že vypadají skoro jako ty polské.

xyz

Tramvaje mají být jednosměrné nebo obousměrné?

Pokud to první, pak to znamená, že ty nově budované tratě budou muset být zakončeny smyčkami (na rozdíl od snad všech nedávno budovaných ženevských tratí, zakončených úvratí).

Pokud to druhé, pak se dojde ke stavu, kdy v Ženevě budou jezdit výhradně obousměrné tramvaje, a to byť na linkách zakončených na obou koncích smyčkou (což nyní platí u dvou linek, na kterých jediných můžou ty starší, jednosměrné Duewagy jezdit; zatímco na ostatních linkách můžou jezdit jen novější, obousměrné Bombardiery či Stadlery, protože tyto linky mají konečné v podobě úvratě).

Bobek

Tagblatt hlásí obousměrné:
„Um den Betrieb auf den Erweiterungen des Netzwerks zu sichern und die Flotte zu modernisieren, ordern die TPG bei Stadler 38 Zweirichtungs-Fahrzeuge des Typs Tramlink.“

xyz

O. K., vlastně to prodloužení do Le Grand-Sacconex (resp. odtud návazně do francouzského Ferney-Voltaire bude znamenat konec využívání smyčky Genève, Nations (od které zřejmě bude trať prodloužena), takže tím víc dává logiku i termínový soulad, zbavit se všech jednosměrných tramvají s tím, že možná žádná z linek nebude mít obě konečné v podobě smyček.