Další velká soutěž na české železnici. Ministerstvo hledá dopravce pro vlaky na západ Čech
Souprava InterJet. Foto: České dráhy
Dopravci mají na zpracování nabídek přes půl roku.
Dopravci mají na zpracování nabídek přes půl roku.
To by mě teda zajímalo, k čemu budou státu soupravy na 200 km/h na té šílené „lokálce“ z Plzně do Klatov.
Ať už to vyhrají ČD, nebo někdo jiný, tak mě nejvíc mrzí že na 100 % to dle zadávačky vyznívá pro konec přímého spojení východ – západ ČR. 🙁
Hm, nová vozidla… tak to snad jakože aby tam mohly být celých 15 let bez obměny…
Ale jinak to vypadá přímo ušité na ty Interjety.
Mimochodem, předpokládám že pokaždé když nebude dodrženo soutěžní řazení (VLAK na 200kmh, tedy vagony i hnací vozidlo!) budou udělovány pokuty?
Takže Interjet zbytečný
Svítá mi naděje, že se na své trase zbavím toho sockobusového komfortu na chebácích. Ale také se obávám, že zmizí na klatovácích a mnichovácích kupéčka, které považuji za kvalitní rychlíkovou kulturu cestování, než se krčit v busovém uspořádání sedadel, které slouží jen k tomu, aby se přepravilo co nejvíce substrátu. Třeba příští modernější soupravy budou o dobytčácích přepravující vězně do koncentráků (tam se vejde ještě víc substrátu než do interjetů a busů).
Věčně nespokojený substrát, který nemá prachy na auto ani fyzičku na bicykl 😁
Tak sám za sebe si vybírám raději velkoprostorové vagóny. Kupé jsou peklo… Zvlášť v 2. třídě katastrofa. Stačí, když si tam sedne někdo s lahváčem nebo někdo kdo věří nápisům na deodorantu, že voní 72 hodin.
Ideální je, aby byly na vlacích vagony s oběma možnostmi pro ty, co preferují kupéčka i pro ty, co maj raději velkoprostor. I když mě osobně velkoprostor nevadí, pokud jsou v něm „čtyřky“ a né busové uspořádání sedaček za sebou, kde nemám prostor na své dlouhé nohy a notebook.
Velmi nadstandartní požadavky. Vzhledem ke stavu tratě, alternativám, poptávce i vzhledem k nedostatku dětí kolem r. 2030-2040 = investice primárně musí jít do každoročního navýšení miminek a jejich výchovy, aby byli pracovití a dobří občané.
Rovněž 4 resp. 5 vagonové vlaky jsou chybou. Ideální je dvouciferný počet vagonů. Zvláště vzhledem k tomu, že vlaky do Bavorska jsou maximálně 4 vagonové. Takto hovoří i poslední odstavec v pasáži Ex6 v celostátním PDO.
Požadavky jsou velmi nadsazené=bude to velice drahé na dotace. Otázkou je proč nešáhli po koncesním modelu.
Tohle se panu ministrovi Mgr. Kupkovi tuze nepovedlo
Trollove se nemaji krmit stejne jako orangutani v ZOO, ale co uz. Gratuluju ke skvele nalestenym koulim a predikci co bude v roce 2040. Dovolim si podotknout, ze porodnost, podpora rodin a vychova deti neni v gesci MD. Navic veskera tahle „podpora“ neudela naprosto nic s realitou – tedy jestli si divka s chlapcem za****ji. A k tomu nesmyslu s vlaky s dvoucirernym poctem vozu. Z pohledu dopravni obsluznosti a sluzby cestujicm je mnohem lepsi mit 4 vozove vlaky v taktu 1 hodina, nez jednou za 3 hodiny 12 vozovy vlak. Ano, je to drazsi na hnacich vozidlech, je to… Číst vice »
Samozřejmě, že velmi zvýšené náklady na dopravní dotace se promítnou do zvýšení daní-živobytí. Např. aktuálně zažíváme zvýšení na dvojnásobek DPH na kohoutkovou vodu. Děti narozené po r. 2010 si zpravdla nebudou moci dovolit vychovat 3-4 nebo 5 děti, vzhledem ke stále narůstající daňové zátěži na nezbytné životní potřeby a na bydlení. Tudíž deficit dětí se bude prohlubovat, což bude mít dopad právě v letech 2030-2040. Na delší časové prognozy si netroufnu. Požadavky na vagony na chebské Ex6 se měly downgradovat a sloučit s požadavky na R16 s přihlédnutím k požadavkům na Bavorské Expresy Ex6. Ideálně měly všechny dálkové vlaky z… Číst vice »
Faktem je, že na Plzeň z Prahy po r. 2027 by mělo jezdit cca 35 párů dálkových vlaků denně v pracovní dny. Což je o chlup víc než dnes (cca 32)
(bez vlaků do Mnichova je plánováno 27 párů, nynější počet vlaků do Mnichova je 7 párů)
Kolik platíš redakci za to aby trpěla ty tvoje výlevy ?
Promiňte, ale opustil jsem dryáčnický styl vyjadřování. Váš odsudek vyjadřuje zejména Vaši předsudečnou nenávist.
To, co jsem napsal, je totiž střízlivé zhodnocení situace jako podklad pro seriozní diskuzi
Ostatně si sám odpovězte, jaký dává smysl, aby na trati podél Berounky s nízkou kapacitou jezdilo denně cca 70 dálkových vlaků na Plzeň o 4 či 5 vagonech. Namísto 24 vlaků z Prahy o 15 vagonech, které by se v Plzni rozpojily/spojovaly na
Cheb
Klatovy
Mnichov
nebo které by končily v Plzni.
A další věcné výhrady můžu také zopakovat, pokud je někdo přehlédne v mém výše uvedeném postu.
Hezký den.
Tak to by mě zajímalo co nabídnou soukromý dopravci, když jsou až takové požadavky. Vlak co jede vez problémů 200? Však nikdo nema „tgv“ asi proto ho tu z francie měli. Dopravci co budou mít zájem tak asi musí koupit „nové tgv“ 😀
Jardo, 200 umí i jiné vlaky než TGV 😉
TGV patri do kategorie vlaku 250-320kmh. To je uplne jina disciplina, mozna i jiny sport.
Jestli si to ČD neobhájí, tak jsou u mě mrtvej Homolka. Za chvíli nebudou jezdit nikde…
Budou muset obhajovat kvalitou a cenou. Tahle disciplina obcas dost boli.
Ale tak Vectrony maji, pronajate Taurusy taky, Comfortjety se finisuji, tak uz jenom ta cena. To je ta krasa verejnych zakazek. Levnejsi vyhrava 🙂
Soutěž na Kladovy a Rudu chápu. Ale do Chebu? Že by tam místo InterJetů jerzdily žluté vlaky?
Soutěž je logická věc pro co nejlepší nabídku… V minulosti tu jezdil jediný národní dopravce a jaká byla kvalita vlaků, víme?
Tak do Chebu jezdí a jezdilo to nejkvalitnější co CD má..
Tak prostě ČD ty interjety prodá za zbytkovou cenu tomu, kdo to vyhraje… 😁😁😁 A některým praskne žilka…
Já si myslím, že by někteří měli požádat o změnu medikace, aby z nich nepadalo něco podobného. Jaký by asi k takovému kroku ČD měly důvod??
Když bude politicky rozhodnuto, tak klidně i prodej za korunu.
tady je spíš někdo pěkný suchar a nepochopí ironii…
A i kdyby jo, tak ty InterJety skončí jinde, kde za ně budou rádi – nepůjdou do šrotu. Navíc v době začátku plnění budou přinejlepším zánovní – nové rozhodně ne, takže je otázka, zda budou stačit.
Takže připadná nabídka Arrivy v podobě 4x 845 tentokrát nemá šanci?
A zase není požadována tlakotěsnost. Přitom rozdíl mezi InterJetem/Pendolinem a obyčejným Bmz při vjezdu ve 160 km/h do Ejpovického tunelu je značný.
Ale jak to chcete řešit u posikových vozů, ještěže za Interjet ty Bmz jdou připojit a nevypadá to v pátek jak dobytčák railjet do Brna. Kdo to tam objednal a zajistil tomu dotace měl letěl už dávno a s rozběhem.
Kam půjdou Interjety? Na Slovácké či Valašské expresy by se hodily.
R11..
Ani na jedno kapacitně nestačí.
Takže Trutnov? A nezapomente, že k IJ se daji pripojovat dalsi vozy.
Ex6 je jediný vlak, kterým pravidelně v ČR jezdím, mezi Prahou a Chebem. Interjety, které tam nyní provozují ČD jsou super, nemám co bych jim vytknul, snad možná chybějící jídelní vůz, ale to při max. čase dvou a půl hodin strávených ve vlaku zas takový problém není. Doufám proto, že na této trati se dopravce měnit nebude.
R15 zůstane i pak.
„nemám co bych jim vytknul,“
Základní problém: platí tam režijka
Druhý- nemá žlutou barvu.
: – )
Půjčte si ze ZOO velbloudy,vyjde to levněji a ekologičtěji! I Grétka se s váma třeba sveze !
Dotaz na redakci: V článku uvádíte, že vagony musí být nové. Ale já takhle přímo nečtu v zadávací dokumentaci (příloha č. 7).
Konkrétně z jakého ustanovení zadávací dokumentace vycházíte ve svém tvrzení?
Dík.
článek 12
Ještě prosím překlep „musí bžt nové“….
Díky.
V kterém konkrétním souboru?
Je to v návrhu smlouvy (v příloze návrhu smlouvy č. 7 o vagonech tato podmínka není)
Tak už to vidím.
No tak zaplatpanbuh, ze ministerstvo pozaduje na tu trat nova vozidla na 200. Je jasny, ze na takovou rychlodrahu nelze nasadit 3 roky stary intejety. Vsak tam prumerna rychlost dosahuje skoro 80 km/h!
InterJety zadání o nových vozech splňují. Je pouze napsáno, že vozidla musí být pořízená jako nová od výrobce. Nikde se nepíše, že nemohly být pořízené jako nové před 3 lety.
Takže když budou mít béčka původem nové od výrobce, je to ok? Ajaj..
A ty béčka splňují požadavky, jako například rychlost 200 km/h?
Až se tam bude jezdit 200, budou i ty „nové“ vozy řadu let již v muzeu.
Zajímavé tedy je, že soupravy InterJet samy o sobě nevyhovují podmínkám nové smlouvy v rámci Ex6 („Prostory pro přípravu jídel a nápojů … musí být odděleny dveřmi od prostor pro cestující…“). Klasický jídelák připojený k IJ si nějak nedovedu představit, ale každopádně skončí minibarista sedící v jedničce 🙂
Přesně tak. InterJety (ceteris paribus) nejsou řešení pro Ex6, má-li se rozhodovat finančně efektivně.
vypadni
Patrně jste zabloudil. Zde diskutují normální, tedy 99,9% populace.
Tématem je soutěž Min. dopravy. Máte něco k tématu? Pokud ne, tak zkuste se, prosím, přemístit mezi sobě rovné, kde patrně budete šťasten
Ano, zde diskutují normální, tedy 99,9% populace.
Pouze ta jedna desetina, která je zatraceně mimoběžná a používá vyrazy typu:
– papací vagonky,
– vagonky s pokojíčkem pro řidiče
– minibárek, autobusek aj.
se snaží se být vtipná s cílem zaujmout ostatní svým rádoby odborným nadhledem.
Možná blbá otázka ale nešlo by předělat infopoint na bistro či něco na ten způsob?
Musí-li být nová vozidla, tak z logiky věci stávající IJ nevyhovují.
Proč tvrdíte, že musí být nové? Kde se to píše?
Pravda, nevšiml jsem si té části ve smlouvě.
Tak hlavně aby se tím nějak nezkomplikovala elektrizace na Rudu…
Na InterJety se pro jejich komfort a moderní vizáž zvyká velice snadno. Tak vopatrně s rozhodováním, komu se Ex6 přiklepne 🙂 Sice to nikoho nezajímá a vím, že je to hloupá poznámka, ale změna dopravce zrovna tady by mě vedla k vyhození InKarty.
Na druhou stranu R16 není zrovna dobrý příklad, jak to má vypadat, zejména bych očekával lepší reagování na nedostatečnou kapacitu některých spojů v určité konkrétní dny, kdy ta poptávka prostě vyšší je.
Ale to by musel chtít reagovat i objednatel… ono R8 je krásným příkladem “zesil” ve vytížené dny
A nebylo by nejlepší, aby skupina ČD podala dvě nabídky? Jednu na Interjety a druhou, zajišťovací, třeba na Bmz? Nakonec tu druhou za ně může podat třeba ČD Cargo.
To se obávám, že Cargo nemá osobní licenci. A pokud ji má, tak určitě neprovozuje pravidelnou osobní dopravu.
ČDC samozřejmě osobní licenci má.
A třetí na šlapací drezínu, neasi. Počkal bych s dovolením na tu zadávačku.
No a k cemu by to bylo? Jestli je predem danej vzorec pro hodnoceni nabidky, tak si CD muzou spocitat jestli ze vzorce vylezou lip Bmz nebo Interjety a podle toho podat nabidku, ne?
ani s jedním, když musí být nové vozy
Tak já to psal v době, kdy nebylo jasné, že to musí být nové vozy.
Tož jsem zvědav, co udělá firma ČD s papacími vagonky, které dnes jezdí směr Berlín.
Neboť na vláčky Cheb přes Plzeň od 2027 je nově vyžadováno teplé papání, což současný minibárek asi zajistit nedokáže, nebo?
Cituji ze zadávací dokumentace:
„a)V každém vlaku linky Ex6 musí být pro cestující zajištěna možnost objednat si občerstvení, které tvoří teplé a studené nápoje a teplá a studená jídla.
Za tímto účelem musí být každý vlak vybaven prostorem pro přípravu jídel a nápojů. (…)“
Ještě tu o vagónku s kupé pro řidiče. To bylo dobrý.
v originálu to bylo: „s pokojíčkem“ pro řidiče diesl/elektrovagonku
A co pokojíčky na lulání?
PS: Ostatním se omlouvám.
Tak ono ve vagonku bývá i zašívárnový pokojíček
Vagonky, pokojíčky a podobný styl vyjadřování si prosím nechte na diskuze s někým jiným. Tohle není diskuze Ohníčku ani Sluníčka.
A tenhle člověk o sobě tvrdí, že je „normální člověk nepraštěný kolejnicí“ a že tady diskutují „dospělí lidé“. A pak používá tohle výrazivo a diví se, že jsou na něj ostatní oškliví a nechtějí se s ním bavit.
Prosím Vás, je pátek odpoledne. Za okny nás čekají kluzké chodníky a zítra to samé. Takže proč nevyužít příležitosti se zasmát?
Věcný základ tam je (=na Ex6 nemůžou pokračovat InterJety ceteris paribus) a navrch okořenit trošku srandy je fajn.
Přínos Felixe Holzmanna fungoval právě na tom, že se nebál ze sebe si dělat srandu.
Jenže té srandy, co se ze sebe děláte, je až moc. Takže někdy ze sebe děláte debila.
Pardon.
jj
Ona totiž nadsazená nadsázka, ještě navíc mnohokrát recyklovaná, fakt ani trochu nepobaví.
Axeli, Axeli.
Součástí push-pull jednotek Comfortjet bude i Bistovůz.
Tím pádem se uvolní poměrně dost kvalitních Restaurantů. Tyto lze k vozům Interjet bezproblémově připojit.
Jenže u nás jezdí jen lokotky s vagónky, tzv pasažérské vláčky. Tam nepřipojíš nějaký „vůz“. Axel půl roku odpočíval a je zpět v plné síle. Končíme, vypne dotace na vše.
Ano, přesně to by mohla firma ČD zvažovat, jak píšu výše. Má to 2 „ale“: Jednak jde, že na Ex6 je požadována kapacita min. 300 sedaček (Interjet = 330 sedaček). Druhak, že v minulosti platilo, že se neuživil papací vagon na krátkých trasách do západních čech. Cituji pana Urblíka v 2008: „MF Dnes: To ale na některých trasách moc dobře nešlo – třeba ve směru z Prahy do Chebu o jídelní vozy moc velký zájem nebyl. p. Urblík: Je to tak. Všechno, co vyjíždí z Prahy na západ, je špatné. Vlaky ve směru na Moravu jsou mnohem výnosnější.“ https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/jidelni-vozy-nejsou-extra-byznys-rika-jejich-byvaly-provozovatel.A080702_161526_ekonomika_vem Čili… Číst vice »
Jo vás vyhodili od ČD/SŽDC a vy ste jim to nezapomněl.. axeli
ne
Není podmínka nové vlaky? Tak už se žloutenka třese….
Jo? Protože na R9 i ústecké linky se nové vlaky požadují a RJ to vyhrál, jen tak na okraj. Jediné štěstí, že v minulosti objednavatel nepožadoval nové vlaky na R11/R12, jinak by tam dneska nemělo co jezdit.
Hlavně že dostal dost času že… to je finta
Co R9, kde mají přijít nové stroje? Jo aha, ČD už před podáním nabídek raději brečí a urážejí jak nevychovaný fakan.
Ajajjaj, to zase vyhraje Jančura a dopane to špinavými vlaky jako s R23
Jestli jsem to prošel dobře, čistotu ministerstvo nepožaduje.
To znamená, že ani v roce 2039, tedy 50 let po pádu železné opony a 35 let po vstupu do Evropské unie, nebudou vlaky končit v logické konečné v Zwieselu (nebo nějakém dalším městě) s možností přestupu na jiné vlaky, ale na administrativní čáře na mapě?
Zwiesel je vesnice. Nejbližší smysluplný konec je Plattling. A vejdou se ty přímé vlaky z Prahy na tu trať?
Kdyby se vešly, tak by to bylo fajn, zmizela by i ta železniční opona. Když Plattling, tak už to může dojet až do Mnichova. Jen oprava, Zwiesel má 9 tisíc obyvatel.
V současné době funguje stanice v Žel. Rudě de facto jako dvě neprůjezdná nádraží u sebe. To je vzhledem k její atypičnosti asi nejlepší způsob organizace provozu na ní.
Když už, tak Alžbětíně. Přestože má stanice název Železná Ruda – Alžbětín, tak od Železné rudy (resp. od zastávky Železná Ruda centrum) je to po hlavní silnici 3,2 km daleko. Stanici jsem viděl loni 11. prosince. Prostřední část nástupišť téměř jako „země nikoho“ a vlaky z každé strany staví v té „své třetině“. Tedy, až na to, že když tam přijede zmíněný rychlík od Prahy nebo i spěšný vlak z Klatov či Plzně, tak s lokomotivou musí dojet do německé části stanice, tam přehodit výhybku a pak se po vedlejší koleji vrátit do české části. Horší by to bylo, kdyby… Číst vice »
Zwiesel má 10 tis. obyvatel. Po Klatovech je to jednoznačně největší město v celém úseku (Nýrsko je cca poloviční). Navíc je to železniční uzel.
Možná má Zwiesel devět nebo deset tisíc obyvatel, třeba je to i uzel, kde se jednou do hodiny sjedou tři motoráčky, každý nahraditelný jedním autobusem, ale pořád je to jen trochu větší vesnice 🙂
Zwiesel prosím ne, to by se nelíbilo Němcům cestujícím do Rudy, ten přestup by se tím akorát posunul z toho nejlepšího možného místa na méně vhodné.
A kolik těch lidí z Německa do BE je?
Resp. je jich více než třeba do Bodenmais?
Tím se ptám, jestli přímé vlaky z Plattlingu je nejvhodnější trasovat právě do BE.
Pravda a „Cheby“ můžeme ukončit třeba v Hazlově….🤦
jednu vec jsem nepostrehl – soutezi se to zvlast, tedy
Ex6 jako jeden soubor a R16 jako jiny?
pokud ano, pak to vidim realne na Ex6 dale CD s InterJety, zatimco R16 je zcela open game……..
Je to jedna nedělitelná smlouva, ovšem požadavky na vozidla obou linek se mírně liší, třeba počtem zásuvek.
dohromady
Na R16 mají ČD i MD co dohánět. Čtyřvozové soupravy nejsou dostačující, kapacita první třídy taktéž. V soupravách se to hemží vrakoidními B a osatní vozy na tom také nejsou kdovíjak. Údržba je v Plzni asi sprosté slovo, vibrující podvozky a vyžilý interiér už nejsou výjimkou ani u Bmz, které jsou pár let po reko.
Se podívejte na vozový park R11 a změníte názor na R16
Jen by na R16 místo ABmz mohl být zařazován Amz.
Zde se potvrdí neschopnost manažerů ČD
nebo to bude vomáčka hele
Nejnovější rozhodně neznamená nejlepší. InterJety díky trestným lavicím Borcad a řvoucí klimatizaci s úplně jinými teplotami ve středu salonu než na koncilch ze Škody, tedy díky materializaci politického sponzoringu, v komfortu za RailJety jen trapně pokulhávají.
A co k tomu ještě světla, která šílené svítí i v noci, jako u ostatních velkoprostorů.
Já projel snad dvacet Interrailů a na světla jsem si tedy zvykl. Bez svícení holt v Evropě vlaky nejezdí. Třeba v Nizozemsku si nezhasnete ani v kupé.
Jestli toto vyhraje žlutý dopravce se second hand lehátky, tak je naše železnice zralá na zrušení.
Lehátka RJ jsou na 200?)
Nick hovoří za vše
A ty jseš jako kdo? Známe se?
Ta současná ne, ale nejsou k mání třeba lehátkové vozy Bvcmz248.5, které kdysi jezdily i do Prahy na CNL ze západního Německa? Ty na 200 jsou 🙂
Ty k mání nejsou, většinu vlastní Regiojet, něco OBB a po jednotkách kusů soukromí dopravci a půjčovny
No u DB by se nějaké na 200 určitě našly.
Většina už je rozprodanych a aktivně se již žádné neprodavaji
Ano, mají to napsáno na skříni.
RJ vlastní
14x Bc000 -160
10x Bc100 -200
7x. Bc200 -200
9x. B200. -200. (Jedna se pmpredéane lehátka na sedačky a zpět zase na lehátka, proto mají registraci Bmz
12x.Bc300.-160
4x. Bc400 -200
Takže par desítek kusů by bylo, ale urcite tím nebude Jančura jezdit na expresech
Předělané
To je fajn, že z daní budeme platit vlaky na 200, coz je rychlost kterou tam v příštích 15 letech vlaky nebudou moci jet.
no vidíte a často z těch daní se platí takové šílenosti, kde vlak jede 4x o víkendu a tam teče peněz a lidé tomu ještě fandí….
… a k tomu vlaku přijede prázdný autobus po 5-10 minutách po jeho odjezdu. Ale autobusák je spokojen. Nemusí uklízet podlahu a prokazatelná ztráta se dofinancuje.
Pevně doufám, že tato vozba zůstane ČD 🙂
Kdyby ministerstvo misto vybirani barvy vlaku zlepsilo parametry ty trati, tak by udelalo lip. Vlaky fungujou, ale koleje jsou jak z 19. stoleti.
Vrabci na střeše si cvrdlikají, že zadání bude na míru pro stávající Interjety (zánovní vozidla). Tak uvidíme.
Ale Interjet v Alžbětíně je romantická představa 😀
tam stačí Reginova 😉
samozřejmě s výhledem na střídavých 25 kV. Doufám , že už konstrukční kancelář se specializací na 810 a modifikace na tom pracuje a snaží se tam někam vecpat výzbroj na 25 kV vč. etcs… 😀
Nevím, odkud máte tuto informaci, ale interjety na Ex6 patří mezi to nejlepší, co ČD můžou nabídnout. Doufám, že na této lince zůstanou. Horší obhajoba bude u rychlíků Berounka na R16, tam to bude ještě hodně zajímavé jako na R9, kterou ČD prohrály. Uvidíme, jací dopravci se do soutěže přihlásí.
Každý šotouš ví, že cokoliv od ČD je horší než cokoliv od lepších dopravců (což jsou všichni) a tudíž by měli o tyto výkony přijít.
Tak to je známá věc. Žluté, třicet let staré ex DB vozy jsou přeci vždy lepší, než (skoro) nové Interjety :-).
Přesně tak.
Když začínal RJ, ve vlaku jsem slyšel hlášku po pohledu na vedle stojící reginu:
To je ten radiojet, ty jeho žluté vlaky jsou nejlepší.
A já zase slyšel nadávat průvodčího na MVTV, že ten hajlz jezdí s jedním vagonem.
Najděte si jakou koliv debatu z let 2000-2010 a dozvíte se, že libovolná rakouská dvojka je lepší než česká jednička.
ČD ty vozy nikdy nechtěly, ale Jačura je špatný, protože jim je vyfoukl. Logiku nehledejte.
Jančura na R16, dost tristní představa 😂
ČD jsou tam tristní už teď. Tak nevím jestli se smát, nebo brečet
Bych chtěl vidět jak by Žluťak přepřahoval v Klatovech na motor z elektriky.
A co je na té představě tak fantaskního?
Co třeba přestup na 845/628 nebo 642 (Desítky)?
A kvůli přepřahům v Klatovech v Berounkách nejdou hajzly, dveře, jezdí béčka? To je jako výmluva? Nebo proč ta informace o přepřahu? To je fakt ta nejmenší starost celého provozu
Pokud je objednavatel spokojený se současným stavem, není důvod pro to, aby tomu nemohlo odpovídat zadání. Konkurence ale musí dostat férovou možnost předložit lepší nabídku.
Proč se Ex6 nemůže protáhnout až do Karlových Varů (po vzoru Pendolina doobjednaného krajem)? Osobní vlaky na tuto linku v Chebu velmi špatně navazují, pokud vůbec (např. poslednímu vlaku z Prahy ujíždí poslední osobák o 20 min a kraj ho odmítá posunout a na první do Prahy se do do Chebu také není verejnou dopravou jak dostat).
Hlavně pro Sokolov by to bylo výrazné zlepšení.
Nebo by to rovnou mohlo jezdit kolečko Praha-Plzeň- Cheb- KV – Ústí-Praha a další proti tomu… jen to není v souladu „dlouhých ramen“, je tendence spíš je rušit…
A nemohla by být koncová stanice obou ramen Karlovy Vary?
To by tam zabraly skoro celé nádražínádraží(3 nástupištní hrany). Není tam zázemí(doplnění vody, odsátí fekálu, myčka, místo na odstavení…
Je to sice nekapacitní, ale předělání by za určitých podmínek možné bylo. Ovšem to by ta investice pak musela být využitá natrvalo.
Myšlenka spojení linek je ale zajímavá. Na tento princip funguje linka IC Tokaj v Maďarsku. Nevyváženost nabídky-poptávky je v oblasti Tokaje znatelná, ale v podstatě linka jako celek funguje efektivně a nabízí napříč východním Maďarskem přímá spojení do Budapešti, Miškolce či Debrecínu.
Zde by bylo možná vhodnější to mít propojené v Praze, i s pobytem do 20 min (na vyrovnání zpoždění) by to bylo rychlejší spojení Plzně a Ústí než přes Žatec. A KV – zde mám největší problém, že Sp Plzeň KV nejedou přes Fr.Lázně, relativně rychlé spojení lázeňského trojúhelníku by za to stálo.
to by se určitě našlo pár lidí co by chtěli jizdenku ,,z Prahy do Prahy,, .😉. Když jsem měl malé děti , při deštivých víkendech jsem jim ukazoval svět z vlaku. chtěl jsem jízdenku ,,Poříčany-Poříčany,, . samozrejmne ze pres nbk a ko. Počítač to nezvládl. dokonce umanutě odmítal cestu z nbk pres ko do porican na tři vlaky a tři lidi jsem musel mít devět jízdenek.
No, tak tenhle okruh by však mohl být zajímavý turisticky (každý víkend, nebo alespoň poslední víkend v měsíci, a státní svátky k tomu). Až na to, že byste potřeboval (tak jako v případě Krušnohoru samotného) lokomotivy pro přepřah (na hlavním nádraží) v Ústí nad Labem. A nebo push-pull soupravu. Docela zajímavým řešením by mohlo být i použití duální lokomotivy a přepřah na západním nádraží – s tím, že v úseku Praha – Ústí nad Labem by vlak jel přes Neratovice a Mělník. A v Ústí by vyměnil lokomotivu za dvojsystémovou – a s ní dojel přes KV, Cheb a Plzeň… Číst vice »
Protože by to byl překryv s tou druhou linkou, pak jedině jedno z toho zastavovat jako Sp ( asi tohle protažení) a osobní vrstvu zrušit…
Vary nejsou nafukovací a nemají zázemí pro obraty, myčku, apod.
OT: Neví někdo, co je se souborem big diesel? Poslední zpráva z tohoto webu hovořila o vypsání soutěže v roce 2023…
Např. R25 již byla prodloužena do 2031s jednotkami 845.
linky R14, R21, R22, R24 a R26 byly dány na přímo Arrivě
Nevíte do kdy a s čím?
se podívejte co tam aktuálně jezdí..teda ono spíš vlastně nejezdí, protože ani po letech jich nemají dostatek na požadované řazení
ach jo…
No a co, že tam jezdí InterJet? V dnešní době nikoho nezajímá kvalita. Jde jen o prachy. Zářným příkladem je RJ, který nasazuje na Bohumín – Brno ještě starší vagóny než jsou béčka. Nevěřím tomu, že tentokrát to bude jinak. Ale rád bych se mýlil.
tady možná jezdí InterJet, kvalita je TOP…. ale jsou linky u stejného dopravce, kde je to hrozný hnůj… takže vše je o tom, co si objednavatel zadá, zaplatí a bude kontrolovat, popř. pokutovat…ať to jezdí, kdo chce, kvalita je nějaká a ten co to platí, to taky patřičně kontroluje…
Tak zrovna tady se řeší trať, kde je dnes větší kvalita vozového parku, než bude s největší pravděpodobností po výběrovém řízení. A to i s výhledem na těch patnáct let. Pokud vyhraje dopravce s ex DB vozy, v relativně slušném stavu, jsem zvědav na jejich stav za patnáct let. I s Interjety budou mít ČD (pokud by vyhráli) co dělat, aby splnily standart za patnáct let.
Jsou objednavatelé, které kvalita zajímá. MD to, zdá se, není.
Právě. Stále věřím, že kdyby byl náležitě vymáhán komfort, tak i Regiojet zajistí solidní standard.
To určitě RegioJetu je to úplně jedno.. oni neví co je standard
Ano, ale přečtete-li si mé vyjádření pozorně tak část: „kdyby byl náležitě vymáhán komfort“ odkazuje na ministerstvo dopravy a jeho nastavení smluv. Pokud by RJ platil velké pokuty za nedodržení standardů, jezdil by kvalitně. Peníze si spočítat umí.
standart R23. to je rj. jeste ze nbk -ko jezdi každou čtvrt hodinu něco. již jsem se přistihl , že když by mi jizda vyšla na rj tak se podvedomne courám aby mi ujel.
A že lidi nejezdí o 16 minut později s ČD? Alespoň ti do Vyškova, vezli by se kvalitním českým vozem!
asi tam potřebují být o těch 16 minut dřív.
Taky čekám, že to dopadne jako u rychlíků Kolín-Ústí nad Labem
Jestliže zásuvky jsou hodnotícím kritériem (a nejsou tedy povinným prvkem) a ještě s 1 % váhy, na nové vozy to nevypadá.
Lhaní z adresy paola.gorak@seznam.cz
185.67.188.59