pruvodce

Další ústup skupiny ICOM. Tendr na MHD v Jindřichově Hradci vyhrál Busem

Zastávka MHD Jindřichův Hradec. Pramen: Město JHZastávka MHD Jindřichův Hradec. Pramen: Město JH

Základem flotily má být podle podmínek tendru osm nových autobusů.

Jindřichův Hradec zná vítěze tendru na zajištění městské hromadné dopravy na dalších deset let. Stala se jím společnost ČSAD Autobusy České Budějovice, která používá obchodní značku Busem. Firma patří do skupiny rakouských drah ÖBB.

Informace se objevila v dokumentu z jednání rady města, která 4. září zadání zakázky vítězné firmě schválila. Deníku Zdopravy.cz ji potvrdil i starosta Michal Kozár.

Busem by měl zajišťovat MHD v Jindřichově Hradci od roku 2025 do roku 2035, jeho nabídková cena činí 29,88 milionu korun bez DPH ročně. Tendru se podle Kozára účastnil i dosavadní provozovatel jindřichohradecké MHD, kterým je společnost ČSAD Jindřichův Hradec ze skupiny ICOM transport. Podrobnosti ještě nebyly na profilu zadavatele zveřejněny.

Město Jindřichův Hradec spustilo další pokus o nalezení dlouhodobého provozovatele MHD letos v květnu. Už koncem roku 2021 přitom město završilo první soutěž o desetiletou smlouvu a vítězem vyhlásilo společnost Autobusy VKJ. Tendr byl ale po podání námitek ze strany konkurentů zrušen a ICOM si jindřichohradecké působiště zachoval. „Námitky byly shledány i na základě rozhodnutí ÚHOS jako důvodné,“ řekl tehdy deníku Zdopravy.cz Kozár.

Základem flotily má být podle podmínek aktuálního tendru osm nových autobusů a libovolných počet záložních vozidel s maximálním stářím 12 let. Město s poukazem na parametry tras a točen požaduje vozidla do délky 12,5 metru. Kontrakt bude na deset let, vítěz by měl vyjet v polovině příštího roku. Požadavky na vozidla vymezuje zadávací dokumentace.

Jindřichův Hradec je přitom mezi prvními městy, která uplatňují nový požadavek směrnice EU na takzvanou bezemisnost. Dle nové směrnice EU (v létě 2022 povinně překlopené do české legislativy) musí být 41 procent autobusů nízkoemisních a bezemisních (polovina z podílu bezemisních). V Jindřichově Hradci připadají v úvahu (pokud jde o bezemisní část) fakticky jen elektrobusy, na vodík zde chybí infrastruktura.

Společnost ČSAD Jindřichův Hradec musela přenechat společnosti ČSAD Autobusy České Budějovice i linkovou dopravu na Jindřichohradecku. Stalo se tak v červnu 2022 na základě výsledků tendru Jihočeského kraje. Společnost ČSAD Autobusy České Budějovice byla také nedávno vyhlášena vítězem tendru Kraje Vysočina na dopravu v oblastech Pelhřimovska a Humpolecka. Rovněž na úkor skupiny ICOM.

Tagy Busem ČSAD Autobusy České Budějovice ICOM Transport MHD Jindřichův Hradec
6 komentářů