Další úsek D7 má stavební povolení, ŘSD vypíše výběrové řízení na obchvat Chlumčan
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může po 13 letech od schválení záměru zahájit stavbu dálnice D7 na obchvatu Chlumčan. Ministerstvo
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může po 13 letech od schválení záměru zahájit stavbu dálnice D7 na obchvatu Chlumčan. Ministerstvo dopravy vydalo pro zhruba 4,5 kilometru dlouhou novostavbu stavební povolení. Zatím je nepravomocné.
„Do týdne zahájíme výběrové řízení na zhotovitele stavby. Na stavbě stále probíhá majetkoprávní vypořádaní,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Podle aktualizovaného letáku k projektu hodlá ŘSD zahájit stavbu ještě letos, hotovo má být o tři roky později.
Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici v posunuté stopě. Proto jej ŘSD také označuje jako „D7 Chlumčany, zkapacitnění“.
Podobné zkapacitnění chystá ŘSD i na dvoupruhových obchvatech, které byly v minulosti vybudovány na dalších úsecích budoucí D7: Louny, Postoloprty a Panenský Týnec. Na nich ŘSD chystá (v případě Týnce už od podzimu provádí) zkapacitnění v podobě dálničního uspořádání. Na dostavbu obchvatu Loun už má ŘSD od března smlouvu se sdružením firem Eurovia a Herkul.
Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 43 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Sulce. Obchvat Chlumčan na východě navazuje právě na úsek u Sulce, který byl uveden do provozu v roce 2009. Na západě se pak napojí na chystaný dálniční obchvat Loun.