Další úsek D35 už získává první asfaltové vrstvy. Přivaděč do Býště postaví Strabag
Stavba D35, ilustrační foto. Foto: ŘSD
Stavba přivaděče vyjde levněji, než byl odhad. V soutěži bylo šest firem.
Stavba přivaděče vyjde levněji, než byl odhad. V soutěži bylo šest firem.
Jen tak dál a až do Mohelnice. A taky by bylo rozumné ji napojit na D11 aby nejen Liberec měl dobré spojení s Moravou.
Něco mi uniklo? D35 je napojena na D11.
Jejda spletl jsem se v označení. Myslel jsem samozřejmě D 10. Za svůj omyl se samozřejmě omlouvám.
Silnice I/38 od Kolína do Boleslavi je vcelku pěkná, jen dodělat těch pár obchvatů, které už jsou v přípravě. Pak už zbyde jenom průjezd Vlkavou a Zavadilkou, což by taky chtělo obchvat.
Je pravda, že parametry MÚK Sedlice jsou vzhledem k očekávaným intenzitám poměrně komické.
Jaký je předpokládaný termín otevření nějakého dalšího úseku na D35?
2025 Sadová – Hořice, to má pravomocné stavební povolení a bude soutěž.
Pane redaktore mohl by jste prosím někdy napsat článek o tom jaký je celý proces od nápadu na vznik dálnice až po její stavbu. Myslím, že nejen já se ztrácím ve všech těch SP UR rozkladech…. a kdo za co zodpovídá, kdo má co na starost. Bylo by velmi zajímavé tyto procesy porovnat s našimi sousedy. Předem moc děkuji.
Hodně zjednodušeně je EIA (u většiny staveb) -> ÚR (lze vykupovat pozemky) -> SP -> soutěž o zhotovitele -> výstavba -> uvedení do provozu. Některé kroky, především SP a soutěž, se mohou překrývat a také je nově možnost některé kroky sloučit do jednoho, tuším že ÚR a SP.
Díky za info. Ještě srovnání jak to vypadá u nás a jak v zahraničí. Aby člověk věděl kolik která procedura trvá a kde je takříkajíc žába na prameni.
Ještě bych doplnil, že nejprve také mít ta stavba koridor v územním plánu kraje a obcí. To byl tuším problém u D52.
Krajský „územní plán“ se jmenujeZásady územního rozvoje, zkráceně ZÚR.
Občas se stane, že aktivisté zablokují i tohle a pak se zpozdí všecky projekty v kraji, vč. případných železničních, jako např. Brno-Přerov.
Tak u tý dráhy to zas až tak neboli. Tam ten přepravní podíl vůči silnici je malý. Ale silnice je něco s čím se aktivně nebo pasivně setká každý den každý z nás. A tam ten zájem vyvádět tranzit okolo měst, budování obchvatů, dálnic, zkulturnění starých císařských silnic….. by měl být na prvním místě.
U té dráhy to bolí dost. Je to asi hodinové zdržení pro nějakých 5000 lidí denně a pro eSko do Vyškova, které neexistuje.
Je to mnohem horší. Na začátku tomu ještě předchází obvykle roky tápání a nekoncepčnost státu oblasti v plánování dopravních staveb. Následovat mohou roky soudních tahanic ohledně zanesení stavby do ZÚR a územních plánů obcí. A tohle může v součtu trvat i déle, než následné a výše zmíněné kolečko investora. Jihomoravský kraj může vyprávět.
Na stránkách NDS mají pěknou časovou osu přípravy dálnic. Mám za to, že u nás to bude hodně podobné.
https://www.ndsas.sk/stavby/priprava-stavieb
ŘSD uvádí rok 2026. Když to dobře půjde, tak ve stejném roce by mohly být otevřeny i obchvat Vysokého Mýta a úsek Janov – Opatovec.