Další úsek D35 má stavební povolení. Stavba dálnice krajinou bitvy u Hradce začne příští rok
Vizualizace dálnice D35 mezi Sadovou a Plotištěm. Foto: ŘSD
V trase již běží archeologický průzkum za čtvrt miliardy korun.
V trase již běží archeologický průzkum za čtvrt miliardy korun.
D35 už měla stát 20 let.
Uz si to konecne opravte – bylo to tu i v minulych clancich. Plotiste nejsou u hradce Kralove, ale v Hradci Kralove.
Archeologický průzkum stojí čtvrt miliardy? WTF? 😳
Tak zrovna tady se to dá pochopit.
Souhlas. Tady to bude zjevně však „problém“. A to nejsou jen obavy z nálezů doby relativně nedávné, kdy jsme prohráli s Prušáky, ale více než občas se vyvrbí zprávy, že archeologové našli bombastické nálezy i z dob velmi vzdálených. Např. se mi vybavuje nějaký opravdu velký bronzový hrnec, zahloubené chajdalupy z neolitu, či 7 tis. let stará dřevěná studna. Takže 1/4 mld. je jistě dost, ale jestli se to bude dělat pořádně, tak je to na hodně dlouho echt zásek do terénní archeologie, z které budou vědci žít zase hodně dlouho. I toto je „byznys“, do kterého by civilizovaná země… Číst vice »
Radek na Hrad!
Super zprava. Skoda toho zprasku jmenem MUK Plotiste. Jak by se tam vyjimal ctyrlistek s kolektory protazenymi az do hypotetickeho exitu 96 – vyusteni severni tangety I/11 na D11 a zaroven pokracovani na druhou stranu jako obsluha Sveti, Vsestar a vesnic okolo. Starou I/35 od Vsestar zrusit.
Když už, tak původně plánovaný trojlístek se semidirektní rampou Sedlice->D35, vratnou rampu s prupletem aka čtyřlístek pro tento prioritní směr fakt nee
Jo, to zni lip:)
Tempo betonování zelených ploch je děsivé. (kam se má vsakovat voda?) To se všichni budou divit až přijdou zase bleskové povodně
Děsivá je spíše hloupost někaterých lidí, kteří doma statečně bojují od klávesnice, kterou jim tam přivezl kamion po dálnici. JEstli se chcete technologicky vracet do doby kamenné, odstěhujte se prosím někam mezi kmeny na Papuu nebo do Amazonie a neotravujte tady v civilizaci. Vemte ssebou i ty idioty, co se lepidlem přilepují k cestám.
Děkuji
Lepiče, Děti země a různé pseudoekology coby motorista nesnáším a přesto tvrdím, že uživatel Automoto má pravdu. Proč ho urážíte, když mluví logicky? Opravdu, čím více betonu, tím méně půdy ke vsakování. Právě to narušuje koloběh vody v přírodě a způsobuje výkyvy počasí. Asi jste na ZŠ chyběl, když se o koloběhu vody mluvilo. A mimochodem, kamiony vozí klávesnice i jinudy, nejen po dálnicích
Ne, vy jste asi chyběl, když nevíte, že všechny okolní státy infrastrukturu dávno mají a my máme prd. Každý kousek dálnice odvede nákladní dopravu a nejen tu například z vesnic a městeček ,,,
Bez ohledu na to, jak jsme na tom s infrastrukturou, platí to, co jsem psal o koloběhu vody. Dokončil jste vůbec základní školu? A co se týče nákladní dopravy, tak nejekologičtější kamion je ten, který není a nikam nic neveze.
jistě a můžeme zůstat na stromech 🙂
Co to plácáte? Před 20-30 lety nebyla výstavba infrastruktury na takovém tempu jako dnes a přesto jsme na stromech nežili. Raději bojujte za to, aby se nepřeváželo tolik zboží a logicky tak nebude potřeba tolik silnic.
Také nejsem rad za další a další zábory půdy. Na druhou stranu často se spolu s liniovymi stavbami kompletně likviduje původní komunikace, že nezkušený by ani nepoznal původní stav. U liniových staveb není největší problém s vsakováním vody (to se zaměřte na skladové a obchodní zóny), ale větší problémy jsou bariéra v krajině. Vše se dá ale řešit, bariéry v krajině minimalizovat pozemkovými upravy (což se bohužel neděje tak často) a vodní režim se napravuje soustavou záchytných nádrží na dešťovou vodu z vozovky (což se často děje, jen to nesmí být betonová nádrž nebo vysychající polder – to žádnou krajinotvornou… Číst vice »
Naše zemička se ale s ostatními státy nemůže rovnat skoro v ničem, tím spíše v ničení kulturní krajiny, zemědělské půdy a přírody obecně. Tolik toho zase nemáme a tolik betonu určitě nepotřebujeme. Neříkám nestavět dálnice , ale chtělo by to projektanty s mozkem a lidi kteří tomu rozumí. Nechápu, proč stavu taková monstra, která zbytečně zabírají tolik půdy?!🤷 Když by to určitě šlo i lépe . U Břízy zhovadilost, teď bude další u Čistěvsi (a ještě si to pojmenují Křižovatka Sadová). Kácejí les, přitom stačilo trochu narovnat tu ostrou zatáčku před kruhákem. A dole se nemůžou vyhnout o pár metrů… Číst vice »
Vsakování a odvod vody řeší projektová dokumentace, vy jste asi moc projektů neviděl že?
Mám doma profesí vodařku, pracovnici životního prostředí, která stavby tohoto typu povoluje, takže informace z první ruky mám. Ale rád se poučím u opravdového odborníka.
Tak se ji tedy večer zeptejte. Ať vám to vysvětlí a třeba i nakreslí. Teď jste za hlupáka.
Já bych tak silný v řečích nebyl. To co bylo (nebo spíš že to tam nebylo) dříve v projektech, to byla katastrofa. Pak se to opravdu zlepšilo a někdo to dělal i hlavou. Poslední stav je ale zase spíš žalostný – jen už se v tomtolik nepohybují, že nevím zda to je tlakem na cenu/rychlost nebo všeobecnou upadající kvalitou projektové dokumentace.
Konkrétně čím jsem za hlupáka? Citujte z mých textů.
P.S. Co mně má vysvětlit, co mně má nakreslit. Co takhle místo výkřiků používat fakta?
Možná řeší,ale mnohdy blbě. Viz retenční nádrž ve svahu. 🤦
Stačí někam za Ural, tam je krásně a silnice tam prý ani nepotřebují.
Kravina jak prase, za to si můžou zemědělci sami, že se nemá voda kam vsakovat, zkuste se mrknout, jak vypadaly pole/louky dřív a jak vypadají teď
Za stav půdy nemohou tak úplně jen zemědělci, ale stát, který dotacemi podporuje 1) neobděláváni půdy a taková přirozeně vsakuje méně, to ví i blbec 2) pěstování plodin, které jsou ekonomicky výhodné,ale devastují půdu. Zkuste používat vlastní rozum a ne hlouposti, které Vám vnucují mladí hloupí redaktoři na Seznamu a Novinkách.
Kde jste vzal seznam a novinky? Já myslel že tyto de**lní servery už neexistují 🙂 A napsal jsem vlastně to samé co vy, akorát jsem to hodil na zemědělce a ne stát, což byla moje chyba, dík za upozornění
👍
Aha. Takže dvacet metrů široký proužek betonu v krajině zabrání vsakování vody do země, ale mnoho kilometrů čtverečních uválcovaných a utemovaných polí bez hluboké orby hned vedle je v pořádku. Do svědomí by si měli spíš sáhnout ti, kteří takto hospodaří na polích (omluva a čest výjimkám).
My máme v ČR jenom jeden dvacet metrů široký proužek? Máme v součtu takových proužků statisíce. Kolem dálnic, nákupnich středisek apod. P. S. Vám ještě platí všechno zřejmě tatínek s maminkou, takže neznáte hodnotu peněz, ale zemědělec si platí hlubokou orbu ze své kapsy a tam jsou výdaje za naftu oproti té mělké obrovské.
Mám zemědělce „v rodině“, takže vím, mají peněz, že neví co s nimi (OK, možná ne všichni, nevím). Furt dotace na tohle a na tamto, je sucho, dotace, je moc vody, dotace, je moc mandelinek, dotace, málo svítí slunce, dotace, bla bla – jsou tam čtyři na statku a na dvoře stojí 5 aut, nejlevnější za třičtvrtě mega, dvacet různých strojů (ty jsou potřeba, to je jasné), barák jak hrad a půl roku si válí šunky doma (+ dovolená 3x za rok). A to mají jenom asi na půlce řepku a ostatní točí, většinou ale brambory, protože tam kde jsou,… Číst vice »
Tak samozřejmě, jsou i takoví. Přesná data nemám, takže nemohu komentovat.
Že jste zaslepenec, nebude chyba, ale spíš vlastnost. Bohužel. Jak se v krajině hospodaří, nevidí jen slepý. Brzy mi bude padesát a už od vysoké školy stojím pevně na vlastních nohách a k témuž vedu i své, téměř dospělé, děti. To jen na vysvětlenou.
Tak nevím, co si o Vašem příspěvku myslet. Já se totiž počítám spíše mezi lidi, kteří si krajiny považují a snaží se ji chránit. Opravdu jsem neporozuměl.
a bez mezí a vodotečí po vrstevnici
Dal jsem si tu cestu dvakrát v jednom týdnu a už tam nepojedu, dokud se to nepohne dál. Otřesné. Z Brna do Svitav se to dá přežít, ale pak je to křeč a zoufalství až po Turnov. To už je lepší objet přes Kolín a Bolku. Druhá cesta směřovala až za Liberec a to už je fakt síla. Při běžném provozu hodina zdržení, celkový čas 5 hodin.
Vsakování vody a retence vody jsou, pro vás překvapivě, běžnou součástí stavby.
Paráda!
Doufám, že to nyní vyvolá alespoň trochu tlak na urychlení dalších staveb směr HK, tj. především úpravu úrovňového přejezdu ve směru na Jaroměř, který umí slušně ucpat velkou OK vedle…
https://mapy.cz/s/betaderuje
Opravdu nehezký přejezd na silnici I. třídy.
Sdílíte úplně jiný přejezd. Nicméně toto je rovněž síla, souhlas. Něco takového na silnici I. třídy nemá dávno co dělat.
Skvělá zpráva! Díky Radku && Díky všem!