Další usazování silničního mostu přes trať. Metropol pojede kvůli výluce u Církvice dříve

Stavba nového mostu u Církvice. Pramen: StrabagStavba nového mostu u Církvice. Pramen: Strabag

Nový most překlene trať 230 Kolín - Havlíčkův Brod, která aktuálně slouží jako objízdná trasa k I. koridoru.

Tuzemské stavbaře čeká o nastávajícím víkendu další náročná operace v podobě usazování silničního mostu přes trať. Po úspěšném osazení dálničního mostu (D35) přes I. koridor u Uherska, které se v minulých týdnech uskutečnilo ve dvou etapách, provedou stavbaři podobnou operaci v souvislosti se stavbou obchvatu Církvice (I/38) na Kutnohorsku.

Nový most překlene trať 230 Kolín – Havlíčkův Brod, která aktuálně slouží jako objízdná trasa k I. koridoru. Akce se přitom neobejde bez výluky železničního provozu. Práce začnou dnes hodinu před půlnocí, skončit by měly v sobotu ráno v 5:00. Během této doby budou troleje vypnuty. Podle stránek Českých drah by pak měla být výluka ve stejných časech i v noci ze soboty na neděli. Dotkne se především vlaku IC Metropol, jehož odjezd z Prahy bude uspíšen. Vlak vyjede už ve 21:45 místo 22:34.

Most převede přes trať a obchvat silnici III/03321, nahradí úrovňový přejezd. Během noční akce usadí jeřáb nad železniční trať ocelovou mostní konstrukci, jejíž délka je 38,9 metru a hmotnost 250 tun. Celková délka mostu bude 120 metrů. Část konstrukce, s níž bude jeřáb manipulovat, bude umístěna mezi druhým a třetím mostním pilířem.

„Na ocelové konstrukci je již zhotovena spřažená betonová deska v délce 17 metrů, což odpovídá šíři průjezdného profilu kolejiště. Tento postup realizace mostní konstrukce byl zvolen z důvodu zajištění bezpečnosti nad železniční tratí, na níž bude vyloučen provoz pouze dočasně během usazování konstrukce. Ocelová část konstrukce je již na stavbě připravena v předepsané poloze na montážní plošině, odkud ji jeřáb přenese na pilíře,“ uvedla mluvčí zhotovitelské firmy Strabag Edita Novotná.

Práce budou prováděny pomocí největšího příhradového jeřábu na pásovém podvozku (Liebher 1750) v České republice, který má maximální výšku 191 metrů a nosnost až 750 tun. Pro nasazení jeřábu bylo mimo jiné nutné zajistit souhlas Letiště Čáslav, v jehož ochranném pásmu se stavba nachází.

Strabag získal zakázku na čtyři kilometry dlouhý obchvat Církvice s cenou 445 milionů korun, odhadovaná cena byla 610 milionů korun. Stavba začala v září 2020, hotovo má být letos v srpnu. Loni v listopadu si stavba vyžádala plánovanou výluku a přeložení ropovodu Družba.

Tagy obchvat Církvice Strabag
6 komentářů