Další ultradálkové spojení. Qantas propojí Auckland a New York

Boeing 787-9 přistává v Sydney po 19 hodinách a 19 minutách letu z Londýna. Foto: QantasBoeing 787-9 přistává v Sydney po 19 hodinách a 19 minutách letu z Londýna. Foto: Qantas

Dopravce postupně vrací všechny A380 do flotily

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M.Sedlaček

17 hodin v ekonomické tříde,to bych nepřežil,mě stačilo 12 hodin na lince Videň-Miami,kdyby jsme letěli ještě o hodinu déle,tak bych z toho letadla snad vyskočil….

bobin21

Evropě řeší drahé energie, nesmysly s Ukrajinou a Australani a USA řeší jiné věci. Tak povedlo se USA zničit Evropu a stačilo na to vyprovokovat UA. Což, Plyn dovezeme z USA a uhlí z Austrálie. Tak neber to.

Air Traveller

hybaj do kremlu.

Michal82

tak tohle nekdy vyzkouším

Zbyněk

Dotaz pro zkušenější letce. Když letí letadlo s mezipřistáním, dá se standardně koupit letenka i na jednotlivé segmenty letu? V tomhle případě dá se teoreticky koupit letenku Sydney-Auckland nebo Auckland-NYC? Jakože si půlka letadla třeba vystoupí a vystřídají je jiní co nastoupí. Z obchodního hlediska mi to dává smysl, z praktického ale je problematický třeba úklid po vystoupivších, pasové kontroly, atd.

Honza

Myslím, že ano. Já jsem takto letěl cca 4 roky zpět s Emirates z Dubaje do Brisbane s mezipřistáním v Singapuru. Museli jsme všichni vystoupit cca na 1 hodinu a poté jsme se znovu vrátili i s kontrolou zavazadel.

otik

Pokial na dane lety sa vztahuje tzv fifth freedom tak ano. napriklad ked Ethiopian lieta do new york zo svojho hubu a ma medzi pristatie pre dotankovanie v Dubline ale nema povolenie na fifth freedom let. Tak na segmenty addis abbeba – Dublin a Dublin – NYC ti nepreda letenku lebo nemoze. Fifth freedom lety napriklad ma Singapur airlines na linke Singapur – Frankfurt-JFK. Preto moze predavat letenky na segmenty leteckej linke.

Tiburon

K druhé části dotazu. Ano, takto léta funguje KLM na lince do QUI a do BOG. Letadlo letí přímo do BOG a cestou zpět staví v CTG. V BOG vystoupí cestující tam, ti do CTG pokračují a současně nastupují noví do AMS. Totéž v CTG, ti mířící tam vystupují a ti do AMS zůstávají na palubě. Provádí se úklid a ztotožnění příručních zavazadel. Stejně QUI a GYE (před 20 lety ještě navíc CUR (ale tam se vystupovalo a čekalo mimo).

O.K.

Asi záleží linka od linky. Ale jako takový „autobus“ funguje např. i linka Yaoundé-Douala-Brusel z Kamerunu do Belgie provozovaná Brussels airlines. Na té mezizastávce letadlo obvykle stráví asi 45 minut (let Yaoundé-Douala sám o sobě trvá asi 20 minut) a většinou tam nikdo po nikom moc neuklízí. Spíš než že by to část lidí používala jako dopravu z jedné kamerunské metropole do druhé, většina lidí prostě vystoupí (a směrem do Evropy nastoupí) a část pokračuje dál.

Air Traveller

Jak kdy, a jak jde. závisí na legislativě daných států a toho, jaké jsou konkrétní mezivládní dohody.

u trojuhelnikovych letů (často v africe, občas karibik) á-la IST-JRO-ZNZ-IST (nebo např. AMS-SXM-CUR-AMS) je často ten „krátký“ segment vyloučent (tudíž jde kupovat IST-JRO, IST-ZNZ, JRO-IST, ZNZ-IST, ale nelze koupit JRO-ZNZ)

u letů na klokaní stezce (austrálie – cokoli – evropa) je/byl většinou ten bod „cokoli“ (kuala lumpur, singapur, …) bodem, kde šlo vyustpovat a nastupovat

southwest v USA má spoustu letů, kde je jedno-dvě mezipřistání , a tam se jedná také o body odkud kam jde letět

atd.

OtaZ

jak píše Air Traveller, jak která linka a jak jsou nastaveny pravidla mezi státy. Někde to jde, jindy ne. Za mě jsem využil linku do Aucklandu z Melbourne s Emirates, kde krom přímé linky DXB-AKL, popř. DBX-MEL prodávali i linku DBX-MEL-AKL, takže ano. Dá se, ale je v tom více okolností

VíKo

A380… všichni to pomalu šrotovali a najednou se vrací do vzduchu. Zastavení výroby tohohle letadla mě mrzí, i když ho chápu. Možná budou jednou litovat.

Zbyněk

Nemyslím si, nasazují je často z nouze kvůli nedostatku jiných letadel typu 777 a 350, které mají daleko lepší provozní a ekonomické charakteristiky. Někde jsem četl, že se aerolince spíš vyplatí poslat na cestu dvě menší letadla než jedno 380.

EM*

A také kvůli nedostatku pilotů

MildaIV

B777 určitě ne. A350 nebo B787 to už možná jo.

frantam

Protože dvoumotorová A350-1000 s kapacitou 350-410 míst.

Jan Adamík

Určitě bude faktorem i zpoždění dodávek B787 a 777X. Ty společně s A350 pak super jumba plně nahradí a, jak už bylo popsáno, za mnohem menší náklady. Osobně mě to ale také mrzí.