Další trolejbusová trať v Praze. Úřad zahájil řízení k elektrifikaci linky na Strahov
Trolejové vedení bude zbudováno na více než čtyřech kilometrech mezi Strahovem a Janáčkovým nábřežím.
Dopravní podnik hl. m. Prahy pokročil v přípravě další trolejbusové trati. Stavební úřad pražského magistrátu zahájil společné řízení, na jehož konci má být územní rozhodnutí a stavební povolení k elektrifikaci linky 176. Jinak řečeno nová trolejbusová trať povede z Karlova náměstí na Strahov, linka ponese číslo 53.
Trolejové vedení bude zbudováno na více než čtyřech kilometrech mezi Strahovem a Janáčkovým nábřežím, čímž pokryje 86 procent trasy. Vztyčeno bude 229 stožárů. Na nezatrolejovaném úseku mezi Janáčkovým nábřežím a Karlovým náměstím budou trolejbusy jezdit na baterie, na konečné bude dobíjecí stanice. Počítá se s trolejbusy o délce 12 metrů.
Trať má být napájena ze dvou měníren. Nová měnírna vznikne na Strahově, dále bude využita stávající tramvajová měnírna Hřebenka, která bude rozšířena o trolejbusovou část. Podle dokumentace EIA by se mělo stavět v letech 2024 a 2025, předpokládané náklady činí 320 milionů korun.
První novodobou trolejbusovou trať (Palmovka – Prosek a Letňany – Čakovice) zbudoval DPP loni. Projekt nese název Elektrifikace autobusové linky č. 140 (Palmovka – Miškovice). Trať byla dokončena už loni, fungovat v běžném provozu měla od letošního jara. Dodávka trolejbusů SOR ale nabrala zpoždění.
Jako druhá se od letošního února buduje trolejbusová trať z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Trakční trolejové vedení bude pokrývat zhruba 50 % stávající trasy autobusové linky 119. Zkušební provoz má začít v prvním čtvrtletí příštího roku. Trasu budou obsluhovat velkokapacitní tříčlánkové trolejbusy s pracovním názvem Škoda-Solaris 24m.
V plánech města jsou i další „elektrifikace autobusových linek“. Například 112, 136, 137, 150 a 191.