Další tahanice o stavbu D11. Budimex se brání svému vyloučení
Vizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSD
Spory se týkají stále doložení referencí, zdržují stavbu již půl roku.
Mafie z Metrostavu a její velitel Mlsna si stejně udělají co potřebují oni
Ryba smrdí od hlavy přátelé..
Uvědomuji si že teď se rozhoduje o písmenkách a číslicích, ale když se zeptám takhke, pochybuje někdo o tom že tento úsek silnice Budimex dokáže postavit? Ty probírané tunely tam pravda jsou, ale pokud vím nic mimořádného…?
Celá kauza kolem tolik potřebné dálnice D11 je jen obrovská ostuda českých způsobů. Na lidi se v Česku kašle, hlavně, že se nažerou nehorázně drahé české firmy.
Podle plánu 12. července se otevírá S3 v Polsku a tranzit změní Trutnov v druhý Mikulov (myslím na ty věčně ucpané kruháče) – už vidím ten ucpaný kruháč v Trutnově na výjezdu z města směrem na Hradec.
Ne jen tam.
Tohle už není normální. Vítěz je vítěz a Metrostav byl odsouzen za korupci . Na ŘSD nemají odborníky že vybrali firmu která neumí stavět tunely? Je to všechno nějak podezřelé, MI mají dlouhé prsty
Máte pravdu.Proč tedy nevybírá zhotovitele a nestaví dálnice ÚOHS, když jejich výklad je jediný správný.To mohou ŘSD klidně zrušit.
Ceska je ostuda.proto furt odvolání.
Já bych se Budimex nebála, kdo už muze být horsi než ty naše zkorumpovane firmy, které staví se spozdeni, navyšováním ceny a nekvalitne. A to že výběrové řízení napadá dceřiná firma Metrostavu, účelové zřízena, povazuju za podvod a nehoraznou drzost která se může stát jen v takove banánové tepublice jako je Cesko
To si tedy hodně idealizujete svět, když uvádíte, že něco se může stát jen tady v ČR. Jako vážně.
Metrostav dostal kvůli korupci zákaz a ten by se měl vztahovat na všechny účelově zaližené firmy, v nichž má podíl.
Vůbec se s těmi lumpy nebavit.
Že by kolektivní vina? To už tu jednou bylo. V té firmě jsou tisíce lidí, každý z nich je tedy lump?
Špatně byl za mě naopak „kolektivní“ verdikt soudu. Za selhání a korupci může několik jedinců a ti měli být postiženi.
Ale to jinak nejde dělat, firma je prostě právnická osoba (a to jedna)… jak chcete „jenom“ potrestat několik jejích jedinců (manažerů mimochodem, tedy vedení, možná ne celé)?? Jakože nařídit jejich vyhození a jedeme dál??
Ostatně, ty tisíce lidí nejsou potrestány, nemusí do vězení, můžounormálně pokračovat v práci, nebo nastoupit jinde…
Ale management je bohužel zodpovědný za celou firmu a pokud byl odsouzen tak jde mimo celá firma.
Za me klidne at se stavi o mesice az roky pozdeji, hlavne at nestavi Metrostav. Z principu
Mě by jen zajímalo, za co zaměstnanci ŘSD berou mzdu. Kdyby totiž dělali svou práci pořádně, nebyla by různá odvolání, ať už firem, které nevyhrály nebo Dětí Země
Kdyby legislativa byla navržena pořádně, tak neexistuje odvolání na už schválené stavební povolení. Ono je těžké, když legislativu máte navrženou tak, že dovoluje slovíčkaření a různé výklady.
Polákům se není co divit. Zvlášť, když se odvolává dceřinka Metrostavu, která by kvůli rozsudku neměla státní zakázku vůbec dostat.
Já si tu skromně potichu vsadím – POKUD – se to dostane k soudům, tak posvěceno bude ŘSD a ÚOHS shozen. Není přece možné, aby to na celém ŘSD včetně generálního viděli nějak a nějací úředníčci to viděli diametrálně jinak. Něco mi tu nehraje…
Ale doufám, že to Budimex k soudu nepožene a že bude „pouze“ zamítnuto jejich odvolání, které už budou respektovat a začne se snad na podzim stavět.
Možná že ti úředníčci to ví lépe než vy. Tipoval bych, že budou seznámeni vcelku podrobně s celým spisem, což tipuju, že vy nejste. Přesto ale máte potřebu je nějak zesměšňovat (tím výrazem „nějací úředníčci“). Taky nechápu, proč si myslíte, že pravdu má ŘSD, a ne úřad, který k věci naopak přistupuje nezávisle (což se o ŘSD říct nedá).
No s tím nezávislým úřadem bych byl velmi opatrný… Víme co na ÚHOSu dělo za bývalého ředitele a podle toho co prosakuje do médií se Mlsňák od toho asi moc neodlišuje (viz např. nevysvětlené VIP vstupenky na MS)…
Odvolání za odvoláním. Každé kolo způsobí několik měsíců zpoždění. To je v kombinaci s neschopným zadavatelem (ať už ŘSD nebo ještě horší SŽ), který není schopný vypsat jediné výběrové řízení bez formálních chyb a protichůdných nebo různě interpretovatelných požadavků, naprosto smrtící. A to všechno se děje u studie proveditelnosti, zpracování podkladů pro EIA. projektové dokumentace a samotné realizace. Takže spory kvůli jedné můžou trvat klidně 5 let.
Nakonec se to zpoždění svede na „ekoteroristy“ a u dalších voleb budou všichni slibovat zjednodušení liniových staveb….
Kdyby chtěl někdo opravdu zrychlit výstavbu, stačilo by nabrat a dobře zaplatit stavební úřady. Hlavně zajistit nějaký dobře placený kompetentní střední management, nastavit KPI atd. Největším nepřítelem rozvoje je podfinancovaná státní správa. Pak nemá všechno trvat věky, když na tom úřadě nemají lidi.
Ano, bohužel spousta lidí si myslí, že řešením je vyhodit i těch pět posledních úředníků, kteří to tak nějak drží pohromadě.
Nesmysl. Podívejte se na naše velmi dobře zaplacené poslance a přesto plodí samé hlouposti. Řešením je smysluplná legislativa neumožňující vícero výkladů čehokoliv.
Nesvádějte to na ŘSD. V systému, kde platí gumové zákony, umožňující několikerý výklad, jak tu psal pisatel Otakar, v podstatě nelze vytvořit nenapadnutelné zadání.
Přijde mi to, jako když sousedův hafan najde chutný žvanec, který kdosi chystal pro místního raťafáka a raťafák přišel pozdě.
Česká ostuda !
Tak možná do 2050 bude to hotovo 😀 RIP Trutnov – celá S3 se otevírá v červenci 😀
Je třeba si uvědomit, že každé zpoždění je dáno naší legislativou, která je špatná, protože to umožňuje a za druhé i procesně, když kolem každé druhé věci jsou obstrukce.
Prostě je to celé o legislativě.
Tady je dle mého máslo zcela na hlavě zadavatele, o tom jak si onen kvalifikační požadavek nastavil a následně tedy vznikla i nejasnost, zda je naplněn, nebo nikoliv. Pravdu máte ovšem v našem systému odvolacích prostředků, kdy ho máme snad jako jediní v Evropě 5ti instanční.
Zadavatel si požadavky nastavil, ale splnění posuzuje někdo, kdo si požadavky nestanovoval. Takže dva odborníci, tři názory. Typicky české!
Splnění samozřejmě posuzoval nejprve zadavatel.
Hele, tak ať z toho vyjmou tunely, dají je korupčíkům z MI, a zbytek ať postaví Budimex, a budou spokojeni všichni. Já sem zvědavěj na D0 tam to bude sajgon 🫢😂
Ano dohoda je vždy rychlejší a efektivnější , než soud.
Dohoda ale procesně možná není, i kdyby k ní byla vůle. Muselo by se opakovat celé výběrové řízení.
Jestli by nové výběrové řízení nebylo nakonec rychlejší.
V tuto chvíli zcela určitě ano
Proč? MI stáhne svoji stížnost, Budimex dostane zakázku a MI bude dodavatelsky dělat tunel (i ten silniční) nebo s pletu?
Pletete se, protože u veřejných zakázek se musí všichni subdodavatelé uvést již do nabídky včetně toho, co budou dodávat.
A co se děje, když po podpisu smlouvy subdodavatel krachne nebo z jiných důvodů nemůže spolupracovat?
To přece není důvod celé VŘ opakovat…
Pokud nejde o vyhrazenou část, u které zadavatel požadoval realizaci výhradně uchazečem, je možné se souhlasem zadavatele subdodavatele změnit či přibrat.
Takže si to shrneme:
Byly podány nabídky, ŘSD vybralo Budimex.
Metrostav se odvolal.
ŘSD odvolání odmítlo.
ŘSD podal stížnost na ÚOHS.
Prvoinstančně bylo vybrání Budimexu zrušeno.
ŘSD vybíralo znova, opět Budimex.
Metrostav se znovu obrátil na ÚOHS.
Ten pravomocně zrušil výběr Budimexu.
ŘSD tedy vyloučilo Budimex, ten dostal 2 týdny na doplnění referencí (už poněkolikáté).
Budimex se proti vyloučení odvolal.
Tohle by mělo být součástí každého dalšího článku 😀
Ano o tom to je.
#KántryFórDFjúčr
Ovšem, jestli to chápu správně, vzniká uzavřený cyklus. Pokud odvolání Budimexu povede k zařazení zpět, odvolá se MI a jedeme znovu. A pokud by tedy Budimex byl vyřazen, tak jdeme k soudu? Nebo k novému výběrku? Ne, vlastně tomu nerozumím.
No pokud Budimex nedoplní podklady a stane se to, co říkáte, tak asi bude muset ŘSD zavalovat ÚOHS.
Když je doplněj, tak asi může pokračovat celý kolečko znova. Netuším jeslti tam je nějakej limit na to, kolikrát se to může opakovat.
Vynalezli perpetum mobile 🙂 Může se to opakovat až do vynálezu vznášedel, kdy dálnice již nebude potřeba.
(vím, z tohohle bych si neměl dělat srandu, ale když mně to připadá neuvěřitelné)
Je mi z toho k bliti. Tahle velmi dulezita a kriticky chybejici stavba tento rok s nejvetsi pravdepodobnosti nezacne.
Ať jdou Poláci do prčic, když nejsou schopný si pohlídat papíry.
Vy asi nevite o meritu veci zhola nic, ze ano?
Už je vám lépe?
Zato umí efektivně stavět.
To se dřív postaví ten druhý úsek a tenhle bude dlouho chybět
Nejdesivejsi je, ze tahle kauza skonci v zumpe zvane ceska justice. Ted zrovna soudili soudce Sovaka, ktery si nechal slibit uplatek, ze tu korupci Metrostavu poresi. Udelalo se mu soufle, chudakovi…
Tady se fakt uz neda nic postavit normalne. Neskutecne me to uz sejri. Nikdy bych to nerekl, ale mit jeden statni podnik, stavici dalnice a pres mrtvoly postavit za kazdou cenu v nejvyssi kvalite a rychlosti.
Hlavně přes ty mrtvoly, bez ohledu na cokoli, aby autíčka měla kudy drandit a šetrnější alternativy jednou provždy ostrouhaly… I když tady jde už jen o zhotovitele.
Ono nejde jen o novostavby, ale i rekonstrukce a opravy.
A taky pole, aby traktory měly kde drandit. Mají si pořídit Vari systém, aby polní cesty nepotřebovali.
Mám za to, že server zdopravy.cz a jeho diskuse je o informování o kvalitní a udržitelné dopravě, ne o prosazování chození pěšky.
Tvl, že jim to někdo toleruje. Není to už na správní soud? Jak může firma se zákazem založit novou firmu a fungovat úplně stejně, jako předtím.
https://zdopravy.cz/metrostav-si-zalozil-par-dnu-po-rozsudku-zakazujicim-ucast-v-soutezich-novou-firmu-na-stavbu-silnic-120378/
Vysvětlení, jak je to možné, máte třeba zde
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/metrostav-subterra-zakon-ucast-verejne-zakazky-trest_2309150500_pik
A co by správní soud měl dělat s věcí, která byla předmětem trestního řízení?
Nebude z toho nějaká pěkná arbitráž, třeba tak na 15 let…?
Aby nenažrance z Metrostavu hrom po poli honil… 🙁
Proč? Normálně se aplikují odvolací prostředky dle ZZVZ.
Zkorumpovanej Metrostav (nyní MI Roads)
Ale Metrostav přece nikdo nezkorumpoval. Jak tedy může zkorumpovaný?
Zase ti ekoteroristé :o) Na štěstí výběrové řízení vedou nejlepší odborníci, kteří počítají se všemi možnými obstrukcemi a nikdy nedělají chyby :o) Proč zbytek světa nerozumí jejich snahám ctít literu a duch zákonů?