Další srážka se stavebním strojem, bagřík vyhodil motorák 809 z kolejí
Vykolejený motorový vůz 809 po střetu s bagrem, Chlumčany u Loun. Pramen: Správa železnic
Ke střetu osobního vlaku se stavebním strojem došlo i v pondělí, a to ve stanici Lovosice.
Takže varování turistů před životu nebezpečným cestováním vlakem po ČD, se v zahraničních průvodcích zakoření natrvalo a navíc přesune na první stránky……
Více fotek
https://zatecky.denik.cz/nehody/vlak-vykolejil-chlumcany-nehoda-bagr-20240130.html
Asi omdlím. Jak to říká František z Kouzelné školy? Já padám. Áááá-BUM!
„Na přejezdu na Lounsku se srazil bagr s vlakem“
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-na-prejezdu-na-lounsku-se-srazil-bagr-s-vlakem-40459075
No, podle tohohle naspisu to vypadá že vlak ten nakladač před sebou tlačil z nejbližšího přejezdu obravdu hóóódně dlouho 🙁
V rámci výstavby D7 by tam mohl být nějaký provizorní přejezd pro stavební techniku.
Špatné prostorové zajištění staveniště. Jaktože není kolej přinejmenším v průjezdném profilu ohrazena?
Hrazení by mu mohlo vadit při otáčení. Takhle mohl lžící až nad kolejnici.
Dyť je tam prostoru jak v pískovně.
¨Pod tím mostem že je nějaký extra prostor. Nekoukáte Vy na nějaké jiné fotky?
To musí být nějaká fake news provokace, protože národní dopravce už přece žádné padesátileté motoráčky neprovozuje…
A s čím by tam asi měl jezdit jiným, když nic vhodnějšího u nás není? Na tu frekvenci tam je 809 ideální vozidlo. Normální Karosa na kolejích, bez ohledu na věk. Pokud má vozidlo adekvátní údržbu a nebudou mu vjíždět pochybná hebla do profilu, klidně tam může ještě pár let vydržet…
Ve Švýcarsku se provozují i starší vozidla.
Něco mi není jasné. Podle fotek to vypadá, že nakladač dostal ránu levým nárazníkem motoráku který zřejmě nadskočil a pak vyskočil přední nápravou na druhou stranu kolejí a skončil jak skončil. Není mi však jasná jedna věc. Co tam strojník toho nakladače dělal? Otáčel se s nakladačem vpravo a nevšiml si vlaku který do něj narazil nebo s tím nakladačem chtěl ty koleje přejet? Vzhledem k tomu, že měl na lžíci hlínu soudím, že asi nebyl jen tak odstavený a obsluha by z něj byla venku. Tedy otázka. Byl v době nákladu strojník uvnitř a nebo byl nakladač v tu… Číst vice »
Tohle se pohybuje dopředu-dozadu-dopředu, aby nabral a odvezl. Randál v kabině, vlak v mrtvém úhlu, nevěděli o sobě.
Co nechápu, tak je jakýkoliv odpor ke vzájemné komunikaci. Není to tak dávno, kdy fíra vlétnul do dělníků traťovky, kde jsme se dozvěděli, že Správa ve své pečlivé spořivosti vyškrtla z předpisů značku přezdívanou „kopáč“.
Tohle není stejná situace, tohle je akce CPS (cizí právní subjekt), který si jaksi asi zapomněl sjednat buď výluku nebo alespoň pomalou jízdu, když pracoval v ochranném pásmu. Nechci ale předjímat.
Nebo je výpravčí zapomněl varovat, případně potvrdili informaci o jízdě vlaku, svolili s postavením vlakové cesty a pak si řekli „tohle ještě stihneme, má to jet až za chvilku“.
První možnost se občas stává, druhá je téměř pravidlem, zejména na traťových úsecích, kde se musí čekat dlouhé minuty mimo trať.
Pokud výpravčí partu o jízdě vlaku informoval a parta to potvrdila, jde ta mimořádka výhradně za cps.
Neříkám, že to je stejná situace. Z hlediska strojvedoucího ČD (i jiné společnosti) je ale úplně jedno, koho tam má SŽ naptaného a jestli je to CPS pro SŽ nebo ne. Nemá to vliv na to, o čem je fíra zpraven. Jestli mají žluté, modré nebo putíkované firemní ponožky je úplně jedno, jde o vzájemnou komunikci.
Když je na silnici značka „Pozor, práce na silnici“, tak nikdo neřeší, ze které firmy jsou ti lidi. Účelem je se nesrazit.
JJ, dopředu , dozadu a občas se to otočí, protože kdyby to nemělo možnost zatáčení a mělo by to jezdit jen dopředu a dozadu bylo by to naprosto kničemu. Jinak to co jste napsal o rozhledových poměrech z kabiny je jasné. Ono ten rozhled může ztížit i mříž když nebo rabo rameno, které při zvědnutí do určité výše může zakrýt výhled do stran.
Takhle:
Je někomu známa bouračka na přejezdu, kdy dotyčný zastavil u závor, počkal na vlak a pak se rozjel přímo do boku toho vlaku? Podmínkou je, že byl střízlívý a neměl sebevražedné sklony, ani závadu na automobilu.
Ano, znám jeden takový případ, řidič byl netrpělivý a rozjel se ve chvíli, kdy vlak byl skoro za přejezdem, no trefil zadek vlaku, jednalo se o
sólo 810 a přejezd s kříži.
To nevím. Jak koukám na tohle tak na rameni to vypadá, že jsou tam černé stopy, ale jestli šel nárazník do ramene co takhle prohlo tu klec kabiny? No, podle mě to byl rovněž nárazník. To by pak ale znamenalo, že nakladač musel být v kolejišti a byť třeba jedněmi koly. Za povšimnutí stojí tozdíl vzdálenosti ramene ev. rámu kabiny a okraje lžíce. Kolik má takový nárazník? A kdyby to nestačilo podívjte se na vlak do střední části dolů vesle šroubovky. To vypadá, že tam je nějaký poškrábaný (bok lžíce?). A o směru nárazu taky vypovídá vysypaný obsah lžíce. Prostě… Číst vice »
…a tím jak ho otočil a protože byl nakladač krátký dostal na dveře zadní částí nakladače?
Když nebudeme trvat na genderu, pak dost blízko je tato smůlovatá událost:
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/vlak-nehoda-audi-zeleznice.A220831_124202_budejovice-zpravy_pkr
A nahradila ji světelným výstražným návěstidlem
Máte jistě na mysli zábleskové světlo. Je tu malý rozdíl. O kopáči byl strojv. zpraven o jeho umístění rozkazem, návěstí, nebo vysílačkou. O zábleskovém světle nikoli.
,,Kopáč“ by v tomto konkrétním případě, co máte na mysli, nepomohl. Mám informaci z nejmenovaného zdroje, že ti nebozí zaměstnanci ten den vůbec v koleji neměli pracovat, dělali tam něco jiného. Asi uviděli na trati problém a řekli si, když už jsme tady, tak se na to mrknem. No, mrkli a on jel mimořádný vlak. Bohužel, nikdo o nich nevěděl.
No paráda.
Nějak se nám ten trend nenahlášených prací na trati rozmáhá.
„Další srážka se stavebním strojem, bagřík vyhodil motorák 809 z kolejí“
Tygřík nebo bagřík oboje výraz dobrý tak akorát pro děti. Když už tak co třeba smykový nakladač?
Bláťa a Smráďa :-))
Ale ještě, že to nebylo rypadlo. To bychom mohli zpívat:
Rypadýlko,rypadýlko Emílek…..
Hele, a co stavbyvedoucí? Já jen jestli tam tomu nešéfoval Bořek :-))
Nevím co máte za problém ale bagřík je zcela odpovídající označení. Smykový nakladač nikdo normální neřekne. Maximálně Bobek.
Ano, máte pravdu. Já to vím, že v mnoha ohledech nejsem normální.
Bagřík je zcela odpovídající označení v situaci kdy chcete napsat zprávu o tom že se srazil s mašinkou.
Nikdo normální taky neřekne motorová jednotka řady 809…
Bagřík je bagřík. Tohle je bobek, unc z Mníšku, nakládátko, ale ne bagřík.
Znáte Bořka, všechno zmrví!
Není to spíše kolový nakladač?
Kola sice má, ale je smykový. Je to dáno tím, že řízení je řešeno směrem otáčení nebo zablokováním kol na jedné či druhé straně . Jinak není špatně ani smykem řízený nakldač.
Znám ho po pojmem UNCéčko.
Áno, to je přesně to o čem mluvím. UNCčko je taky lidové označení pro Detvan UNC
Z dálky to vypadá jako bobík. Smykový nakladač se vzhledem k jeho kompaktnosti označuje také jako Bobek či Bobík
To jo, ale Bobík je prakticky něco jako zdrobnělina jména , protože vychází z názvu stroje Bobcat . Ale pozor. Není Bobcat jako Bobcat. Jedno je nakladač a to druhé je rys červený . Navíc je to stejné jako když někdo řekne o teréním automobilu, že to je džíp, protože džíp (Jeep) je jen jeden.
Na fotce u článku je celkem z blízka. Koukal jsem na tu fotku a pořád jsem si nemohl vzpomenout co mi ten jeho rozhozený výraz připomína až jsem si vzpomněl. Toho lenochoda z animáku Doba ledová 🙂 . To ty rozhozené reflektory .
No, mluvíte mi z duše. Vždycky mě docela urazí, když o mém Wrangleru někdo řekne, že je to SUV 😉
Jeep je prostě jen jeden („There`s only one“ reklamní slogan). Mám to tak zažité a naučil mě takto kdysi dávno rozlišovat jeden člověk sloužící v armádě a který měl blízko k plážím v Normandii. Jak to souvisí ? Velmi . Vy to asi víte, tak pro ty ostatní:
Kdo si vzpomíná na dobu kdy byla uvedena serie Band of brothers od HBO ten si jistě pamatuje na reklamu, která tento seriál při jeho uvedení provázela
https://www.youtube.com/watch?v=733g00q68x0
Ale to jsem odbočil.Hodně odbočil.
No to je ale krása 👍🏻
to je pořád jedna a ta samá stavba kde spadla včera ta dodávka?
Ne, to bylo na D6
tady se nahoře už jezdí
Vzhledem k nutným údržbám v Lounech tam jezdit musí.
Mezi stanicí a prudkou zatáčkou, naštěstí jel vlak celkem pomalu.
Ještě nedávno ve hře byla varianta, že by tam žádné vlaky opravdu nejezdily. Záměr Středočeského kraje však narazil na odpor Ústeckého kraje, takže vlaky jezdí pořád, byť kompromisně v menším rozsahu.
A některé i dojedou.
To se jim rozlil i kýbl nafty?
No, nevím nevím, podle mě vypadá, jako by byly z koleji obě nápravy… 🤔
Vypadá to tak, ale i zde se hovoří o jedné.
https://www.pozary.cz/clanek/278363-u-stretu-vlaku-s-bagrem-v-chlumcanech-u-loun-trat-110-zasahuji/
2 nápravové vozidlo jaksi nemůže vykolejit jednou nápravou. To by muselo být gumové.
Dvě fošny a je to zpátky na kolejích.
Na dodělání obchvatu Chlumčan se zjevně šturmuje a pak to takhle dopadá. 🙁
To je určitě proto, že v pondělí někdo napsal že 810 je dost.
Tak už je to 1:1 (818/810 resp.809)
To je tak když se dělají stavební práce za provozu.
„Natisknout“ ranec dotací není problém, jen se vydá pokyn centrálním bankám a ony vygenerují peníze z ničeho. Ale kvalitní dělníky holt tímto snadným způsobem vygenerovat nelze. A tak je to pořád samý malér, pořád váznou dodávky a opravy vagónů, no ale hlavně že dotace tečou po miliardách. Celý tento systém je fakticky na hraně kolapsu.
Nad propastí!
Přitom stačilo se domluvit a během prací zavést pod mostem jízdu podle rozhledu. Netřeba do toho tahat celosvětový kapitalismus.
Ani omylem, to by byla cesta do pekel, pak by cokoliv hodili na fíru. Jediné přijatelné řešení je pomalá jízda na dané místo, rozhodně ne nařizovat jízdu podle rozhledu.
Čemu by PJ pomohla? Co takhle mít někde předsunutou hlídku varující že jede vlak? Třeba v nejbližším doprkanclu někoho s vysílačkou na políra.
Takový stroj dělá docela randál, tu vysílačku přeslechne. Fíra má přece houkačku, to je jinačí síla.
Druhému neříct a spoléhat se na bezchybnost prvního je přímá cesta k neštěstí. Na silnci byl tam byla značka chlapa s lopatou. To se taky zrušilo.
PJ by omezila rychlost vlaku, tj. Dělníci víc času uhnout. Samozřejmě hlídka střežící pracoviště ještě lepší, a nemusí být ani v dopravní kanceláři, stačí aby byla ve vzdálenosti xy od místa práce, a vysílačkou, či jinak, varovala pracující, nevím proč by měla být v dopravní kanceláři. Možná by ta hlídka mohla být povinností pro jakékoliv pracovní místo, samozřejmě s doplněním PJ pro vlaky, plus samozřejmě ještě by měl strojvedoucí houkat, návěstidla na to máme
No hrůza, musel by dávat pozor stejně, jako když řídí auto.
A co kdyby dával pozor ten bagrista, kde se plete? Jediné přípustné je povinná střežící hlídka před místem s kombinací s PJ + návěst pozor. Ne házet to na strojvedoucí prasárnou jménem jízda podle rozhledu. A samozřejmě řádně proškolení pracovníci. Například platí, že při pracech v sousední koleji mají přerušit činnost, atd… když přijíždí vlak, ale kolikrát se děje pravý opak, MPŽ, jeřáb či bagr, se v klidu otáčí a pracuje, a kolem jede vlak
A pokud se pracuje jenom na věcech dostatečně vzálených od průjezdného profilu, tak dát mezi kolej a staveniště plot. (Ten se dá kočkou/bagrem úmyslně shodit, ale normálně stavaře trkne lépe než nějaký neznačený profil)
Podle mě se strojem pracoval, jen ten vlak přehlídl, přeslech a nacouval do něj.
Fíra o tom nejspíš nevěděl, takže ani nestihl začít houkat „pozor jedu“.
Ale v socialismu nepotřeboval mapu ani nadporučík, stačilo poslouchat rozkazy. Takže chyba nastat nemohla.
Je to paradox, školení strojníků , přístup osob do pracovního prostoru stroje +2 metry je zakázán , u dráhy celostátní a dráhy regionální 60 m od osy krajní koleje, nejméně však ve vzdálenosti 30 m od hranic obvodu dráhy; a když to neuděláš přijde někdo jiný.
Pletete si ochranné pásmo dráhy (60 m atd.. – žádný zákaz tam není) s průjezdným průřezem (2 m od osy provozované koleje).
Za mě by měli mít povinnost ty 2 metry od osy mít nějakou zábranou vymezen.
Sorry jako, ale 60 m od dráhy kolikrát je silnice i celá řeka a ještě kus poel za řekou, to by nesměli orat.
Už asi popáté od vrchu silnice. Co takhle přejít do silnic?
Neproškolení,neznají předpisy.Na kolejích si soukromníci dělají co chtějí,docela se divím,že ještě nikoho nezabili.
Přesně, kapitalistický soukromníci!
https://mbrno.cz/inka–brno-dalsi-zajimavosti-nadrazni-1963.html
Soudruzi taky nebyli bezchybní, takže si to strč někam.
Jiří, to byla samozřejmě ironie.
Tak v tom případě se omlouvám za příkrý ráz, ale tady to fakt není poznat, kdo to myslí vážně.
bagřík vypadá víc vykolejeně jak 809 😀
Množství rekonstrukcí roste, ale firem, které by na to měli dostatek zodpovědného a řádně proškoleného personálu, je na to málo. Podle toho to vypadá.
A kdyz nekdo rekne, ze potrebujeme zahranicni pracovniky, tak vsichni krici „migranty tady nechceme“. Takova je realita, proste lidi nejsou, moc moznosti neni, kdyz nekdo navrhne nejaky zmeny v zakoniku prace, ktery by mohly treba vest k vetsi flexibilite, tak jsou proti odbory a ja nevim kdo vsechno dalsi.
Kolik migrantů z Afriky a Blízkého Východu má papíry (kvalifikaci) na takovouhle práci?
Kdyby se takovíto lidi daly najmout přímo v Africe a Výhodu, tak by asi proti takovýmto protesty nebyly.
Jakou kvalifikaci? Na praci s bagrem? Mel jsem na stavbe rodinneho domu 4 bagristy, vsechni Cechy. Dva byli OK a dva totalne mimo. Jeden expert rypnul jediny dva stromy, ktere jsem na zahrade mel, pri rovnani terenu. Musel jsem pak kupovat nejaky vosk na zaceleni kury. Druhy bagroval vykop kolem hrube stavby domu a furt do toho vykopu s bagrem padal a odrazel se pak ramenem bagru od domu, aby se narovnal. Nasteni nijak neponicil stenu. Dneska si bagr muzete pujcit v pujcovne a normalne si s nim bagrovat. Musite si uvedomit, ze mezi Cechama na stavbe potkate dost lidi,… Číst vice »
tak nějak očekávám, že dotyční s bagrem umí, já bych si za to netroufl sednout, protože s ním neumím, takže nějaká půjčovna je mě ukradená.
Dřív se kvůli černé kronice pouštěla Nova, teď si tady stačí přečíst nadpisy článků.
To je nějaké kosmické záření nebo co se poslední dobou děje?
To už snad ani není možné…. Není teď furt něco? Vždycky se leknu…