Další srážka s náklaďákem. U pražské Jižní spojky poškodil stavební vůz plechy Regionovy
Střet Regionovy se stavebním bagrem u pražské Jižní spojky. Foto: Hasiči SŽ
Stavební vozidlo zasáhlo při otáčení do profilu trati a poškodilo dveře a bok vlaku.
takhle nás kdysi u nás při odjezdu Os zasáhla lopata otáčejícího se bagru.nárazník do zatáčky a už jsem šel domu pěšky
„Krásné“ v kontextu, že SŽ aktuálně chce (a je to součástí zadávacích podmínek pro projektové a realizační práce) kolem pracovního místa jezdit 80 km/h.
Někteří infrastrukturníci umí mezi staveništěm a projížděnou kolejí postavit dočasný plot. Pak si stavaři i dráha můžou každý na své straně dělat, co chtěj.
Asi ne zrovna co chtějí, protože i v takovém případě platí snížená rychlost a dělnící se musí řídit nějakými bezpečnostními pravidly, ale souhlasím, že to je významné zabezpečení, které dokáže pomoci. A není to ani tak plot jako spíše hrazené tedy jakés takés patky namontované k pražcům a tyto umožňují nastavení vzdálenosti od koleje a na těchto řekněme držácích jsou přidělané zábrany co vypadají jako natřené prkno. Možno vidět na této fotografii v pravé části
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/07/semilynast.jpg
Souhlasím nebo také je vazba na projíždějící vlaky apod. Ale jestli není lepší toto nějak naučit, předepsat v zakázkách, zanést do předpisů…. Nechci to přivolávat, ale aby se nestalo něco více než odřené plechy.
Těch střetu s pracovními stroji od 90 let kdy se začali dělat koridory bylo docela dost. Myslím že žádné předpisy nepomůžou když pracovní místa kolidují s průjezdným profilem.
Souhlas. Ale SŽ na to tlačí vzhledem k propustnosti tratí. A až se někde špatně otočí například 18t MHSa, kolem pojede něco 80 km/h, tak máme průšvih na cestě. Proto pokud je na to opravdu takovej tlak, tak bych se na ty situace co nejvíce připravil. Takhle se to hodí na realizační firmy, ale po srážce už bude pozdě hledat viníka.
A ten ke koleji uchycený plot může snad být vyšší, ne? Třeba dva metry…
A musí se 18t auto otáčet přímo přes kolej? Firma si to má dopředu naplánovat, kde (mezi hlavní silnicí a staveništěm) se dá otáčet, od toho místa couvat. Což je věc realizační firmy a nebojím se říci i primo řidiče.
A pokud technologicky je potřeba přesahovat do průjezdného profilu, tak si to holt domluvit napevno, až výpravčí povolí.
Lžící do čelního okna tu už bylo.
plot je houby platnej,když se otáčí bagr
V Rakousku jsem zažil před dvaceti lety ježdění kolem PM 70 nabo 80. Ano, na pražcích provozované koleje byla uchycena nízká ohrádka. Máchnutí lžící bagru do vlaku by to nezabránilo. U nás v posledních letech lze vidět jak ohrádku, tak lanko s fábory. O něco vyšší plot by byl lepší.
Šéfe, mně se asi něco nepovedlo…
https://youtu.be/BlCI8iXmm_o?si=kg5LBb411a6Z9v5r
Jen technická poznámka do kontextu o řečech o tom, jak je snaha vyšetřování mimořádných událostí tohoto typu v zájmu cestujících zkracovat. Dnes doba trvání 10.15 hod. – 13.49 hod.
A když to vidím, brečel bych. Kdyby to po nafocení ouřadama prostě odjelo třeba 20 , aby někdo nevypadl dveřmi u kterých by mohl stát průvodčí, do Krče nebo Bráníka, nebyla by šaráda s evakuací 🙂 a taková maličkost – provoz zastavený na 3.5 hod !!!!
A možná by se cestování po železnici každý nevysmíval…
plus kolony na JS, protože zásah zabral 2 JP.
Chápu, že se to musí vyšetřit, ale proč ta regina za doprovodu vyšetřovacích orgánů nemohla dojet do nejbližší zastávky tam vysadit lidí a vrátit se zpět na šetření. Pak by lidí tam nemuseli šplhat pomalu po čtyřech.
No neví. Teď si představte, že by díky nárazu byla nějakíá závada a díky ní by na místo s lidmi nedojela. Vzal byste si to na triko? Navíc mw napadá, že je třeba ohledávat vozidlo které je bezprostředně po srážce a ne které ujelo od srážky další kilometry. Co kdyby se během cesty z jedné závady staly dvě ? Pak byste něpřišel na to jestli tam ta druhá vznikla rovněž při srážce nebo vznikla až následně díky další jízdě .
Taky jsem psal,že by jel třeba s hasičema,zrovna u této nehody by to šlo, u tramvají když je tukanec s autem tak se taky nestojí 3 hod. Přijede vyšetřovatel vyfotí, vystřídá řidiče a jede se někam schovat aby neprekažel.A jezdí se dál.
JJ, jen aby se v případném spěchu něco skrytého co není na první pohled vidět nepřehlédlo. Když na křižovatce nedobrzdíte a nabouráte do auta před vámi taky je velký otazník zda vás policie nechá s vozidlem odjet nebo řekne, že je vozidlo z důvodu poškození (ostré hrany, rozbité osvětlení atd.) nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích a jediné řešení je odvoz na odtahovce.
Většinou policajt povolí poodjet bokem, aby se zavazelo co nejméně, než si šofér osobáku zařídí odtahovku – ta jejich je dražší.
Tram vs. auto je 30:1, takdy je poměr jen 3:1, takže vzájemná devastace bude vyšší, než když Tatra 815 omylem přejede Trabant.
U tramvají při tukanci s autem je … pohyb chodců ve vozovce zcela legální, tramvaj většinou není závažně poškozená a hádám, že technik od DP udělá prohlídku, než se s ní pohne.
Regionova je poškozená hodně a když došlo na srážku tram a trolejbusu, tak … si vypůjčím titulek:
„Trolejbus se srazil s tramvají. 40 lidí se zranilo, ulice byla osm hodin zavřená“
Poškození nevypadalo moc vážně.
Jé, alibismus za každou cenu. Při mimořádné situaci jsou mimořádná řešení obhajitelná. Jen ten, kdo je dělá, nesmí bejt blbec. Uznávám argument, že to nešlo protože to a to bylo blbě, nebo to a to nešlo zařídit, zajistit, zabezpečit. Neuznávám, že jsem to neudělal proto, že co kdyby se náhodou něco posralo.
Snad udělal, ne? A není to alibismus. Říká se tomu minimalizace rizik.
Otevřená jak krabička olejovek 🙁
Naštěstí fakt jenom plechy a fakt jenom Regionova.
Co to je za lidi, že ani 1D pohyb vlaku po kolejích nepochopí a průjezdný obrys jim nic neříká? Jak se vůbec dokážou pohybovat s těmi bagry ve 3D na staveništi? To za nimi musí být zdemolovaných sloupů, rour, stavebních materiálů, mrtvých kolegů.
Mě se líbí, jak jakýkoliv stavební práce na železnici jsou dražší než silnice a vždycky tu někdo hází, jak se to nedá srovnávat… Že jako technologie, školení, tuk z velryb na mazání pražců…
Ale třeba z rekonstrukce D1 nepamatuju, že by stavební stroj někde sundal projíždějící kamión či autobus.
Taky kde na dálnici projizdite metr od výkopu .u silnic se to většinou zavře a udělá objizdka. U železnic jezdíte těsně okolo.
kde? na d11 kdy hoblovali 20 let stary beton bo pry je po smrti byl rygol mozna 25cm . jezdilo se od neho mozna metr v delce mezi dvema exity.
Pokud se provádí stavební práce na dálnicích či silnicích, tak se při omezení dopravy počítá s pohybem vozidel či jejich otáčením za provozu. V případě potřeby s dočasným zastavením provozu.
Železnice má prioritu a občas se nákladní auto nestihne otočit včas, zejména pokud se otáčí na několikrát a vlak lze zastavit jen omezeně, pokud je včas informována předsunutá hlídka, pokud je přítomná.
Tak, na silnici vyjde pracovník stavby a zastaví provoz, řidiči mají k tomu navíc povinnost jet podle rozhledu, nikoliv maximální dovolenou rychlostí, aby stíhali jízdní řád.
Sražení pracovníci před pár měsíci, dodávka z mostu zřícená… jinak jsou to většinou běžné dopravní nehody, o kterých se ani nepíše.
Hrušky a jablka. V obou případech se nejednalo o to, že by stavební stroj zasáhl do přilehlého pruhu a narazilo do něj v něm jedoucí vozidlo.
tomu by ani ETCS nezabránilo 😀
Jak se jmenuje ta stavební firma, neproškolení zaměstnance, takže 100% náhrada škod za poškození vozidla a jeho neplánované odstavení a bylo by vyřešeno, ale to naše legislativa neumožňuje a zákonodárné moci jsou tyto prohlubující problémy někde, hlavně, že můžeme jezdit svými přerostlými SUVčky, upřímně mě ****, stávají postoj státní a komunální politiky k veřejné hromané dopravě, připomíná mi to 90. léta a období až do vlády P. Jiřího Rusnoka, kdy až do COVIDu se blýskalo má lepší časy
Ale no tak, financování veřejné dopravy se vyřešilo už dříve.
Lidí v SUV nemůžou za Vás zpackaný život!
Ty 810 je škoda, jedna dvě renovace a mohla tu ještě být v 22. století.
Pán je vyšetřovatel?
To nebyla ani Jessica Fletcherová.
To je vlažda napsla.“Bývalá učitelka angličtiny a spisovatelka ve výslužbě Jessica Fletcherová s úspěchem řeší kriminální případy“
Pán vzteky a závistí zapomněl na povinné ručení?
A teda vůbec, jakou má spojitost šéfovo SUV s neopatrností zaměstnance? Ano, nedávno tady zase někdo říznul výhybku, takže sebrat SUVčka všem ve vedení ČD?
Předpokládám, Mirku, že si v životě v práci nikdy neudělal sebemenší chybu, ani nepraštil vzteka dveřma, až se vylekal někdo nezúčastněný – to je také chyba.
Otevřete si další Bráníka, zakousněte koblihu a hlavně mějte nohy v teple …
Že bychom konečně přišli o další regionovu a dožili se lepších vlaků v Praze? Obávám se že by to muselo být asi větší nehoda co abychom měli štěstí? Plus všechny Regionovy se různě ruší a nahrazují je moderní vlaky a tenhle odpad pak odklání k nám
Každá rozbitá Regionova je důvod k oslavě.Co na to redakce?
Redakce mlčí?, Pošlete sem Stáníka….Na co. K vám lepší vlaky? Stejně je zamatláte sprejem 😁
Redakce mlčí protože autor tohoto článku jak jsem si již stačil všimnout do diskuzí nevstupuje. Být to článek pana Sůry už bychom zde jeho jeho reakci s největší pravděpodobností měli.
Regionovy se neruší.
Ale ruší..
Nikoliv plošně, jak naznačuje ten divný příspěvek.
Vzhledem k tomu že zálohy jim dělá zpravidla 810, tak žádný důvod k oslavě nevidím.
Neviděl bych ho ani v případě, že by za něj mělo vyjet ICE TD
V té Regionove byli lidé. Důvod k oslavě je že se nikomu nic nestalo. Jediné Reginy co jsou zrušeny jsou po nehodách. Když není Regina vyjede 810 . Takže pokud o masáže vozidel nic nevíš , nepiš tu koniny
Nevím jestli byste tomu chtěl dělat fíru/ v tom papundeklu sedět??
To aby si lidi sedali raději uprostřed/ na střechu.. Ono takové ‚stavění‘ , to se provádí ledaskde!..
Jsem pro okamžité darování zbylých Regionov rozvojové zemi, která o ně projeví zájem, ale nesmí to narušovat JŘ…
I kdyby se ta Regionova
musela vyřadit zálohy se můžou povolat do provozu .( Lepší Regionova než 810 )