Další stanice na trati Praha – Děčín získá nová nástupiště, hotovo má být ještě letos
Vizualizace nových nástupišť ve stanici Lovosice. Foto: Správa železnic
Podchod pod nádražím bude nově průchozí.
Podchod pod nádražím bude nově průchozí.
Je fajn že se nádraží opravuje, ještě by to v jeho okolí chtělo opravit zasypanou trať u Dobkoviček
Pamatuji si, že v Lovosicích byl druhý nevyužívaný oplocený podchod/východ z nádraží. Má někdo k němu více informací (odkdy je uzavřen, kam vede atd..)? Děkuji.
“Tunel odchodu z nádraží” fungoval tak před 10-15 lety a ústil do přednádraží k místu, kde je dnes kruhové letní houmeles posezení. Východ je venku zazděn a kryt billbordy. Zajímavé by bylo, zda tenkrát architekt počítal s takovým davem cestujicích, že se takto snažil (administrativně) oddělit příchozí a odchozí cestující. Navíc by se v podchodě dva protisměrné davy musely promíchat, tak aby se odchozí dav dostal na pravou stranu a pak šel nepřímou cestou mimo halu tunýlkem ven a většina by z nádraží stejně šla vlevo. Ovšem nepamatuji si již zda byly výstupy z podchodu na perony označeny, které schody… Číst vice »
Oddělování cestuujících, kteří přijeli a kteří odjíždějí, bylo ještě za komančů běžné. Při východu z příjezdového podchodu mohla ještě probíhat kontrola jízdenek.
Sám pamatuju koncem osmdesátek, že se jednou osožáci v Liberci zbláznili a v pátek odpoledne nedovolovali průchod „odjezdovým“ podchodem (normálně se to tehdy dělalo) od vlaků do města, dav se musel obrátit, vyjít znova na nástupiště a správným podchodem ven. Což samozřejmě ten podchod úplně ucpalo.
Tak to bývalo skutečně ve větších stanicích. V Olomouci byl podchod od 2. nástupiště podélně rozdělen zábradlím se zatočením do podélného tunelu s vyústěním ven až za odbavovací halou. (Pěkná zacházka, tramvaje stály přesně před dveřmi odbavovací haly.) Pod schody stála vysoce důležitá pracovnice s rozpřaženýma rukama a dokonce ani přestupujícím cestujícím neumožnila dovolit podívat se na odjezdovou tabuli v odbavovací hale a hnala je do východového podélného tunelu, aby se vrátili z ulice zpět do stanice. Konfliktních situací tam bylo nepočítaně, nakonec někdo rozumný to zrušil.
Škoda, trať tak přijde o své kouzlo… Hlavně aby nádražní restaurace aspoň zůstala!
Co je to zase za kec? Proč by úpravou peronů měla přijít o své kouzlo?
Musím vás zklamat, nádražní restaurace se chystá skončit, zbyde jenom bufet. Co se týká kouzla trati, pochybuji, že by ho zkazila výška perónů.
Lepší něco (bufet) než nic
Aspoň tam budou pěkná nádraží, když už na té trati musíme jezdit ve 30 let starých vagonech.
Nemusíte, ale můžete, pokud chcete. Máte na výběr.
Jo a jaká je jiná varianta?
Osobák
Bude to hezké, ale nebylo by lepší raději investovat do zvyšování nových tratí a zvyšování rychlosti?
Jak myslíte to „zvyšování nových tratí“? Jako že se najde nějaká trať, která ještě není tak stará a ta se vytrhá, udělá se tam nějaký násep a trať se pak obnoví na něm, aby byla o pár metrů výš?
Tak schválně, o kolik se zkrátí nástupiště a zdali se tam vejde rychlík 🙂
O něco kratší by prý opravdu mělo být.
IV. peron na délku dvou motoráků – vysoké udržovací náklady té volně ležící zarostlé dlažby… (ironie)
Další z mnoha potvrzení, že Ústecký kraj to myslí s železnicí vážně a že opravdu úspěšně lobuje u Správy Železnic. Přiznejme si ale, že ta doposud neopravená nádraží jsou ve strašném stavu – ale i to že těch opravených menších už je taky dost – ale i to že těch „velkých“ čekajících na opravu je pořád taky dost ( Most, Chomutov, Jirkov, Teplice celkově, nevím jak v Děčíně jestli jsou opravena všechna 4 nedráždí i budovy). Oproti tomu nádráždí ve Středočeském kraji snad kome koridorů jsou doslova k zbl-tí. Kéž by se do cca 5 let opravila alespoň v okresních… Číst vice »
Lysá nad Labem a Kralupy n.V. nejsou okresní města to zaprvé, za druhé Lysá nad Labem se modernizuje v roce 2025-2027, za třetí Kladno by se mělo modernizovat v roce 2023-2024 (reálné je spíše 2025), za čtvrté Mělník vzhledem k tomu že se nachází na trati která má spíše nákladní význam jak osobní tak se bude modernizovat až v letech 2027-2030. Za páté Mladá Boleslav má momentálně nižší význam vzhledem k tomu že jsou tam tratě které jsou jednokolejné a není tam úplně vysoké využití, trať má do roku 2030 přijít s tzv. 5. koridorem který má propojit Prahu s… Číst vice »
V Mladé Boleslavi je aktuálně nejodpornější nádraží v ČR. Ano, jeho význam poklesne, protože železnice bude přetrasována prostřednictvím Bezděčínské spojky, to ovšem neopravňuje SŽ k tomu, aby zcela rezignovala na jakoukoliv údržbu a nechala nádraží ladem, takže vypadá jako z nejhoršího slumu v Bangladéši.
Boleslaváci jezdí autem a pro náhodné kolemjedoucí je Bangladéš exotika.
Modernizaci lidé odmítli tak nemůžete čekat divy. 😀
Kladno a Teplice už jsou v realizaci.
U Kladna to nejde vidět nicméně Teplice ano jsou v realizaci
A i když je v nějakém „neokresním“ městě větší frekvence, tak se přednostně musí opravovat v „okresním“?
Úklik – platí pro: Surio Mario Martinez Suarez.
To se jako vážně budou v celé stanici měnit teprve 6 let starý informační tabule? Neskutečný…
Spřátelená firma Elektročas… 🙂 Zajímalo by mě, kdo z toho má „všimné“. Kdyby ty tabule alespoň už uměly to co umí v Německu, tedy řazení vlaků, zobrazení mimořádností…
Nu, mohli by je alespoň využít jinde, kde dosud žádné nejsou, třeba na některé z okolních přípojných tratí – aby se i tam člověk dozvěděl, jak to vypadá s příjezdem jeho vlaku, když už dávno široko daleko odtamtud žádný zřízenec není. Jinak stanice podle všeho celkem pěkně prokoukne, to bych bral jako plus.
A nejen tam se mění nové za nové, těch příkladů je více, např. Benešov, Olbramovice, Kolín (hala), Plzeň (hala), Brno, (5. a 6. nástupiště), Přerov (4. nástupiště), Praha hl.n. (v podchodu na 7S)… to by možná stálo za článek 🙂
A to nepočítám Č. Budějovice, Cheb, Olomouc nebo Petrovice u Karviné, tam ty panely byly přece jen už starší.
Informační tabule z Olomouce (kde byly instalované v letech 1999 a 2002) nyní slouží v žst. Praha-Smíchov.
Tohle hospodaření je fakt divné. Nedávno jsem si všiml při průjezdu Tišnovem na trati 250, nových odjezdových tabulí na 2. a 3. nástupišti (1. je virtuální), přestože již brzy se má dělat reko. stanice, kde nezůstane kámen na kameni. Přitom, jak uvádí MW, těch stanic, kde byl výzisk informačních tabulí, je vícero.
A co Kralupy?
Tamní nádraží ve mně vyvolává dojem návratu do dětství, protože od Husákových dob se téměř nezměnilo.
Podle mapy.spravazeleznic jsou Kralupy odloženy na neurčito, tam snad není ještě ani projekt.
https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/S-36
Trochu problém. Původně měly být zahrnuty do modernizace a dostavby v rámci SP Kralupy – Neratovice – Všetaty (- Tišická spojka), což je jedna z priorit ŽESNAD.CZ, ale ekonomicky to nevychází. Nejspíš je bude SŽ řešit extra.
Ta stavba je hlavně těžko průchozí územně a provozně. Těžko si představit na současné přetížené jednokolejce ještě náklady. A Tišice si těžko nechají vybourat střed obce pro nákladní dvoukolejku v krásném betonovém tubusu.
To je holt bolest železnice. Zatímco kamion na dálnici v polích ve finále nikoho nezajímá, nákladní vlak středem obce je problém, navíc má-li tam jezdit nově.
Ale houby. Těšická spojka bude a elektrizovaná dvoukolejka – především pro nákladní dopravu jako obchvat Prahy – jakbysmet. Psal jsem o Kralupech.
Tišická…. Sorry za překlep
Jo, za kolik let? Vždyť to není v územních plánech. V trase vaší dvoukolejky není žádné stavební omezení a aktuálně se tam bujaře staví rodinné domy.
K tomu přispívá i místní Pragotron. Občas jako druh vlaku se zobrazí Zájezd či ROH 🙂
Jedna věc se přecejen změnila- ještě před cca 20 lety byl na galerii obstojný prales, teď už je tam jen pár zoufalých kytek, což celkovému dojmu samozřejmě taky nepřidá. Tak snad časem; on celkově v Kralupech – městě běží čas nějak pomaleji, ale určitý pokrok tam taky je.
https://www.youtube.com/watch?v=ehrjMR02Hfw .. tady když bylo zbrusu nové (1986) 😀
Tak z hlediska cestujícího by stačilo zařídit bezbariérovost a přestavět nástupiště. Jinak je ta stanice vlastně OK, i když má takový osmdesátkový šarm.
Samozřejmě, jiná věc je, v jakém stavu je kolejiště a místní releovka.
Rekonstrukci za sociku 1985 na tehdejší high tEch vyvolává dojem, ze je to reko včera ( což ke ve srovnání se stavem 171 pravda )