Další stanice metra mají mobilní signál, pokryty jsou téměř dvě třetiny

Metro ve stanici Nádraží Veleslavín. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraMetro ve stanici Nádraží Veleslavín. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Kompletní pokrytí má být dokončeno do začátku příštího roku.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Hůrka i Lužiny jsou povrchové stanice, ve kterých je LTE už mnoho let. Mezistaniční úsek je mnoho let pokryt asi ze dvou třetin (vede po mostě). Takže se vlastně nic nezměnilo (krom dokrytí asi sto metrů tunelu mezi mostem a Lužinami).

Y.K.

To fakt není 100 m. Když se k tomu přičtou časy než mobil ve spektru najde patřičné pásmo po vyjetí na dosah povrchového LTE, tak to bude z mizére „občas i něco pošlu/přijmu“ na průběžné pokrytí úseku.

pamětník

Jak zlaté byly doby, kdy žádný signál v metru pro cestující nebyl – aspoň nebylo nutno nechtěně poslouchat tolik hlasitých nesmyslných žvanění, jimž se teď už často nelze vyhnout.

pamětník

Ejhle, jak rychle se potrefené husy ozvaly s mínusováním – a mám to!

Marian Kechlibar

(Pro vyjasnění – já jsem vás nemínusoval.)

To je asi spíš tím, že pojem „zlaté doby“ je hodně subjektivní. Pro nějaké ještě starší pamětníky to mohla být doba, kdy nějaké hlučící, nepřirozené metro, kde na sebe lidi narvaní jak sardinky prskají chřipku, vůbec neexistovalo, a bosí tovaryši chodili do dílny pěkně pěšky a přitom se otužovali.

Jinak lidi spolu kecají i v metru bez pokrytí, ale je pravda, že slyšet celou konverzaci dává lepší smysl a někdy i zábavu.

Příklad:

Slečna číslo 1: „Mám problém… Jsme tři.“
Slečna číslo 2: „To je hezké, když se dva až tři mají rádi.“

pamětník

Problém je v tom, že ti hovořící spolu přímo jsou v naprosté většině případů mnohem tišší (třeba i proto, že mohou i odezírat), než ti, kteří řvou ty své plytké bláboly do mikrofonu hlasitě na celý vůz: když je někdo schopen mluvit i do mikrofonu tiše a nerušit okolí, tak to samozřejmě v podstatě nevadí. A navíc: telefon není určen a priori k hodinovým výlevům kdejakých nesmyslů – když někdo vyřeší svůj hovor na několik málo desítek vteřin, tak budiž mu to přáno, ale většina lidí takových není, a právě ti to těm slušným kazí.

Jakub P

No oni ti, kdo zvedli hovor ve stanici a po vjezdu do tunelu začali s čím dál hlasitějším haló, asi aby silnější signál tunelem spíš pronikl, celkem stačili. To už je ten rozumně a stabilně hlasitej hovor příjemnější. A jsou situace, kdy člověk hodně spěchá a možnost odeslat zprávu nebo najít přes data navazující spojení se hodí…

pamětník

Signál pro pouhé WiFi připojení samozřejmě nevadí, ale ten se právě naopak v metru, pokud vím, likviduje, a naopak se zavádí (rozšiřuje i do tunelů) „klasický“ signál pro MT, který umožňuje i žvanit a ne pouze fungovat jen pro přenos dat.

Jakub P

Jenže on ten „klasický“ signál pro MT je dnes i pro data podstatně lepší volba, než pokrývat metro WiFi. Nemluvě o tom, kolik lidí používá VoIP služby, takže i hlasové hovory jedou přes „datový“ signál…

Y.K.

Signál WiFi hlavně nikdy pořádně nefungoval. Pokryto pár stanic a WiFi opravdu není systém stavěný pro odbavení tisíců klientů. Jinak žvanit se dá i po WiFi (resp. jakékoliv datové lince).

Y.K.

A byly časy kdy žádný signál nebyl ani na povrchu a mobilní telefon neexistoval. Já žvanily také nemám v oblibě, ale nelze si nevšimnout, že činí promile těch co data v tunelu využijí aniž by okolí obtěžovali.

kanafasik

Vítejte v 21. Století!

MLB

Článků s touhle tematikou jsem četl už tolik, že si to snad budu muset začít poznamenávat, abych se přesvědčil, že ty „nově“ pokryté stanice neopakují 😀

Jarek

Opravdu se neopakují. 🙂

Panoramix

Když se dívám na tu mapu pokryti, tak mi přijde ta salámová metoda pokrývání poněkud obrácená. Logické by bylo pokrývat nejprve vnější úseky, kterými každý den cestují lidi do práce a do škol po delší dobu. Z okrajových sídlišť do centra klidně přes 20 minut. Při takových cestách se zejména datové pokrytí hodí. Zatímco na nějaké popojížděni po centru by člověk ty 3-4 zastávky bez signálu i oželel.

SaulGoodman

Platí to operátoři a pro ně je samozřejmě nejrentabilnější to stavět primárně tam, kde je nejvíce uživatelů. Což je za normálních okolností nepochybně centrum.

Kamui

Tohle mi přijde jako divná logika. Jak renatbilní? On si někdo pořídí datový tarif jen na základě toho, že v metru je signál?

Lukáš F.

To asi přímo ne, ale člověk rychleji propálí datový limit, když zahání nudu při cestě metrem.

Tomas

a češi nebudou spokojeni a nebudou spokojeni .. 😀

tak holt budeš chvíli bez signálu no 😀

ale jinak – ano, nejvytížěnější stanice jsou ty v centru a širším centru

Jarek

U DP se dá zakoupit přepravní průzkum – ve vytížení stanic a úseků jsou docela velké rozdíly a určitě má smysl začínat centrem.
(Sám se divím že např. C za Kačerovem a B za Butovicemi vůbec pokrývají.)

Jižan

Opravdu?
Kačerov – Roztyly 144T cestujících denně.
Muzeum – Mírák 146T cestujících denně.

Nebylo by větší úsporou vynechat kompletně A?

Cestovatelix

Celý úsek od Hájů na I.P.Pavlova je nejvytíženější úsek metra vůbec, stejně, jako je Céčko nejvytíženější trasou mhd v Česku.

Jarek

Sice máte obecně pravdu, ale ty data jste evidentně neviděl. Já jsem u jednoho operátora před více než 10 lety pracoval a zajel jsem Na Bojiště to CD s výsledky průzkumu metra koupit. Business case se z toho dělal velmi těžko, protože data měla a má většina lidí v paušálu (tj. za data z toho nic moc navrch nevyvaříte) a na hlasové hovory v metru se moc nevěřilo (já v ně věřil na céčku, M1 je tišší než ty ruské krámy). Roaming začal být regulovaný, takže tam taky nic moc. Zároveň byl vyzařovací kabel drahý jako prase a papíry na… Číst vice »

Jakub P

Při srovnání cen datových tarifů u nás a zbytku Evropy se mi nechce věřit, že by data pro operátory nebyl slušnej vejvar. Jasně, nejsou to prachy za každej jednotlivej přenos, ale i tak z toho musí být velmi slušný příjmy Je fakt, že před více než deseti lety to tak ještě být nemuselo, ale dneska…

Leinad

Máme ministrni, která tvrdí, že data jsou dráha, protože je lidé nepoužívají. 🙂

Jarek

Tak ještě dodatek – já měl zřejmě výzkum z roku 2008, poslední byl v roce 2015 a ten už je k dispozici zdarma: https://pid.cz/o-systemu/dopravni-pruzkumy/
Schody za centrem jsou v pentlogramu (str. 91) možná menší než v roce 2008 (ten průzkum už k dispozici nemám).